Begin juli werd ik gebeld door T-Mobile. Ik ben klant van Orange en men wil mij een aanbieding doen onder Orange condities met behoud van nummer en beltegoed. Daar heb ik wel interesse in. Er wordt gezegd dat ik begin augustus de papieren in huis zal hebben. Ik ontvang eind juli een SIM kaart en een brief waarin wordt aangekondigd dat mijn Orange nummer en beltegoed per 11-08 wordt overgezet naar T-Mobile.
Ik ben stom verbaasd. Mijn contract met Orange loopt immers tot december en ik wil absoluut niet in de vakantiemaanden een nieuw contract aangaan waarbij het risico loop tijdens mijn vakantie zonder telefoon te zitten indien ik ooit nog eens overstap.
Na een aantal uren bellen met de klantenservice krijgen we te horen wat wij moeten doen. Het kaartje gewoon terugsturen naar de aftersales binnen 7 dagen en alles wordt geannulleerd.
Omdat ik nog steeds SMS-jes ontvang dat mijn nummer wordt overgezet naar het inmiddels teruggestuurde SIM kaartje spendeer ik wederom een paar uur om te zorgen dat het nummer niet wordt omgezet. Omdat ik SMS-jes en een brief blijf ontvangen ten aanzien van het overzetten van het nummer, ga ik ondanks de telefonische toezegging toch maar eens informeren bij een T-Mobile winkel.
Aldaar begrijpen wij dat het kaartje wel is gearriveerd maar nog niet is verwerkt.
Echter is de portering een maand uitgesteld dus er kan niets gebeuren.
Daarmee lijkt voor ons de kous af. Een maand later begint alle ellende opnieuw. We krijgen opnieuw SMS-jes dat het nummer wordt overgezet naar het al eerder teruggestuurde kaartje.
En weer bellen we een paar uur om erachter te komen dat het kaartje nu ineens niet is binnengekomen. T-Mobile weigert elke verdere medewerking. Wij moeten TNT inschakelen om een trace uit te voeren.
Wat ik met de resultaten moet doen kan de klantenservice niet vertellen, maar het niet hun probleem en daarmee is voor haar de kous af.
Aangezien de trace een aantal weken duurt kan ik niet anders dan wederom uitstel van portering te vragen. Omdat wij met alles wat er gebeurt is niet gerust zijn, verificeren de uitspraak tweemaal, zowel telefonisch als in de T-Mobile winkel wordt toegezegd dat de portering naar het kaartje de aankomende maand niet zal plaatsvinden.
Vandaag viel er een nota van T-Mobile in de bus met daarop de afgelopen maand en de aankomende maand. De afgelopen maand had ik mijn Orange kaartje nog in gebruik en dat zou de aankomende maand niet anders zijn. Dus daar wil ik voor bellen. Ik wil echter ook even nog checken of de uitstel van de portering is verwerkt(dat duurt altijd een week voordat de aanvraag in het systeem staat)
Ik krijg daarop tot mijn verbijstering te horen dat mijn nummer weldegelijk overmorgen(als ik in op vakantie ben in het buitenland) toch overgezet gaat worden naar het kaartje dat ik in juli heb teruggestuurd. De uitstel van portering kan maar eenmaal plaatsvinden. Wat de andere 3 mensen hebben verteld is dus gelogen?
Ik krijg te horen dat de enige manier om dit te voorkomen is, door naar de T-Mobile winkel te gaan en daar een nieuw kaartje aan te schaffen. Dat hoor ik dan 15 minuten voor sluitingstijd van de T-Mobile winkel en dat was mijn nog enige optie. Aldaar tref ik dezelfde medewerker die mij toegezegd heeft dat de nummerportering niet zou plaatsvinden. De jongeman was net zo verbaasd als mijzelf. Dit staat dus haaks op hetgeen hem is toegezegd.
Ik ben dus nu geforceerd tot een overstap naar T-Mobile en moet nu hopen dat de overzetting tijdens mijn vakantie in het buitenland goed gaat want dat is blijkbaar niet vanzelfsprekend.
Overigens beraad ik mij nog wel op juridische stappen (rechtsbijstand) om het contract na mijn vakantie te ontbinden, want dit is gewoonweg chantage.
-------------------------------------------------------
Even een uitleg hoe de klantenservice van T-Mobile werkt ter verklaring van de 7 uren die ik heb verbeld.
- Zorg voor een volledig geladen telefoon.
