LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile & "Service nummers"

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dolle oma

T-Mobile & "Service nummers"

Ongelezen bericht door Dolle oma »

Service nummers: dit is weer echt iets voor onze Youp!

Een Voip telefoonnummer van een internetprovider levert de geabonneerde helemaal geen extra geld op. Voor 5 Euro extra per maand, zou ik een telefoonnummer met een lokaal netnummer kunnen krijgen. Aangezien ik dit telefoonnummer alleen gebruik om af en toe naar instanties te bellen, die je erg lang in de wacht zetten. Is een VOIP telefoonnummer voor mij een besparing op mijn belminuten.
Wie schetst mijn verbazing nadat mijn dochter een extra rekening kreeg van T-Mobile omdat zij mij had gebeld op dit thuistelefoonnummer beginnend met 087!

Het kost haar 60 cent per minuut om mij te bellen op dit nummer. Gekker moet het toch niet worden.

Het stoort mij enorm dat wij hiervoor niet gewaarschuwd worden. Uiteraard zal ik hierover contact opnemen met de internetprovider en de benodigde consumenteninstanties.
Als er dergelijke kosten aan het bellen zijn verbonden, dan wil ik dat precies weten en neem aan de hand daarvan de beslissing of ik daar gebruik van zal maken. Of het geeft mij de gelegenheid om mijn kinderen te waarschuwen voor dergelijke belkosten.
60 cent per minuut: daar kun je volgens mij naar China voor bellen!

atesli

Re: T-Mobile & "Service nummers"

Ongelezen bericht door atesli »

60 cent is niet waar en onmogelijk.
Je betaald het gewone tarief tussen de 21 en 10 cent afhankelijk van je abonnement.

http://www.t-mobile.nl/persoonlijk/medi ... 042011.pdf

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Youp krijgt al spijt over waar hij aan begonnen is...

Overigens: Wordt dat 087 nummer niet gezien als een betaald info nr?

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Dit staat helder op de site :

Waarom zijn er kosten in rekening gebracht voor het bellen naar servicenummers?
Gepubliceerd 21/10/2010 00:00 | Gewijzigd 19/04/2011 12:28
Waarom zijn er kosten in rekening gebracht voor het bellen naar servicenummers?
Telefoongesprekken naar betaalde servicenummers worden niet verrekend met het tegoed van uw Relax- of iPhone-abonnement. Deze worden dus altijd apart in rekening gebracht. Als u met uw mobiele telefoon naar een servicenummer belt, krijgt u daarom ook altijd te horen wat de prijs per minuut/gesprek is én dat er kosten worden gerekend voor het gebruik van uw mobiele telefoon.

Houdt u er rekening mee dat niet alleen telefoonnummers die met '0900', '0906' of '0909' beginnen, worden gezien als betaalde servicenummers. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor telefoonnummers die beginnen met '084', '087' en '066'.
Voor een overzicht van de servicenummers en de bijbehorende tarieven, verwijzen wij u naar de prijslijst van het tariefplan waarvan u gebruikmaakt. U vindt de tarieven op de 2e pagina, onder het kopje "Servicenummers".

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Oma, met uw telefoonnummer belt u goedkoper. Dat een andere duurder af is als hij of zij u belt, doet daar niets aan af. In dat geval had uw dochter dat moeten weten, zij heeft immers een T-Mobile abonnement en daarmee heeft ze ook de voorwaarden geaccepteerd en had ze zelf op de hoogte moeten zijn van de tarieven. Het 087 nummer dat gezien wordt als een betaald nummer, komt bij andere providers ook voor.
Dolle oma schreef:Het stoort mij enorm dat wij hiervoor niet gewaarschuwd worden.

Gesloten