LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
roo
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 sep 2005 15:33

T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door roo »

Afgelopen zomer ben ik samen met mijn gezin een week in Limburg geweest. Wij hebben in Limburg 3 dagen gebruikt gemaakt van internet via T-Mobile netwerk bij de Mac Donald's in Maasbree te Limburg.

Deze maand krijg ik zoals ik dat van T-Mobile iedere maand krijg, als vaste klant, een rekeningoverzicht bij mijn factuur. Hier staat, waar ik naar toe heb gebeld en hoelang dat is geweest. Met stomme verbazing kijk ik naar het internet gebruik. Ik heb 3 dagen achter elkaar mijn emails bekeken via internet bij Mac Donalds, maar volgens T-Mobile gebruik ik op twee dagen verschillende dagen 1100KB's en een dag gebruik ik maar liefst volgens T-Mobile 68200KB. Een rekening van maar liefst 166,- i.p.v. 2 euro en nog wat centen.

Omdat ik op mijn specificatie niet zie staan, hoe dat ineens kan, ga ik verhaal halen (bellen, email, per brief) bij T-Mobile. Zij claimen dat ik misschien te lang heb zitten internetten. Als ik zeg, dat dat niet kan, want het is zelfs korter geweest dan de twee andere dagen, dan roept T-Mobile dat het misschien komt door het bezoeken van verschillende sites. Als ik zeg dat dat ook niet kan roept T-Mobile na meerdere emaiverkeer met hen, dat het komt, omdat ik die dag ook in Duitsland ben geweest. Als ik T-Mobile vertel dat ik daar niet gebeld noch op internet ben geweest en dat ik van hen nog steeds verlang naar een specificatie die wijst op het aantal KB's, krijg ik van T-Mobile geen antwoord.

Een bewijs of liever gezegd, een heldere toelichting van deze specificatie krijg ik niet van hen en daar moet ik het nu mee doen??

Dus, geen heldere specificatie van het internet gebruik, maar gewoon een rekening gebasseerd op ???

Dus alsof je alleen dit kan zien: 12.00-13.00uur=60 minuten gebeld...Maarrrr waarnaar toe???

Ik ben al een paar jaar klant bij T-Mobile (voorheen BEN) en dit is voor het eerst dat ik met hen over een factuur moet gaan klagen!

Schande!
Laatst gewijzigd door roo op 22 sep 2005 15:58, 5 keer totaal gewijzigd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door ?? »

1) Tien jaar klant bij T-Mobile / Ben? Dus je was al klant voordat ze uberhaubt een licentie hadden om gebruik te maken van hun frequenties en nog voordat het bedrijf bestond? Knap! Hoe heb je dat gedaan?

De rest van je verhaal is zo ongelovelijk onduidelijk dat ik er geen kaas van kan maken. Het lijkt erop dat je hebt zitten internetten, T-Mobile aangeeft hoeveel data je hebt verstookt en dat je dat niet wilt geloven. Daarnaast schijn je een specificatie te eisen (waarvan?).

Fully
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 sep 2005 23:55

Re: T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door Fully »

gespecificeerder dan het aantal verbruikte kb's is bij geen enkele provider mogelijk
ze houden echt niet bij wât je allemaal doet tijdens een sessie, dus of het om email verkeer gaat of om het bezoeken van sites en welke sites. dat mag volgens mij ook nog niet worden opgeslagen...
heb je misschien een toestel waarop is ingesteld dat hij automatisch conrtoleert op nieuwe berichten...?
in ieder geval... het systeem van je provider houdt alleen het daadwerkelijk verzonden en ontvangen aantal kb's bij en meer hoeft er ook niet te worden vermeld op een factuur
houd er ook rekening mee dat elke keer dat je verbinding met internet maakt de sessie wordt afgerond op waarschijnlijk 10 kb

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Als je een beetje email zit te checken en dat kost je in 2 dagen 1100 kb en dan ineens op de derde dag 60 keer zoveel, dan moet daar toch een technische verklaring voor zijn, lijkt me zo.

Het kan inderdaad zijn dat je mobiel om de minuut is gaan checken op mail. Of dat je erg veel spam had. Of dat mensen je hele dikke attachments (foto's e.d.) stuurden en dat je toestel niet alleen de titel van het mailtje maar het COMPLETE mailtje binnenhaalde, ja, dan tikt het aan.

