| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile bezorgd ook mij hoofdpijn
-
arnobroens
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 sep 2010 10:49
T-Mobile bezorgd ook mij hoofdpijn
na maanden al slechte ontvangst op mijn IPhone hebben gehad kreeg ik in juni een compensatie aangeboden. Nu zouden de problemen zijn opgelost en kon ik weer goed bereikbaar zijn.
Helaas niets is minder waar, dus een klacht ingediend bij de klantenservice, op welke plekken ik niet bereikbaar was en wie mij probeerde te bellen...
Ik kreeg een medewerker aan de lijn van het netwerk operation center (of iets dergelijks) en zij vertelde me dat ik a) mn telefoon niet genoeg uit/aan deed en b) ik mijn telefoon op dual mode had staan en dat dan de telefoon in de war kon raken.
Ik braaf dus mn telefoon uit/aan gedaan, wat al een crime is met een Iphone 3g en vervolgens gezocht naar de functionaliteit om hem alleen op 3g te zetten. Die functie is er niet en de Iphone kan alleen maar op dual mode...
Goed er gaat een week voorbij dat ik minder gebeld ben (denk ik dan maar) en vandaag word ik veel gebeld en de telefoon wil nu niet meer uitbellen ( de persoon die u probeert te bellen is momenteel niet bereikbaar) en ik kon niet meer gebeld worden. Met de vaste lijn totaal geen probleem om die mobiel te bereiken.
Dus dan maar weer eens de klantenservice bellen, krijg een meisje aan de lijn en zij geeft als eerste gelijk aan:"u heeft al compensatie gehad vorige maand." Ik geef aan ja dat klopt dat hebben jullie bij bijna alle Iphone bezitters gedaan dat was voor de problemen in juni.
Tja, zegt ze. "Het is een bekend probleem dat in de Randstad er slechter bereik is en daar wordt hard aan gewerkt. Binnen drie maanden is dat opgelost." Ik geef aan dat dat natuurlijk raar is, ik heb een mobiel, maar geen bereik.
Tja dat hebben meerdere Iphone bezittters en u zult daar maar even mee moeten leven.
huh?
Ik geef aan, geef me dan een andere telefoon in de tussentijd, of laat me overstappen naar KPN. Jullie hebben een contract met me maar kunnen (vaak) niet leveren.
Nee dat kan niet.
Laat me dan met iemand anders spreken?
Nee dat kan niet.
Tja kom met een oplossing
Nee u moet wachten tot 4 oktober (waar zijn nu weer die drie maanden gebleven?) en dan is het opgelost. U (en alle Iphone bezitters) krijgt nog een brief hierover.
Nogmaals geef me dan een ander toestel in de tussentijd of laat me weggaan bij T-Mobile. Nee dat kan niet.
Laat me dan iemand anders spreken.
Nee dat kan niet en ik ga nu de verbinding verbreken. Ik geef aan dat ik dat niet netjes vind, een medewerker die dreigt de verbinding te verbreken.
Meneer ik ga nu ophangen.
That's it dat was het einde van het gesprek.
Wat nu? Hebben mensen hier een idee hoe ik van T-Mobile afkom?
Helaas niets is minder waar, dus een klacht ingediend bij de klantenservice, op welke plekken ik niet bereikbaar was en wie mij probeerde te bellen...
Ik kreeg een medewerker aan de lijn van het netwerk operation center (of iets dergelijks) en zij vertelde me dat ik a) mn telefoon niet genoeg uit/aan deed en b) ik mijn telefoon op dual mode had staan en dat dan de telefoon in de war kon raken.
Ik braaf dus mn telefoon uit/aan gedaan, wat al een crime is met een Iphone 3g en vervolgens gezocht naar de functionaliteit om hem alleen op 3g te zetten. Die functie is er niet en de Iphone kan alleen maar op dual mode...
