LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Moevaninstanties
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2009 10:06

T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door Moevaninstanties »

2 maanden geleden kreeg ik een aanmaning van T-mobile, ik had te weinig saldo op mijn rekening staan, of ik dit alsnog wilde voldoen voor die en die datum. Ik zat toen even heel krap en wilde eerst mijn aanmaning betalen en daarna pas mijn factuur voor de huidige maand.
Per abuis heb ik toen de 'nieuwe' acceptgiro betaald en niet de oude.

Diezelfde dag dat ik de acceptgiro had betaald, heb heb ik contact opgenomen met de klantenservice van T-mobile om te voorkomen dat ik alsnog incasso/aansluitingskosten moest betalen. Een vrouw die mij te woord stond verbond mij door met iemand van de afdeling incasso. Deze vrouw deelde mij mede, ik citeer: "Als u dit voor die en die datum betaald is het wat ons betreft akkoord". Ik: "Ja?" "Ik hoef dan geen kosten te betalen?" Tmobile: "Nee".

Twee weken later ligt er een brief in de bus of ik even 57 (aansluitingskosten+ ?)euro en nog eens 32,50 euro abonnementskosten wil betalen. Ik heb ik het verleden ook al eens problemen met Vodafone gehad, dus ben ik zo verstandig geweest om het maar alvast te betalen.

Vervolgens weer contact opgenomen met Tmobile. Waar gaat het over meneer? Kunt u het verhaal nog eens vertellen meneer? Ja, ik zie hier dit staan en dat staan, vreemd dat dit toch gebeurd meneer. En nu komt ie: ALS U NIET WEET MET WIE U GESPROKEN HEEFT, WORDT HET MOEILIJK OM TE ACHTERHALEN..... Uiteindelijk zijn we er samen uitgekomen wie het was van incasso. Doorverbonden naar incasso, mijn naam gezegd en gevraagd naar de betreffende persoon: "NEE, DAT KAN NIET, ZO WERKT DAT NIET, JE KUNT NIET ZOMAAR IEMAND TE SPREKEN KRIJGEN. Dit, terwijl ik wordt doorverbonden door een medewerker van datzelfde bedrijf.

Deze vrouw zou het opnemen en ik zou bericht krijgen hierover. Nooit meer iets vernomen, op de factuur na die ik per omgaande moest voldoen. Wat een klachtenafhandeling is dat, gewoon schijt aan alles hebben, want de wet beschermt die smerige oplichters ook nog. Geweldig land hier.

Enfin, ik had in datzelfde gesprek gevraagd of ik voortaan mijn facturen zelf kon betalen i.p.v. automatische incasso. Dat zou zij ook voor mij regelen.

8 juni: U heeft T-mobile gemachtigd om uw maandelijkse facturen via een automatische opdracht te laten incasseren. Dat is helaas niet gelukt. Hierover bent u door T-mobile per SMS geïnformeerd (????? nooit iets gekregen).

Mijn punt: ik ben nu in gebreke volgens Tmobile, terwijl zij hun afspraken niet nakomen. Ik zit gewoon te wachten op een acceptgiro, volgens afspraak, maar Tmobile stuurt niets en stelt gewoon dat ik fout zit.

10 juni: kwaad opgebeld. Het verhaal voor de zoveelste keer verteld aan een meisje dat na mijn tirade meteen op haar strepen ging staan: "als u zo begint dan hang ik op hoor".

Ik moet mij *********** ook nog steeds als een heilige opstellen om dingen gedaan te krijgen van een bedrijf dat geld verdient aan mij. Zo'n 18 jarig schepsel dat daar selectief haar autoriteit zit uit te oefenen en mij gaat vertellen wat redelijk is en wat niet en ik moet maar rustig blijven. Wat een smerige mens onterende praktijken zijn dit.

