LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile/Orange jaagt klant op kosten!Lees erover!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mirjammaria
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2009 01:37

T-Mobile/Orange jaagt klant op kosten!Lees erover!

Ongelezen bericht door mirjammaria »

Op 28 februari jl. ontving ik van LINDORFF, een incassobedrijf ingeschakeld door T-Mobile/Orange een sommatie en ingebrekestelling gedateerd 27 februari 2008.

Ik heb sinds november 2008 met T-Mobile/Orange getelefoneerd en gemaild aangaande een te hoog aangeslagen nota. In de nota waren heractiveringskosten doorberekend, die ten onrechte waren opgelegd.

T-MOBILE/ORANGE vond het niet nodig op mijn telefonisch en emailverzoek in te gaan om de heractiveringskosten in mindering te brengen op de nota, maar koos er voor het incassobureau LINDORFF in te schakelen de nota van mij te vorderen.


T-Mobile/ORANGE is er aan voorbij is gegaan dat ik het incassobedrijf LINDORFF eerst telefonisch en volgens afspraak ook per email uitleg deed van hetgeen er zich werkelijk heeft afgespeeld.

T-mobile/Orange heeft ruggespraak met het incassobedrijf gehad, waarna T-Mobile/Orange uiteindelijk toegaf mij ten onrechte de heractiveringskosten in rekening te hebben gebracht.

In een email aan het Incassobureau melde ik dat ik zeer verheugd was, dat ik de heractiveringskosten niet hoefde te betalen, maar dat nog overeind stond, dat de schuld die thans is ontstaan omdat T-Mobile
Netherlands BV/Orange het incassobedrijf in de arm heeft genomen om haar vermeende schuld op mij te vorderen, in de eerste plaats is ontstaan omdat T-Mobile/Orange mijn email aan hen geheel GENEGEERD heeft, nooit beantwoord heeft, hetgeen ik zeer betreurenswaardig vind.

T-Mobile/Orange heeft er opnieuw voor gekozen om het in mijn laatste email aan het incassobedrijf gedane voorstel alleen het werkelijke bedrag dat ik aan T-Mobile/Orange verschuldigd ben te voldoen, aangezien dat de werkelijke kosten zijn die ik nog aan T-Mobile Netherlands BV/Orange verschuldigd ben, had zij mijn email beantwoord en het incassobedrijf niet benaderd.

T-Mobile/Orange heeft er tot mijn grote verbazing voor gekozen niet op mijn voorstel in te gaan en heeft het incassobedrijf vervolgens de opdracht heeft gegeven mij te sommeren en mij vervolgens in gebreke te stellen.

Ik heb inmiddels per incassobedrijf laten weten dat ik per ommegaande het bedrag dat ik werkelijk verschuldigd ben, heb overgemaakt naar de rekening van uw opdrachtgever T-Mobile Netherlands BV/Orange bij de Rabobank.

Vervolgens speelt nog het volgende:
T-Mobile Netherlands BV/Orange heeft mij als een wanbetaler aangemerkt en mij aangemeld bij de Stichting Preventel.
Ik vind het absoluut geen stijl, dat ik als klant van T-Mobile Netherlands BV/Orange, klant sinds 1998 op deze absurde manier als criminele wanbetaler word behandeld. De behandeling die mij ten deel valt is buitenproportioneel! Ik ben nooit een wanbetaler geweest en ik vind dat ik ten onrechte aangemeld ben geworden bij de Stichting Preventel.

Ik hoop dat T-Mobile Netherlands BV/Orange inziet dat zij jegens mij onfair gehandeld heeft en bereid is de zaak te beslechten in die zin, dat mij het restant van de vordering, die onterecht is opgelegd, wordt kwijtgescholden.

Dit is toch te erg voor woorden? Over welk bedrag praten wij eigenlijk?
Het was een nota ad euro 39,97 met daar bovenop de Eurp 25,00 aan heractiveringskosten, die ik bij nadere bestudering van het dossier, nadat T-mobile/Orange reeds een incassobedrijf had ingeschakeld, niet hoefde te voldoen.

