LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
dapluiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2007 21:57

T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door dapluiz »

Goedeavond allen, ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn telefoon (MDA Pro, ook bekend als HTC universal)
Het probleem is dat hij om de haverklap uitvalt zelfs met een nieuwe batterij die ik sinds zaterdag heb.
Nou was ik hiermee langs de T-mobile shop geweest om te vragen of hij gerepareerd kon worden (vorige keer dat dat moest was toen ik bij orange zat en toen werd ik gewoon verwezen naar het reparatie bedrijf en ging alles zonder problemen. Deze telefoon was ook via internet besteld.)
Nu moest ik ineens me pakbon hebben (die ik gebruik om de inhoud van het pakket te controleren als het aankomt, daar is het voor toch ?) aangezien ik het via internet heb besteld. Heb ik deze niet, dan kunnen ze het wel naar hun reparatiebedrijf sturen (naam vergeten) en als ik dan geen pakbon heb dan bestaat de kans dat ik zowiezo de onderzoekskosten a 42,50 moet betalen en dan is er nog niks gerepareerd.....
Ik vind dit best irritant aangezien mij lijkt dat een contract met een bedrijf genoeg bewijs zou moeten zijn maar helaas dus niet ...
Iemand hier ook ervaring mee gehad die misschien tips heeft hoe verder ?

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door ehltech »

een contract met een netwerk is geen garantiebewijs voor het meegeleverd toestel,anders zou je iedere willekeurig toestel kunnen aankomen en zeggen ja die hoort bij het abonnement ! Heb je toestel via een webwinkel gekocht of via een netwerkshop ?

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door Kika29 »

De pakbon is het bewijs dat het toestel geleverd is. Op je pakbon staat het imeinummer van het toestel. Dit is je bewijs dat t-mobile het geleverd heeft. Helemaal geen vreemd verhaal dus...Als je je toestel in een shop koopt heb je ook een kassabon nodig als je hem aan wil bieden voor reparatie onder garantie.In dit geval is je pakbon dus je kassabon.

Een contract bij een bedrijf wil niet zeggen dat dat genoeg bewijs is om met een toestel aan te komen zonder aankoopbewijs...Je toestel "zou" bij een ander bedrijf vandaan kunnen komen. Vandaar dit "gedoe" ;-)

dapluiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2007 21:57

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door dapluiz »

Hm, nou das mooi kl*te dan, dan zit ik met een kapot toestel waar ik niks meer mee kan.
Nu had ik zelf de boel moeten bewaren, maar als diegene die het toestel leverde mij ook even vertelde dat dat me garantiebewijs was dan had ik m wel bewaard :evil: :evil:

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door Kika29 »

Sorry maar lijkt me vrij logisch dat dat je garantiebewijs is en je bonnen bewaard als je het thuisgestuurd krijgt....

dapluiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2007 21:57

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door dapluiz »

Ja blijkbaar

dapluiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2007 21:57

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door dapluiz »

Nou, net als laatste mogelijkheid toch nog maar weer de helpdesk gebelt en gelijk begonnen met dat ik de pakbon niet meer had.
Ze kon toen aan het IMEI nummer zien dat het een telefoon van hun was en nu zouden ze een envelop opsturen zodat ik mijn telefoon naar hun kan sturen en dan kijken ze naar de productiedatum of ik nog garantie heb.
Ik help het hopen :)

Miranda35
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2006 21:05

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door Miranda35 »

Ik heb op 4 maart jl een telefoon gekocht voor mijn dochter.Toen ze op 10 maart wilde gaan bellen deed hij het niet mer dus wij terug naar de winkel.Buiten het feit dat ik als een hond behandeld werd konden ze mij doodleuk vertellen dat ze niet wisten of het repareren nog binnen de garantietermijn viel.Hallo het is een telefoon van 6 dagen oud.Weet iemand wat ik hiermee kan?

bedankt alvast

rweelden22
Berichten: 104
Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door rweelden22 »

op alle telefoons zit een jaar garantie op de bon die uw mee krijg is tevens het gerantie bewijs als een toestel 6 dag oud is dan moeten ze deze vervangen en wat betreft de mda deze heeft nog veel probleemen met de sofware dus gewoon naar de winkel gaan en op je achterste staan en eisen dat je een ander krijg zo niet dan dreigen met consumente bond off een recht zaak moet je kijken heeft gelijk resultaat

Miranda35
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2006 21:05

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door Miranda35 »

Vervangen is geen optie volgens de verkoper.Hij heeft hem opgestuurd en nu moeten we minimaal 3 weken wachten tot we iets horen volgens hem.De eerste vraag die ik kreeg was of ik wel een extra verzekering erbij had afgesloten maar die is mij nooit aangeboden terwijl er op mijn bon staat dat hij inderdaad niet extra is verzekerd.Ik weet wel dat ik daar NOOIT meer iets koopt.Dochter in tranen en ik vind het toch belangrijk dat ze een telefoon heeft omdat ze buiten de stad naar school gaat.

dapluiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2007 21:57

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door dapluiz »

rweelden22, ik heb geen pakbon meer, dus dan ben ik denk ik gauw uitgepraat, ook al ga ik uit me dak :)
Al had ik de eerste keer dat ik in een t-mobile shop te horen kreeg dat ik een pakbon nodig had wel het idee dat ik afgewimpelt werd, maar dat kwam meer door de verkoper die zo niet klantvriendelijk deed.
DAarna t-mobile shop aan het spui in den haag geweest en daar was de verkoper een stuk vriendelijker. De eerste keer was trouwens de t-mobile shop in Delft.

