Hallo Allen,
Sinds begin november 2011 ben ik met T-Mobile bezig ivm het internet snelheid van een iSmart abonnement tot een snelheid van 7.2Mbps. Ik hielt namelijk nog geen 1Mbps als het tegenzat, en als ik geluk had 1,5Mbps.
Volgens T-Mobile moest ik sowieso een gemiddelde halen van 3Mbps op dit abonnement. Hun voorstel was: 3 maand lang 20% korting op het abonnement voor het ongemak en hun zouden kijken waar het probleem vandaan komt, en eventueel proberen op te lossen.
Ik had voordat ik met T-Mobile contact heb gehad over mijn netwerkdekking eerst zelf een aantal dingen uitgevogelt. Ik had sinds dat moment net een nieuwe Smartphone, de Samsung Galaxy S Plus. En heb eerst geprobeerd om er een nieuwe DUO simkaart in te plaatsen, omdat dit wel eens het probleem kon oplossen. Vervolgens was mijn toestel nog jong genoeg om hem per direct om te wisselen voor een nieuw toestel, dus ook dit had ik geprobeerd zonder enige resultaat...
Nu in januari kreeg ik een telefoontje van hoe en wat. Alles moest kunnen functioneren zoals het hoort te functioneren, maar dit was dus nog steeds neit het geval.
Wat hun konden voorstellen was:
- Tot het eind van mijn contract 20% korting
- Contract ontbinden ivm de voorwaarden waar hun niet aan kunnen voldoen. Hij zou dit per direct in orde maken zonder bijkomende kosten.
De dag erop was ik tot de besluit gekomen dat ik toch ging kiezen voor contractontbinding, dus had 1200 gebeld.
Het probleem opeens was: Ze wouden het IMEI nummer met de telefoon waarmee ik in november 2010 was aangesloten op hun netwerk. Ik had al uitgelegd wat de dag ervoor besproken was "Contractontbinding zonder enige extra kosten of andere zaken. Gewoon een bevesting thuis gestuurd krijgen en klaar waren we" maar dit telefoongesprek was nergens terug te vinden volgens de jonge dame. Ze zag wel dat ik de keuze had gekregen, maar niet dat ik de dag ervoor om 08:50 gebeld was, en door wie "heel vreemd". Daarnaast had ik uitgelegd dat ik het huidig toestel, SE Xperia X10i niet meer had omdat deze door waterschade was overleden en dat het geen garantie was. Ik had bij Dynafix al geinformeerd wat de kosten werden, en ik kwam erachter dat ik dus beter een nieuwe Smartphone kon bestellen "Galaxy S Plus"
De uitslag nu is dus dat ik één deze dagen een telefoontje ga ontvangen wat mij de contractontbinding gaat kosten omdat ik het toestel zelf niet meer heb. Dat hij kapot is gegaan maakt hun niet uit, zelfs als ik hem kapot zou opsturen kreeg ik nog een rekening na. Dat terwijl de dag ervoor voor ik mijn huidige keuze had gemaakt hele andere verhalen te horen heb gekregen die volgens T-Mobile niet terug te vinden zijn in hun brakke systeem..
Ik voel me dus een best wel genaaid om het even bruut te verworden, en vroeg me af als ik hier überhaupt nog iets tegen kan doen. Want dingen die dus blijkbaar uitgelegd worden op de tweede lijn van T-Mobile, als keuze door alle omstandigheden en problemen die ik op hun netwerk heb worden niet gelogd op de één of andere manier.
Gr, Marco
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile contract ontbinden
Re: T-Mobile contract ontbinden
Schriftelijk de inhoud van de telefoongesprekken (datum, tijd, evt naam) meedelen. Wie zegt dat degene die je het laatst gesproken hebt, het bij het rechte eind heeft? Wie weet wordt dat weer tegen gesproken door de volgende.
En hoe kan ik dat doen? Want gisteren konden ze het gesprek van de ochtend ervoor 'opeens' niet meer terugvinden, maar ze wisten wel dat ik mocht ontbinden.
-
Pieter12345
Kijk eens bij "Kleine dwerg" daar zitten mensen die voor T-Mobile werken.