Geachte medewerkers van Radar, dit ter informatie, misschien kan u hier iets mee. Ik wordt zo moe van deze tactieken en spelletjes van deze, ogenschijnlijk, boven de wet staande instellingen. Kan ik hier echt niets aan doen? Zelfs niet na herhaaldelijke mondelinge toezeggingen? Tmobile zou mij nog: "iets laten weten", maar dit gebeurd dus echt niet.

Groetjes,

J. Reintjens.

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door Moose »

Wat kan dat meisje er aan doen dat jij niet betaald, die doet ook maar haar werk, en als ze de telefoon opneemt en jou verhaal aanhoort en jou netjes wilt helpen terwijl jij als een brulaap door de telefoon tetert mag zei inderdaad ophangen.

In een winkel hetzelfde verhaal, wordt je gewoon niet geholpen en mag je een brief schrijven.

Gewoon op tijd betalen en je afspraken nakomen, betaal je niet op tijd heb je alsnog de gelegenheid dit te doen. Doe je dit weer niet krijg je een boete of administratiekosten die je moet betalen.

Ik zou me er maar bij neerleggen en gewoon betalen, en je tijd beter besteden.

ravia
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 mei 2009 19:07

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door ravia »

Moose jij bent zeker een medewerker van T-mobile? Omdt je dat bedrijf de hemel in prijst. En oh ik ben ook klant van T-Mobile maar gaat daar niet over opscheppen.. En dat vijandige :S hmpffff echt lekker klant vriendelijk

RonVos
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2009 22:23

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door RonVos »

Hallo Moe

Ook ik heb een conflict (gehad) met Orange/ T Mobile, maar dit wordt waarschijnlijk naar behoren opgelost (eerst zien, dan geloven is mijn motto).
Een tip: Noteer van iedereen die je te spreken krijgt de naam, hierdoor kun je achteraf via welke weg dan ook iemand aansprakelijk stellen en houden voor zijn toezeggingen.

Vriendelijke groeten en suc6 verder.

Ron Vos

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door Moose »

Ik zeg:

Deze ellende heb je over jezelf afgeroepen, oftewel jou administratie is een puinhoop doordat je niet betaald en dus wanbetaler bent.

Gewoon betalen en je tijd beter besteden ipv JOU fout op T-Mobile verhalen terwijl dit JOU fout is. ipv op forums gaan lopen blaten, kun je het beste een nette brief schrijven naar T-Mobile en vragen wat voor oplossingen er zijn zoals een betalingsregeling als je geen abonnement kan betalen hadden ze je eigenlijk al vanaf de verkoop moeten weigeren.

Moose
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 mei 2004 21:02

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door Moose »

Eeh Ravia,

Lekker belangrijk zeg!
1, maakt niet uit waar iemand werkt, 2 klantvriendelijk? dan moet je je ook als een klant gedragen en niet als een ombeschofte.

Hetgeen jij schrijft gaat het helemaal niet om, waar het om gaat is dat mensen moeten betalen als ze bedragen schuldig zijn. Een wanbetaler verdiend het niet om als een klant behandeld te worden maar een bijna crimineel!

RonVos
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2009 22:23

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door RonVos »

Beste Moos

Wat maak jij je ongelooflijk druk op dit forum, denk aan je hart.
Bedrijven zijn tegenwoordig zo complex, dat soms de één niet weet wat een ander doet en zo ontstaan fouten.
Fouten zijn er om gecorrigeerd te worden, mijn ervaring is dat je meer bereikt met honing smeren dan met modder smijten.
Af en toe zijn helaas hardere maatregelen nodig, ik ben blij dat jij je administratie goed op orde hebt, waardoor je een feilloos individu bent.
Helaas zijn we niet allemaal zo volmaakt, dus een beetje jammer dat je een priemend vingertje uitsteekt naar anderen, dit leidt tot niets.

Vriendelijke groeten

Ron Vos

FFF
Berichten: 53
Lid geworden op: 20 jul 2008 08:51

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door FFF »

Hmm, ik ben het wel met Moose eens, ondankt dat de verwoordig misschien niet super is.

