LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Beste lezers,

T-Mobile zou vandaag eindelijk antwoord (duidelijkheid) geven, wat ook gebeurt is.

Mijn klachten zijn alsnog GEGROND verklaard, en T-Mobile heeft een aanbieding gedaan.
Ik heb het omgerekend naar een GELDBEDRAG in plaats van kortingen op mijn abonnement.

Als ik mijn contract verleng bij T-Mobile met 1 jaar, dan heb ik met mijn gegronde klachten ongeveer 300,- euro tegoed van T-Mobile.
(Gedeelte was al eerder betaald 300 - 52,50).
Tevens hou ik mijn oude GSM en bij een verlenging ook een nieuw GSM.
Dat laatste was zover ik het begrepen ook erbij.

Ik krijg het deze week nog zwart op wit op papier, dus ben benieuwd.
Als ik het bevestigd krijg op papier met de aanbieding (zie boven) wil ik er serieus over nadenken anders niet.

Voor de mensen die achter T-Mobile stonden en niet met mij eens waren het volgende bericht:

Mocht ik ongelijk hebben en geen gegronde klachten, had zeker
T-Mobile deze aanbieding niet gedaan maar gewoon alsnog ONGEGROND verklaard.
Nogmaals mijn GSM had geen water/vochtschade en had/heb slecht bereik.

Als T-Mobile paar maanden geleden direct mij een ander GSM had gegeven waren ze van mij af.
Nu kost het hun meer, als ik weer ongelijk had gehad, dan was ik niet klaar met ze en had ik er een zaak van gemaakt.

Dus mensen heeft T-Mobile nu een WARME of een KOUDE douche verdiend?

Als ik de brief heb ontvangen van T-Mobile dan laat ik het weten hoe en wat ik ga doen, en of ik ze een WARME of een KOUDE douche geef.

Met vriendelijke groeten,

Andre

Gast

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Andre,

Ik heb ook erg veel problemen gehad met T-mobile. Telefoon kapot uit de verpakking gehaald en ben toen in een molen van reparaties terecht gekomen. Heb dat op een bepaald moment niet meer geaccepteerd en heb geweigerd telefoon nogmaals op te sturen. Toen ging er een gehele procedure van start, waarbij ik maar bleef bellen, keer op keer. Uiteindelijk heeft dit geholpen en is de escalatieprocedure van start gegaan. Met als gevolg een nieuwe telefoon.

Naast deze grote klacht (die uiteindelijk is opgelost) en tal van kleinere klachten heb ik uiteindelijkt toch besloten op mijn abonnement niet te verlengen. Teveel problemen die erg slecht werder opgelost. Als ik niet zo'n doorzetter was geweest en misschien geen communicatie/marketing achtergrond had gehad, was het me waarschijnlijk niet eens gelukt.

dus ik zou zeggen laat het zo als het is! maar geef zeker geen warme douche..... misschien een koude met een straaltje warm erdoor....

SimonLeBon

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door SimonLeBon »

Van een mobiele (of handheld) telefoon mag je toch in alle redelijkheid verwachten, dat hij normaal functioneert bij binnen én buiten gebruik. En toch zeker wel langer dan een jaar mee moet gaan.