Goed er gaat een week voorbij dat ik minder gebeld ben (denk ik dan maar) en vandaag word ik veel gebeld en de telefoon wil nu niet meer uitbellen ( de persoon die u probeert te bellen is momenteel niet bereikbaar) en ik kon niet meer gebeld worden. Met de vaste lijn totaal geen probleem om die mobiel te bereiken.
Dus dan maar weer eens de klantenservice bellen, krijg een meisje aan de lijn en zij geeft als eerste gelijk aan:"u heeft al compensatie gehad vorige maand." Ik geef aan ja dat klopt dat hebben jullie bij bijna alle Iphone bezitters gedaan dat was voor de problemen in juni.
Tja, zegt ze. "Het is een bekend probleem dat in de Randstad er slechter bereik is en daar wordt hard aan gewerkt. Binnen drie maanden is dat opgelost." Ik geef aan dat dat natuurlijk raar is, ik heb een mobiel, maar geen bereik.
Tja dat hebben meerdere Iphone bezittters en u zult daar maar even mee moeten leven.
huh?
Ik geef aan, geef me dan een andere telefoon in de tussentijd, of laat me overstappen naar KPN. Jullie hebben een contract met me maar kunnen (vaak) niet leveren.
Nee dat kan niet.
Laat me dan met iemand anders spreken?
Nee dat kan niet.
Tja kom met een oplossing
Nee u moet wachten tot 4 oktober (waar zijn nu weer die drie maanden gebleven?) en dan is het opgelost. U (en alle Iphone bezitters) krijgt nog een brief hierover.
Nogmaals geef me dan een ander toestel in de tussentijd of laat me weggaan bij T-Mobile. Nee dat kan niet.
Laat me dan iemand anders spreken.
Nee dat kan niet en ik ga nu de verbinding verbreken. Ik geef aan dat ik dat niet netjes vind, een medewerker die dreigt de verbinding te verbreken.
Meneer ik ga nu ophangen.
That's it dat was het einde van het gesprek.
Wat nu? Hebben mensen hier een idee hoe ik van T-Mobile afkom?
-
Ik zeg T-Mobile op
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32
Re: T-Mobile bezorgd ook mij hoofdpijn
De manier zoals jij beschrijft, is exact zoals t-mobile al jaren de klanten afhandelt, zeg maar mishandelt. dat toontje van "zeur niet, en anders verbreken we de verbinding". Zoals ook elke omhooggevallen boekhouder daar manager wordt met de standaard reactie "ik begrijp dat u...., ... maar helaas.....".
Eerste is dat je bij contact met dat kippenhok, dat zich callcenter of klantenservice noemt, exact gaat noteren welke naam, welke dag/tijd, en de hoofdlijnen van het gesprek. Niet dat je daarmee oplossing krijgt, maar je hebt het nodig voor vervolgstappen. Vervolgens vraag je steevast naar de leidinggevende (die je niet aan de telefoon krijgt). Daar maak je een keurig overzicht lijstje van, en dat samen met een aangetekende brief (met doorkijkvenster voor adres, want anders zeggen ze dat ze een envelop hebben ontvangen maar de brief niet) en de eis om contract te ontbinden wegens langdurige wanprestatie opsturen. Je moet wel je iPhone inleveren, blijkt uit de andere reacties. In hoeverre de rechter dat ook vind, zal je moeten laten voorkomen. Er zijn signalen uit 2 uitspraken van de rechtbank, dat men vindt dat t-mobile niet geld mag vorderen voor dure telefoons die ze bij afsluiten 2 jaars abonnement weggeeft.
Meestal hoor je niets, en dan is het handig om in de winkel waar je abo hebt afgesloten langs te gaan en naar de manager te vragen. In mijn geval heeft die het opgelost, contract geschrapt.