Als consument moet je aan de betalingsverplichting voldoen. Als de provider het leveren van de dienst 2 weken uit zou stellen wordt je ook niet blij.

Natuurlijk is het wel vervelend dat er een mis comminicatie is geweest of dat je verkeerd bent voorgelicht.

Je kan normaliter de regels gewoon terugvinden in de algemene voorwaarden, en je bent wel zelf de eerste die in gebreke is gebleven en de aanleiding tot je eigen klacht.

Als ik klantenservice medewerker zou zijn zou ik het gesprek ook af kappen als de klant vervelend is. eerst te laat betalen en dan nog vervelend doen ook :wink:

Moevaninstanties
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2009 10:06

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door Moevaninstanties »

@Moose:

Ok, ik mag geen abonnement als ik het niet kan betalen. Wat een veronderstelling. En dat van iemand die eigenlijk in een stal geboren had moeten worden, samen met zijn lotgenoten.

Het is wel duidelijk dat jij tot je ellebogen erin zit kereltje. Ik vraag me af of je mij in persoon ook zo stoer te woord zou staan, maar ik denk dat je snel naar je managertje zou rennen en hard help zou roepen. Het enige dat jij kunt: anderen napraten, anderen geld afpakken en maar oordelen omdat jij jezelf zo geweldig vindt.

Je onbeschoftheid gaat zelfs zo ver dat jij niet eens het hele verhaal hoeft te lezen, maar meteen je kritiek kunt spuien als jou dit uitkomt.

Ik heb aangegeven DAT ik fout zat. DAAROM bel ik met Tmobile. Als zij mij vervolgens de toezegging geven dat ik die kosten niet hoef te betalen en dit vervolgens wel moet doen, klopt er iets niet bij Tmobile, hoe ongeloofwaardig dit voor jou ook moge zijn.

Als ik betalen via een acceptgiro aanvraag en na 2 maanden een brief krijg dat de automatische incasso niet is gelukt, klopt er iets niet.

Ik weet niet hoe de heilige Moose dit ziet, maar dit is vast allemaal mijn schuld. Gewoon betalen. Dat zijn er geen problemen. Wat een absolutair mannetje ben jij. Waarschijnlijk levert je dit commentaar al weer zieltjes of geld op.

En de rest komt ook met opmerkingen die getuigen van hoge intelligentie. Ik begrijp dat ik 'maar beter kan betalen',dat doe ik ook wel, maar ik dacht dat dit forum bedoeld was voor dit soort zaken, waarbij instellingen maar lukraak doen waar ze zin in hebben.

Ik wist ook niet dat Tmobile medewerkers hier een abonnement hadden en alle kritiek gewoon kunnen afdoen als nonsens en onzin. Kun je jezelf hier wat gaan verweren tegenover verkochte zieltjes.
Och ja, weer een illusie armer!

Wat beteft klantenservice: dit is puur verdeel en heers met de bedoeling mensen juist niet te helpen. Mensen die zeggen dat dit niet zo is, liegen dat het gedrukt staat of zijn vreselijk naïef. Houdt de mensjes maar bezig, heeft de top rust aan hun kop. En de wet werkt mee.

Het spijt me oprecht dat ik verlichte individuen, zoals jullie zelf, heb verveeld met mijn oprechte klacht.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door Henk25 »

Moevaninstanties gewoon niet op ingaan, kennelijk hebben sommige mensen genoeg tijd om hier iets op je mouw te spelden (zegt veel over iemands mentaliteit- bij jou niet gelukt ) . Schrijf gewoon je ervaringen op en reageer niet op onzinnige reacties.

Moevaninstanties
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2009 10:06

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door Moevaninstanties »

@ Ron & Ravia:

Mijn post is niet voor jullie bedoeld.

