LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile beltegoed kwijt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
freddh
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:32

T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door freddh »

Hallo,
Ik zat voorheen bij Orange. Had daar een sim-only contract, waarbij het resterende beltegoed niet verviel.
Toen Orange werd overgenomen door T-Mobile heb ik ditzelfde contract voortgezet zonder problemen.
Nu heb ik vorige week besloten een ander contract met smartphone te nemen en nu is mijn tegoed op het vorige contract (ruim 200 euro) door T-Mobile ongeldig gemaakt. Het ging om een tegoed waar ik uiteraard maandelijks voor betaald heb.

Mag dit zomaar? Iemand ervaringen hiermee?

WimSch
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2012 21:19

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door WimSch »

Ik heb een Relax Online 25 abonnement dat in mei afloopt. Ik krijg al aanbiedingen, ook van T/mobile, om te verlengen. Ik zou het liefst overstappen naar prepaid, met medeneming van mijn beltegoed van € 316, omdat mijn abonnement dus veel te groot is en omdat het bellen in het buitenland, internetten en 0900 nummers niet eens uit de bundel wordt gehaald. Ik vind het ongelofelijk dat telefoonmaatschappijen dat geld bij wijziging van maatschappij of zelfs van abonnement zomaar van je mogen houden. Gelegaliseerde diefstal vind ik het. Heel vreemd dat de politiek hier nog niet is ingestapt! Het lijkt mij dat heel Nederland op z´n achterste benen zou staan dat als je van bank zou veranderen, je oude bank je geld zomaar zou inpikken. Van een telefoonmaatschappij pikken we dit echter. Politiek doe er iets aan.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door atesli »

Als je contractsperiode afgelopen is kan je RELAX verlagen naar de laagste bundels.
Dan het tegoed opmaken en dan pas verlengen.
Na de verlaging kan je per maand verlengen , je zit er dus niet weer een jaar aan vast.

pd1alx
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:49

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door pd1alx »

hallo ,

afgelopen jaar had ik een flexabonnement , waarmee je overgebleven tegoed mee ging naar de komende maand , nu heeft t-mobile dit abonnement afgeschaft, ik had daar dus een beltegoed van rond de 150 euro staan, daar ik mijn abo wou verlengen met een smartfone kreeg ik te horen dat het niet mogelijk meer was om een flex abo te nemen , die bestond niet meer, wel een I-smart abo, maar ze zeiden niet erbij dat mijn tegoed dan ook kwijt was, ik voel me nu bestolen , diefstal dus, zou ik daar aangifte bij de politie kunnen doen of zoiets of mijn rechtsbijstand inschakelen ???

groetjes henk

SariMarijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:55

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door SariMarijs »

Vanmiddag kreeg ik hetzelfde te horen in de T-Shop. Als ik een ander abonnement neem, ben ik het tegoed van het Flex abonnement (ruim 200 euro) kwijt. Voor mij was het meenemen van het tegoed juist een reden om een Flex abonnement te nemen. T-mobile had z'n klanten op z'n minst kunnen waarschuwen!
Geen nieuw abonnement bij T-Mobile meer, want ik kan nu net zo goed naar een andere provider gaan, het geld ben ik toch kwijt.
Het advies van de T-Mobile medewerker was om het beltegoed even tijdens de vakantie op te maken. Gewoon even over de balk smijten dus: het is toch al weggegooid geld.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door atesli »

Nogmaals , na contract periode bundel verlagen , tegoed opmaken en dan verlengen.
Is toch aardige oplossing?

SariMarijs
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2012 18:55

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door SariMarijs »

@atesli, ik heb een flex15, kan niet lager!

bartfrinking
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2012 16:15

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door bartfrinking »

gaat mij dus over een korte periode ook gebeuren begrijp ik........150 euro gewoon kwijt. Mijns inziens is dit een vorm van diefstal. Beltegoed is betaald aan t-mobile en dus eigendom van de klant. Mijn energiebedrijf betaald me ook terug als ik teveel voorschot betaald heb (ook bij overstap naar een totaal andere leverancier)

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door Winterman »

Prepaid tegoed kan je bij sommige providers ook kwijtraken raken als je niet voor een bepaalde datum opwaardeert. Je sluit toch weloverwogen een contract af? Moet je gewoon gaan bellen en niet oppotten. Dit soort dingen moet je bedenken voordat je ergens aan begint.

stofzuigertje

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er is om een nieuw contract gevraagd en geleverd dus ook nieuwe voorwaarden.

