LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile oplichting?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
PieterAertsz

T-mobile oplichting?

Ongelezen bericht door PieterAertsz »

Sinds enkele maanden ontvang ik facturen van € 40,00 meer dan gangbaar voor mijn telefoonabonnement.

Op mijn factuuroverzicht staat dat elke dag precies aan 5120 kb internet verbruikt wordt.

T-Mobile geeft aan niet te kunnen helpen (na uiteraard oneindig doorverbonden en geïrriteerd te worden door de zeurende wachtmuziek en kortaf 'service' medewerkers, het meest vervelende is na € 3.45 betaald te hebben om een medewerker te spreken dat de verbinding verbroken wordt, dit gebeurd meerdere malen. In het verleden ook al eens 'opgelicht' door € 215,00 beltegoed als sneeuw voor de zon zien te verdampen.

Ik wil graag weten wat data gebruikt zonder mijn medeweten omdat mijn internetgeschiedenis van internet explorer op mijn telefoon geen rare dingen laat zien. Het is een oude windows Phone waar geen apps op zitten. Ze verschuilen zich achter pricacywetgeving en me daardoor niet kunnen vertellen wat nu deze 5,12 mb per dag gebruikt maar geven wel toe dat dit geval apart is maar laten me verder aan mijn lot over, schouderophalend, uiteraard niet een reactie van we zoeken het uit maar zoek het maar uit, vervelende klant!

Ik wou op dit moment dat ik Youp heette, dat heeft wel zin.

Hebben meer mensen dergelijke 'spookfacturen'?
Laatst gewijzigd door PieterAertsz op 01 jun 2013 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

atesli

Re: T-mobile oplichting?

Ongelezen bericht door atesli »

T-Mobile medewerkers kunnen inderdaad alleen zien dat er internet is gebruikt.
Ze kunnen niet zien waaraan , welke sites enz.
Denk dat je in je telefoon moet gaan zoeken of een APP downloaden die het voor je bijhoud.

Over welke telefoon hebben we het?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Het is een oude windows Phone waar geen apps op zitten
Bestaan die al/nog? waarom heb je dan zo'n ding, koop een prepaid van twee tientjes...

atesli

Iedere I-Phone zal verbinding zoeken met internet , maar vraag me af welke versie i-phone je hebt?
Ik heb ook nog nooit gehoord van een I-Phone zonder Apps.
Tevens maakt een I-Phone zelf maar wat graag gebruik van internet.

5 mb gebruik per dag is zeer weinig maar als je geen bundel hebt kost dat geld.
Je kan ook het gebruik van internet op je telefoon dichtzetten wat nu dus duidelijk niet het geval is.

Zomaar oplichting roepen gaat mij wel wat ver , zeker weten zit de fout bij jezelf.

dhc

Het gaat niet om een iPhone....

atesli

Ok thanks , maar om welke telefoon dan wel?
TS kom er weer eens in?

dhc

Het is een oude windows Phone waar geen apps op zitten

PieterAertsz

Het mooie van het verhaal is dat ik een abo heb mét internetgebruik, niet veel maar genoeg om mijn mail te checken als ik on the road ben en dat de 1e 3 maanden ik wel netjes het maandbedrag gefactureerd kreeg.

Als T-Mobile zich verschuilt achter dat het simkaartje alleen maar het gebruik registreert en niet de vraag kan beantwoorden waar mijn dataverbruik dan heen is gegaan dan begin ik dingen te vermoeden.

Ik snap de privacy afweging niet, ik ben toch de gebruiker van de telefoon, vertel me gewoon waar ik die 40,00 per maand aan internet gebruik, dan kan ik gericht actie ondernemen.

Ik ben vrij handig met smartphones en apps ed maar dit internetverbruik kan ik niet verklaren en achterhalen. Ik lees ook dat er meer mensen dit probleem hebben en zelfs geconfronteerd worden met rekeningen van 250,00 per maand.

Ik verdenk ze er dus van meer te weten dan ze nu toegeven en omdat zij het geld vangen per maand dan denk ik dat het lekker geld is voor ze. Hoeveel klanten hebben ze in Nederland en stel dat ze gemiddeld van al die klanten 10,00 afsnoepen per maand.

Oplossing is simpel, Vertel mij als gebruiker van hun dienst met een klacht in dit specifieke geval waar elke dag 5120 kb aan data heengaat voor € 1,45 per dag buiten mijn bundel, dan ben ik blij. Ik ben zelfs bereidt om bij ze langs te gaan in Amsterdam om me te legitimeren en de telefoon mee te nemen en dan op hun scherm mee te kijken waar mijn verbruik heen gaat. Ik denk dat ik heel wat Nederlanders hier dan euro's mee bespaar.

Maar wedden, dit is geen optie voor T-Mobile

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

PieterAertsz schreef:Hmoeden.

Ik snap de privacy afweging niet, ik ben toch de gebruiker van de telefoon, vertel me gewoon waar ik die 40,00 per maand aan internet gebruik, dan kan ik gericht actie ondernemen.
Als helpdesk medewerkers op hun scherm te zien krijgen waar klanten hun data aan verbruikt hebben ( dus incl. apps en bezochte websites) dan breekt de pleuris uit in Nederland. KPN heeft dat een jaar of 2 aangekondigd in detail te gaan bijhouden wat hun klanten doen, en de inkt van het persbericht was nog niet droog of ze trokken hun keutel weer in.

PieterAertsz

Ik begreep tussen de regels door dat ze het wel kunnen zien maar dat ze het niet mogen vertellen. Ik denk dan gelijk aan het checken van het internetgebruik van je partner of kinderen.

Wedden dat als er ALVD of politie iets moet achterhalen dat dit dan opeens wel zichtbaar is.

Maar goed, ik heb de internetmogelijkheid momenteel uitgezet en heb besloten om te stoppen met T-Mobile.

Iemand nog tips voor een goede abo, bel en sms nagenoeg nooit, heb een eigen smartphone waar ik wel eens internet data gebruik.

dhc

Iemand nog tips voor een goede abo....
Nee, maar misschien moet je iets aan je paranoïde gedachtes doen?

devious

Ongelezen bericht door devious »

PieterAertsz schreef:...Maar goed, ik heb de internetmogelijkheid momenteel uitgezet en heb besloten om te stoppen met T-Mobile. Iemand nog tips voor een goede abo, bel en sms nagenoeg nooit, heb een eigen smartphone waar ik wel eens internet data gebruik.
Da's dom. Nu kunnen ze nog zien dat je naar mooie blote dames kijkt. Roodharig is je favoriet zie ik. Oh nee, ik kan helemaal niet zien waar je naartoe surft...dom van mij.

T-Mobile Webcare

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@PieterAertsz

Het is inderdaad vreemd dat er elke dag precies hetzelfde aantal kb's wordt verbruikt.
Mag ik je vriendelijk vragen om je gegevens te mailen via [email protected], zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen?

Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden?

- je naam;
- je adres;
- je 06-nummer;
- het forum waarop je gepost hebt;
- je gebruikersnaam van dit forum;

Met vriendelijke groet,

Dennis
T-Mobile Webcare

Gesloten