Ik loop als sinds ATF2 met een mobiele telefoon rond, en bij geen van de mobieltjes heb ik last gehad van storingen door condensvorming. En ik ben toch regelmatig in zeer stoffige, vochtige en warme omgevingen geweest (kruipkelders, daken, zwembaden, ketelhuizen, etc.).
Wel is er ooit een toestel van mij kopje onder in een plas (kelder) gevallen, direct batterij eraf gehaald, toestel open geschroefd en droog gedept. Deze heeft daarna nog bijna 1 jaar onder intensief gebruik (ik belde gemiddeld hfl 500,- per maand) perfect gefunctioneerd. Maar de nieuwe generatie is niet zo degelijk meer. De valtest overleven ze wel beter, maar dat komt puur door het lage gewicht.
Ik hoor wel eens klachten van klanten die niet snappen hoe hun mobieltje vochtschade kan opgelopen hebben. De reden is waarom mobieltjes snel volchtschade(condens) op lopen is omdat een mobiel uiteraard overal mee naar toe wordt genomen. Van binnen naar buiten en weer naar binnen.
Uh...waar staat dat woord mobiel dan voor ???
dat kan natuurlijk niet wat jij zegt, toestellen zo maken dat ze tegen condens kunnen zodat jij niet de dupe word van dit natuurlijke proces, het blijft electronica...
Dat kan natuurlijk niet, mensen op de maan ook niet zeker?...ONZIN!
Over vocht gesproken, ik heb computers gebouwd die in een binnenbad staan, de oude computers waren half weggevreten. Een busje plastic40 doet wonderen, evenals siliconenspray.
Als je een coating over de print plaatst ben je al een heel end op de goede weg. tis alleen vervelend voor de fabrikant dat het productieproces 10 $ct duurder uitvalt en er minder toestellen verkocht worden.

Tegenwoordig schaf ik maar elk jaar een "sportieve" telefoon aan (die met joggende mensen worden aangeprezen). Die kunnen misschien net wat beter tegen vocht en stootjes.

Gast

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou iedereen sowieso afraden om een abonnement te verlengen voor de zelfde prijs als je nog een goed werkende telefoon hebt. Bij T-mobile krijg je namelijk 50% korting op je maanbedrag als je geen nieuw mobieltje neem. Dit heet SIM-only abonnement.

Ik zal even kort uitleggen hoe dit werkt. Andre betaalt 35 euro per maand. Maar die 35 Euro is eigenlijk voor de helft de afbetaling van zijn nieuwe telefoon (die samsung die het niet doet). Als hij dus gewoon zijn oude mobieltje had gehouden had hij net zo veel kunnen bellen voor slechts 17.50 euro per maand. (maar dan had hij wel een ouder toestel gehad met minder functies).

Ik had nog wel 1 opmerking voor andre; Je zei dat je 24 uur per dag bereikbaar moet zijn. Nou denk ik dat je dan beter een KPN of vodafone abonnement had kunnen nemen. die hebben namelijk het beste bereik over heel nederland.

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Hallo Gast,

Ik ben het helemaal met je eens.
Alleen heb ik HIER (bij ons) wel goed bereik met T-Mobile, maar ben ook op plaatsen geweest waar het slecht is terwijl ik met VodaFone wel gewoon goed bereik had.
VodaFone en KPN heeft gewoon een goed dekking.
Maar zoals ik al zei ik heb nog mijn contract bij T-Mobile niet verlengd, ik wacht de brief af, en mag een GSM kiezen uit meer dan 10 GSM's.
Dus ik laat het jullie zeker weten wat ik ga da doen, want ook al heeft
T-Mobile mijn een aanbod gedaan, betekent niet dat ik niet boos ben op hun.

Mvg,

Andre

??

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door ?? »

T-Mobile had origineel gelijk (vochtschade, valt buiten garantie) en heeft nu blijkbaar besloten om het geheel op te lossen met een coulance aanbod.

Heb je toevallig met de geschillencommissie gedreigd?

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Hallo Gast ??,

Ik heb niet lopen dreigen tegen T-Mobile.
Nogmaals zoals ik je al eerder heb gemeld, mijn GSM heeft geen vochtschade!
De GSM is niet 300 euro waard, als ik niet gelijk had, had T-Mobile mij niks gegeven en hooguit een nieuwe/ander GSM.

Maar tsja jij zal het wel beter weten, ben je werkzaam bij T-Mobile?
(daar ben ik wel benieuwd naar.)

