LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T mobile speelt de onschuld!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bprosman

Re: T mobile speelt de onschuld!!!

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus op naar Tmobile maar weer na ee hoop gerommel/kwade woordjes
Ik vermoed dat je in hun systeem het "reputatievlaggetje" aan hebt staan, dan lopen ze niet zo hard meer. Misschien nog een keer op een normale manier informeren.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

olaf79 schreef:Tis nog maar de vraag of ze uberhaupt recht hebben op die telefoon.
Ja, dat hebben ze. De telefoon is in principe tot einde contractduur van t-mobile en dus niet van de klant. Een abonnement is niets minder dan een termijn betaling om de telefoon over die periode helemaal af te betalen.
Waarom denk je dat een sim-only abonnement zoveel goedkoper is??

Pieter12345

Ongelezen bericht door Pieter12345 »

Nee, Daan dat hebben ze niet!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Pieter12345 schreef:Nee, Daan dat hebben ze niet!

Want??

Daan_1978

Dus toch wel. Hoe moet ik het dan nog anders uitleggen?
Een telefoon in combinatie met een 1 of 2-jarig contract is een telefoon op afbetaling en is pas van jou als je die 1 of 2 jaar, dus contract, uit hebt gezeten.
De prijs van de telefoon is namelijk in het abonnement verwerkt! Een abonnement ZONDER toestel is immers zo'n 50% goedkoper. Waarvoor denk je dat dat is?

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Je hebt precies 2 posts op dit forum die allebei onzinnig zijn. Als je geen normale inhoudelijke reactie kan geven, reageer dan helemaal niet.

Zoals Daan aangeeft is het toestel onderdeel van de overeenkomst van 1 of 2 jaar. Indien deze overeenkomst eerder wordt beëindigd is het logisch dat het toestel moet worden ingeleverd of dat de resterende waarde van het toestel moet worden betaald.

Pieter12345

Vriendin van Daan, jij hebt 226 posts op dit forum geleverd, die onzinnig zijn.
Jij weet niet om wat voor contract het gaat.
Bel te goeden worden niet terug betaald of verrekend.
T-Mobile heeft en wanprestatie geleverd.
T-Mobile is in gebreke gebleven.
T-Mobile reageert nergens op.
Dat is wat ik uit het verhaal opmaak.
Ik zou zeggen, ga naar de rechtbank.
Dit kun je niet verliezen.
Hatertje en Daan jullie moeten ophouden de mensen verkeerd voor te lichten.
Hier is de baas van T-Mobile niet blij mee.

Daan_1978

Pieter, misschien kun jij jezelf er beter niet mee bemoeien.
Je beltegoed krijg je niet terug, dat klopt. Staat ook in de voorwaarden + dat je zelf voor een bepaald beltegoed kiest!
Als je het dan niet op krijgt, neem je het mee naar de volgende maand, maar uitbetaald krijg je dit zeer zeker niet! Dat is gewoon logisch, dan had je een goedkoper abonnement moeten nemen!
Maar ja, bij een goedkoper abonnement was het toestel vast niet gratis geweest! Dus eigen keuzes hierin en t-mobile valt erg weinig te verwijten.

Maar Pieter, het lijkt alsof je speciaal voor dit topic een account aangemaakt hebt. Kennisje van de TS of BEN je soms de TS? :mrgreen:

Hatertje

Hey Daan, liefje van me :)

T-Mobile heeft inderdaad niet geleverd waar ze mee adverteren. Als oplossing heeft T-mobile de TS de mogelijkheid gegeven om het contract kosteloos te ontbinden. Echter, omdat er bij het abonnement een toestel is verstrekt wat normaliter over de duur van het abonnement wordt afbetaald, is het niet mogelijk om het toestel gratis te houden. Deze moet worden teruggestuurd of de resterende kosten voor het toestel moeten worden betaald.