@ Ron: ja, ik heb ook spijt dat ik die namen niet genoteerd heb. Toen ik echter een keer opbelde en naar iemand vroeg van afdeling incasso, waarvan ik de naam had gekregen van iemand van klantenservice, kon ik 'niet zomaar een naam noemen en iemand te spreken krijgen'

Dit illustreert voor mij het hele verhaal. En maar rondjes lopen.

Moevaninstanties
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2009 10:06

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door Moevaninstanties »

Geplaatst op 11 Jun 2009 20:27 door FFF
Hmm, ik ben het wel met Moose eens, ondankt dat de verwoordig misschien niet super is.

"Als consument moet je aan de betalingsverplichting voldoen. Als de provider het leveren van de dienst 2 weken uit zou stellen wordt je ook niet blij."

Daar gaat het niet om. Lees mijn post. Ik zeg ook dat ik fout zit en probeerde via Tmobile het probleem op te lossen. Tmobile zegt dat het probleem opgelost is, maar na 2/3 weken blijkt dit niet zo. Daar gaat het om. Je kan niet alleen maar naar mijn in gebreke blijven kijken, omdat het juist hierover ging. Ik was in gebreke wat betreft een factuur van 30 Euro, lekker heftig, waarover ik al een gesprek + oplossing met Tmobile medewerker had gehad. Vervolgens blijkt die afspraak gewoon lucht.

Als Tmobile 2 weken niet zou leveren zou ik gewoon pech hebben, kan ik, als individu, niets aan doen. Moet ik maar accepteren, of een gigantisch omslachtig proces gaan opstarten. Als ik te laat ben, krijg ik meteen een bericht hierover en moet ik voldoen. Een groot verschil FFF.


" Natuurlijk is het wel vervelend dat er een mis comminicatie is geweest of dat je verkeerd bent voorgelicht."

Je bagatelliseert mijn probleem en stelt dat ik het gewoon allemaal verkeerd hoor of begrijp.
IK krijg ook geen voorlichting als ik de klantenservice bel, ik bel ze met een vraag, zij komen al dan niet met een oplossing. Ik ben toch echt wel in staat om te horen wat er gezegd wordt FFF.

" Je kan normaliter de regels gewoon terugvinden in de algemene voorwaarden, en je bent wel zelf de eerste die in gebreke is gebleven en de aanleiding tot je eigen klacht."

Het ging er aanvankelijk niet om wie de langste had FFF. Ik belde gewoon op en vroeg wat mijn mogelijkheden waren. That's it. Toen kwam de oplossing. That's it.

Maar vervolgens blijkt Tmobile zich niet aan haar gedeelte te houden, vandaar mijn herhaaldelijke telefoontjes die inderdaad steeds onvriendelijker werden. Hehe, we zijn er hoor.

Je gaat wederom voorbij aan de klacht. Ik mag toch verwachten van een medewerker van Tmobile dat hij/zij weet wat de regels zijn? En als zo'n persoon dan een mondelinge afspraak maakt met mij, na herhaaldelijk vragen of dit wel goed zou gaan, kan ik er toch vanuit gaan dat dit zo is? Wat doet zij daar anders?

" Als ik klantenservice medewerker zou zijn zou ik het gesprek ook af kappen als de klant vervelend is. eerst te laat betalen en dan nog vervelend doen ook "

Als jij al 3 keer eerder gebeld hebt met steeds iemand anders aan de lijn en als je hetzelfde verhaal steeds weer moet vertellen omdat Tmobile dit blijkbaar niet bijhoudt, wordt je wel een beetje geirriteerd ja.
Deze mensen beginnen met "vreemd meneer" " dit kan eigenlijk niet meneer" etc. Schei toch uit met hen te verdedigen. Ik zeg niet dat dit specifieke meisje verantwoordelijk is voor mijn problematiek, maar zij is wel het enige deel van Tmobile dat ik te spreken krijg, dus zal zij ook moeten leren omgaan met frustraties van mensen. Maar nee, 1 verkeerd woord een mevrouwtje is beledigt. Daarom: het is beleid om mensen zo te frustreren dat ze geen zin meer hebben in klantenservice. Om te kotsen is het.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Hoi Moevaninstanties,

Ik wil graag voor je kijken of ik het probleem met T-Mobile Incasso kan oplossen. Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected]? Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je adres;
- je postcode;
- je woonplaats;
- je 06-nummer;
- je klantnummer;
- je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.