Mvg,

Andre

g.ast

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door g.ast »

Hallo,

Ik heb zelf 2 jaar geleden dezelfde Nokia telefoon ( 3310) gekocht, als mijn vriendin 2 weken ervoor bij T-for-Telecom in Utrecht t/o Hoog Catharijne.
Na 4 weken deed van haar toestel de bel knop het niet meer. Dit was vrijdagavond. Na het weekend deed geen enkel knopje het meer.
Naar T for telecom en opgestuurd in die week en in die zelfde week met mijn toestel hetzelfde probleem. Ook bel toets kapot. Gemeld, maar eerst maar even afgewacht hoe snel we haar toestel terugkregen. We hadden nl. nog een reserve toestel.
Toestel na 2 weken terug. Vochtschade. Geen garantie. Niet geaccepteerd. Opnieuw op laten sturen.
Van iemand een toestel geleend en mijn toestel toch maar op laten sturen.
Ook terug gestuurd. Vochtschade. Geen garantie.
Wij bellen allebei niet in de regen. Laten hem ook niet in de badkamer liggen en hebben allebei een 3210 ongeveer een jaar gehad en nooit problemen.
De " filiaalmanager " ( in het land der blinden...) belt niet terug, is er niet op afspraken en heeft er niet zoveel zin meer in.

Blijkbaar is het voor alle fabrikanten de makkelijkste uitweg. Vochtschade

??

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door ?? »

@Andre:

Je staat nog verbaasd te kijken als je weet hoeveel klachten er uit coulance worden opgelost om de klant tevreden te houden en verdere correspondentie te stoppen - helemaal als blijkt dat de klant een doorbijtertje is. Het gebeurt zelden dat een provider er echt een halszaak van maakt - dan is het echt een principekwestie.

En nee, ik werk niet bij T-Mobile.

Gert K
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2004 21:16

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door Gert K »

Je staat nog verbaasd te kijken als je weet hoeveel klachten er uit coulance worden opgelost om de klant tevreden te houden en verdere correspondentie te stoppen - helemaal als blijkt dat de klant een doorbijtertje is. Het gebeurt zelden dat een provider er echt een halszaak van maakt - dan is het echt een principekwestie.

En nee, ik werk niet bij T-Mobile.
@??

Een klacht begint meestal met een telefoontje, een duidelijke omschrijving van de klacht.
De tactiek is veelal, toezeggingen doen, niet nakomen en maar eventjes afwachten.
De volgende kontakten verlopen meestal al wat grimmiger en moet men afsluiten met de gedachte van de 'aangetekende brief'.
Maanden verder en nog géén resultaat en van coulance is totaal géén sprake.
En niet werken bij T-mobile (het zou kunnen), maar in voorgaande reacties, blijkt toch dat u 'specifiek' iets meer weet dan een 'gemiddelde klant', en met name over de handelswijze en houding van deze betreffende provider.

bennieblind

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door bennieblind »

De conclusie van al deze pagina's ellende is duidelijk:
Je moet net zo lang blijven zeuren op dit forum tot T-Mobile de slechte publiciteit beu is.
De directeur heeft vorige week nog uitgeroepen bij de opening van het nieuwe hoofdkantoor, dat zijn bedrijf de nummer 1 moet worden op het gebied van serviceverlening.
Jammer dat hij er alleen niet heeft bij gezegd in welk jaar......

Gert K
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2004 21:16

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door Gert K »

