LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Beste lezers,

Heb een mobiele telefoon SAMSUNG S 500.
Deze toestel heb ik al 9 a 10 mnd en heb die gekregen bij een contractverlenging van een jaar, dus de toestel komt van T-Mobile.
Ben al langer dan 5 jaar klant bij T-Mobile (BEN), maar nu de toestel niet meer 100% is heb ik de volgende klachten:

Microfoon doet het niet.
In de menu stand blijft ie hangen soms.
en andere schade's maar geen vocht of waterschade!!!

Maar nu de toestel voor de reparatie is geweest en weer retour, word deze niet gemaakt omdat er vocht in mij toestel is aangetroffen en TOTALL LOSS is verklaard door SAMSUNG reparatie afdeling.

Nu wilt T-Mobile mijn toestel niet vergoeden omdat mijn toestel water/vocht schade heeft dus volgens hun mijn fout.
Ik heb 1 jaar garantie en ik weet niks van vocht!

Nou mensen ik kan jullie vertellen met deze toestel de volgende dingen o.a. NIET meegemaakt heeft:
De douche, regen, plas water, strand, sauna etc.
Ik kan niet weten hoe dat kan ik heb SAMSUNG gebeld die zegt dat er is vochtschade en dat het aan T-Mobile is wat hun ermee doen, nou u ziet het gewoon niks mijn fout volgens hun.

Aangezien de GSM overal komt buiten binnen broekzak etc. volgens mij is het gewoon condens als er wel uberhaupt wel vocht is!
Maar waar ik niks aan kan doen als het is, het toestel is gewoon op normale plekken gebruikt!

Wat moet ik nu is het aan te vechten?
Nogmaals deze GSM is niet direct met water in contact geweest maar word niet vergoed terwijl ik garantie heb.

HELP ik wil die T-Mobile wel pakken want heb genoeg klachten over hun dit zijn echt oplichters!

Graag laten weten evt. voor persoonlik contact [email protected]

Met vriendelijke groet,

Andre de Wit

zucht

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door zucht »

Stuur je telefoon naar een onafhankelijk reparatiebedrijf. Laat die kijken of er vochtschade is. Zo ja, leg je er bij neer en verleng weer je contract, krijg je gratis mooi nieuw toestel. Zo niet, declareer de reparatie kosten bij T-Mobile en ga naar de Geschillencommissie.

Het lijkt mij dat als Siemens zegt dat er vochtschade is, die er ook werkelijk is. Vochtschade hoeft niet alleen te ontstaan door direct kontakt met water. Ook snelle temperatuur wisselingen kunnen voor vochtschade zorgen.

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Hallo,

Kijk tuurlijk zal er wel wat zijn als samsung dat zegt, maar dat betekent toch niet dat ik er de dupe van moet zijn als ik deze toestel normaal gebruikt heb.
De toestel moet gewoon goed er tegen kunnen, maar bij de samsung zitten 3 openingen, koptelefoon, acculaden, en nog een plekje denk voor pc.
Dat speelt naar mijn menig ook een groot rol als er condens/vocht is.
Zo snel goedkoop komt T-Mobile ook niet van mij af.
En wat moeten de mensen doen als ze een 2 jarig abonnement hebben na 9 mnd een nieuw contract afsluiten en de oude door laten lopen?
En dat voor een nieuw toestel 15x 35 euro is wel 525 euro.
Die van mij kost elke maand wel 35 euro!
Tevens de geschillencommisie doet er niks aan omdat het om een toestel gaat en niet om een rekening, heb al gesurft op hun site.

Nou ieder geval bedankt.

Met vriendelijke groet,

Andre de Wit

Gast

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi Andre,

Hoe vervelend het ook is, als er waterschade wordt geconstateerd (of condensaanslag), valt dat altijd buiten de garantie. Of het u gaat om een telefoon of om een DVD speler of om een ander apparaat.

Siemens is een betrouwbare leverancier die zijn reparaties altijd serieus neemt (ik werk zelf op de klantenservice van een groothandel en heb daardoor veel contact met leveranciers en de mankementen die apparaten gaan vertonen). Ze zullen daarom niet voor niets zeggen dat je telefoon waterschade heeft.

Dit kan al ontstaan door: een glas drinken te morsen een harde regenbui maar ook door bijvoorbeeld je telefoon in een vochtige ruimte te leggen zoals een badkamer.

