LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile Bestaande klant tegenover nieuwe klant

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
itskealbada

T-mobile Bestaande klant tegenover nieuwe klant

Ongelezen bericht door itskealbada »

Mijn abonnement bij T-mobile was aan verlenging toe. Ik heb gekozen voor een Samsung Galaxy S Plus in combinatie met een Smart Plus 170 2 jaar abonnement. Als je dat neemt, moet je voor de telefoon 29,95 euro betalen.
Dat is jammer, maar een groter abonnement vind ik te duur.
Dus de hele bestelling is rond. Ik log uit uit mijn t-mobile, en wat zie ik tot mijn verbazing:
Als je een nieuwe klant bent, krijg je bij precies hetzelfde abonnement de telefoon gratis! Dus ik boos opgebeld, ze konden het al niet meer terug draaien. Maar als ik een ander nummer zou bellen, dan zouden ze het daar kunnen regelen. Dan kon ik daarna precies hetzelfde abonnement krijgen en hoefde ik die 29,95 euro niet te betalen.
Dus ik bel dat andere nummer. Krijg ik een man aan de lijn, die zegt dat dat niet kan en dat dat niet klopt en dat ik die 29,95 euro moet betalen als vaste klant, maar nieuwe klanten betalen 30 euro aansluitkosten (eerst zei hij 50 euro, maar ik corrigeerde hem omdat het niet klopte.). Ik probeerde voet bij stuk te houden, maar dat deed hij ook. Ik hem geprobeerd uit te leggen dat de vorige dame aan de telefoon zei dat het wel kon, daar bood hij zijn excuses voor aan.
Als iets toch is toegezegd, is het toch toegezegd?

Dus nu maar via deze manier. Ik vind dat je als bestaande klant dezelfde voordelen moet krijgen als een nieuwe klant en als er staat 'een gratis telefoon erbij' betekent dat 'een gratis telefoon' en niet dat je dat kunt compenseren met aansluitkosten!

atesli

Re: T-mobile Bestaande klant tegenover nieuwe klant

Ongelezen bericht door atesli »

Doen alle providers al een tijdje hoor.
Enigste voordeel dat je geen aansluitkosten betaald die ook tot 52,00 euro kunnen oplopen.

Het klinkt raar maar is inmiddels normaal.

grun

Ongelezen bericht door grun »

itskealbada schreef:Ik vind dat je als bestaande klant dezelfde voordelen moet krijgen als een nieuwe klant en als er staat 'een gratis telefoon erbij' betekent dat 'een gratis telefoon' en niet dat je dat kunt compenseren met aansluitkosten!
Dat klinkt ook heel logisch natuurlijk maar helaas denken de providers er anders over. Inmiddels heeft zo'n beetje iedereen een of meer mobieltjes, de markt is van een aankoopmarkt veranderd in een vervangingsmarkt. Het enige wat de providers nog kunnen doen is elkaars klanten afpakken, daarom krijgt iedere nieuwe klant relatief meer voordeel dan een bestaande. Vooral omdat nu de concurrent nu waarschijnlijk een klant minder heeft.

Om een reeds bestaande klant te behouden doen ze minder moeite, omdat de meeste klanten toch niet overstappen, uit gemakzucht, de angst het nummer kwijt te raken of gewoon omdat ze eigenlijk wel tevreden zijn.

Als je de prijzen naar beneden wilt krijgen zou iedereen ieder jaar moeten veranderen van aanbieder. Dit geldt ook voor de energiemarkt of de zorgverzekeraars.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het verbaast me dat dit soort onderwerpen constant terugkomen. Sinds jaar en dag gebeurt dit toch al. Tijdschriftabonnementen zijn altijd goedkoper in het eerste jaar. Bij de publieke omroep krijg je al sinds jaar en dag cadeautjes als nieuw lid. Gebeurt al tientallen jaren. Hebben mensen zo'n slecht geheugen?

itskealbada

Ongelezen bericht door itskealbada »

Dank voor de reacties. Het is schijnbaar al normaal geworden. Dat betekent nog niet dat ik het erbij laat zitten... :wink:
Ik heb het aangekaard bij T-mobile. Zeker vanwege het feit dat me is toegezegd dat ik het geld voor de mobiel terug krijg.
Eens kijken of het me gaat lukken..

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Vergissen kan natuurlijk ook proberen.
Denk niet dat je er iets mee gaat bereiken, of het moet puur uit coulantheid zijn.
Je hebt niks zwart op wit, dus ik denk dat je geen kans maakt.

En laten we eerlijk zijn, die 29,95 is nu echt niet heel erg veel ofzo.

Gesloten