De conclusie van al deze pagina's ellende is duidelijk:
Je moet net zo lang blijven zeuren op dit forum tot T-Mobile de slechte publiciteit beu is.
De directeur heeft vorige week nog uitgeroepen bij de opening van het nieuwe hoofdkantoor, dat zijn bedrijf de nummer 1 moet worden op het gebied van serviceverlening.
Jammer dat hij er alleen niet heeft bij gezegd in welk jaar......
Je hebt volkomen gelijk, het is één blok ellende, men probeert met mooie praatjes de zaak te redden en het eigen voortbestaan af te dwingen.
Dat T-mobile als bedrijf nummer 1 wil worden is het laatste wat ik ga ontkennen, maar mijn vraag; in welke categorie?.
Ik heb nu nog ongeveer een verplichting van 6 maanden en zijn dan voorgoed vertrokken bij deze dienstverlener.
We hebben nu, ook gezien de vele/meerdere klachten, een aanbod gekregen om (gratis) over te switchen naar een andere provider (dus slechter kan het nooit).
Wat ik als klant belangrijk vind is de kwaliteit, maar ook de service, maar ‘ja’ dit telt voor alle zaken waarvoor je een financiële verplichting moet aan gaan.
Op de forums word je, betreffende T-mobile, alleen gewezen op je eigen stommiteit, gedachtedwaling en zelfs het verwijt “dat je géén kennis hebt over hoe deze wereld in elkaar zit”, samengevat een ontevreden klant bij T-mobile is een ‘zielig persoon’.
Nee ik ben een hele ervaring rijker geworden, dit door o.a. 4 telefoontoestellen te hebben aangeschaft met T- mobile als provider (weinig lol van gehad).
Voor mij zijn ze nu zeker de nummer 1 voor een koude douche.
:wink:

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Beste mensen,

Nadat T-Mobile mij een aanbod heeft gedaan van ongeveer 300 euro (waarde aan tegoed) als ik mijn contract verleng.
En mag bij verlenging van mijn contract zoals gewoonlijk ook nog kiezen uit de volgende toestellen.
Ik noem alleen de gratis toestellen:

Nokia 3100, Nokia 3410, Nokia 7250i, Sony Ericson T230,
Sony Ericson T630.

Wat zijn ze gul he?
Zou er op deze toestellen ook nog een camera op zitten?
Vochtbestendig? (wel belangrijk voor mij)
Nou voor mij 3x niks de aangeboden toestellen, alleen wacht ik nog op een schriftelijke bevestiging
(zou afgelopen weekend al binnen moeten zijn) over mij 300 euro.

Daarna ga ik beslissen of het een koude of een warme douche word en of ik mijn contract verleng.

Ik laat het jullie weten.

Groetjessssssss

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Beste lezers,

Daar ben ik weer.
Schrik niet en verklaar mij niet als gek, maar heb mijn contract alsnog verlengt bij T-Mobile 1 jaar.
Ik heb zoals ik eerder heb gemaild een vergoeding gekregen en een GSM.

Na hoop schriftelijk en telefonisch contact te hebben gehad alsnog mijn zin gekregen, dankzij een paar medewerkers.
Hun waren het met mij eens en zo alsnog gelijk gehad.
Want mijn GSM is niet in aanraking geweest met water.

Ik zou jullie laten weten of ik ze een koude of een warme douche geef.
Maar helaas voor T-Mobile een KOUDE douche met een warme straal er tussen in (zoals iemand al eerder zei).
En de warme straal is voor het personeel die het voor mij geregeld hebben.

Maar ik blijf zeggen het personeel van T-Mobile werken langs mekaar heen, net robots.
Omdat ik van de week nog gebeld ben of ik akkoord ga met het opsturen van mijn GSM naar Samsung (second opinion).
Want dat was het enige wat T-Mobile voor mij konden doen.

T-Mobile word eens wakker, het is toch al opgelost!!!
Waarom bellen jullie nog???

Ook wacht ik nog op mijn GSM, maar ga er vanuit dat dat wel goed komt.
Hopelijk krijgt T-Mobile van mij volgende keer een warme douche, want het afgelopen jaar slechte service!

Als ik mijn zin (100%) niet had gekregen was ik zeker overgestapt van provider en had ik ook hun aanbieding laten zitten.
Want kreeg een gedeelte extra als ik mijn contract verlengde met 1 jaar.
Want ben niet uit op geld, wou alleen een GSM met een goed netwerk (combinatie), en dat hebben ze toen geweigerd.
Het is hun eigen fout dat het zover is gekomen, maar ja het is opgelost.


Groetjessssssss,

Andre

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Beste lezers,

Mijn GSM is vandaag geleverd en wat denken jullie een verkeerde kleur.

Dus weer gebeld en ze zeiden dat ik de kleur zwart niet had gevraagd, want in hun systeem stond dat niet vermeld.