Eerste is dat je bij contact met dat kippenhok, dat zich callcenter of klantenservice noemt, exact gaat noteren welke naam, welke dag/tijd, en de hoofdlijnen van het gesprek. Niet dat je daarmee oplossing krijgt, maar je hebt het nodig voor vervolgstappen. Vervolgens vraag je steevast naar de leidinggevende (die je niet aan de telefoon krijgt). Daar maak je een keurig overzicht lijstje van, en dat samen met een aangetekende brief (met doorkijkvenster voor adres, want anders zeggen ze dat ze een envelop hebben ontvangen maar de brief niet) en de eis om contract te ontbinden wegens langdurige wanprestatie opsturen. Je moet wel je iPhone inleveren, blijkt uit de andere reacties. In hoeverre de rechter dat ook vind, zal je moeten laten voorkomen. Er zijn signalen uit 2 uitspraken van de rechtbank, dat men vindt dat t-mobile niet geld mag vorderen voor dure telefoons die ze bij afsluiten 2 jaars abonnement weggeeft.
Meestal hoor je niets, en dan is het handig om in de winkel waar je abo hebt afgesloten langs te gaan en naar de manager te vragen. In mijn geval heeft die het opgelost, contract geschrapt.
Re: T-Mobile bezorgd ook mij hoofdpijn
Ik weet niet of je met KPN beter uit bent.Ik geef aan, geef me dan een andere telefoon in de tussentijd, of laat me overstappen naar KPN
De Iphone is een luxe hebbe ding waar je ook nog mee kan bellen.
De ontvangststerkte is niet zijn beste kanten lees maar eens de geplubiceerde artikelen en ook de reactie van de fabrikant zelf die er nu een hoesjes voor heeft om ontvangst te verbeteren.
Sinds de medewerkers in ons bedrijf een Iphone gehad hebben met een KPN Sim erin kunnen wij sommige medewerkers bij storingen vaak niet bereiken. Wij lossen dit op om een e-mail te sturen WIFI werkt wel goed. Met de vorige Nokia GSM toestellen was er totaal geen probleem met de ontvangst binnenshuis. Ik gebruik zelf ook KPN netwerk maar met een normale Samsung GSM
gr Henk
-
arnobroens
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 sep 2010 10:49
Re: T-Mobile bezorgd ook mij hoofdpijn
Tja, ik zit nu eenmaal vast aan T-Mobile en de Iphone... maar dat is nog niet het ergste, ik was altijd tevreden. Maar nu komen ze niet met een oplossing...
Ik weet dat de Iphone niet de meest betrouwbare telefoon is... maar het gebruiksgemak is wel heel erg groot.
Ik ga ze vandaag maar niet meer bellen, ben nog boos dat de medewerker er gewoon de hoorn opgooit.
Ik weet dat de Iphone niet de meest betrouwbare telefoon is... maar het gebruiksgemak is wel heel erg groot.
Ik ga ze vandaag maar niet meer bellen, ben nog boos dat de medewerker er gewoon de hoorn opgooit.
-
arnobroens
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 sep 2010 10:49
Re: T-Mobile bezorgd ook mij hoofdpijn
Tja, ik zit nu eenmaal vast aan T-Mobile en de Iphone... maar dat is nog niet het ergste, ik was altijd tevreden. Maar nu komen ze niet met een oplossing...
Ik weet dat de Iphone niet de meest betrouwbare telefoon is... maar het gebruiksgemak is wel heel erg groot.
Ik ga ze vandaag maar niet meer bellen, ben nog boos dat de medewerker er gewoon de hoorn opgooit.
Ik weet dat de Iphone niet de meest betrouwbare telefoon is... maar het gebruiksgemak is wel heel erg groot.
Ik ga ze vandaag maar niet meer bellen, ben nog boos dat de medewerker er gewoon de hoorn opgooit.
