LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile Oplichters!!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
sito
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2007 20:48

T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door sito »

Mijn zoon van 13 jaar heeft 3x [ aantoonbaar] een muziekje gedownload, dit kostte samen 3.30 euro. degene die deze liedjes stuurde heeft ze dagenlang verzonden zodat de rekening binnen een maand is opgelopen naar een kleine 500 euro, ja de rekening kwam na 1 maand, en toen zagen wij pas wat er aan [/b]de hand was! na veel schrijven met T-Mobile zijn wij geen steek verder gekomen, zij zeggen niet verantwoordelijk te zijn, doch iedereen zal toch begrijpen dat je niet 3 of 400 keer hetzelfde liedje aanvraagt, ook naar de aanbieders sms jes gestuurd maar van deze hoor je ook niets, heb wel een ander nummer genomen, dus eindelijk is het gestopt, weet iemand wat ik er eventueel aan of tegen kan doen?

Sito.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door antonh »

Dat wordt betalen jammer genoeg.
Degene die de telefoon op naam heeft staan is verantwoordelijk.
Hebben het met onze dochter ook meegemaakt tot bij de rechter.
Er wordt gewoon gezegd dan moet U de telefoon niet "uitlenen".
Op wiens naam staat de telefoon, een 13 jarige kan toch geen kontrakt afsluiten?
Bij de gewone telefoon is de houder van het nummer ook verantwoordelijk.

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door pvd »

T-Mobile licht de boel niet op, ze hanteren gewoon de regels! U moet reklameren bij het bedrijf waar de ringtones "gekocht" (Jamba bijv.) zijn.



degene die deze liedjes stuurde heeft ze dagenlang verzonden zodat de rekening binnen een maand is opgelopen naar een kleine 500 euro, ja de rekening kwam na 1 maand, en toen zagen wij pas wat er aan [/b]de hand was!
Bij bovesntaand (vetgedrukt) bedrijf moet u dus zijn

ikbenik

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

na veel schrijven met T-Mobile zijn wij geen steek verder gekomen, zij zeggen niet verantwoordelijk te zijn, doch iedereen zal toch begrijpen dat je niet 3 of 400 keer hetzelfde liedje aanvraagt, ook naar de aanbieders sms jes gestuurd maar van deze hoor je ook niets, heb wel een ander nummer genomen, dus eindelijk is het gestopt, weet iemand wat ik er eventueel aan of tegen kan doen?

De telefoonprovider is nooit verantwoordelijk en aansprakelijk voor het SMS-verkeer!
Je moet bij de SMS verstuurder zijn, niet bij de provider.
Hun antwoord is correct.

Mijn zoon van 13 jaar heeft 3x [ aantoonbaar] een muziekje gedownload, dit kostte samen 3.30 euro. degene die deze liedjes stuurde heeft ze dagenlang verzonden zodat de rekening binnen een maand is opgelopen naar een kleine 500 euro, ja de rekening kwam na 1 maand, en toen zagen wij pas wat er aan [/b]de hand was!
Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen daden.
Dat de SMS-verstuurders daar misbruik van maken, heb je gelijk en je hebt inderdaad een serieus probleem.

hajamapi
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:18

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door hajamapi »

daar zou ik heeel ziek van worden 500 euro!! \

maar er wordt al zolang gewaarschuwd voor het downloaden van ringtones.daar is al zoveel ellende door veroorzaakt.
en zo zie je maar dat het toch verstandig is kinderen een prepaid toestel te geven/of laten kopen.

ik wens je veel succes!

Ikzelf heb alleen maar positieve ervaringen met t-mobile.laatst een adaptor besteld in t-mobile winkel. was niet op voorraad ,moest hem meteen betalen,adaptor zou met post bezorgd worden binnen 24 uur.is ook gebeurd . getekend voor het pakje bij bezorger. maar helaas ,de doos was leeg ,zat alleen een bon in. ik gebeld naar t-mobile,maar zag de bui al hangen want bewijs het maar eens !
toch zonder problemen hebben hun een nieuwe besteld en deze keer bij de winkel laten bezorgen zodat ik hem daar tegen inlevering van lege doos op kon halen.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ sito...Het zou misschien netjes zijn als je even de titel van je topic aanpast daar t-mobile niks te maken heeft met de sms-terreur die de ringtone-giganten van dit land hanteren.

ehltech
Berichten: 166
Lid geworden op: 15 mei 2006 21:59

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door ehltech »

kika29 etc... wat jullie vergeten is dat tmobile deze kosten eerst krijgt van de klant en vervolgens betaald aan de dienstverstrekker,wat tmobile zou kunnen doen is de klant iets meer helpen door bv contact op te nemen met de beltonenboer, ik begrijp wel dat de klant zelf verantwoordelijk is ,maar tmobile wil gewoon niets doen,helemaal niets en zo blijven klanten belazerd worden door jamba etc....

ikbenik

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Met alle respect maar de telefoonprovider is alleen verantwoordelijk voor de verbindingen, niet wat er over de inhoud.