Met jou advies om naar de rechtbank te gaan help je de TS pas in de problemen. De oplossing van T-Mobile is namelijk reëel. Geen enkele provider kan namelijk 100% dekking garanderen. Zeker niet binnenshuis.

Maar als de TS naar de rechtbank gaat is dat ook prima. Verlies je de zaak en mag je de kosten van T-Mobile ook nog eens betalen. En die hebben geen lullige advocaten.

Daan_1978

Hatertje schreef:Hey Daan, liefje van me :)
:lol:

gekkedwerg

Ongelezen bericht door gekkedwerg »

Hatertje schreef:Hey Daan, liefje van me :)

T-Mobile heeft inderdaad niet geleverd waar ze mee adverteren. Als oplossing heeft T-mobile de TS de mogelijkheid gegeven om het contract kosteloos te ontbinden. Echter, omdat er bij het abonnement een toestel is verstrekt wat normaliter over de duur van het abonnement wordt afbetaald, is het niet mogelijk om het toestel gratis te houden. Deze moet worden teruggestuurd of de resterende kosten voor het toestel moeten worden betaald.

Met jou advies om naar de rechtbank te gaan help je de TS pas in de problemen. De oplossing van T-Mobile is namelijk reëel. Geen enkele provider kan namelijk 100% dekking garanderen. Zeker niet binnenshuis.

Maar als de TS naar de rechtbank gaat is dat ook prima. Verlies je de zaak en mag je de kosten van T-Mobile ook nog eens betalen. En die hebben geen lullige advocaten.

heb ik gesproken over dekking binnens huis :shock:

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

In je eerste bericht geef je aan dat t-mobile je telefonisch uit heeft gelegd waarom je je beltegoed niet terugkrijgt. Die vraag is dus al beantwoord door t-mobile, ben je het hier niet mee eens dan kun je een procedure starten. (echter zinloos)
Op je 2e vraag Is het antwoord ook simpel, je had veel eerder aan de bel moeten trekken. Ik zou op dag 1 al hebben uitgezocht waar het probleem zou liggen. Dan had t-mobile ook direct van het probleem geweten en had jij veel minder kosten gemaakt. Die laksheid kost nu geld.

Wat gebeurt er nu verder?

Je moet straks bij de rechtbank (ze gaan je dagvaarden voor de 350) aangeven waarom je de telefoon nog in je bezit hebt terwijl je er niet voor hebt betaald. (conform de voorwaarden) Hou er rekening mee dat je volgens deze zelfde voorwaarden je geen uitbetaling van het beltegoed kunt eisen. Je kunt ook de makkelijke weg kiezen en de telefoon alsnog opsturen, wellicht kun je het toestel zelfs uit coulance inleveren bij de winkel.

Hatertje

gekkedwerg schreef:heb ik gesproken over dekking binnens huis :shock:
Dat is niet relevant. Een provider kan nooit 100% dekking leveren. Niet binnenshuis, en ook niet erbuiten.

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

Er zijn providers die via andermans zendmasten diensten leveren, anderen niet.
Ik denk dat daar een mogelijk probleem van dekking zit.

Hier bij ons weten we dat een bepaalde provider je geen bereik kan geven tenzij je in je auto stapt en 10 km verder rijd, dat is niet de bedoeling, dus toen dat abonnement afgelopen was kies je niet weer voor diegene.

Nu hebben we al jaren t mobile, gek is dat 2 van de 4 telefoons gewoon bereik hebben en de andere 2 moeizaam, af en toe wel of niet.
Nog gekker, 1 van de slechte kaartjes in het toestel van een goed kaartje en zie daar, probleem opgelost.
T mobile gebeld, copy van de kaartjes gehad (oke kost wel een paar centen) maar het probleem werd opgelost.

De laatste t mobile abonnementen net 2 weken geleden afgesloten, werken perfect zowel in en om huis als onderweg.

