T-Mobile heeft zeer onlangs in zijn algemene voorwaarden van T-Mobile Flex-abonnementen gezet dat wie zijn abonnement verlengt, zijn beltegoed kwijt is. Voorheen was de regel dat wie zijn Flex-abonnement verlengde, zijn beltegoed behield.
Maar die nieuwe regel staat alleen in de kleine lettertjes.
T-Mobile heeft sinds voorjaar 2006 abonnees geworven voor het Flex-abonnement met als grootste voordeel dat niet-gebruikt beltegoed ONBEPERKT geldig blijft.
Ook nu nog werft T-Mobile abonnees in zijn folders en op de eigen website met de tekst: Beltegoed dat niet wordt opgemaakt, blijft onbeperkt geldig.
Lees bijvoorbeeld op https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htd ... ement.aspx:
"Gebruik je minder dan je beltegoed, dan blijft je beltegoed onbeperkt houdbaar."
Maar onbeperkt duurt bij T-Mobile dus niet zo lang, want de geworven Flex-abonnees zijn met een valse belofte binnengehaald: zo gauw ze verlengen zijn ze toch hun beltegoed kwijt!!! Het kan daarbij om honderden euro's opgespaard tegoed gaan. Diefstal kortom, en misleiding.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile bedriegt Flex-abonnees: beltegoed niet onbeperkt
-
Re: T-Mobile bedriegt Flex-abonnees: beltegoed niet onbeperkt
Dit soort dingen staan al jaren in de voorwaarden. Het is ook iets wat nagenoeg iedere provider doet. Bij een abonnementswijziging is het sowieso standaard (resterende tegoeden verdwijnen); bij verlengingen ook vaker. Om dat over diefstal te gaan spreken is een tikkeltje heel erg overdreven; het is gewoon iets waar je op moet letten.
Trouwens: als je honderden euro's overhebt zit je te hoog qua bundel.
Trouwens: als je honderden euro's overhebt zit je te hoog qua bundel.
-
T-Mobile heeft abonnees geworven met de onbeperkte geldigheid van de belbundel en doet dat nog steeds. Flex-abonnees betalen iets meer per minuut dan abonnees met een relax-abonnement in ruil voor de onbeperktheid van hun opgespaarde tegoed. In de contracten staat dat bij verlenging de belbundel geldig blijft. Om dan ondertussen de voorwaarden zo te veranderen dat dit niet meer geldt, maar wel te blijven adverteren met onbeperkte geldigheid, is niets anders dan bedrog. Dat wordt een nare verrassing voor wie zijn abonnement gaat verlengen: opeens je beltegoed weg.
Ik zit trouwens niet te hoog qua bundel, meneer '??'. Ik heb een onregelmatig belgedrag, precies waarvoor Flex bedoeld was. Als ik elke maand ongeveer hetzelfde zou verbellen had ik een Relax-abonnement gekozen. Wie zijn beltegoed vooral bij een aantal buitenlandse reizen per jaar gebruikt, en kort voor een reis nu opeens zijn hele beltegoed van de maanden daarvoor kwijt is, is zwaar de klos door deze slinkse manoeuvre van T-Mobile.
Ik zit trouwens niet te hoog qua bundel, meneer '??'. Ik heb een onregelmatig belgedrag, precies waarvoor Flex bedoeld was. Als ik elke maand ongeveer hetzelfde zou verbellen had ik een Relax-abonnement gekozen. Wie zijn beltegoed vooral bij een aantal buitenlandse reizen per jaar gebruikt, en kort voor een reis nu opeens zijn hele beltegoed van de maanden daarvoor kwijt is, is zwaar de klos door deze slinkse manoeuvre van T-Mobile.
Je zou eventueel je contract gewoon door kunnen laten lopen i.p.v. verlengen. Helaas loop je dan wel korting op een toestel mis. als ik me niet vergis , hou je wel je beltegoed als je bij Orange zit en daar verlengt. Vind het dus niet zo`n slimme aktie van T-Mobile.
Marchel.
Marchel.
Nou edterlingen, dan stap je toch over?
hallo,
je flex tegoed blijf je ook houden als je maar wel vernieuwd met een flex tarief plan.
als je het gaat vernieuwen met een relax tariefplan dan komt het opgespaarde tegoed wel te vervallen.
dus gewoon in het flex tariefplan blijven dus.
Gr Dunnow
je flex tegoed blijf je ook houden als je maar wel vernieuwd met een flex tarief plan.
als je het gaat vernieuwen met een relax tariefplan dan komt het opgespaarde tegoed wel te vervallen.
dus gewoon in het flex tariefplan blijven dus.
Gr Dunnow
Vernieuw je met Relax, ben je (begrijpelijkerwijs, je maakt dan immers geen gebruik meer van Flex) alles kwijt
Vernieuw je met dezelfde Flex, dan hou je je tegoed
Vernieuw je met een hogere of lagere Flex, dan vervalt je tegoed en krijg je het vervallen tegoed terug als korting op je factuur.
En dat is dat.
Vernieuw je met dezelfde Flex, dan hou je je tegoed
Vernieuw je met een hogere of lagere Flex, dan vervalt je tegoed en krijg je het vervallen tegoed terug als korting op je factuur.
En dat is dat.