Terwijl ik zeker de kleur zwart had besteld.

Gelukkig zijn er ook aardige en eerlijke mensen bij T-Mobile die ook van mijn klachten af weten, en ook getuigen zijn geweest dat ik de kleur zwart had besteld.

Omdat de medewerker van T-Mobile het kon bevestigen, krijg ik een mazzeltje (kan ik een frontje van kopen).
Dat scheelt weer retour zenden, want was weer zo boos dat ik alsnog mijn contract wou opzeggen.

Alleen moet ik nog wachten op het geld wat verrekend word met mijn factuur.
Hopelijk gaat dat goed, want zou een deel extra krijgen als ik mijn contract zou verlengen.
Dus afwachten maar.......

Tsja het blijft een KOUDE DOUCHE met een warme straaltje erin, en dat is voor de eerlijke collega.

Groetjessssssssss

Gast

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door Gast »

Pfff..... wat een problemen zijn er toch in de wereld.....

Lian

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door Lian »

Hallo Andre,
Ik ben blij voor jou dat het na lange tijd nog opgelost is.
Ons overkomt nu exact hetzelfde als jou. Onze zoon heeft een telefoon gekocht op abbonnement basis bij de Phone House in Woensel, Eindhoven. Daar hij nog geen 18 jaar is hebben wij( vader/moeder) moeten tekenen en worden de kosten ook van onze rekening afgehouden.In April heeft hij deze telefoon aangeschaft, al snel problemen en er mee teruggegaan. Papieren thuis waarop staat algemeen probleem functioneren toestel gerepareerd en software upgrade. Zowiezo was het toestel op 26-7-04 retoer gezonden maar volgens Phone House was het half augustus nog niet binnen.Wederom teruggegaan met dezelfde klachten, nu was er ineens vocht en valschade, of mijn zoon maar even 50 euro eigen risico en 30 euro nieuwe verzekeringskosten wilde betalen, die automatisch van de rekening afgeschreven worden, maar dan maar weer moeten zien terug te vorderen dan kreeg hij een nieuw toestel. Mijn gevoel zegt dat we totaal belazerd worden door deze mensen. :cry:

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Hoi Lian,

Erg vervelend dat het jullie overkomen is maar heb als eerste de volgende vragen?

Welke provider?
Wat voor toestel (merk en type)?

Ik ben er maanden mee bezig geweest, maar wat ik wel moet zeggen is dat er veel mensen zijn die ook onterecht klagen.

Graag de antwoorden op mijn 2 vragen.

Mvg,

Andre

Roel16

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door Roel16 »

Ik had een Samsung E700 met abbo van t-mobile.!
die werd gestolen tijdens dat ik in de biooscoop zat ik heb er niks van gemerkt.
de verzekeraar zegt dat het mijn eigen schuld is ze zeiden LETTERLIJK: dat ik Niet goed op mijn spullen heb gelet
de telefoon is verzekerd tegen DIEFSTAL nou het kan aan mij liggen als dit geen diefstal is..
Wat kan ik hiermee doe k heb de telefoon 2 jaar verzekerd ik heb hem nou net 6 maanden

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Hallo,

Dat heb ik vaker gehoord, dat je niet verzekerd bent als het je eigen fout is.
Maar ja diefstal is nooit je eigen fout.

Maar lees eens de algemene voorwaarden wat staat daar?

Ook werd er tegen mij gezegd hier op het Forum, als ik verzekerd was geweest, was mijn toestel vergoed geweest bij vochtschade, ps: maar ik had geen vochtschade :x .

Ik weet niet of de verzekering het dan wel dekt, als je per ongeluk je GSM in het water laat vallen, onder de douche mee belt of in vochtige ruimtes je GSM gebruikt etc.
Ook dan weigeren veel verzekering maatschappijen denk ik, maar lees eens de algemene voorwaarden en was je verzekerd bij T-Mobile?

Succes en laat het weten ben benieuwd!

Groetjes,

Gesloten