Als je normaal opbeld en normaal je vragen stelt (dus niet kwaad worden want dan heb je direct verloren) krijg je heel normaal en vriendelijk antwoord en zijn ze gewoon bereid om de problemen op te lossen.
Als je met rechtzaken, advocaten e.d. gaat dreigen nee dan heeft niemand boodschap aan je, daar zitten ze niet op te wachten.

Probeer nu eens niet boos te worden, bel t mobile en leg het probleem uit, als je daar geen trek in hebt, wordt dan nog niet boos, bel gewoon op en vraag om het adres wedden dat ze je dat geven?

Ik snap heus dat je boos en/of gefrustreerd raakt van zoiets, maar zoals ik al zei boos worden heeft totaal geen zin.
Suc6 ermee

Pieter12345

Van de voorwaarden van T-Mobile contracten zijn jullie goed op de hoogte, mij te goed.
Het ontbinden van het contract is geen goede daad van T-Mobile, zoals jullie schrijven, maar bittere noodzaak voor T-Mobile.
T-Mobile geeft toe dat ze een wanprestatie hebben geleverd.
T-Mobile weet dat als zij de contracten niet ontbinden grote toestanden krijgen met eventuele rechtzittingen i.v.m. het leveren van wanprestatie en bij een zakelijke telefoon op torenhoge schadevergoedingen kan rekenen.
Als dus het contract ontbonden is welke voorwaarden gelden nog?
Er is immers geen contract meer!
Dan probeert T-Mobile de telefoon aan de ex klant te verkopen voor de hoofdprijs, zonder iets aan de te goeden op de telefoon te doen.
De mensen in kwestie wilden het fatsoenlijk regelen, wat uit het bovenstaande verhaal blijkt, maar dat is niet de bedoeling van T-Mobile, want wat moeten zij met een antieke telefoon!
Een telefoon van één jaar oud is toch antiek? Die wil niemand meer.
Dus T-Mobile wil op z'n manier, door nergens op te reageren, voor de telefoon 100% laten betalen.
Dat is niet fatsoenlijk van T-Mobile.
Ook al haalt T-Mobile er 100 advocaten bij om het recht te praten, denk erom dat er één mens als rechter zit.

Daan_1978

Pieter12345 schreef:Van de voorwaarden van T-Mobile contracten zijn jullie goed op de hoogte, mij te goed.
Komt omdat ik al sinds dat t-mobile nog BEN was, klant bij ze ben.
Pieter12345 schreef:Dan probeert T-Mobile de telefoon aan de ex klant te verkopen voor de hoofdprijs, zonder iets aan de te goeden op de telefoon te doen.
Nogmaals, je koopt ZELF die tegoeden in door voor een kennelijk TE duur abonnement te kiezen, gezien de belminuten elke maand maar niet op willen.
Dat is geen reden dat je kunt verlangen dat die minuten omgerekend in geld vervolgens "vergoed" gaan worden.
Pieter12345 schreef:Een telefoon van één jaar oud is toch antiek? Die wil niemand meer.
Dus T-Mobile wil op z'n manier, door nergens op te reageren, voor de telefoon 100% laten betalen.
Wat is dat voor onzin? Op marktplaats zou je hetzelfde nog kunnen vangen voor het toestel. Een telefoon van 1 jaar oud is nog niet antiek en verkoopt nog prima!
Die 350 euro is absoluut niet de 100% prijs! Verdiep je eens beter in een situatie voordat je uitspraken doet.
Daarnaast bieden ze toch gewoon de mogelijkheid om de telefoon retour te sturen? Dan kost de telefoon je niks en ben je van het abonnement af.
Denk overigens maar niet dat het gras groener is aan de overkant, want ik krijg de indruk uit berichten hier op het forum dat Vodafone en KPN het veel slechter doen qua service en rare spelletjes die gespeeld worden.

