LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile firmware update en oneerlijke informatie
T-Mobile firmware update en oneerlijke informatie
ik heb van een kennis zijn locked T-molbe Nokia N95 gekocht. Alle garantiepapieren en de factuur kreeg ik erbij. Aangezien hij nu voor langere tijd naar het buitenland is, heb ik T-Mobile gebeld voor de unlockcode, waar ik ook bereid ben voor te betalen.
(Ik had T-Mobile al gebeld voor ik de telefoon kocht omdat ik degene zou zijn die de unlockcode zou aanvragen en wilde informeren of dat geen probleem was. Wat het dus niet was, zo wel dan had ik het toestel nooit gekocht natuurlijk.)
In eerste instantie werd mij toegzegd dat deze naar mijn adres zou worden gestuurd. Na 4 weken nog niets dus weer gebeld...zelfde verhaal, nu zijn we weer 4 weken verder en heb weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat ze de unlockcode niet zouden opsturen naar mij omdat ik de telefoon wel gestolen zou kunnen hebben. Standaard 25 cent per minuut en je hangt gemiddeld 15-20 minuten aan de telefoon !!! Reken maar uit.
Ik vind dit belachelijk, ik heb alle originele papieren erbij en als ik het toestel zou hebben gestolen, dan ga ik hun toch niet bellen voor een unlockcode? Dan ga ik ook gewoon naar een unlockboer, neem ik aan.
Bovendien ben ik onnodig ruim 2 maanden aan het lijntje gehouden.
En zijn mij dingen toegezegd, vanaf het begin die dus niet klopte waardoor ik een mobieltje heb gekocht die ik anders niet had gekocht.
Verder wil ik de nieuwste firmware updaten en ze zitten nog steeds op 14.0.001...HOE TRAAG ZIJN DEZE MENSEN ??? De nieuwe firmware is al eind vorig jaar uitgekomen. Echt wat een stelletje pipo's zijn het bij T-Mobile zeg. Zelf updaten kan niet eens omdat ze hun software dusdanig hebben geblocked dat je er niets mee kan !!! Lekker, je betaald je blauw aan telefoon/abbo kosten maar uiteindelijk is het toestel nog steeds niet echt van jouw omdat je aan alle kanten wordt tegengewerkt door T-Mobile.
Van mij mogen ze het toestel houden, ik bel liever met mijn oude Samsung D600 met een Vodafone kaartje dan ooit nog iets met T-Mobile te maken te hebben.
(Ik had T-Mobile al gebeld voor ik de telefoon kocht omdat ik degene zou zijn die de unlockcode zou aanvragen en wilde informeren of dat geen probleem was. Wat het dus niet was, zo wel dan had ik het toestel nooit gekocht natuurlijk.)
In eerste instantie werd mij toegzegd dat deze naar mijn adres zou worden gestuurd. Na 4 weken nog niets dus weer gebeld...zelfde verhaal, nu zijn we weer 4 weken verder en heb weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat ze de unlockcode niet zouden opsturen naar mij omdat ik de telefoon wel gestolen zou kunnen hebben. Standaard 25 cent per minuut en je hangt gemiddeld 15-20 minuten aan de telefoon !!! Reken maar uit.
Ik vind dit belachelijk, ik heb alle originele papieren erbij en als ik het toestel zou hebben gestolen, dan ga ik hun toch niet bellen voor een unlockcode? Dan ga ik ook gewoon naar een unlockboer, neem ik aan.
Bovendien ben ik onnodig ruim 2 maanden aan het lijntje gehouden.
En zijn mij dingen toegezegd, vanaf het begin die dus niet klopte waardoor ik een mobieltje heb gekocht die ik anders niet had gekocht.
Verder wil ik de nieuwste firmware updaten en ze zitten nog steeds op 14.0.001...HOE TRAAG ZIJN DEZE MENSEN ??? De nieuwe firmware is al eind vorig jaar uitgekomen. Echt wat een stelletje pipo's zijn het bij T-Mobile zeg. Zelf updaten kan niet eens omdat ze hun software dusdanig hebben geblocked dat je er niets mee kan !!! Lekker, je betaald je blauw aan telefoon/abbo kosten maar uiteindelijk is het toestel nog steeds niet echt van jouw omdat je aan alle kanten wordt tegengewerkt door T-Mobile.
Van mij mogen ze het toestel houden, ik bel liever met mijn oude Samsung D600 met een Vodafone kaartje dan ooit nog iets met T-Mobile te maken te hebben.
Re: T-Mobile firmware update en oneerlijke informatie
Maak kopie van factuur en schrijf T-mobile met verzoek om het toestel te unlocken. Het lijkt mij zonde om zo'n mooi toestel niet te kunnen gebruiken.
Doe dit aangetekend.
Krijgt u de unlock code dan nog niet, klaag hier dan over bij:
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
en stap indien nodig naar de Geschillencommissie als T-m daar bij aangesloten is.