Als je de oude wilde houden had je die gewoon door moeten laten lopen maar meestal willen de klanten iets anders of een gratis toestel en vergeten ze de huidige voorwaarden die bij nieuw overgesloten contract geldig worden en ze de oude kwijt raken...

RachelD1
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:09

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door RachelD1 »

In juli loopt abo af. Bij info blijkt mijn huidige abo vorm niet meer te bestaan.
Ik heb ruim 300 euro en ben nu maar raak aan het bellen om het op te krijgen. Is te belachelijk voor woorden dat ijn beltegoed niet kan blijven bestaan of meegenomen kan worden. De info kreeg ik van Phonehouse.
En dit terwijl ik bij een eerdere wijziging van abo, maar naar hoger tarief mijn tegoed wel meegenomen kon worden.
Fijn dat dit ow. bij Radar besproken wordt. Ik hoop dat die iets kunnen doen tegen deze diefstal.

HaasNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:31

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door HaasNL »

Wij hadden een Flex abonnement bij Orange en moesten over naar T-Mobile. Dat werd een vergelijkbaar abonnement. Echter toen ik de telefoon verving voor iPhone en internetmail activeerde verdween stilletjes ons bel te goed. Het viel ons pas op toen wij ineens E 50,00 moesten bijbetalen.

Het bleek dat ondanks dat de telefoon snachts thuis was en dus binnen het Wifi netwerk was en verbinding met internet had, TOCH via mobiel internet even email werd gechecked en opgehaald, elke nacht rond 0.00 uur. En elke nacht koste dit dus 2 tot 3 euro.

Zo werden wij op een slimme en slinkse wijze van ons beltegoed afgeholpen. Na een klacht heb ik uit "COULANCE" euro 50 tegoed terug gekregen...naar de rest; ruim 150 euro beltegoed en de meer dan 100 euro aan onnodige belkosten kon ik fluiten.

ronka
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:58

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door ronka »

ik zit met een variant van tegoed kwijt.
ik heb een t-mobile i-150 '08 abonement, in dit abonement zit onbeperkt internet; dus geen prepaid internet(want dat is uiteindelijk het geval met een internet bundel)

nu mag ik van tmobile sinds 16-11-11 mijn abonnement verlengen; dit staat vermeld in mijn abopagina.
ik mag een nieuw toestel uitzoeken, en krijg 20 euro trouwe hondenkorting.
leuk, als ik nu verder klik kom ik in de tmobile shop waar de kop vermeld:verleng direct je abonement met sim-only of een nieuwe telefoon.

maar er worden alleen maar telefoons met een nieuw veel duurder i-abonement zonder onbeperkt internet en MET verzekering van 9 euro p/m aangeboden..

omdat er (ongevraagd)een chat vanuit tmobile gestart werd heb ik bovenstaande aangekaart, er werd mij gemeld door de medewerkster dat dit eigelijk bedrog van tmobile is, maar er niets aan gedaan wordt.
ik kan dus niet het oude abonnement verlengen, ik kan dan ook niet een nieuwe telefoon uitzoeken, en als ik onbeperkt internet wilde houden ik gewoon mijn oude abonnement moest houden..

ik loop dus eigenlijk 20 euro plus een nieuwe telefoon die los plm 650 euro kost mis(bij dit toestel zou ik 200 euro bij moeten betalen)
door het 'bedrog van verlenging' boort tmobile mij 470 euro door de neus.

heb de tmobilechat gelogd, en screenshots van de abopagina en onlineshop- pagina aan radar gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen, er zullen ongetwijfeld mensen in dit 'bedrog' getrapt zijn.. reageer ook aub!!!

pak ze maar aan bij tmobile!!

dani851
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2012 21:36

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door dani851 »

Ach hier is toch niets verkeerd aan de gang?

Zolang je je huidige abonnement houdt, blijft je beltegoed behouden.
Alleen wanneer je een nieuwe telefoon wilt, heb je een probleempje.
Want door te kiezen voor een nieuw abonnement, kies je ook voor nieuwe voorwaarden.
Het belangrijkste is: je hebt zelf de keuze! Of je kiest voor een glimmend mooi toestel, of je kiest voor je beltegoed.

