LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile bellen buitenland kan minder duur

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dibrial
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2004 18:17

T-Mobile bellen buitenland kan minder duur

Ongelezen bericht door dibrial »

Volgende staat op de site van T-Mobile 'Bellen in het buitenland':
T-Mobile hanteert verschillende tarieven voor bellen in het buitenland. Voor klanten die na 22 april abonnee zijn geworden bij T-Mobile gelden de tarieven van T-Mobile Buitenland. Ben je voor 22 april klant geworden dan bel je in het buitenland volgens de tarieven van WorldClass.
Ik ben voor 22 april abonnee geworden bij T-Mobile.

Voor bellen vanuit Duitsland betaal ik volgens T-Mobile 0,95 euro
Als ik na 22 april abonnee was geworden zou ik slechts?? 0,75 euro betalen.

Ik vond dit persoonlijk erg vreemd en ben dus verder opzoek gegaan.
Nu staat er onder op de site het kopje Aanmelden voor T-Mobile Buitenland waarin verwezen wordt naar een link naar de volgende beschrijving:
Op 22 april 2007 heeft T-Mobile nieuwe tarieven voor bellen in en naar het buitenland geïntroduceerd. Naast nieuwe tarieven kent T-Mobile Buitenland ook een nieuwe zone-indeling. Zo vallen de EU-landen nu in de voordeligste zone.

Eenvoudige tariefstructuur
Tegelijkertijd wordt de tariefstructuur een stuk eenvoudiger. Zo gelden er geen voordeelnetwerken meer. Dat betekent dat je vanaf 22 april belt tegen de laagste tarieven, ongeacht het netwerk dat je gebruikt.

Kort overzicht van de veranderingen:
Bellen in Zone 1 wordt voordeliger
De Verenigde Staten verschuift naar Zone 2
Marokko, Suriname en Nederlandse Antillen verschuiven naar een voordeligere zone
T-Mobile Buitenland Plus biedt als extra optie veel voordeel bij bellen in alle landen

Hier vind je de nieuwe zone-indeling en welke tarieven voor welke landen gaan gelden.

Wil je gebruikmaken van de tarieven van T-Mobile Buitenland? Meld je dan aan via My T-Mobile of sms de tekst ‘buitenland aan’ naar 5545.
Ook is het mogelijk om je aan te melden via een T-Mobile Shop bij jou in de buurt of via T-Mobile Klantenservice Consumentenmarkt op 0800 - 7111 (In het hoofdmenu, kies optie 4, daarna optie 3 ‘bellen in het buitenland’. Kies vervolgens optie 1 voor het wijzigen naar T-Mobile Buitenland).

Aanmelden voor T-Mobile Buitenland is alleen mogelijk voor T-Mobile Abonnees en is niet mogelijk in combinatie met T-Mobile PrePaid.
Blijk dus dat de tarieven aangepast zijn, maar dat ze niet automatisch gelden voor de abonnees die voor 22 april lid geworden zijn.

Ik zal me maar aanmelden en misschien is dit ook een tip voor andere mensen die naar het buitenland op vakantie gaan.

Wat ik me afvraag is of dit allemaal zomaar kan. We zijn toch met z'n allen abbonee en betalen in het buitenland toch het zelfde. Je kunt mij niet wijs maken dat er bij abonnees voor 22 april meer kosten zijn.
Volgens mij wil T-Mobile nog even een zomertje gaan profiteren bij het meerendeel van de abonnees nog even 20 eurocent per minuut vangen.

Fully
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 sep 2005 23:55

Re: T-Mobile bellen buitenland kan minder duur

Ongelezen bericht door Fully »

Tarieven voor buitenland bellen (roaming) mogen zondermeer tussentijds gewijzigd worden.
Ten eerste is het een tariefswijziging voor een aanvullende dienst en niet van een basisdienst. Dat betekent dus ook dat per direct opzegging naar aanleiding van de tariefswijziging in dit geval niet mogelijk is.
Ten tweede heb je de keuze om je aan te melden voor het nieuwe buitenland-tarief. Het feit dat dit niet automatisch geldt voor klanten van voor 22 april heeft een simpele reden: die klanten hebben een contract getekend waarbij een bepaald tarief gold. Sommige van die klanten kunnen met de nieuwe tarieven duurder uit zijn. Om een mogelijke stroom aan klachten te voorkomen krijg je de keuze om je aan te melden of niet...

Ter vergelijking:
Vodafone heeft hetzelfde gedaan bij de introductie van Vodafone Passport. In het begin kregen alle nieuwe klanten het nieuwe tarief maar omdat dat niet voor iedereen even voordelig was is het een optie geworden bij een nieuw abonnement. Klanten met een abonnement van voor de introductie van het Passport tarief hebben de keuze om zich aan te melden.

En nauurlijk: het is een startegisch moment om vlak voor de zomervakantie een nieuwe tariefstructuur te introduceren. Maar dat is niet bedoeld om nog even snel te scoren met de "oude garde" die voor 20 cent per minuuut belt, maar om zoveel mogelijk bestaande klanten te laten kiezen voor de nieuwe tarieven. Waarom? Omdat de nieuwe tarieven voor de meeste klanten aantrekkelijker zijn, zijn ze ook geneigd om meer en langer te bellen in het buitenland...

Gesloten