LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
ronka
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:58

T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door ronka »

Zojuist een mail van T-mobile ontvangen die gaat over het opheffen van mijn huidige I-150 08 abonnement.

als ik niet op deze mail reageer wordt mijn huidige abonnement gestopt en vervangen door een abonnement wat 4,54 in de maand extra kost.
wel wordt een korting van 2,50 p/m voor 2 jaar gegeven als ik voor 30 april reageer. (=60 euro; veel minder dan als ik een nieuw abonnement zou afsluiten met toestelkorting. zgn. trouwe honden korting..)

per saldo ga ik er dus niets op vooruit, (er zit al unlimited data bij dit abonnement, en door whatsapp is bellen en sms tegoed overbodig geworden..) en moet ik meer gaan betalen.

ik wil geen ander abonnement maar dat wil t-mobile dus wel en als de consument niet reageert ga dus akkoord dat u meer gaat betalen...
mag dit zomaar?


berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door berndv »

ronka schreef:Zojuist een mail van T-mobile ontvangen die gaat over het opheffen van mijn huidige I-150 08 abonnement.

als ik niet op deze mail reageer wordt mijn huidige abonnement gestopt en vervangen door een abonnement wat 4,54 in de maand extra kost.
wel wordt een korting van 2,50 p/m voor 2 jaar gegeven als ik voor 30 april reageer. (=60 euro; veel minder dan als ik een nieuw abonnement zou afsluiten met toestelkorting. zgn. trouwe honden korting..)

per saldo ga ik er dus niets op vooruit, (er zit al unlimited data bij dit abonnement, en door whatsapp is bellen en sms tegoed overbodig geworden..) en moet ik meer gaan betalen.

ik wil geen ander abonnement maar dat wil t-mobile dus wel en als de consument niet reageert ga dus akkoord dat u meer gaat betalen...
mag dit zomaar?
ja dit mag, u zult naast het slikken of stikken voorstel ook de mogelijkheid hebben gekregen om uw abonnement op te zeggen, wat ook vrij gangbaar is. Maar waarschijnlijk kon u hoe dan ook al opzeggen, aangezien uw abonnement volgensmij stamt uit het stenen tijdperk. Onbeperkt internet tegen een relatief lage snelheid(in vergelijking met huidige abonnementen).

ronka
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:58

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door ronka »

bedankt voor de reacties,

het is idd een oud abonnement maar in die tijd was unlimited op 3g; later is dit door t mobile veranderd overgezet naar 2gigaByte een snelheid van 4g en daarna weer unlimited op 3g, netflix kan hier bv gewoon mee overweg..
het abonnement startte toen op 25 euro p/m, is onderhand 30,46 euro p/m dus de onkosten die t mobile aan mij maakt voor extra werk heb ik ook gewoon betaald..

het opzeggen kan maandelijks al vanaf 2008; dus dat is niet een verbetering. en is in de loop der jaren dus ook niet de bedoeling van mij geweest omdat ik een voor mij goed en redelijk voordelig abonnement heb, (dus ook geen toestellen meer via t mobile gehad.. want ze beloofden dan altijd om het abonnement te verlengen maar in werkelijkheid wilden ze mij toen ook al van dit abonnement afpakken zonder wat te zeggen en dan meer te laten betalen..)

tegenwoordig is het kennelijk normaal om uit te pluizen hoe je je trouwe klanten meer geld uit de zak kan kloppen, en dat allemaal onder het mom van alles nog beter te maken voor de klant...--kuch--

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door crazyme »

Tijden veranderen en prehistorische abonnementen opfrissen hoort daarbij.

Moneyman
Berichten: 31178
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap sowieso dat "zonder overleg" uit de topictitel niet. Er wordt juist wel met je overlegd. Maar overleg wil natuurlijk niet zeggen dat je dan precies die keuze kunt maken zoals jij dat graag zou willen.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door sjohie »

ronka schreef:bedankt voor de reacties,

het is idd een oud abonnement maar in die tijd was unlimited op 3g; later is dit door t mobile veranderd overgezet naar 2gigaByte een snelheid van 4g en daarna weer unlimited op 3g, netflix kan hier bv gewoon mee overweg..
het abonnement startte toen op 25 euro p/m, is onderhand 30,46 euro p/m dus de onkosten die t mobile aan mij maakt voor extra werk heb ik ook gewoon betaald..

het opzeggen kan maandelijks al vanaf 2008; dus dat is niet een verbetering. en is in de loop der jaren dus ook niet de bedoeling van mij geweest omdat ik een voor mij goed en redelijk voordelig abonnement heb, (dus ook geen toestellen meer via t mobile gehad.. want ze beloofden dan altijd om het abonnement te verlengen maar in werkelijkheid wilden ze mij toen ook al van dit abonnement afpakken zonder wat te zeggen en dan meer te laten betalen..)

tegenwoordig is het kennelijk normaal om uit te pluizen hoe je je trouwe klanten meer geld uit de zak kan kloppen, en dat allemaal onder het mom van alles nog beter te maken voor de klant...--kuch--
Was jij dan toevallig een van de klanten die zoveel data verstookten met hun I-150 abonnement, waardoor andere gebruikers er last van hadden, dat T-mobile daarvoor in 2011 maatregelen moesten nemen? :wink:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door berndv »

natuurlijk is het niet zo fijn als uw oude vertrouwde abonnement straks niet meer bestaat. Iets meer dan een jaartje geleden was er een soortgelijke discussie, ook over tmobile, toen hebben ze de flex abonnementen uitgefaseerd, en de uitkomst was toen ook, ja dit mogen ze doen. Bijkomstigheid toen was ook nog de vele duizenden euro's aan opgespaarde tegoeden vervielen. Uitkomst was toen, jammer dan, opties zijn akkoord gaan of opzeggen. En aangezien het hier niet eens gaat om vervallen opgespaarde tegoeden, lijkt mij de uitkomst helemaal duidelijk. Heel cru gezegd, slikken of stikken

ronka
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:58

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door ronka »

wederom bedankt voor de reacties

ik heb op de site van t mobile een thread gevonden die over hetzelfde topic gaat (ongeveer),

hier zijn een aantal weetjes uit gekomen die de boel enigszins verhelderen..