Pieter12345

Daan,
De truck van T-Mobile is geen adres op te geven en dan 4 maanden later met een boze E-mail te komen. Lees in het eerste stuk van de Gekkedwerg.
Als je iets koopt wat niet goed werkt breng je het terug en dan krijg je geld terug. Dat is normaal.
Hoe krijg jij belminuten op als het systeem of de telefoon niet werkt?
Hoeveel belminuten zouden deze mensen hebben verbruikt terwijl hun telefoon niet werkte?
Is de 350 euro geen 200% van de prijs van de telefoon?
Je krijgt die dingen al bij een pak OMO kado.
Jij begrijpt maar niet dat het contract is ontbonden door de wanprestatie en in gebreke blijven van T-Mobile.
T-Mobile heeft zich niet aan het contract gehouden!
Ondanks dat je selectief bent geef je toch toe dat er door T-Mobile rare spelletjes worden gespeeld!
Jij hebt gelijk ik moet mij meer in deze materie verdiepen en zal daarom de voorwaarden van T-Mobile contracten opvragen.

Pieter12345

Gekkedwerg,
Als jij de telefoons voor zakelijk gebruik had zou ik de T-mobile zelf voor de Rechter slepen.
Je kunt zeker wel een paar klanten vinden die willen verklaren dat U niet te bereiken was en daarom naar een andere ondernemer zijn gegaan.
Daan leidt op een 'vriendelijke manier' de T-Mobile klanten met klachten als een schaap naar de slachtbank.
Zoek rechtshulp en wacht tot de rechtzitting.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Jij hebt gelijk ik moet mij meer in deze materie verdiepen en zal daarom de voorwaarden van T-Mobile contracten opvragen.
Dat werd wel eens tijd dat je dit inziet.

Daan_1978

Pieter12345 schreef:Daan,
De truck van T-Mobile is geen adres op te geven en dan 4 maanden later met een boze E-mail te komen. Lees in het eerste stuk van de Gekkedwerg.
Als je iets koopt wat niet goed werkt breng je het terug en dan krijg je geld terug. Dat is normaal.
Bij netjes overleg met de klantenservice had je allang een adres gehad! Ik heb dat namelijk WEL netjes via de mail bevestigd gekregen.
Pieter12345 schreef:Is de 350 euro geen 200% van de prijs van de telefoon?
Je krijgt die dingen al bij een pak OMO kado.
Waar haal je die informatie vandaan? Mijn telefoon zou ook 350 euro gaan kosten als ik die had willen houden na opzeggen abonnement.
Logisch, heb het toestel sinds april. Het is de Desire-S. Dat voorstel was van augustus/september vorig jaar en gezien dat toestel NU NOG nieuwe 400 euro is, lijkt mij de 350 euro van 3 tot 4 maanden geleden niet echt een onredelijk voorstel!
Pieter12345 schreef:Jij begrijpt maar niet dat het contract is ontbonden door de wanprestatie en in gebreke blijven van T-Mobile.
T-Mobile heeft zich niet aan het contract gehouden!
Gezien het slechte tot geen bereik, bieden ze daarom ook netjes opzegging aan. Ik zie dus niet waar ze daarin slecht bezig zijn?
Het zou pas slecht zijn als ze zouden zeggen dat de gebruiker niet mag opzeggen, maar zijn hele contractduur uit zal moeten zitten.

Ter extra informatie. Ik heb destijds ook een korting aangeboden gekregen. Ik had problemen met mijn internet via het netwerk, maar gezien ik thuis WiFi had en op werk ook, koos ik voor de korting.
Eveneens mag ik alsnog opzeggen, wanneer ik maar wil, alleen heb ik ervoor gekozen dat niet te doen. Bellen gaat prima en daarmee heb ik goed bereik en die korting dekte mijn internet kosten voor de 6 maanden dat de korting duurde.
Op dit moment is het internet in mijn regio degelijk en stabiel, dat ik besloten heb om niet meer over te stappen naar een andere provider.

Gesloten