Wat er nu dus gebeurd is dat de consument zijn verantwoordelijkheid afschuift op de provider en de provider neemt de verantwoordelijkheid van de consument niet over.

Met het gevolg dat de consument pissig is.

Tuurlijk is het vervelend.

Maar je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen daden.

De consument moet meer eerst nadenken over de gevolgen dan maar impulsief gaat handelen.

Als de consument dat gaat doen, zijn wel al een stuk verder.

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ehltech...Dat de consument zich inlaat met sms-diensten en dan zeggen t-mobile moet het maar oplossen kan natuurlijk niet ook al loopt het betalingsverkeer via de provider. Providers zijn geen puinruimers...dan waren ze wel een afvalverwerkingsbedrijf geworden.

Overigens moet ik er wel bij vermelden dat als ik met consumenten geconfronteerd wordt die dit probleem hebben dat ik zeker ga kijken hoe ik die diensten eraf kan krijgen.Aan de rekeningen kan ik dan niks veranderen dat probleem blijft bestaan, omdat het simpelweg niet van ons afkomt, wij geen 1,50 per smsje berekenen maar de sms-dienst en wij niet verantwoordelijk zijn voor wat de consument doet.

Jos500
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:01

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door Jos500 »

Als je blijft SMS-en dan weet je dat de rekening oploopt. Dat bedrag zal dus wel betaald moeten worden. TMobile staat daar buiten die is feitelijk alleen postbode. Ik zou het bedrag betalen en op het zakgeld van zoonlief inhouden een betere bewustmaking van hoe met geld om te gaan is nauwelijks denkbaar.

Inguh
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2007 19:11

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door Inguh »

Bij mij kwamen de, naar achteraf bleek, dure smsjes o.a. binnen als "dienstberichten". Op advies van de Orange winkel heb ik op internet achterhaald waar de smsjes vandaan kwamen en die verschillende lui een mail met STOP gezonden.
Of een smsje met STOP.
Bij mij heeft het geholpen en binnen een week waren al die dure smsjes over.

Inguh
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2007 19:11

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door Inguh »

HET ZIJN DE LOUCHE BEDRIJVEN WAAR JE JE RINGTONE HEBT BESTELD, NIET JE PROVIDER EN DIE KAN ER OOK ECHT NIETS ANDERS MEE DAN JE HELPEN HET TE STOPPEN, ZOALS DE JONGENS IN DE ORANGE WINKEL HOOFDDORP BIJ MIJ GEDAAN HEBBEN!

Willem Prinzen
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2007 20:25

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door Willem Prinzen »

beste sito hier een tip

Dit is mij dus met mijn zoon van 12 ook over komen oplossing is
probeer via de profider achter het tel.nr. te komen van de muziek diens waarschijnlijk jamba. Bel ze op en vertel nadrukkelijk dat je zoon van 13 niet handels bevoegd is en tevens niet teken bevoegd is.
Hij kan via internet of waar dan ook wel een auto of een boot kopen maar die kun je dan rustig terug brengen en het geld terug eisen ook al licht het ding in duizend stukken je zoon is en blijft handelings onbekwaam praten ze over de kleine lettertjes die leest geen hond en zeker geen puber van 13 zij hadden maar na moeten gaan hoe oud de klant is hun fout dat ze iets leveren aan een kind.
Laat je niet af schepen en neem het boos op eventueel met rechtsbijstand.
Ik heb mijn geld terug gestort gekregen succes

Willem

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door antonh »

@Willem Prinzen,
op wiens naam stond dat abonnement van je zoon?
Ik denk dat dat het punt is.
Staat het op naam van de ouders hebben ze niet veel houvast.
En hoe kan een minder jarige een abonnement krijgen?

agben
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2007 22:07

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door agben »

Ook mij is het overkomen: even een rintone downloaden: daarna een flink hoge telefoonrekening.En ook nog geen ringtone ontvangen
Via www.smsafzeggen.nl de juiste verzender (top 40 ) kunnen vinden en door toesturen van een code is dit probleem hopelijk opgelost.( moet nog blijken bij de volgende rekening)
Ik vind deze manier van "sms diensten" versturen geen eerlijke manier van zakendoen.Het was mij helaas niet bekend dat hiervoor zoveel geld wordt gepikt van een klant. Ik weet dat de provider hier niets aan kan doen: met behulp van hen ( in mijn geval debitel) hoop ik in de toekomst van dirt probleem verlost te zijn.Het is iederren af te raden om gebruik te maken van de sms diensten.