T-Mobile/Orange hoeft alleen maar toe te geven dat:

1. zij mijn email aangaande het bovenstaande in eerste instantie heeft genegeerd;
2. als zij mijn email had gelezen, zij het incassobedrijf niet had hoeven inschakelen;
3. indien zij op correcte wijze was omgesprongen met hetgeen ik naar voren heb gebracht in mijn verschillende emails daarna aan het door haar ingeschakelde incassobureau, zij mij niet onterecht bij de Stichting Preventel zou hebben aangemeld.

mirjammaria
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2009 01:37

Re: T-Mobile/Orange jaagt klant op kosten!Lees erover!

Ongelezen bericht door mirjammaria »

Het gaat erom dat de kosten die ik nu moet betalen, ontstaan zijn doordat T-Mobile/Orange een incassobedrijf in de arm heeft genomen en thans die gemaakte kosten op mij verhaald en mij bovendien ook nog in gebreke heeft gesteld.

Ik hoop dat T-Mobile/Orange mij tegemoet komt en mij de kosten kwijtscheldt die gemaakt zijn, juist omdat zij niet op mijn email heeft gereageerd. Had T-Mobile/Orange dat wel gedaan, dan was de nota ad Euro 39,97 eerder betaald en dan was er verder ook geen reden om mij als klant van bijna 11 jaar aan te melden bij de stichting Preventel.

Ik ben al heel lang klant van T-Mobile/Orange: ze heette toen nog Dutch Tone. Is dit de manier waarop klanten behandeld worden?
Fijne gang van zaken T-Mobile/Orange!!!!

mirjammaria
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2009 01:37

Re: T-Mobile/Orange jaagt klant op kosten!Lees erover!

Ongelezen bericht door mirjammaria »

Het is geen stijl dat T-Mobile/Orange geen emails leest, ergo niet communiceert met klanten en meteen een incassobureau op haar klanten afstuurt, als er onenigheid c.q. een meningsverschil bestaat omtrent de hoogte van een nota. Het is het goed recht van de klant daar kritisch over te zijn en ruggespraak daarover te hebben met T-MOBILE/ORANGE. Het valt daarom niet te rijmen dat T-MOBILE/ORANGE er voor kiest een klant van meer dan 10 jaar in gebreke te stellen! De klant is toch immers koning? Niet bij T-Mobile/ORANGE!!!

mirjammaria
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2009 01:37

Re: T-Mobile/Orange jaagt klant op kosten!Lees erover!

Ongelezen bericht door mirjammaria »

Ik vergat er nog bij te vermelden, dat ik een procedure met vertrouwen tegemoet zie.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: T-Mobile/Orange jaagt klant op kosten!Lees erover!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

mirjammaria
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 mar 2009 01:37

Re: T-Mobile/Orange jaagt klant op kosten!Lees erover!

Ongelezen bericht door mirjammaria »

Dank voor je reactie. Ja ik heb al zitten overwegen om bij de St. Preventel bezwaar te maken tegen de melding door Orange/T-Mobile.
Alleen vraag ik me af of ze er wat mee kunnen? Orange/t-mOBILE MOET ME TOCH EERST AFMELDEN. mISSCHIEN dat ze door mijn bezwaar bij Preventel mijn andere bezwaren en opmerkingen inhoudelijk bekijken? Ik zal morgen meteen werk maken van het bezwaar en ik houd jullie op de hoogte.
Het is toch geen stijl dat ik om een paar tientjes op kosten wordt gejaagd en ook nog wordt aangemeld bij de St. Preventel waarbij het me godsonmogelijk wordt gemaakt om bij een ander telecommunicatiebedrijf een contract te sluiten!

Is dit de wraak van Orange/T-Mobile omdat ik voor een andere, betere provider heb gekozen? M.n. Vodafone?

Wat ongelovelijk kinderachtig van Orange/T-mobile.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: T-Mobile/Orange jaagt klant op kosten!Lees erover!

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.

corne64
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 mar 2009 18:42

Re: T-Mobile/Orange jaagt klant op kosten!Lees erover!

Ongelezen bericht door corne64 »

Mirjammaria,

Ik hoop dat jij in Vodafone een betere provider hebt gevonden.
Ik heb bijna 10 jaar bij die club gezeten en lig er nu ook mee in de clinch, Kijk maar eens bij het draadje van mij bij "Telefonie"
Dus ik denk dat alle providers hetzelfde zijn.
Reageren niet op klachten van de klant.


Suc6 :wink:
Corné

Gesloten