Het is inderdaad ook zo dat Internetten in het buitenland veel duurder is dan hier. Bij Telfort betaal je 1.5 euro per MB in Nederland, maar op mijn vakantie in Turkije betaalde ik per mb 15 (!) euro. Omdat ik een belangrijk mailtje verwachtte in mijn vakantie, heb ik regelmatig gecheckt. Er kwam ook veel spam in mijn mailbox (waarvan mijn toestel enkel de titel en afzender liet zien). Dat grapje kostte me al zo'n 60 euro. :roll:

Ik vermoed dat je in Limburg te dicht bij de grens hebt gezeten en dat daarom iets is misgegaan.

De meest logische verklaring lijkt me dan ook:

omdat ik die dag ook in Duitsland ben geweest. Als ik T-Mobile vertel dat ik daar niet gebeld noch op internet ben geweest
Toen je uit Duitsland terugkwam is je mobiel misschien niet (op tijd) overgestapt naar het Nederlandse signaal, waardoor je wel 10x zoveel betaalde omdat je technisch gezien in het buitenland zat te internetten, ook al was je de grens al over.


Niet meteen gillen over claims, denk even logisch na, er is vast wel een verklaring.

GertJ K
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 jul 2005 22:27

Re: T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door GertJ K »

Wie heeft een suggestie om T-Mobile aan te pakken?
Er is maar één goede oplossing die deze provider treft en begrijpt, er uit met die rommel!.
Ook ik heb 2 jaar lang veel ergenis beleeft bij T-mobile, dit met vier GSM toestellen (kort aan de grens en veel via het Duitse net moeten bellen).
Na veel over en weer discussie's en een laatst lachende provider, die alleen zijn zakken vulde, ben ik van alle kontraktuele verplichtingen af.
En dit bevalt mij prima, heb gewoon weer een vaste aansluiting en bij het weggaan gewoon zeggen waar je bent te bereiken, kostenbesparing is € 50,00 per maand per toestel.

Er is al veel te doen geweest over deze provider, maar er gebeurt niets ten gunste van de gebruiker.
Deze klagende gebruiker mag bij T-mobile lekker in de kou staan!

Succes

PS de laatste dagen van het kontrakt, was het signaal prima in onze 'nieuwe' woonplaats. Ook binnenshuis een vol signaal. Het kan dus WEL!.

roo
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 sep 2005 15:33

Re: T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door roo »

What about...

Goed, dat ik geen tien jaar lid ben bij provider T-Mobile (voorheen BEN)...ja ja..vanaf het begin dat al. Zij kwamen net op de markt en ik werd als een van hun eerste klanten abonnee. (ben nog steeds intro klant met een zeer laag tarief aan bellen etc) Vanaf 1997 zoiets.

Algoed.

Dat T-Mobile niet zou kunnen uitzoeken, wat ik zou hebben gezocht op internet is helemaal niet waar. Dat kan wel, sterker nog, alles is traceer baar etc etc. (alles is dus achter te halen, hoe je internet gedrag is en is geweest)

Hun eerste verklaring via email naar mij, dat het misschien aan het tijdstip lag, dat trokken zij ook gelijk in, toen ik kon aantonen dat dat dus niet zo was...(beetje vreemd dat ze daar in het begin wel mee kwamen opproppen)

Dan zou ik misschien vreemd internet gedrag hebben gedaan, betaal sites ofzo...Beetje raar, want dat kan je zo achterhalen en dat is niet zo. Het verzenden en ontvangen van emails kan zo worden bekeken en dat trokken zij dus ook gelijk in daarna. Ze dachten zelf ook al zoiets van...hmmm, dat kan het dus ook niet geweest zijn.

Dan dat ik (omdat zij kunnen zien, dat ik in Duitsland ben geweest, Laten ze overigens zien, dat ze de dingen dus kunnen achterhalen) dat trekken zij de conclusie dat ik misschien wel in Duitsland zou hebben internetten????Ja, maak dat de kat wijs! Boven twee mogelijkheden kan niet volgens mij en hun...en dus deze optie kan al helemaal niet!!!!

Wat ik zelf denk, met deskundigen is, dat ik op het moment van inloggen op het internet, mij zelf niet heb uitgelogd per ongeluk. De laptop heb afgesloten, naar duitsland gegaan. ...en dan blijft het netwerk (volgens de deskundigen) gewoon werken. Pas de volgende dag heb ik uitgelogd en opnieuw ingelogd, want ik had wel inlog problemen en dat was dus waarschijnlijk daar aan te wijten.