Doe dit aangetekend.
Krijgt u de unlock code dan nog niet, klaag hier dan over bij:
Consuwijzer + klacht:
http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht
en stap indien nodig naar de Geschillencommissie als T-m daar bij aangesloten is.
Ah, ontzettend bedankt voor het advies, ik ga dit zeker proberen. Inderdaad is het zonde om zo een mooi toestel niet te kunnen gebruiken maar ik weiger om de kas van T-mobile te spekken met het kopen van prepaid kaartjes
Ik snap niet hoe je daar bij komt?? De klantenservice voor abonnees is gratis. Die van de prepaid afdeling is 25ct per gesprek.Standaard 25 cent per minuut en je hangt gemiddeld 15-20 minuten aan de telefoon !!! Reken maar uit.
Wat ik je adviseer om je klacht te versturen via de website van T-Mobile (zoek op het woordje 'klacht' op de website). Hopelijk kan de afdeling klachten wel wat voor je betekenen. Per post zou ik niet doen, dat duurt veel langer (ik geloof dat daar wettelijk 30 dagen voor staan).
Micasjas, zelf als je de unlock code weet te bemachtigen, dan nog kun je de frmware niet upgraden. Even een korte uitleg, zoals ik het altijd begrepen heb.
Er zijn 2 soorten locks.
De ene is een SIM-Lock en daarvoor kun je inderdaad een unlock code krijgen.
De andere vorm heet Provider Branding. En dat is een provider specifieke firmware. Hiermee kan de provider bepaalde standaard functionaliteit (zoals het kunnen updaten van firmware) uitzetten. Soms kan er wel een upgrade gedaan worden, maar dan wel met een door de provider aangepaste firmware. En volgens mij is T-Mobile een fervente toepasser van eigen firmware.
Deze vorm van 'locken' is dus niet met een unlock code te verwijderen. Hoe dit wel kan weet ik niet. Misschien de unlockboer wel
Er zijn 2 soorten locks.
De ene is een SIM-Lock en daarvoor kun je inderdaad een unlock code krijgen.
De andere vorm heet Provider Branding. En dat is een provider specifieke firmware. Hiermee kan de provider bepaalde standaard functionaliteit (zoals het kunnen updaten van firmware) uitzetten. Soms kan er wel een upgrade gedaan worden, maar dan wel met een door de provider aangepaste firmware. En volgens mij is T-Mobile een fervente toepasser van eigen firmware.
Deze vorm van 'locken' is dus niet met een unlock code te verwijderen. Hoe dit wel kan weet ik niet. Misschien de unlockboer wel
Volgens mij betaal je voor een abonnement en niet voor het toestel. Dat krijg je gratis of met korting erbij. Een los toestel, dat je zelf koopt, is heel duur, zeker een N95. Vandaar dat providers proberen te voorkomen, dat je toestel op een ander netwerk gaat gebruiken en zij er dus niets meer aan verdienen.Lekker, je betaald je blauw aan telefoon/abbo kosten maar uiteindelijk is het toestel nog steeds niet echt van jouw
-
- Contacteer:
De firmware moet je via Nokia zelf toch ophalen?
Of kan dit, indien gelocked, alleen via 'hun'?
Of kan dit, indien gelocked, alleen via 'hun'?
De info van Dirkie klopt. Ik heb dat ook gelezen op hun site.
Zie:
https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htd ... nokia.aspx
Zie:
https://www.t-mobile.nl/persoonlijk/htd ... nokia.aspx
-
- Contacteer:
het is maar goed dat ik al een lock-vrij toestel heb.
Maar verlengen bij t-mobile zit er echt niet in zo..
wat een onzin.
Je kan dus niet eens over je telefoon beschikken, die gewoon betaald is - hetzij contant, hetzij via een abbo....
Maar verlengen bij t-mobile zit er echt niet in zo..
wat een onzin.
Je kan dus niet eens over je telefoon beschikken, die gewoon betaald is - hetzij contant, hetzij via een abbo....
Dan raken ze 2 klanten kwijt. Ik ben ook over de streep getrokken en zal ook in september mijn abonnement beëindigen.
Houdt u er rekening mee dat de opzegtermijn bij hen 3 maanden is! Dus in de maand daarvoor schriftelijk en aangetekend opzeggen!
Houdt u er rekening mee dat de opzegtermijn bij hen 3 maanden is! Dus in de maand daarvoor schriftelijk en aangetekend opzeggen!
De telefoon is door de provider beschikbaar gesteld om te gebruiken met aan abonnement van die provider. De telefoon kost hun geld en de enige manier om dat terug te verdienen is door middel van het gebruik ervan. Als je dat niet wilt moet je een los toestel kopen en een SIM only abonnement. Alleen ben je dan veel duurder uit en wij Nederlanders zitten nu eenmaal graag voor 10 eurocent op de eerste rang.Je kan dus niet eens over je telefoon beschikken, die gewoon betaald is - hetzij contant, hetzij via een abbo....