Re: T-Mobile bezorgd ook mij hoofdpijn
Het klopt inderdaad ik heb het ook vaak meegemaakt dat de medewerkers vaak erg brutaal zijn. Ze praten straattaal tegen de klanten dat krijg je als je goedkope studenten aanneemt. Ik heb echt nooit meegemaakt bij tmobile dat ik een volwassen persoon aan de lijn had. Waren altijd jongeren alleen de mensen met hogere functies zoals teamleiders zijn volwassen.
-
klant is geen koning
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 sep 2010 16:06
Re: T-Mobile bezorgd ook mij hoofdpijn
Zware hoofdpijn, ik krijg niet eens een iPhone!
6 weken geleden gestart met het aanvragen van een abonnement. Eerst via het internet. Maar daar klapte de site steeds uit. Dan maar bellen. Hele vriendelijke jongen die het wel even in orde zou maken. Oh, ik wilde de telefoon op de zaak zetten. Ja, dan klapt het de aanvraagapplicatie eruit, maar ik schrijf hem gewoon in op je eigen naam, rest op de zaak en dan wijzig je dat later even. Ik nog nadrukkelijk vragen of dat wel mogelijk was. Ja hoor, geen probleem.
Na 5 weken een mailtje van APM, of ik een hele dag vrij wil plannen om hen te ontvangen. Over een week of 2 want ze hebben het druk. Dus, dag vrij gepland want ze geven pas de avond van tevoren om 21.30 door in welk tijdvak ze komen.
En de koerier was hier en was ook direct weer weg. Met mijn telefoon. Omdat hij een blik op het zakelijke bankpasje wierp. En dat mag niet met een particuliere aanvraag.
Nu, 5 uur en vele telefoontjes naar het callcenter van TMobile verder ben ik sprakeloos. Ik heb 3 verschillende medewerkers gesproken, 3 verschillende verhalen gehoord, beloftes om terug te bellen worden niet nagekomen, managers zijn er niet, het interesseert ze allemaal helemaal niets en de enige mogelijkheid is om maar weer achteraan de rij te sluiten en opnieuw een abonnement aan te vragen. Bij wijze van service willen ze wel direct je oude aanvraag cancellen zodat je al over 2 dagen weer opnieuw een aanvraag kunt indienen.
Zoiets bestaat toch niet? Zij doen het fout en ik kan het uitzoeken. Ik denk dat ik heel erg blij moet zijn dat ik nog geen klant ben. Ik wil het ook niet worden. WAt een ellende daar.
Kent iemand een goed alternatief voor de iPhone?
6 weken geleden gestart met het aanvragen van een abonnement. Eerst via het internet. Maar daar klapte de site steeds uit. Dan maar bellen. Hele vriendelijke jongen die het wel even in orde zou maken. Oh, ik wilde de telefoon op de zaak zetten. Ja, dan klapt het de aanvraagapplicatie eruit, maar ik schrijf hem gewoon in op je eigen naam, rest op de zaak en dan wijzig je dat later even. Ik nog nadrukkelijk vragen of dat wel mogelijk was. Ja hoor, geen probleem.
Na 5 weken een mailtje van APM, of ik een hele dag vrij wil plannen om hen te ontvangen. Over een week of 2 want ze hebben het druk. Dus, dag vrij gepland want ze geven pas de avond van tevoren om 21.30 door in welk tijdvak ze komen.
En de koerier was hier en was ook direct weer weg. Met mijn telefoon. Omdat hij een blik op het zakelijke bankpasje wierp. En dat mag niet met een particuliere aanvraag.
Nu, 5 uur en vele telefoontjes naar het callcenter van TMobile verder ben ik sprakeloos. Ik heb 3 verschillende medewerkers gesproken, 3 verschillende verhalen gehoord, beloftes om terug te bellen worden niet nagekomen, managers zijn er niet, het interesseert ze allemaal helemaal niets en de enige mogelijkheid is om maar weer achteraan de rij te sluiten en opnieuw een abonnement aan te vragen. Bij wijze van service willen ze wel direct je oude aanvraag cancellen zodat je al over 2 dagen weer opnieuw een aanvraag kunt indienen.
