Ik ben eind januari een week in Oostenrijk verbleven. Ik ben in het bezit van een Iphone 4 met T-Mobile als provider. Onbeperkt internet in Nederland maar in het buitenland valt dit buiten je bundel. Dat is mij bekend. 2 euro per MB.
Gelukkig kan ik de belstatus checken in het buitenland. Deze 'app' geeft ook de overige kosten aan (kosten die buiten de bundel vallen). Gelukkig had de medewerker mij aangegeven daar goed op te letten. Ik heb incidenteel gebruik gemaakt van mijn verbinding en gelukkig stond de teller op een paar euro. Ik dacht: dat zit wel goed! Helaas, niets is minder waar!
Bijna aan het eind van de vakantie kon ik 'ineens' niet meer gebruik maken van 3G. Blijkbaar zat ik op mijn maximum. Daaropvolgend schoten ook ineens per dag de kosten significant omhoog. Toen ik weer terug was in Nederland stonden deze op 50 euro.
Ik direct de site erbij pakken en T-Mobile gebeld. "Nee meneer, deze kosten in het beloverzicht kloppen vaak totaal niet. U moet de factuur afwachten. U zult zien dat het dan ongetwijfelt anders is". Ik heb het van haar aangenomen.
Daarnaast op internet gekeken en op dit site van T-Mobile staat keurig dat ik een waarschuw sms ontvang als ik tegen mijn maximum aan zit. Deze had ik niet ontvangen. Gelukkig ..... dacht ik.
Factuur ontvangen: 50 euro moet ik betalen. Vandaag gebeld met T-Mobile. Jongeman kon me niet meer vertellen dan: "ik kan niets voor u doen, u zult moeten betalen".
Klacht ingediend via de site van T- Mobile. Volgende reactie
"Ik bedank u voor uw e-mailbericht en geef hierop graag de volgende reactie.
U geeft aan dat u tijdens uw verblijf in het buitenland de belstatus goed in de gate heeft gehouden om de internetkosten in de hand te houden. Ik begrijp dat u daarom geschrokken bent van de kosten die op de factuur van 21 februari 2011 voor het gebruik van internet in rekening zijn gebracht en leg u daar graag iets over uit.
Tegenwoordig kan er maximaal 59,95 euro inclusief btw per maand voor het gebruik van internet in het buitenland in rekening worden gebracht. Wel is het voor de gebruiker mogelijk de datalimiet uit te zetten, zodat er meer kosten gemaakt kunnen worden Normaal gesproken wordt er een bericht gestuurd als er 80% van de limiet aan internet gebruikt is. Echter, T-Mobile is afhankelijk van het doorsturen van de kosten die gemaakt zijn in het buitenland van de buitenlandseprovider. Een buitenlandse provider mag tot zes maanden na het bezoek aan dat land, kosten in rekening brengen.
Helaas is het niet zo dat gebruik van de mobiele telefoon in het buitenland direct verwerkt wordt in de belstatus. Er kunnen enkele dagen of weken tussen zitten het gebruik en de melding van de kosten aan T-Mobile. Zodat het niet altijd mogelijk is een sms bericht te sturen als er 80% is verbruikt."
Bovenstaande betekend dus dat de dienst waarmee we gerust gesteld moeten worden, namelijk een waarschuw sms een half jaar na de vakantie nog een keer verzonden kan worden. Dat kan toch niet waar zijn? Ik voel me wederom als jarenlange trouwe klant van T-Mobile behoorlijk in mijn hemd gezet.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-Mobile Internetkosten in het buitenland
Re: T-Mobile Internetkosten in het buitenland
volgens mij staat daar dat de kosten die je maakt in het buitenland tot 6 maanden later op de rekening kunnen komen. Niet die sms. 
-
HTCHenk007
Aan deze 'app' kunnen natuurlijk geen rechten worden ontleend.Gelukkig kan ik de belstatus checken in het buitenland. Deze 'app' geeft ook de overige kosten aan (kosten die buiten de bundel vallen). Gelukkig had de medewerker mij aangegeven daar goed op te letten. Ik heb incidenteel gebruik gemaakt van mijn verbinding en gelukkig stond de teller op een paar euro. Ik dacht: dat zit wel goed! Helaas, niets is minder waar!
-
T-Mobile Webcare
Beste Jefferey,
Excuses dat de e-mail die je ontvangen hebt voor verwarring heeft gezorgd.
De kosten gemaakt in het buitenland kunnen enige maanden later in rekening gebracht worden omdat T-Mobile afhankelijk is van de buitenlandse provider.