- 15 minuten tot eerste contact met iemand die niet weet wat hij met de vraag moet.
- Zonder aankondiging doorverbonden worden met iemand die wel kennis van zaken heeft waarbij de wachttijd standaard 30 minuten of meer is.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile - Chantage
T-Mobile - Chantage
Laatst gewijzigd door JK_John op 10 sep 2009 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T-Mobile - Chantage
Ik hoop dat Tros-Radar in de nabije toekomst wat meer aandacht besteed aan T-Mobile. Nu kwamen ze er af met een kort telefoontje en daar beloofde T-Mobile dat begin Okt(jaartal 2009 mag ik verwachten
) alles weer zou werken.Het word nu echt heel erg vreemd, beltegoeden zijn niet meer zichtbaar(vanaf juni 2009) en ook niet opvraagbaar bij 1202.Rekeningen komen iedere maand op een andere datum en in het geval dat ik ken komt de rekening ruim 3 weken te laat.Er staat bij overige kosten iedere keer een ander bedrag en niemand weet waar dat van is, men zegt dat het niet op de originele rekening komt(en dat is vaak ook zo ),vreemd is het natuurlijk wel en maakt het nog onoverzichtelijker. Op hun eigen forum word iedereen door de mods de mond gesnoerd die het hier over heeft en minstens 100 topics zijn gewoon gesloten.Ook een topic met bijna 2500 reacties en meer dan 175000 lezers werd gesloten. Lekker open , niet dus!! Je ziet op vele fora stukjes verschijnen met gelijke inhoud en daar is T-Mobile helemaal niet blij mee en is de reden dat ze je ( als je hulp wilt via bv dit forum ) je het hemd van het lijf word gevraagd inclusief je nickname en op welke andere fora je geplaatst hebt, het lijkt daarbij niet om de oplossing te gaan( zie maar eens op ons forum ) maar meer een soort damage-control.
En nu zit ik dus in Egypte... Ik kan wel bellen maar niet meer gebeld worden(continu in gesprek)... 
Troost je maar, ik zat vrijdag jl. even in Belgie met mijn T-Mobile (Antwerpen) en mijn mobieltje zat bijna 2 uur lang te zoeken naar een Belgische provider, dus ik kon EN niet bellen EN niet opgebeld worden.JK_John schreef:En nu zit ik dus in Egypte... Ik kan wel bellen maar niet meer gebeld worden(continu in gesprek)...
Toen ik stilstond in Antwerpen, maar even handmatig een netwerk zoeken (Mobimax, Proximus en Base), maar kon na een kwartier niks vinden.
Dan maar terugrijden naar Breda en daar pakte hij weer T Mobile.
(kreeg meteen 3 SMS'jes dat iemand mij had proberen te bellen)
Gelukkig heb ik een Prepaid telefoontje bij mij met een KPN (die het perfect deed), waardoor ik even het bedrijf kon bellen om gegevens door te sturen.
Ik heb hier ook een draad lopen, waarin ik meld dat ik van mijn contract af wil, al 2 aangetekende brieven verstuurd.
In diverse gebouwen geen bereik...een waardeloze provider is dat T Mobile !!
-
daniejelle
Nou je zal het niet geloven, mijn schoonvader maakt op dit moment precies hetzelfde mee. Had een abbonement bij Orange wat half september 2009 zal aflopen. Nou kreeg hij een brief of hij wilde verlengen via t-mobile. Hij kreeg eigenlijk ook al gelijk een contract toegezonden, hierin stond een verlenging voor 2 jaar, dit accepteerde hij niet, dus gaat bellen. Krijgt hij een nieuw contract voor 24 mnd, hij weer bellen dat 24 mnd toch hetzelfde is als 2 jaar. Maar kon niet meer worden aangepast. Verder kreeg hij dus bericht dat hij op 14 september zou overschakelen van orange naar t-mobile moest hiervoor een ander simkaartje in zijn telefoon doen en dan was alles geregeld, had hij wel tijdelijk een ander nummer want gelijk over op zijn eigen nummer was niet mogelijk. Hij bellen dat hij op 14 september in griekenland zit en dus niet kan worden overgeschakeld of dit kan worden uitgesteld tot na zijn vakantie, met de medewerker komt hij overeen dat het wordt uitgesteld en dat hij 29 september naar de winkel kan om alles verder te regelen, zij zullen de winkel hiervan op de hoogte stellen. Vervolgens krijgt een sms-je met melding dat hij wordt afgesloten op 14 september, hij weer bellen maar deze sms-jes gaan automatisch eruit en kunnen ze niet ondervangen, moest als niet verzonden worden beschouwd. Dus hij ging met een gerust gevoel op vakantie met het idee dat alles geregeld was.