Met vriendelijke groet,

Ilona
T-Mobile Webcare

Moevaninstanties
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2009 10:06

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door Moevaninstanties »

Met alle respect, maar ik denk niet dat het geven van mijn accountnaam en mijn geschreven posts op dit forum iets bijdragen aan het oplossen van het probleem. Het enige dat dit voor jullie oplevert is weer een koppeling van gegevens en het is jammer maar waar, ik vertrouw jullie voor geen 5 cent.

T-mobile heeft meermalen bewezen niet eens te luisteren, laat staan klachten serieus te nemen.

U beweert nu dit wel te willen/kunnen/mogen, vergeef mijn scepsis. Eerst wil ik weten waarom mijn accountnaam van deze site zo belangrijk is.

mvg.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door jor »

Ik kan mij je scepsis best voorstellen
je gebruikersnaam van dit forum;
- op welke fora je hebt gepost.
Ik vroeg me al eerder af waarom (sommige) webcare-teams juist deze info willen weten.Het moet genoeg zijn om je naam+klantnummer+telefoonnummer te geven, de rest is helemaal niet van belang voor het oplossen van de problemen en dient dus een ander doel.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door TdeHond »

Misschien wordt een lijst aangelegd van Klant so and so post onder ............. op
1. Radar
2. Kassa
enz
enz kan belangrijk zijn als een forum nog niet gevolgd wordt door deze provider.

Klachten die niet opgelost worden werkt als negatieve mond op mond reclame.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

Met alle respect, maar ik denk niet dat het geven van mijn accountnaam en mijn geschreven posts op dit forum iets bijdragen aan het oplossen van het probleem. Het enige dat dit voor jullie oplevert is weer een koppeling van gegevens en het is jammer maar waar, ik vertrouw jullie voor geen 5 cent.
Ik vroeg me al eerder af waarom (sommige) webcare-teams juist deze info willen weten.Het moet genoeg zijn om je naam+klantnummer+telefoonnummer te geven, de rest is helemaal niet van belang voor het oplossen van de problemen en dient dus een ander doel.
Voor het nakijken/oplossen van issues zou een telefoonnummer voldoende moeten zijn. Dit klopt. Echter, we willen voorkomen dat het T-Mobile Webcare-team de Klantenservice wordt. Als we niet zouden vragen naar jouw gebruikersnaam en op welk forum je een bericht achtergelaten hebt, kunnen we, als we een mail met in iedergeval een telefoonnummer hebben ontvangen, niet nagaan of we naar jouw gegevens gevraagd hebben of niet.


Met informatie over op welk forum je gepost hebt en welke gebruikersnaam je daar hebt, doen we heel weinig. Het wordt alleen gebruikt om na te gaan of we naar jouw gegevens gevraagd hebben.

Mocht je geen behoefte hebben aan de uitgestoken hand, dan respecteren wij dat. Het is natuurlijk geen verplichting om te reageren.

Met vriendelijke groet,

Marco Amersfoort
T-Mobile Webcare

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: T-mobile klantenservice en incasso; oplichterij?

Ongelezen bericht door Henk25 »

Beste Marco, ik zie op het forum dat Simyo alleen het telefoonnummer vraagt, dat lijkt mij ook voldoende. Bovendien heeft Uw klant al veel tijd gestoken in zijn pogingen om dit probleem op te lossen met de klantenservice.. Om hem weer zoveel werk te bezorgen lijkt mij ongepast.

Gesloten