Ik vind het vervelend dat je deze sms niet ontvangen hebt. Het kan gebeuren dat we de informatie later ontvangen van de buitenlandse provider waardoor we je niet op tijd een bericht hebben kunnen sturen.
Op onze website vind je meer informatie over 'Mobiel internet in het buitenland'.
Verder kan ik je al wel vertellen dat het gebruik van internet in het buitenland goedkoper gaat worden. Meer informatie hierover vind je op ons T-Mobile forum bij 'Nieuws & Acties'.
Vanaf 15 maart zal dit ook op onze webste vermeld worden onder de naam 'Internet Europa'.
Met vriendelijke groet,
Richard
T-Mobile Webcare
Excuses dat de e-mail die je ontvangen hebt voor verwarring heeft gezorgd.
De kosten gemaakt in het buitenland kunnen enige maanden later in rekening gebracht worden omdat T-Mobile afhankelijk is van de buitenlandse provider.
Ik vind het vervelend dat je deze sms niet ontvangen hebt. Het kan gebeuren dat we de informatie later ontvangen van de buitenlandse provider waardoor we je niet op tijd een bericht hebben kunnen sturen.
Op onze website vind je meer informatie over 'Mobiel internet in het buitenland'.
Verder kan ik je al wel vertellen dat het gebruik van internet in het buitenland goedkoper gaat worden. Meer informatie hierover vind je op ons T-Mobile forum bij 'Nieuws & Acties'.
Vanaf 15 maart zal dit ook op onze webste vermeld worden onder de naam 'Internet Europa'.
Met vriendelijke groet,
Richard
T-Mobile Webcare
-
e.lussenburg
Ook ik heb in het buitenland verantwoord omgegaan met mijn internetverbruik. Toen mijn belstatus aangaf dat ik c.a. 40 euro extra kosten had, heb ik mijn internetgebruik gestopt omdat ik dat de limiet vond. Op de dag voor vertrek uit Turkije stond mijn belstatus op 47 euro. Toen ik landde in Nederland en diezelfde avond keek op mijn belstatus stond die in eens op 164 euro!
vervolgens de volgende ochtend (na een nachtje!) op 202 euro!
Meteen gebeld op 9 mei.
Advies gekregen de factuur af te wachten en de mededeling gekregen dat er al een week een storing in de belstatus was.
Nu 21 mei verschijnt mijn factuur: 404 euro!
Wat een bittere pil. Hoezo afwachten? Na een telefoonges[prek met T-mobile krijg ik nu te horen dat er aan belstatus geen rechten kunnen worden ontleend...
Wat stelt belstatus dan nog voor? Ik zou een klacht willen indienen en hun verantwoordelijk willen houden voor die storing en de verkeerde informatie. Wat is het makkelijk om dan te laten weten dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.
Ik check vervolgens het forum over belstatus van T-mobile. De ene na de andere klacht over de belstatus en hoger uitgevallen kosten!
Vraag aan radar of ze dit probleem willen aanpakken?
groet
elayne lussenburg
vervolgens de volgende ochtend (na een nachtje!) op 202 euro!
Meteen gebeld op 9 mei.
Advies gekregen de factuur af te wachten en de mededeling gekregen dat er al een week een storing in de belstatus was.
Nu 21 mei verschijnt mijn factuur: 404 euro!
Wat een bittere pil. Hoezo afwachten? Na een telefoonges[prek met T-mobile krijg ik nu te horen dat er aan belstatus geen rechten kunnen worden ontleend...
Wat stelt belstatus dan nog voor? Ik zou een klacht willen indienen en hun verantwoordelijk willen houden voor die storing en de verkeerde informatie. Wat is het makkelijk om dan te laten weten dat er geen rechten aan ontleend kunnen worden.
Ik check vervolgens het forum over belstatus van T-mobile. De ene na de andere klacht over de belstatus en hoger uitgevallen kosten!
Vraag aan radar of ze dit probleem willen aanpakken?
groet
elayne lussenburg
Het is niet leuk om een hoge rekening te ontvangen, dat kan ik me voorstellen. Het is onzin om dit aan Tmobile te wijten. Internet in het buitenland is buitensporig duur, dat weet iedereen. Een provider kan niet realtime een kostenoverzicht bijhouden, daar komt een hoop bij kijken en daar gaat wat tijd overheen. Je factuur is altijd leidend daarin. De belstatus app is slechts een hulpmiddel en een indicatie. De rekening zul je moeten voldoen en in de toekomst beter moeten letten op je eigen verbruik in het buitenland en hier bewuster mee om moeten gaan.