Wanneer je de uitspraak van Siemens niet wil geloven kan je altijd een onafhankelijk bedrijf inschakelen, maar denk er wel aan dat de kosten voor eigen rekening zijn, wanneer Siemens gelijk blijft te hebben.

Succes ermee.

bertveendam

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door bertveendam »

ik werk zelf bij een fotozaak en dit soort gevalletjes maak ik vaker mee,vochtschade valt nergens onder garantie, dat je zo overtuigd bent van je onschuld zul je moeten aantonen ,samsung is een groot merk en zal zijn naam zeker niet te grabbel gooien door reparatie afdeling die toestellen zomaar afkeurt , wat je kan doen is via de winkel waar je hem gekocht hebt een second opinion aanvragen bij een andere reparatiecentrum dit kost je dan wellicht onderzoekskosten maar de kans dat die dezelfde diagnose stelt is 99% ! ik zou de volgende een verzekering nemen om dit soort ellende te besparen.

succes

T.P.

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door T.P. »

Ik hoor wel eens klachten van klanten die niet snappen hoe hun mobieltje vochtschade kan opgelopen hebben. De reden is waarom mobieltjes snel volchtschade(condens) op lopen is omdat een mobiel uiteraard overal mee naar toe wordt genomen. Van binnen naar buiten en weer naar binnen.

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Hallo T.P.

Ik ben het ermee eens ik weet zeker wel hoe condens kan komen bijv. van warm naar koud of andersom.
Maar moeten ze de toestellen maken dat ik daar niet de dupe van ben dat ze niet tegen condens kunnen, nogmaals heb het toestel niet in het water laten vallen dus kan ik er toch niks aan doen!


Met vriendelijke groet,

flierp

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door flierp »

Misschien moet je je toestel in plastic vacuum verpakking doen...

dat kan natuurlijk niet wat jij zegt, toestellen zo maken dat ze tegen condens kunnen zodat jij niet de dupe word van dit natuurlijke proces, het blijft electronica...

Gast

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is natuurlijk een beetje krom andre...

Je moet je toestel gewoon niet bloot stellen aan condens. Neem hem niet mee de badkamer in, ga niet bellen in de regen, etc. Als je absoluut nergens zonder je mobiel kan dan moet je daar de consequenties van dragen.

Er is immers niet 1 electronisch apparaat dat tegen teveel condens kan.

T-Mobile Klantenservice

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door T-Mobile Klantenservice »

AndreDeWit,

Punt 1: Leer normaal Nederland te schrijven, ik heb het niet over een enkel typfoutje (die maak ik ook genoeg) maar van jou Nederland klopt niks van de gehele gramatica.

Punt 2: Vochtschade kan ook ontstaan door dat je praat met consumptie, of dat die in je broek zit en je aan het zweten bent. En zo zijn er nog wel wat mogelijkheden. Ik weet 1 ding wel zeker, en dat is dat je daar zelf voor verantwoordelijk ben. In de eerste 6 maanden moet het bedrijf bewijzen dat jij het apparaat verkeerd gebruikt heb bij eventuele problemen. Kunnen ze dat niet dan moeten hun een oplossing bieden. Na die eerste 6 maanden is het andersom, en moet jij dus bewijzen dat je het apparaat correct heb gebruikt. En bij water/vocht schade kan dat niet omdat daar zoveel mogelijkheden voor zijn.

Kortom: je hebt gewoon pech!

Je verhaaltje over mensen met een 2-jarig abonnement en een toestel gaat trouwens ook niet op, je betaald namelijk niet elke maand 35,- euro voor je toestel maar voor je abonnement (met belminuten). Dat staat dus totaal los van elkaar.

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Iemand in het forum zei dan neem je toch een nieuw abonnement met een toestel, dus dat betekent dat ik dan elke maand 35 euro moet betalen voor mijn oude sim die ik dan niet meer zal gebruiken.
DAAR SLOEG DAT OP!

Maar een GSM moet daar tegen kunnen tegen zweet als het daar niet tegen kan jammer, en ja was is condens wie zegt dat mijn microfoon het niet meer doet door dat er vocht geconstateerd is.
Hij is opengeschroefd en weer dicht Solid Vision (reparatie afd.) bevestigd dit zelf.
Ik heb zelf elektro gestudeerd en electronica en ik maak zelf ook mee dat er radio's/stopcontacten die binnenshuis gebruikt worden dat er oxidatie aanwezig.
Condens heb je gauw, maar dan is de vraag is het de fout van het toestel of van de gebruiker?