Nu is het wel zo, dat de ene provider veel verder gaat met de aanpassingen dan andere. Niet alleen de firmware kan specifiek zijn, ook zijn er providers, dus hun naam op de telefoon aanbrengen en er is er ook een, die eigen toetsen gebruikt.
Mij raken ze niet kwijt als klant. Ik ben namelijk al jaren een tevreden klant van een andere provider, die zo goed als geen aanpassingen aan de GSM's maakt. De naam zal ik maar niet noemen, omdat het anders beschouwd kan worden als reclame
-
- Contacteer:
Dirkie,
in deze is de telefoon reeds betaald door de originele koper, middels zijn abbo.
Daarom is dit verhaal zeer vreemd, dat t-mobile hier moeilijk over gaat doen. Ook het eerst 2x iets anders beweren - en daarna suggereren dat TS toestel gejat heeft.. niet echt netjes.
Dat een toestel betaald moet worden - OK.
Maar zoals ik het begrijp is dat reeds gebeurd.
in deze is de telefoon reeds betaald door de originele koper, middels zijn abbo.
Daarom is dit verhaal zeer vreemd, dat t-mobile hier moeilijk over gaat doen. Ook het eerst 2x iets anders beweren - en daarna suggereren dat TS toestel gejat heeft.. niet echt netjes.
Dat een toestel betaald moet worden - OK.
Maar zoals ik het begrijp is dat reeds gebeurd.
Mijn toestel moet unlocked worden * ondanks * dat ik er voor gekozen had dit zelf te betalen.De telefoon is door de provider beschikbaar gesteld om te gebruiken met aan abonnement van die provider.
Wat voorbarige conclusies, Dirkiewij Nederlanders zitten nu eenmaal graag voor 10 eurocent op de eerste rang.
@Yme: Jaaa, klopt alleen ik heb geen T-Mobile abbo, alleen een prepaid. Zoals gezegd heb ik de telefoon overgenomen van een kennis en gebruik hem dus met een prepaid kaartje. Hij heeft gewoon zijn abbo behouden.
@Dirkie: Klopt de meeste branded telefoons kun je via software van productcode veranderen en dan de firmware updaten, alleen
bij T-Mobile branded telefoons (in iedergeval de N95) is dit gewoon niet te doen. Ik ben vandaag bij The Phonehouse geweest en zelfs hun kregen de nieuwste firmware er niet op. Het gaat mij ook om beide problemen, én de simlock die ze er niet vanaf willen halen ën de firmware die gewoon veel ouder is dan wat er nu beschikbaar is.
Verder vind ik het inderdaad een hele voorbarige conclusie dat wij Nederlanders voor 10cent op de eerste rij willen zitten. Ik heb niet gezegd dat ik niet blij ben met de simlock die er op zit, dat wist ik toen ik hem kocht, ik vind het alleen een beetje erg lullig dat als T-Mobile mij eerst toezegd dat het geen probleem is om de unlockcode aan te vragen ondanks dat ik de telefoon heb overkocht, dat ze achteraf zeggen dat het niet kan. Als ik had geweten dat ze dat bij voorbaat niet zouden doen, ja, dan had ik wel die paar honderd Euro's doorgespaard en een nieuwe unlocked telefoon gekocht.
@Guardian72: Jij snapt hem helemaal...maar ik ga zeker even een klacht indienen bij T-Mobile, de brief ligt hoe dan ook al klaar.
@Dirkie: Klopt de meeste branded telefoons kun je via software van productcode veranderen en dan de firmware updaten, alleen
bij T-Mobile branded telefoons (in iedergeval de N95) is dit gewoon niet te doen. Ik ben vandaag bij The Phonehouse geweest en zelfs hun kregen de nieuwste firmware er niet op. Het gaat mij ook om beide problemen, én de simlock die ze er niet vanaf willen halen ën de firmware die gewoon veel ouder is dan wat er nu beschikbaar is.
Verder vind ik het inderdaad een hele voorbarige conclusie dat wij Nederlanders voor 10cent op de eerste rij willen zitten. Ik heb niet gezegd dat ik niet blij ben met de simlock die er op zit, dat wist ik toen ik hem kocht, ik vind het alleen een beetje erg lullig dat als T-Mobile mij eerst toezegd dat het geen probleem is om de unlockcode aan te vragen ondanks dat ik de telefoon heb overkocht, dat ze achteraf zeggen dat het niet kan. Als ik had geweten dat ze dat bij voorbaat niet zouden doen, ja, dan had ik wel die paar honderd Euro's doorgespaard en een nieuwe unlocked telefoon gekocht.
@Guardian72: Jij snapt hem helemaal...maar ik ga zeker even een klacht indienen bij T-Mobile, de brief ligt hoe dan ook al klaar.