| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] t-mobile niet bereid goede klanten te helpen
-
boze t-mobile klant
t-mobile niet bereid goede klanten te helpen
ik kan hier niet overuit!! ben al 3 jaar klant van t-mobile.een goede
wel teverstaan want ik heb een vrij hoog abonnement ( t-mobile 500)
en ga hier regelmatig overheen! verder betaal ik altijd op tijd.
nu moet ik onverwacht voor langere tijd naar het buitenland, dus belde
ik de klantenservice om te vragen of hier misschien wat voor te regelen
viel?!! niets !!!! je kunt gewoon niets! ik kan niets met mijn mobiel in het buitenland maar er schijnt ook geen ene mogelijkheid te zijn om mij misschien een handje te helpen als klant! ik kan uiteraard mijn abonnement niet stop zetten, niet verkleinen, niet bevriezen....
eigenlijk kan ik hem alleen maar door een ander over laten nemen...
dan ben ik dus mijn nr kwijt! plus mobiel! en hun een goede klant!
hoe kan dit????
wel teverstaan want ik heb een vrij hoog abonnement ( t-mobile 500)
en ga hier regelmatig overheen! verder betaal ik altijd op tijd.
nu moet ik onverwacht voor langere tijd naar het buitenland, dus belde
ik de klantenservice om te vragen of hier misschien wat voor te regelen
viel?!! niets !!!! je kunt gewoon niets! ik kan niets met mijn mobiel in het buitenland maar er schijnt ook geen ene mogelijkheid te zijn om mij misschien een handje te helpen als klant! ik kan uiteraard mijn abonnement niet stop zetten, niet verkleinen, niet bevriezen....
eigenlijk kan ik hem alleen maar door een ander over laten nemen...
dan ben ik dus mijn nr kwijt! plus mobiel! en hun een goede klant!
hoe kan dit????
-
Gast
Re: t-mobile niet bereid goede klanten te helpen
Jij gaat toch naar het buitenland? Waarom zou T mobile voor jouw een uitzondering moeten maken?
Omdat JIJ een "goede"kalnt bent? en alle anderen zijn "slechte" klanten? of minder "goed"?
Knap arrogant van je hoor.........

Omdat JIJ een "goede"kalnt bent? en alle anderen zijn "slechte" klanten? of minder "goed"?
Knap arrogant van je hoor.........
-
Gast
Lekker helpvolle reactie, Gast.
Om zaken voor jou even op een rijtje te zetten: als je naar het buitenland vertrekt, ontbinden de meeste bedrijven zonder problemen het contract. De uitzondering, je raadt het al, zijn de telecombedrijven. En waarom? Omdat die natuurlijk hun inititiele investering willen terug verdienen. Maar mag ik je er even aan herinerren dat de operators degene zijn die het huidige systeem van bonussen en subsidies bedacht hebben, niet de klanten? Dat de spelers op de nederlandse markt zoveel in hun eigen markt verpest en verwend hebben. Ga daar nu niet de klanten de schuld van geven. Wel een typische T-Mobile reactie, trouwens. Zelf iets klantonvriendelijks doen en dan de klant de schuld geven.
En zo raar is het niet om voor oude, goede, trouwe klanten een 'uitzondering' te maken of een oplossing te bedenken. Dat T-Mobile in deze de TS niet terwille wil zijn, is tekenend voor dit werkelijk zeer, zeer laaghartige bedrijf. Geloof me, het gaat bij T-Mobile maar om 1 ding: Geld. Niet om klanten, niet om service, niet om dienstverlening, maar puur, enkel en alleen om wat er onder de streep verschijnt. Hier kijkt het duitse moederbedrijf namelijk naar.
Neem het aan van iemand met verstand van zaken: blijf zo ver mogelijk weg van T-Mobile.
Om zaken voor jou even op een rijtje te zetten: als je naar het buitenland vertrekt, ontbinden de meeste bedrijven zonder problemen het contract. De uitzondering, je raadt het al, zijn de telecombedrijven. En waarom? Omdat die natuurlijk hun inititiele investering willen terug verdienen. Maar mag ik je er even aan herinerren dat de operators degene zijn die het huidige systeem van bonussen en subsidies bedacht hebben, niet de klanten? Dat de spelers op de nederlandse markt zoveel in hun eigen markt verpest en verwend hebben. Ga daar nu niet de klanten de schuld van geven. Wel een typische T-Mobile reactie, trouwens. Zelf iets klantonvriendelijks doen en dan de klant de schuld geven.
En zo raar is het niet om voor oude, goede, trouwe klanten een 'uitzondering' te maken of een oplossing te bedenken. Dat T-Mobile in deze de TS niet terwille wil zijn, is tekenend voor dit werkelijk zeer, zeer laaghartige bedrijf. Geloof me, het gaat bij T-Mobile maar om 1 ding: Geld. Niet om klanten, niet om service, niet om dienstverlening, maar puur, enkel en alleen om wat er onder de streep verschijnt. Hier kijkt het duitse moederbedrijf namelijk naar.
