LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-mobile en bellen in het buitenland
T-mobile en bellen in het buitenland
Onlangs ben ik op vakantie geweest in Canada,
Van onze touroperator hadden wij de tip gekregen een telefoonkaart te kopen, omdat we dan een stuk goedkoper zouden bellen naar Nederland.
In verschillende supermarkten zijn deze kaarten te koop, geldig voor IEDERE gsm.
Je belt dan voor 3,5ct (!) naar Nederland.
Bij aanschaf gevraagd of dit ook zou werken met een Nederlandse SIM-kaart. Het antwoord was; Ja.
Na afloop van de maand kreeg ik bericht over mijn nieuwe rekening: alle gebruikte minuten die in Canada via de kaart waren gebeld zijn gewoon in rekening gebracht. T-mobile vindt dit terecht omdat de sim-kaart is gebruikt.
Ik ben het er niet mee eens, en heb dit uiteraard gemeld.
Een waarschuwing voor alle vakantiegangers: koop naast die goedkoop-bellen kaart ook een Canadese SIM-kaart, óf bel uit een cel.....
Van onze touroperator hadden wij de tip gekregen een telefoonkaart te kopen, omdat we dan een stuk goedkoper zouden bellen naar Nederland.
In verschillende supermarkten zijn deze kaarten te koop, geldig voor IEDERE gsm.
Je belt dan voor 3,5ct (!) naar Nederland.
Bij aanschaf gevraagd of dit ook zou werken met een Nederlandse SIM-kaart. Het antwoord was; Ja.
Na afloop van de maand kreeg ik bericht over mijn nieuwe rekening: alle gebruikte minuten die in Canada via de kaart waren gebeld zijn gewoon in rekening gebracht. T-mobile vindt dit terecht omdat de sim-kaart is gebruikt.
Een waarschuwing voor alle vakantiegangers: koop naast die goedkoop-bellen kaart ook een Canadese SIM-kaart, óf bel uit een cel.....
Re: T-mobile en bellen in het buitenland
Maar waarom ben je het er niet mee eens? Dat jij vertrouwt hebt op informatie van een winkel in Canada, kan T-Mobile toch niets aan doen? Je hebt immers hun SIM-kaart gebruikt...Imenti schreef:Bij aanschaf gevraagd of dit ook zou werken met een Nederlandse SIM-kaart. Het antwoord was; Ja.
Op de kaart staat duidelijk aangegeven dat deze tarieven gelden voor iedere telefoon, en dat er geen extra kosten berekend zullen worden... Bij navraag in Canada werd ons gemeld dat bepaalde providers zich niet aan de afspraken houden. Mijn bericht is vooral bedoeld als waarschuwing, ga er niet van uit dat de info klopt, check dit desnoods eerst bij je provider.
Die waarschuwing is terecht hoor
maar ik was even benieuwd waarom je het er niet mee eens was.
![Wink ;)](./../images/smilies/icon_wink.gif)
U heeft zich niet goed laten informeren, of u heeft het niet goed begrepen. U had met die telefoonkaart moeten bellen vanuit een telefooncel of bijvoorbeeld uw hotelkamer.
Als u belt met uw nederlandse gsm met nederlandse simkaart in Canada dan betaalt u gewoon het beltarief dat T-mobile rekent voor bellen in zone 2 landen (roaming buiten de EU). Die telefoonkaart heeft daar niks mee te maken verder.
T-Mobile stelt dus terecht dat u gebruik heeft gemaakt van hun roaming faciliteit en dat u dus gewoon de rekening moet betalen. Dit is niet de fout van T-mobile, maar van uzelf, of hooguit de touroperator die u beter had moeten informeren.
Als u belt met uw nederlandse gsm met nederlandse simkaart in Canada dan betaalt u gewoon het beltarief dat T-mobile rekent voor bellen in zone 2 landen (roaming buiten de EU). Die telefoonkaart heeft daar niks mee te maken verder.
T-Mobile stelt dus terecht dat u gebruik heeft gemaakt van hun roaming faciliteit en dat u dus gewoon de rekening moet betalen. Dit is niet de fout van T-mobile, maar van uzelf, of hooguit de touroperator die u beter had moeten informeren.
Een telefoon is niet hetzelfde als een GSM. Hiermee wordt bedoelt vanaf elke vaste (land)lijn in Canada. Het is niet zo dat T-Mobile zich niet aan afspraken houdt. ER zijn gewoon geen afspraken omdat T-mobile geen netwerk heeft in Canada.Imenti schreef:Op de kaart staat duidelijk aangegeven dat deze tarieven gelden voor iedere telefoon, en dat er geen extra kosten berekend zullen worden... Bij navraag in Canada werd ons gemeld dat bepaalde providers zich niet aan de afspraken houden. Mijn bericht is vooral bedoeld als waarschuwing, ga er niet van uit dat de info klopt, check dit desnoods eerst bij je provider.
Met dit soort kaarten kun je goedkoop bellen naar een lokaal (canadees, want u bevond zich in Canada) nummer, waarbij je gesprek wordt doorgezet naar het international nummer dat je wilt bereiken. In dit geval bel je dus met een Nederlandse mobiel een Canadees nummer. Het lijkt me niet meer dan logisch dat dit mobiele kosten voor bellen in het buitenland oplevert...
Nee dat weet TS inmiddels ook. Maar, in plaats van zichzelf de schuld geven, van niet goed informeren, geeft hij TMobile de schuld. Lekker makkelijk toch.
Waarschijnlijk heeft TS dat iedere telefoon verkeerd begrepen.
Het geldt wel voor iedere telefoon, maar dan moet er wel een Canadese simkaart in zitten.
Het geldt wel voor iedere telefoon, maar dan moet er wel een Canadese simkaart in zitten.
Als men het in noord amerika heeft over telephone of phone, bedoelt men het vaste netwerk. Een mobiele telefoon wordt Cellular genoemd. Als men dus zegt dat iets geldig is for all phones, bedoelt men alle vaste telefoons.ruud_a schreef:Waarschijnlijk heeft TS dat iedere telefoon verkeerd begrepen.
Kwestie van goed informeren en nadenken