Na jaren lang klant te zijn geweest bij T-Mobile met twee telefoonnummers ben ik onlangs overgestapt van provider.
Ik kwam er namelijk achter dat ik heel veel betaalde en die meneer van de Phonehouse wist nog wel een beter abonnement te vinden. En zo geschiedde.
Maar vandaag werkte telefoon nr.2 niet en ik dacht ik ga toch eens bellen naar T-Mobile of het al over gezet is. En passant eens gevraagd waarom zij helemaal geen info vragen waarom ik weg ben gegaan of waarom ze mij niet tegen hebben gehouden? Let wel, ik ben al een heeeeeeele oude klant.
Die meneer heeft het mij 9 keer uitgelegd, nadat ik hem 8 keer ongelovig met huh antwoordde:
'Wanneer u ons gecontact had dat u naar een ander wilde overstappen dan hadden we u wel een beter aanbod kunnen doen maar nu u al de overstap gemaakt heeft doen wij er verder niks meer aan".
.......................??????.........................................
Ik zeg(de 1e keer dus) maar u had mij toch kunnen onderscheppen tijdens de procedure van 2 of 3 weken?
Nou en daar ging hij dan he, die meneer,..... en nog 8 x.
Ik denk dat T-Mobile een nieuwe afdeling in het leven moet roepen .Met vooral de juiste computer softweare in hun Systeem.......De onderschep afdeling met een hele grote bel voorals er een opzegging binnen komt. Ben ik nou gek of is dit de verkeerde klantenbinding?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-MOBILE en KLANTENBINDING.
Re: T-MOBILE en KLANTENBINDING.
Ik denk dat de praktische reden is dat je al getekend hebt bij een concurrent, en dus 1 of 2 jaar daar vast zit? Geen van de grote telco's in Nederland koopt de contracten bij een concurrent af, zoals sommige energiebedrijven nog wel eens willen doen. En portering van het nummer wordt ook pas in gang gezet als het contract bij de andere partij al getekend is, dus dat als trigger gebruiken voor de marketing afdeling zal ook niet echt veel uitmaken.Lidia schreef:Na jaren lang klant te zijn geweest bij T-Mobile met twee telefoonnummers ben ik onlangs overgestapt van provider.
Ik kwam er namelijk achter dat ik heel veel betaalde en die meneer van de Phonehouse wist nog wel een beter abonnement te vinden. En zo geschiedde.
Maar vandaag werkte telefoon nr.2 niet en ik dacht ik ga toch eens bellen naar T-Mobile of het al over gezet is. En passant eens gevraagd waarom zij helemaal geen info vragen waarom ik weg ben gegaan of waarom ze mij niet tegen hebben gehouden? Let wel, ik ben al een heeeeeeele oude klant.
Die meneer heeft het mij 9 keer uitgelegd, nadat ik hem 8 keer ongelovig met huh antwoordde:
'Wanneer u ons gecontact had dat u naar een ander wilde overstappen dan hadden we u wel een beter aanbod kunnen doen maar nu u al de overstap gemaakt heeft doen wij er verder niks meer aan".
.......................??????.........................................
Ik zeg(de 1e keer dus) maar u had mij toch kunnen onderscheppen tijdens de procedure van 2 of 3 weken?
Nou en daar ging hij dan he, die meneer,..... en nog 8 x.
Ik denk dat T-Mobile een nieuwe afdeling in het leven moet roepen .Met vooral de juiste computer softweare in hun Systeem.......De onderschep afdeling met een hele grote bel voorals er een opzegging binnen komt. Ben ik nou gek of is dit de verkeerde klantenbinding?
Maar dezelfde leuke aanbieding had je ook via "my T-mobile" kunnen vinden als je abonnement aan het aflopen was, die zijn identiek aan wat ze in de winkel bieden is mijn ervaring.
Dank voor het antwoord.
Dat kunnen ze niet. Er is in Nederland een afspraak van providers onderling ivm nummerbehoud. Als u nummerbehoud aanvraagt, gaat dit van provider naar provider. Stel u gaat naar KPN, KPN doet een verzoek naar tmobile om het nummer over te nemen. Als de aangevraagde datum buiten uw vaste contractperiode valt en er geen reguliere belemmering is, mag tmobile deze aanvraag niet annuleren, ook niet als zij een nieuw aanbod kunnen doen. De aanvraag is zeg maar eigendom van KPN.Lidia schreef:En passant eens gevraagd waarom zij helemaal geen info vragen waarom ik weg ben gegaan of waarom ze mij niet tegen hebben gehouden?
Stel dat ze dat zouden doen, en u gaat met dit aanbod akkoord, zult u dus contact op moeten nemen met KPN om de aanvraag te eindigen. Die kunnen dan de aanvraag annuleren, maar daarmee annuleert u niet per definitie uw nieuwe abonnement, want als u deze in de KPN winkel aangevraagd is, is deze niet meer te annuleren, dus komt u opeens met 2 contracten.
U had ook eerst het aanbod via the phonehouse kunnen bekijken, en met dit aanbod bellen naar de afdeling opzeggingen, dat is bij de meeste bedrijven niets anders dan de afdeling voor uiterst klantbehoud, leg daar een eventueel gekregen aanbod neer, en laat ze een tegenaanbod doen.
Dat geldt niet alleen voor mobiele telefoons, maar ook voor energie, verzekeringen, internet, en eigenlijk overal waar concurrentie een rol speelt.