Miranda35
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2006 21:05

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door Miranda35 »

even heel dom misschien hoor maar een productiedatum is toch heel iets anders dan de verkoopdatum? Zou helemaal een mooi verhaal zijn als de productiedatum een half jaar eerder is dan de datum dat je je telefoon kocht.Ik heb nu wel een mail naar het hoofdkantoor gestuurd over de telefoon van mijn dochter en als ik de aankoopbon fax of langsbreng in de winkel waar het toestel is gekocht (niet dus) dan nemen ze mn klacht in behandeling.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door Kika29 »

De productiedatum is inderdaad anders dan de aankoopdatum...Zodra je je aankoopbon niet meer hebt kan een winkel kijken naar de productiedatum...valt deze ook buiten de garantie dan is het pech.

Altijd je ankoopbewijs bewaren dus....

@ Miranda garantie is afhankelijk van de oorzaak van het defect.. na 6 dagen kan een toestel ook defect gaan door bijvoorbeeld vochtschade als gevolg van in de regen bellen.Dit is een voorbeeld en hoeft niet gebeurd te zijn.

Ik denk dat de verkoper bedoelde dat het afhankelijk is van wat de oorzaak is. Een verzekering is een aanvullend iets. Deze dekt val stoot en waterschade naast garantiekwesties ontstaan door fabrieksfouten. De verkoper had zijn verhaal klantvriendelijker mogen uitleggen maar de kern van zijn verhaal klopt wel.

Reparaties duren in de regel idd minimaal 3 weken. Een nieuw toestel krijg je zelden sterker nog bij mij zou je hem nooit krijgen simpelweg omdat wij dat niet mogen. De fabrikant moet de kans krijgen het defect op te lossen.Zodra het schade betreft aangebracht door eigen schuld ( klemschade of vochtschadew bijv) dan kan je als winkelier fluiten naar heel veel geld en je ziet de schade niet bij het innemen van het toestel......Is het een fout van de fabrikant dan dient de fabrikant zorg te dragen voor reparatie...spijtig voor de tranen van je dochter maar door schade en schande wordt men wijs is hier een logische verklaring voor fabikanten. (aan de buitenkant valt niet te zien of het eigen schuld is of garantie vandaar de noodzakelijke verzending)

dapluiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2007 21:57

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door dapluiz »

Ja klopt, is idd andere datum, daarom zit ik ook nog niet in mijn handen te wrijven, maarja, beter iets als niets zullen we maar zeggen.

Miranda35
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2006 21:05

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door Miranda35 »

ik snap het wel hoor het enige wat ik me dan afvraag dat als ik nog garantie heb(volgens de site van Samsung 2 jaar ) waarom ik dan toch op moet draaien voor eventuele reparatie kosten.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door Kika29 »

Dat is als de oorzaak geen fabrieksfouten zijn maar schade door eigen schuld. Zie het als een indekking mocht het door eigen schuld zijn. Als er netjes met het toestel omgegaan is hij geen water gezien heeft of bekneld gezeten heeft en niet gevallen is dan zou ik me er niet druk om maken als ik jou was.

Miranda35
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2006 21:05

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door Miranda35 »

Update[b[.nadat de telefoon opgestuurd is en en gerepareerd is(contacten hersteld ofzoiets) kreeg ik een mailtje van t for Telecom dat als er minder dan 5 minuten gebeld is met de telefoon ze het aanmerken als een DOA.Dus zit ik nu straks met de kosten van de reparatie of krijg ik een nieuwe.Wie kan me dat vertellen? Telefoon is trouwens nog niet terug gestuurd,ligt nog bij de reparatie afdeling.Krijg hem misschien dinsdag en anders vrijdag terug

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door Kika29 »

DOA + Dead On Arrival....Een defect toestel bij ontvangst dus. Dit toestel wodt gerepareerd en als het niet te repareren valt dan zal er een boardswap(hele binnenwerk vervangen) plaatsvinden of het toestel wordt omgeruild voor een nieuwe. Maar dit alleen als er minder dan 5 minuten mee gebeld is.

Als er nu al gezegd wordt dat het misschien een DOA is hoef je je helemaal niet druk te maken.Hij zal netjes gerepareerd retour komen.

dapluiz
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mar 2007 21:57

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door dapluiz »

Nou toestel terug gekregen van de reparateur (solid vision in rijswijk) en ze hebben een software opdate gedaan en nu zou het opgelost moeten zijn. Nou mooi niet dus, zet m ent aan, probeer op wifi te komen en hij valt gewoon weer uit ...
Mooie is dat ik inmiddels wel me pakbon heb gevonden, dus ik ga nu lekker naar een t-mobile shop, net zo lang met dat ding spelen terwijl zo'n knakker naast me staat en dan mogen ze m eens echt repareren :) Software updaten kan ik ook, en had ik zelfs al gedaan ....

Miranda35
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 sep 2006 21:05

Re: T-mobile en garantie toestel i.v.m reparatie

Ongelezen bericht door Miranda35 »

Sterkte ik hoop voor je dat het nu wel lukt.Wij hebben vandaag bericht gekregen dat de telefoon weer terug is in de winkel dus we gaan hem morgen ophalen.Kijken wat die hork van een verkoper te vertellen heeft.En natuurlijk ook kijken of ik alsnog voor de kosten op moet draaien.Volgens eenbekende was het een software probleem dat ze opgelost hebben dus dan zou ik in principe niks hoeven te betalen.

Gesloten