In griekenland krijgt hij weer een sms-je op 13 september, hij belt daarop mijn man en deze belt naar orange-t-mobile en deze geven ook aan nee hoor de sms-jes kunt u als niet verzonden beschouwen. Op 14 september probeert mijn man mijn schoonvader te bellen, maar nee hoor.Mijn schoonvader belt dat hij niet meer kan bellen. Mijn man weer naar orange-t-mobile bellen en heeft daar ruim een half uur aan de lijn gezeten (kosten lopen maar hoger en hoger op) maar ze konden helaas niks meer doen, en het was zo en geen discussie mogelijk, toen mijn man zij ik ga er dan maar werk van maken om onder het abbonement uit te komen, gaf de medewerker aan dat hij geen schijn van kans maakt, en dat als hij boos blijft hij de hoorn op zal hangen.
Resultaat nul, mijn schoonvader zit in griekenland zonder mobiel, moet nu enorme kosten maken om hiernaar toe te bellen en we zijn geen steek verder en een service van lik me verstje.
Echt we hebben het nu al gehad met t-mobile dan moeten we nog starten met ze.
Nu willen we een klachtenbrief naar de directie doen, via het internet is deze nergens te achterhalen. alleen maar telefoonnummers maar emailadressen nee. Bij orange en t-mobile willen ze geen adressen vrij geven dus wie kan mij hier wel aan helpen, dit moet toch allemaal maar niet kunnen
Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
groetjes,
danielle
In griekenland krijgt hij weer een sms-je op 13 september, hij belt daarop mijn man en deze belt naar orange-t-mobile en deze geven ook aan nee hoor de sms-jes kunt u als niet verzonden beschouwen. Op 14 september probeert mijn man mijn schoonvader te bellen, maar nee hoor.Mijn schoonvader belt dat hij niet meer kan bellen. Mijn man weer naar orange-t-mobile bellen en heeft daar ruim een half uur aan de lijn gezeten (kosten lopen maar hoger en hoger op) maar ze konden helaas niks meer doen, en het was zo en geen discussie mogelijk, toen mijn man zij ik ga er dan maar werk van maken om onder het abbonement uit te komen, gaf de medewerker aan dat hij geen schijn van kans maakt, en dat als hij boos blijft hij de hoorn op zal hangen.
Resultaat nul, mijn schoonvader zit in griekenland zonder mobiel, moet nu enorme kosten maken om hiernaar toe te bellen en we zijn geen steek verder en een service van lik me verstje.
Echt we hebben het nu al gehad met t-mobile dan moeten we nog starten met ze.
Nu willen we een klachtenbrief naar de directie doen, via het internet is deze nergens te achterhalen. alleen maar telefoonnummers maar emailadressen nee. Bij orange en t-mobile willen ze geen adressen vrij geven dus wie kan mij hier wel aan helpen, dit moet toch allemaal maar niet kunnen
groetjes,
danielle
De contactgegevens staan op de contactpagina van t-mobile. Onder 'Mailen' klik je op 'Stel een vraag' en dan kies je vraag 4. Daar staat hoe je een e-mail stuurt naar de klantenservice.
Nou Danielle....het adres van het hoofdkantoor van T Mobile zit in Den Haag..daniejelle schreef:Nu willen we een klachtenbrief naar de directie doen, via het internet is deze nergens te achterhalen. alleen maar telefoonnummers maar emailadressen nee.
Bij orange en t-mobile willen ze geen adressen vrij geven dus wie kan mij hier wel aan helpen, dit moet toch allemaal maar niet kunnen
groetjes,
danielle
Waldorpstraat 60
2521CC Den Haag
Daar heb ik de 2 aangetekende brieven naartoe gestuurd.
Verzoek duidelijk in je (aangetekende) brief dat je schriftelijk antwoord van ze wil hebben binnen 14 dagen (is redelijke termijn).
Verder staat er op deze site een soort voorbeeldbrief (hulpbrief) waar al een hoop voor je staat ingevuld, je moet er alleen je eigen gegevens en situatie nog invullen.
Dus NIET naar het postbusnummer sturen, dat zou volgens mij ook niet kunnen met een aangetekende brief.
Succes !