Maar als jij het zo goed weet en T-Mobile dekt, dan mag jij mij vertellen dat ik al kort na de aanschaf van mijn toestel Samsung slecht of helemaal geen netwerk had soms wel uren en dagen.

Kort gezegd T-Mobile en Samsung gaat niet samen heb ik zwart op wit van T-Mobile gekregen.
Dat was al maanden bekend bij jullie en jullie wisten niet eens wanneer het opgelost zou worden.
Is dat dan geen wanprestatie en maar gewoon doorverkopen de samsung toestellen via T-Mobile.

Ook toen wilden jullie mijn GSM niet ruilen voor ander merk desnoods 2e hands en dat was binnen de 6 maanden.

Graag reactie terug???????
Ben wel benieuwd naar, daar heb je zeker ook wel wat op te zeggen?

Groetjes,
Laatst gewijzigd door AndreDeWit op 10 aug 2004 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Jorien2

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door Jorien2 »

Hoi Andre,

Ook ik heb via t-mobile een toestel gekocht. Toestel werkte niet goed met T-mobile samen (Motorola). Ik heb het toestel toen meteen (na twee weken) opgestuurd ter reparatie. En heb toen bij de derde keer een nieuw toestel gekregen en later een creditering omdat het toestel wederom niet goed werkte. Prima service van t-mobile overigens.

Jouw verhaal is echter heel anders. Jij stuurt na 10 maanden je toestel op en dan blijkt er waterschade te zijn. Iets wat je zelf hebt veroorzaakt. Immers er wordt niet zomaar waterschade geconstateerd. Nu dit het geval is begin je opeens te roepen dat het toestel al vanaf het begin niet goed werkte....

Niet t-mobile is hier fout, maar jij als gebruiker. Waarom loop je tien maanden rond met een defect toestel wat gewoon door t-mobile omgeruild kon worden? Doordat je zo lang hebt gewacht is er op een bepaald moment waterschade ontstaan, waardoor het niet meer binnen de garantie valt. Ongeacht of het toestel nu wel of niet goed werkte de eerste 10 maanden.

Ik zou zeggen volgende keer beter op letten. En de schuld ditmaal toch echt bij jezelf zoeken en deze niet afschuiven op t-mobile. Hun service is immers goed als de klacht gegrond is.

Daarbij vind ik je bericht eeen beetje vreemd immers in het eerste bericht zet je:
ik de volgende klachten:

Microfoon doet het niet.
In de menu stand blijft ie hangen soms.
In het laatste bericht heb je het opeens over heel andere klachten. Als het een niet blijkt te werken roep je blijkbaar gewoon wat anders. Nee nee, zo werkt dat niet. T-mobile heeft je gelukkig door.

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Mijn toestel is na 10 maanden defect o.a. de microfoon en heb toen direct het zelfde uur nog met T-mobile gesproken.

En ik heb niet 10 mnd met een defecte toestel gelopen hoe kom je daar nou weer bij?

Maar had al eerder problemen met het netwerk soms minimaal soms veel 36 uur geen netwerk doordat er storing is en Samsung en T-Mobile niet samen gaan dat was het reden.
Blijkbaar normaal want ze deden er niks aan.
Ik heb een mobiel en moet 24 uur bereikbaar zijn, kan gebeuren storing maar na maanden nog geen oplossing dan is er naar mijn mening ander toestel geven heel normaal.

Ook toen wouden ze mijn toestel niet ruilen lees maar hier boven meer info 1 na laatste bericht.

Reactie graag?
Laatst gewijzigd door AndreDeWit op 10 aug 2004 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

lotte2

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door lotte2 »

Als je toestel niet samen met gaat met T-mobile vanaf het begin af aan dan laat je die toch gelijk ter reparatie op sturen. Een toestel behoort immers goed te werken. Nu ben je gewoon te laat en probeer je een uitweg te vinden!

Waterschade is je eigen schuld. Probeer dat gewoon in te zien. Zodra er waterschade is repareren ze niks meer.

Gast

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door Gast »

Tip:
Als je toestel door waterschade niet meer bruikbaar is en het abonnement loopt nog langer dan drie maanden zodat het abonnement niet te verlengen is, dan kun je bij T-Mobile gewoon een prepaid kopen.
Die zijn er al voor 50 Euro en dan bel je daar lekker mee door. Deze accepteren gewoon je abonnements simkaart.
Geen enkele fabrikant kan garantie geven tegen waterschade, daar zul je je tegen moeten verzekeren, of het op dit soort creatieve manieren op moeten lossen.