Hendriksen
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2006 18:27

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door Hendriksen »

Afgelopen week kocht ik een prepaypakket van T-Mobile, samen met een Nokia 3120.
De ringtones klonken wel aardig en uit interesssen ging ik kijken naar ringtones op internet.
Bij het zoeken met google kwam ik op de website van www.gratis-ringtone.net. Het klinkt heel aardig dat ze je gratis ringtones aanbieden.
Op de site van www.gratis-ringtone.net toetste ik mijn nieuwe Prepay mobiele telefoonnummer in en dan op verzenden.
Daarna krijg kreeg ik een SMS-bericht met de oproep om OK naar ze terug te verzenden. De beginwaarde van mijn nieuwe prepay simkaart was €5. Ik heb helemaal naar niemand gebeld. Het enige wat ik heb gedaan is één SMSje van OK verzenden voor een ringtone. Na een paar dagen is er nog maar een beltegoed van €1,07 op mijn nieuwe Prepay simkaart. Ook bij mij was het 't geval dat ze meerdere malen achter elkaar het zelfde SMSje verstuurden, om zo geld af te troggelen. In het begin viel het me ook op dat ze meerdere malen achter elkaar dezelfde SMSjes stuurden. Toen mijn beltegoed bijna op was, hield het voor hun op. En voor mij heeft die simkaart natuurlijk ook geen waarde meer, als het me alleen maar onnodig veel geld kost, omdat de Ringtoneaanbieders erop willen verdienen.

Nu TrosRadar het duidelijk op de website vermeld dat Ringtones tot hoge kosten kunnen leiden, is het me ook duidelijk geworden, dat je beter niet aan Ringtones hoeft te beginnen.
Mijn Prapay Simkaart kan de prullebak in, want het is een kwalijke zaak dat de Ringtone aanbieders, je SMSjes sturen tot je beltegoed op is.

Sjaakie

Kika29
Berichten: 555
Lid geworden op: 24 jul 2006 15:50

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door Kika29 »

@ Hendriksen, je prepaid kaartje hoeft helemaal de prullenbak niet in. Als je de afzender weet kan je de afmeldcodes op internet vinden.Een kwestie van afmelden en voila.

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door graham27 »

is het dezelfde ringtone of is het iedere keer een andere....
gratis ringtones "bestaan"niet de eerste is gratis en daarna zit je vast aan een smsabonnement dat je elke keer een ringtone krijgt a €1.30 per ringtone en je moet het wel afzeggen anders is die rekening erg hoog is niet veel voor nodig het gaat meestal om een "tegoed"van 5 euro per week en als je ze elke dag krijg zou ik niet weten hoe snel ik het moet afzeggen

agben
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2007 22:07

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door agben »

ik heb ooit een berichtje gekregen dat de ringtone gedownload was, maar heb hem nooit op m'n telefoon gekregen. Dus ik heb er ook nog helemaal niks aan gehad. Maar het geld wisten te wel binnen te krijgen. Het is ook niet zo dat ik iedere keer een sms kreeg; anders ga je wel nadenken.
Ik kwam er pas achter toen de eerste keer een extra bedrag op de rekning stond. Bij mij valt het gelukkig nog mee; als ik van anderen hoor dat het soms wel om honderden euro's gaat.

Annabelle
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:20

Re: T-Mobile Oplichters!!!!

Ongelezen bericht door Annabelle »

Zoals al meerdere hierboven me gezegd hebben T-mobile is niet de veroorzaker van deze hoge kosten, Graag wil ik hier het een en ander over kwijt, mensen bellen klagend naar alle providers op over de smsdiensten die zei op hun telefoon ontvangen 9 van de tien keer zeggen zei van niets af te weten dat ze dat aangevraagd hebben dat is begrijpelijk als je een rekening van 500 euro krijgt!!
Maar toch jamba, netsize andere dienstvormen van sms die kunnen niet simpelweg smsjes gaan versturen die kosten a 1,26 bruto als iemand daar niet op vraagt op zijn telefoon met zijn of haar simkaart. Die bepaalde dienst word getoond op tv of internet daarop staat duidelijk een teletekst pagina of een pagina met faq's of algemene voorwaarden, en wie van de mensen die tegenwoordig een contract afsluit bij de providers leest dan werkelijk de algemene voorwaarden.
Wat ik weet is dat als je bij t-mobile klant bent je op de persoonlijke pagina alle info kan vinden wat betrekking heeft van deze diensten je toets het nummer in van de bepaalde dienst en je krijgt te zien hoe je dit kan afmelden, telefoonnr's emailadressen internetadressen om deklant goed genoeg voor te lichten!!!

Dus een ding T-mobile is totaal geen oplichter.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar telefoon en dat mag ook wel als je 18 jaar of ouder bent. En als je kinderen het doen gewoon terecht van hun zakgeld afhouden!!

Vriendelijke groetjes

Gesloten