Zoiets bestaat toch niet? Zij doen het fout en ik kan het uitzoeken. Ik denk dat ik heel erg blij moet zijn dat ik nog geen klant ben. Ik wil het ook niet worden. WAt een ellende daar.
Kent iemand een goed alternatief voor de iPhone?
Re: T-Mobile bezorgd ook mij hoofdpijn
@ arnobroens:
Ik heb het zelfde probleem!
Dezelfde waardeloze beloftes en voorstellen en geen Iphone meer dankzij hun.
Was het zo beu, dat ik em kapot sloeg op tafel en heb er geen spijt van! Het voelde juist goed hehe.
Wat heb ik nou een Iphone als ik toch geen bereik heb!
En nu ben ik ook nog eens me tijdelijke WW-uitkering kwijt, omdijg at ik al die tijd onbereikbaar was. (ben het nog steeds)
Ik krijg deze week nog een brief van hun, maar heb er weinig vertrouwen in na al hun loze beloftes en voorstellen.
09-11-2011 is me eind datum en dat betekend dat ik tot die tijd 44,95 moet betalen voor jan met de korte achternaam!
Wil zo graag weer naar KPN.
Ik had nooit probemen daar en was er overigens 9 jaar klant.
Waarom moest de Iphone nou op de markt komen!!
Maar wat kan ik hier aan doen??
Er moet een manier zijn om er weg te gaan!
Mvg Simson
Ik heb het zelfde probleem!
Dezelfde waardeloze beloftes en voorstellen en geen Iphone meer dankzij hun.
Was het zo beu, dat ik em kapot sloeg op tafel en heb er geen spijt van! Het voelde juist goed hehe.
Wat heb ik nou een Iphone als ik toch geen bereik heb!
En nu ben ik ook nog eens me tijdelijke WW-uitkering kwijt, omdijg at ik al die tijd onbereikbaar was. (ben het nog steeds)
Ik krijg deze week nog een brief van hun, maar heb er weinig vertrouwen in na al hun loze beloftes en voorstellen.
09-11-2011 is me eind datum en dat betekend dat ik tot die tijd 44,95 moet betalen voor jan met de korte achternaam!
Wil zo graag weer naar KPN.
Ik had nooit probemen daar en was er overigens 9 jaar klant.
Waarom moest de Iphone nou op de markt komen!!
Maar wat kan ik hier aan doen??
Er moet een manier zijn om er weg te gaan!
Mvg Simson
-
arnobroens
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03 sep 2010 10:49
Re: T-Mobile bezorgd ook mij hoofdpijn
Voor de goede orde: mijn telefoon is welliswaar 2 jaar oud... maar hij doet het!
Het blijkt achteraf (bij mij) aan de sim kaart te liggen... mijn telefoon is er helemaal mee uitgescheden...
Ik ben naar de T-Mobile shop gegaan en die jongen achter de balie heeft me eindelijk geholpen.
Hij werkt weer... dus T-Mobile niet opbellen... maar heengaan...
Het blijkt achteraf (bij mij) aan de sim kaart te liggen... mijn telefoon is er helemaal mee uitgescheden...
Ik ben naar de T-Mobile shop gegaan en die jongen achter de balie heeft me eindelijk geholpen.
Hij werkt weer... dus T-Mobile niet opbellen... maar heengaan...
-
Ik zeg T-Mobile op
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32
Re: T-Mobile bezorgd ook mij hoofdpijn
In de Utrechtse T-Mobile winkel ben ik ook goed geholpen, maar als je naar het hoofdkantoor gaat, wordt je niet wijzer. Eenmaal betalingsconflict, dan kom je nergens meer. Dan kan je beter naar het hoofd van de incasso gaan. Google even op zijn (domein)naam, en je vind zelfs de routebeschrijving.htm