Neem het aan van iemand met verstand van zaken: blijf zo ver mogelijk weg van T-Mobile.
-
Gast
Op zich heb je ook gelijk dat T-mobile in deze niet echt klantvriendelijk is. Ik heb hetzelfde gehad. Ik weet echter ook van vrienden dat je bij andere providers (Orange en Vodafone) niet veel beter uit bent. Dus zo ver mogelijk weg blijven van T-mobile heeft niet zo veel zin ben ik bang... Maarja, klantvriendelijk is het zeker niet!
ik ben al jaren lid van T-mobile, heb er nog nooit problemen mee gehad. Maar ik moet dan wel eerlijk bekennen dat ik nog nooit naar die klantenservice of iets dergelijks heb gebeld, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Maar draait het niet bij alle bedrijven om wat er onder de streep staat?
Maar draait het niet bij alle bedrijven om wat er onder de streep staat?
-
Gast
In het moderne management worden er hele andere doelstellingen gesteld dan 'het genereren van zoveel mogelijk winst'. Dit kan voor een bedrijf namelijk geen doel op zich zijn. Hier is zoveel literatuur over te vinden dat het iets te ver gaat dat hier uit een te zetten, maar lees maar eens het e.e.a over bedrijfsmanagement.Maar draait het niet bij alle bedrijven om wat er onder de streep staat?
T-Mobile heeft, ironisch genoeg, de doelstelling 'To become the number one service provider......providing true freedom to move for everyone'. Ik paragrafeer even, en uit mijn hoofd dus ik kan er iets naast zitten. In deze doelstelling is dus niks terug te vinden over het genereren van zoveel mogelijk winst. En toch is dat het enige waar het binnen dit bedrijf om gaat. Overigens, zoals een eerdere reageerder als opmerkte, is het bij alle providers het zelfde verhaal. Gevolgen van de keiharde concurentie. Het vervelende is, dat deze strijd nu ten koste gaat van de klantenservice, en de klantvriendelijkheid.
Om een voorbeeld te schetsen: T-Mobile hanteert het 'doe maar gewoon, de klanten merken het toch niet'-principe. Dit principe hanteren ze elke keer als er wijzigingen in de AV of prijslijst gedaan worden. Klanten die hier dan over aan de bel trekken, krijgen te horen: 'Nee hoor, dit mag gewoon, schrijft u maar een brief'. De paar die dan nog een brief schrijven krijgen op schrift hetzelfde antwoord, en het hele, hele kleine deel dat daadwerkelijk doorzet tot aan de Geschillen Commissie, daar wordt mee geschikt. Klantvriendelijk? Nee. Servicegericht? Nee. Winst gericht? Ja.
Daarom, de waarschuwing: blijf weg bij T-Mobile. En als je erbij zit: maak dat je wegkomt. Want het wordt alleen maar erger.
-
Gast
bij Orange kan je je abo altijd een stapje naar beneden zetten, vervelend dat T-mobile weer eens zo stug doet..
Service? nope...
tevens is de naam van T-mobile ook niet echt hoog meer te noemen. ze leveren k*t service, doen alles om je als klant aan te trekken, maar service en klanten proberen te behouden.. homaar...
Service? nope...
tevens is de naam van T-mobile ook niet echt hoog meer te noemen. ze leveren k*t service, doen alles om je als klant aan te trekken, maar service en klanten proberen te behouden.. homaar...
-
jh343
anno 2005 ,zou het een ideale manier zijn om vroegtijdig van je abonnement af te komen,je zegt gewoon dat je een jaar naar het buitenland, hoppa contract beeindigd... tja je kunt wel nagaan dat als tmobile zo makkelijke jouw tegemoed zou komen ,het hek van de dam is,want hoe wil je bewijzen dat je echt naar het buitenland ??
gr.jh343
gr.jh343
-
Gast
*zucht*
Daarvoor krijg je een 'bewijs van uitschrijving' van de gemeente. Welke voor alle bedrijven genoeg is om een contract te ontbinden, behalve voor de telecom-jongens. Ja, zo goed? Wijsneus.
Daarvoor krijg je een 'bewijs van uitschrijving' van de gemeente. Welke voor alle bedrijven genoeg is om een contract te ontbinden, behalve voor de telecom-jongens. Ja, zo goed? Wijsneus.
-
Gast
en bovendien staat het al jaren in de algemene voorwaarden dat het niet mogelijk is .....
had je die 3 jr geleden maar beter moeten lezen , had je het antwoord al eerdere geweten en was je niet zo boos geweest !!
had je die 3 jr geleden maar beter moeten lezen , had je het antwoord al eerdere geweten en was je niet zo boos geweest !!