Ben toch wel erg benieuwd wat T-Mobile constateert, want mijn internet gedrag is heel goed te volgen door de provider. Dus zij moeten nu ook wel verder denken. Ik ben er immers ook uit, maar ik wacht af, want ik ben het spuugzat dat zij steeds maar wat roepen en wat zij roepen, dat is werkelijk schandalig. Je kunt niet als provider maar wat roepen als je niet precies weet hoe iets zomaar kan en daarvoor een rekening in het wilde weg sturen, met als enige verklaring: "Zo werken wij altijd en natuurlijk meneer, het komt wel vaker voor dat wij geen duidelijk antwoord of verklaring hebben op dergelijk iets??? Vinden ze het nog gek als ik vraag, dat mensen boos opbellen om opheldering te vragen. Zal ik hun een energie rekening sturen die hoger ligt dan normaal zonder te laten zien,hoe dat ineens komt, ook normaal??? En de meterstanden lopen gewoon net zoveel als altijd etc...Duurder geworden ineens???

Mensen die hier roepen, dat zij dat wel normaal vinden en zeggen dat T-Mobile niet hoeft te laten zien, hoe je aan de hoeveelheid KB's komt....daar hoop ik maar van, dat zij geen rekening krijgen van hun provider, die niet wil laten zien, hoe zij daar aankomen.

Wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door roo op 21 sep 2005 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door ?? »

Je gaat er nu van uit dat T-Mo exact kan zien wat je gedaan hebt op Internet. Nu kunnen ze veel zien en achterhalen, maar dat niet direct. Een heleboel van de gegevens die ze normaliter opslaan hebben ze nodig voor de facturatie en / of politie danwel justitie. Je internetgedrag, dus wat je precies doet op Internet, is daar echter geen onderdeel van. Dat hebben ze immers niet nodig.

roo
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 sep 2005 15:33

Re: T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door roo »

@??: Laat ik nu in de IT-Branche gedeeltelijk zitten op een data center, het hart van Internet...enne geloof mij als ik je zeg, dat alles ter herleiden is.

Maar goed..de manier waarop T-Mobile met dit probleem omgaat bevalt mij totaal niet. Ze hoeven mij absoluut geen gelijk te geven....(huh..) maar de manier waarop ze met deze klacht omgaan is echt absurd. Zo laten zij juist zien, dat zij gewoon maar wat roepen zonder eerst wat dingen te checken. Erg slordig, maakt een factuur zeer ongeloofwaardig.

Ik leg het misschien absoluut niet goed uit en schets ik een beeld totaal verkeerd. Maar de bottom-line van dit verhaal is, dat zij iedere keer het verhaal veranderen en eigenlijk moeten zeggen: "Sorry, wij hebben oook geen flauw idee hoe dat nu mogelijk is, maar we zoeken het voor je uit, tot die tijd..bla bla.."Maar dat komt er dus gewoon niet van. Vaste klant of niet, iedere klacht moet je serieus nemen en correct afhandelen en dat doen zij op dit moment niet. Integer zijn overigens de medewerkers ook niet, want als je gaat roepen, dat dit vaker voorkomt en dat je als medewerker ook je twijfels hebt soms.....

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door ?? »

Wellicht heb je alleen maar gebeld naar de klantenservice? Met dit soort problemen is het sturen van een brief (inkt, papier, envelop, postzegel) veel effectiever. Als je wilt dat je vraag wordt beantwoord, moet je dat doen. Wil je niet dat je vraag wordt beantwoord, moet je vrolijk blijven bellen.

roo
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 sep 2005 15:33

Re: T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door roo »

@?? Jij leest goed door... Ik heb email/ brief al verzonden en via de email reageren zij al op deze wijze.
Ik heb overigens niet alleen met de klantenservice gesproken, maar ook de afdelingen die deze rekeningen verzendt.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door gjvisser »

Kun je niet kijken op www.T-mobile.nl?
Als je daar inlogd, kun je kijken wat je laatste factuur was en kun je de details bekijken. Hier kan ik bijna alle details uit vinden.

roo
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 sep 2005 15:33

Re: T-Mobile facturen zijn niet te checken ondanks specificatie

Ongelezen bericht door roo »

hee ,wordt eens wakker! Ik heb toch een specificatie zowel thuis per normale post als via internet inloggen, (ben klant al jaren) en in mijn titel staat ook: Ook via specificatie is het niet te achterhalen...zucht... en blijkbaar ben jij nog niet op internet geweest via Hotspot met T-Mobile...Dan krijg je dezelfde specificatie te zien.

Alsof je ziet staan beltijd van 12.00-13.00uur= 60 minuten, alleen staat er niet bij, waar naar toe???

Nogmaals, 68200KB, zegmaar 68MB dus..kan je niet zo een twee drie verkrijgen binnen 50minuten via Wi-Fi!!! maar T-Mobile constateert dat wel, mogen zij mij uitleggen!

Lees het verhaal eens goed door!

Gesloten