Succes

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Lotte2,

T-Mobile beslist of ze de toestel komen ophalen, maar dat wouden ze niet doen.
Ook geen ander toestel geven het enige wat ze konden doen dat is
3x 17,50 geven (3 mnd 50% abonnements kosten).
Dat heb ik zelfs geweigerd ik wou geen geld wou alleen een werkend toestel maar dat weigerd T-Mobile om mijn toestel te ruilen ook al erkennen ze het probleem.

Mensen die mij niet geloven ik zal deze week een brief kopieren en ergens op een site neerzetten voor de personen die mij niet geloven.
Ook reageert T-Mobile niet op de klachtenbrieven en als ze reageren doen ze het telefonisch (meestal), wat je later niet als bewijs kan tonen.
Maar heb met pijn en moeite alsnog na wachten en zeuren een brief gekregen dat ze het probleem erkennen en dat ze mij niet verder kunnen helpen, alleen een bedrag van 3x 17,50 die ik geweigerd heb toen staat ook in de brief vermeld.

Dus mensen niet zeuren en zeggen dat ik gelopen heb met kapotte toestel en dat ik te laat ben dat is niet zo.

Tuurlijk zijn er mensen goed geholpen door T-Mobile ik ook wel eens een Siemens dacht ik die defect was en netjes gerepareerd is.

Maar nu weigeren ze!!!

lotte2

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door lotte2 »

erg vreemd dat ze weigeren, immers als een toestel kapot is moet je het gewoon op kunnen sturen voor een reparatie.

Maar waar heb je het toestel eigenlijk gekocht?

- Op het internet: de reparaties lopen dan niet via t-mobile maar via de aanbieden op het internet

- In een gewone winkel, reparaties lopen via t-mobile, maar mocht er een probleem zijn dan wil de detailhandel daar altijd mee helpen door het toestel bijv. via hun op te laten sturen.

Wat is jouw verhaal in deze? Ben je bijv. terug naar de winkel gegaan en wat werd daar gezegd?

AndreDeWit
Berichten: 40
Lid geworden op: 05 aug 2004 04:12

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door AndreDeWit »

Hallo Lotte2,

Mijn toestel komt rechtstreeks van T-Mobile vandaan.

Nogmaals aan het begin was mijn toestel niet kapot maar mijn toestel werkt niet goed met het T-Mobile netwerk.
Het netwerk raak overbelast met o.a. Samsung toestellen, dat was al maanden bekend en toch verkopen ze de toestel.
Ze wouden mijn toestel niet ruilen met een ander toestel ook moest ik mijn abonnement gewoon overmaken.
Nu 2e probleem is mijn gsm stuk, reparatieafdeling zegt dat er vochtschade is en dat ze niet eens verder hebben gekeken naar het probleem.
Dus bij de 2e keer hebben ze wel gekeken en opgehaald hoor dat wel. Maar bij de 1e keer had ik al problemen toen weigerden ze terwijl ik geen netwerk had en mijn sim in een ander toestel deed ie het wel met Nokia.
En dat was niet eenmalig maanden was het al bekend en ik ben niet de enige.

Is het nu een beetje duidelijk?

Groetjes

lotte2

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door lotte2 »

Duidelijk is het wel.

Maar vind het allemaal een beetje vreemd. Je hebt immers gewoon het recht om een toestel ter reparatie aan te bieden. Dus vreemd dat dit dan wordt geweigerd. Dat mag volgens mij niet eens!

Maar goed ik zou je dus inderdaad aanraden om gewoon die 3x17,50 aan te nemen in dit geval en een prepaid pakketje te kopen. Let wel op dat je geen motorola c450 neemt want die heeft hetzelfde probleem...

Succes met de afhandeling

wie weet!

Re: T-MOBILE GSM stuk maar word niet vergoed in garantieperiode!

Ongelezen bericht door wie weet! »

Misschien heeft Andre wel gelijk, misschien ook niet!
Maar als ik het zo bekijk, heeft Andre wel gelijk en ik zie geen reden waarom hij zou gaan liegen, aangezien Andre het kan bewijzen????
Dus mensen denk na voordat je meteen begint te roepen dat Andre liegt.
Niet altijd heeft T-Mobile gelijk ik heb meerde forums gelezen over
T-Mobile en zie dat er wel degelijk meerdere mensen zijn met dezelfde klachten als Andre.

Gesloten