-
Gast
Moeilijk, he, een discussie volgen. Het discussiepunt was niet of ik wel of niet wist dat het niet kon, maar DAT het niet kan. En of ze dat nu in de AV ( welke ik, als enige nederlander WEL altijd lees voordat ik teken, altijd leuk in winkels) mededelen of op wat voor manier dan ook is niet het punt.
-
tmobieltje
het kan gewoon niet !! punt
dus einde discussie !
dus einde discussie !
-
Gast
....en dat is dus precies de reaxtie die T-Mobile geeft. En dat is klantonvriendelijk. Snap je het nu?
-
Gast
Om even het één en ander te verduidleijken aan het enorme aantal kanslozen dat zich blijkbaar geroepen voelt om op dit topic te reageren. Ik ga geen discussie aan over HOE het aan mij gecommuniceerd wordt. De discussie kan ook niet gaan over het FEIT of het wel of niet kan, want het kan niet. Het enige waar je in dit topic over kan discussieren is of het klantvriendelijk is dat T-Mobile deze werkwijze handteert. En dat is het niet. Of kom maar met argumenten waarom het wel klantvriendelijk is dat een abo. niet kan worden ontbonden als iemand naar het buitenland vertrekt.
Duidelijker kan ik het niet stellen.
Duidelijker kan ik het niet stellen.
-
lellebelletje
waarom is het geen goede service als iets gewoon simpel weg niet mogelijk is ???
dat snap ik niet helemaal ....
dat is gewoon geen slechte service maar gewoon iets wat niet kan .
ook is T-Mobile niet verantwoordelijk voor het feit dat haar klanten in eens besluiten naar het buitenland te vertrekken !
dus nogmaals ik snap je klacht hier niet ...!!??
dat snap ik niet helemaal ....
dat is gewoon geen slechte service maar gewoon iets wat niet kan .
ook is T-Mobile niet verantwoordelijk voor het feit dat haar klanten in eens besluiten naar het buitenland te vertrekken !
dus nogmaals ik snap je klacht hier niet ...!!??
-
Gast
Providers willen en zullen geen contracten ontbinden wanwege het volgende;
Klant sluit contract af voor 24 maanden voor bv 30 euro per maand waarvoor deze ook nog zo'n 300 minuten kan bellen per maand, kort rekensommetje; 24 maal 30 is 720 euro.
Klant krijgt bijvoorbeeld een telefoon ter waarde van 300 euro en een playstation erbij (niks geks tegenwoordig).
Het komt er op neer dat het zelfs zo is dat het gemiddeld 30 maanden duurt voor dergelijke investeringen terug verdiend worden!
Een telefoonabonnemt is eigenlijk bijna hetzelfde als kopen op afbetaling...dus of afbetalen en anders afkopen.
Als het zo makkelijk zou gaan als jij zou willen is in no-time heel telecomland failliet.
Klant sluit contract af voor 24 maanden voor bv 30 euro per maand waarvoor deze ook nog zo'n 300 minuten kan bellen per maand, kort rekensommetje; 24 maal 30 is 720 euro.
Klant krijgt bijvoorbeeld een telefoon ter waarde van 300 euro en een playstation erbij (niks geks tegenwoordig).
Het komt er op neer dat het zelfs zo is dat het gemiddeld 30 maanden duurt voor dergelijke investeringen terug verdiend worden!
Een telefoonabonnemt is eigenlijk bijna hetzelfde als kopen op afbetaling...dus of afbetalen en anders afkopen.
Als het zo makkelijk zou gaan als jij zou willen is in no-time heel telecomland failliet.
-
Gast
Zoals gezegd is dat de beargumentering die de providers gebruiken om het contract niet te hoeven ontbinden. Zoals ook al gezegd is de contructie van bonussen en subsidies niet door de klanten bedacht, maar door de providers zelf. De negatieve effecten van dit 'verkoopsysteem' dumpen de providers nu bij de klanten. Ze hebben zelf de nederlandse markt 'kapot verwend' en kunnen nu door de eigen stommiteiten geen goede service meer bieden, omdat dat te veel zou kosten.
Andere bedrijven ontbinden wel, en zijn toch ook niet 'in no-time failliet'? En het is toch niet mij schuld dat die andere bedrijven niet van die 'bonussen' hoeven terug te verdienen? Daar heeft 'telecomland' zelf voor gekozen.
Andere bedrijven ontbinden wel, en zijn toch ook niet 'in no-time failliet'? En het is toch niet mij schuld dat die andere bedrijven niet van die 'bonussen' hoeven terug te verdienen? Daar heeft 'telecomland' zelf voor gekozen.
-
Gast
Ja, inderdaad. Ik heb getekend voor akkoord. Net zoals ik ook getekend heb voor mijn Casema, Versatel en KPN aansluitingen. En bij die bedrijven kan ik wel zonder enig probleem het contract ontbinden.
-
Gast
je kan toch ook niet onder je hypotheek uit als je je huis niet meer mooi vind