Daar is ongeveer het zelfde aan de hand.
Daar is ongeveer het zelfde aan de hand.
Pieter,
Als mensen een antwoord geven wat je niet bevalt, dan werken ze nog niet meteen voor T-Mobile. Zelf werk ik wel in de telecom dus ik weet waar ik over praat.
@Marco
Als je bij een provider een abonnement voor 12 of 24 maanden i.c.m. een toestel aangaat, dan betaal je gedurende de loopduur van je abonnement de kosten/prijs van dat toestel af.
Op het moment dat het contract eerder wordt ontbonden omdat er iets mis is gegaan, dan heb je nog niet het hele toestel afbetaald aangezien de 12 of 24 maanden nog niet zijn verstreken.
T-Mobile zal bij het ontbinden dan het toestel terug willen hebben, of er moet voor worden bijbetaald. Aangezien je het toestel niet meer hebt is het niet meer mogelijk om deze terug te sturen. Dan is het ook redelijk dat T-Mobile er geld voor wil zien. De contractuele periode is namelijk nog niet verlopen dus het toestel is nog niet afbetaald en dus (nog) niet van jou.
Als mensen een antwoord geven wat je niet bevalt, dan werken ze nog niet meteen voor T-Mobile. Zelf werk ik wel in de telecom dus ik weet waar ik over praat.
@Marco
Als je bij een provider een abonnement voor 12 of 24 maanden i.c.m. een toestel aangaat, dan betaal je gedurende de loopduur van je abonnement de kosten/prijs van dat toestel af.
Op het moment dat het contract eerder wordt ontbonden omdat er iets mis is gegaan, dan heb je nog niet het hele toestel afbetaald aangezien de 12 of 24 maanden nog niet zijn verstreken.
T-Mobile zal bij het ontbinden dan het toestel terug willen hebben, of er moet voor worden bijbetaald. Aangezien je het toestel niet meer hebt is het niet meer mogelijk om deze terug te sturen. Dan is het ook redelijk dat T-Mobile er geld voor wil zien. De contractuele periode is namelijk nog niet verlopen dus het toestel is nog niet afbetaald en dus (nog) niet van jou.
-
stofzuigertje
Helaas is er geen garantie dat U overal die snelheid zult halen.
Als je verkeerd woonde, dus te ver van de zendmast is het helaas Uw contract uitzitten omdat ze gemiddeld wel beloven maar nooit garanderen.
Dus het werkt wel maar te traag is dat is geen reden om te Ontbinden helaas.
Zie voorwaarden dus jammer dat je niet vooraf informeerde over de snelheid in Uw woonomgeving.
Alleen als ze dat wel garanderen en niet haalde is Ontbinden mogelijk.
Volgens mij zit je er gewoon aan vast helaas.
Naast de zendmast kan het ook nog aan de keuze van Uw toestel liggen want niet elke telefoon heeft een goede antenne dus kijk daar ook eens na.
Ik werk dus met extra snoertje aan mijn Geen Snoer Meer...
want dan heb ik meer signaal dan zonder.
Helaas past dat niet op elk toestel maar een headset met snoer werkt ook vaak als antenne dus soms lukt dat ook.
Als je verkeerd woonde, dus te ver van de zendmast is het helaas Uw contract uitzitten omdat ze gemiddeld wel beloven maar nooit garanderen.
Dus het werkt wel maar te traag is dat is geen reden om te Ontbinden helaas.
Zie voorwaarden dus jammer dat je niet vooraf informeerde over de snelheid in Uw woonomgeving.
Alleen als ze dat wel garanderen en niet haalde is Ontbinden mogelijk.
Volgens mij zit je er gewoon aan vast helaas.
Naast de zendmast kan het ook nog aan de keuze van Uw toestel liggen want niet elke telefoon heeft een goede antenne dus kijk daar ook eens na.
Ik werk dus met extra snoertje aan mijn Geen Snoer Meer...
want dan heb ik meer signaal dan zonder.
Helaas past dat niet op elk toestel maar een headset met snoer werkt ook vaak als antenne dus soms lukt dat ook.