Ik denk dat T-Mobile een fout heeft gemaakt door het beltegoed in geld uit te drukken.
Als na 1 maand je niet gebruikte belminuten vervallen, zal niemand daar problemen mee hebben. Maar omdat er een €-teken voor staat, denken mensen dat het om echt geld gaat. Het is een telefoonprovider, geen bank :-)

ronka
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:58

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door ronka »

[quote="dani851"]Ach hier is toch niets verkeerd aan de gang?

--> tmobile belooft dingen die ze niet nakomen. lijkt me verkeerd!!

[quote="dani851"]Zolang je je huidige abonnement houdt, blijft je beltegoed behouden.
Alleen wanneer je een nieuwe telefoon wilt, heb je een probleempje.
Want door te kiezen voor een nieuw abonnement, kies je ook voor nieuwe voorwaarden.

--> nee, dit zie je verkeerd: je sluit een abonnement af voor bv 2 jaar, na deze tijd bied tmobile een nieuwe telefoon aan als je je contract verlengd..
in de totale kostprijs van je abonnement voor de duur van 2 jaar zit dus een gedeelte vermogen wat gebruikt wordt om je telefoon te bekostigen PLUS een gedeelte om na de 2 jaar een nieuwe telefoon te bekostigen.
door binnen 2 jaar met een andere abonnementsform te komen wil (o.a.) tmobile voorkomen dat ze deze 2e telefoon moeten bekostigen.

je wordt dus als consument door dit soort wisseltrucs voor vele honderden euros bedonderd omdat het opgebouwde vermogen in de zak van tmobile blijft

reken maar uit, 40 euro voor abo, terwijl simonly+internet voor plm. 10 euro mogelijk is;
dit maakt dus 40-10=30 euro keer 24 maanden dus 720 euro. en reken maar dat een tmobile 50% minder betaald voor een telefoon, dus kunnen ze makkelijk 2x een tegemoetkoming van zeg 500 euro op een toestel bekostigen.

kijk, ik heb er niets tegen dat tmobile geld verdiend aan de dienst die ze leveren, zij moeten er ook van eten..
alleen dit geld verdienen hoort wel eerlijk en netjes gaan!

dani851
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2012 21:36

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door dani851 »

ronka schreef: je wordt dus als consument door dit soort wisseltrucs voor vele honderden euros bedonderd omdat het opgebouwde vermogen in de zak van tmobile blijft
Maar het tegoed blijft in je eigen 'zak', wanneer je je huidige abonnement blijft gebruiken. En meestal tegen voordeligere tarieven dan de nieuwe abonnementen. Volgens mij kun je ook je abonnement verlagen na 2 jaar.

Dus als je niet per se de nieuwste iPhone wil, koop lekker een los goedkoop toestelletje, en veel plezier met je tegoed!

ronka
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:58

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door ronka »

dani851 schreef:Dus als je niet per se de nieuwste iPhone wil, koop lekker een los goedkoop toestelletje, en veel plezier met je tegoed!
je snapt het niet, of wil het niet snappen..jammer.
tmobile belooft na 2 jaar iets, maar als het zover is krijg je het niet, dáár gaat het om!
bij een abonnement is het beltegoed maar een fractie van de maandelijkse kosten.
en nee er is niet een lager abonnement mogelijk dan i-150 '08 in mijn geval..

dani851
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2012 21:36

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door dani851 »

ronka schreef:en nee er is niet een lager abonnement mogelijk dan i-150 '08 in mijn geval..
Maar met een i-150 heb je ook geen beltegoed :shock:
Jouw minuten zijn ook niet onbeperkt houdbaar :shock:
Dus is deze situatie niet op jou van toepassing. :D

Of is dit een algemeen klaagtopic over T-Mobile geworden? ... :roll:

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door atesli »

@Ronka, wat is je probleem nu eigenlijk?
Je zeurt over iets wat over gaande is bij ALLE providers.
Met je i-150 (2008) heb je een prima abonnement, geen enkele aanbieder bied dit nog aan.
Ga mee met je tijd en stel je niet zo aan.

Jammer dat je je abonnement niet meer kan verlengen met RELAX 2006 en een mooie telefoon trouwens.....schande

TomONeill
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2012 16:31

Re: T-Mobile beltegoed kwijt

Ongelezen bericht door TomONeill »

Zelfde hier.
De chat wordt er ook niet beter op:
http://redfeather.net63.net/dump/images ... chermd.png

Gesloten