het i-150 abonnement wordt zowizo beeidigd (maar dat wisten we al)
het nieuwe abonnement is: Go Unlimited EU met unlimited mobiel internet in Nederland & EU en onbeperkt bellen en sms-en.

dit abonnement kost 50 euro per maand maar hier gaat 15 euro per maand korting vanaf.
dit klinkt enorm maar volgens de klantenservice is deze korting (binnenkort?) voor iedereen die dit abonnement afsluit.
ik krijg voor 24 maanden 2,50 euro per maand trouwe honden korting als ik voor 30 april verander naar dit abonnement.

na 20 maanden in dit nieuwe abonnement kan ik ,als dit abonnement dan nog bestaat, een verlenging aanvragen waarbij de 15 euro korting blijft.
als het abonnement nog bestaat maar qua prijs (erg?) afwijkt van het huidige bedrag vervalt de korting..
na 24 maanden verandert er niets aan het abonnement maar gaat de prijs naar 50 euro per maand!

het addertje onder het gras is dus dat je tussen 20 en 24 maanden van het nieuwe abonnement actie moet ondernemen en hopen dat er geen verandering komt in het abonnementsgeld..
want dan dus een stuk meer gaan betalen, lijkt me toch een nadeel..

t mobile geeft in de mail echter wat anders aan:
'Je gaat €4,54 meer betalen dan je nu doet (de snelkeuzekorting gaat hier nog af, als je voor 30 april kiest om je abonnement over te laten zetten)'
'Go Unlimited EU heeft geen nadelen. Echt niet! Geen addertjes onder het gras. Unlimited is echt Unlimited'

waarom t mobile de volledige abonnements informatie niet in de mail zet is mij dan weer een raadsel..
Laatst gewijzigd door ronka op 12 apr 2017 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

ronka
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:58

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door ronka »

oh ja, reactie tijd:

@ berndv: in het stenen tijdperk maakte men ook al gebruik van tablet's ; - ) (stenen tijdperk smilie...)

@ crazyme: t mobile doet bij mijn account het I-150 abonnement uitvinken, go unlimited en daarna eu dekking aanvinken.. pff wat een verschrikkelijk monniken werk toch, dat MOET simpeler en goedkoper..

@ moneyman: zie het in de trend van -ik stuur u een mail en als u niet reageert zit u vast aan een maandelijkse aanbieding die u 50 euro in de maand kost..

@ sjohie WAST MAAR WAAR!! nee, ik denk dat t mobile aan mij de afgelopen jaren niet een slechte klant had.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik vat het samen:
- Je huidige abonnement stopt I-150 08 voortijdig.
- Je krijgt een aanbod voor een nieuw abonnement. Als je niet reageert dan zet men je hiernaar over. De extra kosten zijn c.a. 10%.

Ik denk dat het goed bedoelt is van T-mobile, maar dat de vrije wil hier ontbreekt. Wat je eigenlijk zou moeten is de voorwaarden hierop nalezen.

Hoe lang zit je er aan vast als je niet reageert?
Hoe lang zit je er aan vast als je wel reageert?
De duur van twee jaar staat op de grijze lijst en ik zie dat nog wel sneuvelen bij de kantonrechter, met onbepaalde duur als gevolg. Zie ook: viewtopic.php?p=2364649#p2364649

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:Ik vat het samen:
Ik zou nog een poging wagen. Je begrijpend lezen skills laten je wederom ernstig in de steek.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door berndv »

alfatrion schreef:De duur van twee jaar staat op de grijze lijst en ik zie dat nog wel sneuvelen bij de kantonrechter, met onbepaalde duur als gevolg
deze meneer heeft een contract dat door t-mobile al 6 jaar niet meer wordt aangeboden als ik de tarievenlijsten op hun site naast elkaar leg, dus dat ts wellicht 8 jaar geleden een 2-jarig contract heeft gehad, is naar mijn idee niet echt meer heel erg relevant, daar bij een nietig-verklaring ts een abonnement met onbepaalde duur krijgt, wat aan de huidige situatie niets veranderd, aangezien ts nu ook al een abonnement met onbepaalde duur heeft, omdat de vaste duur inmiddels ruimschoots verlopen is.
alfatrion schreef:Ik vat het samen:
- Je huidige abonnement stopt I-150 08 voortijdig.
- Je krijgt een aanbod voor een nieuw abonnement. Als je niet reageert dan zet men je hiernaar over. De extra kosten zijn c.a. 10%.
van voortijdige beeindiging is geen sprake, de vaste looptijd is reeds verstreken. TS spreekt van een verhoging van 4,54 euro per maand, als ik de tarieven van dat abonnement bekijk, zat dat volgens de laatste info op 29,95 per maand. Van die verhoging gaat nog extra 2,50 euro korting af, dus een netto-verhoging van 2,04 euro per maand, op 29,95 euro kom ik dan uit op een verhoging van ongeveer 6%. De eerste verhoging voor ts in pak em beet 6 jaar.

Geen idee wat de juridische regels zijn, maar als ik mij zo kan herinneren uit eerdere topics komt dit overeen met de uitfasering van de flex abonnementen, die uitfasering ging op een soortgelijke manier, alle contracten waren contractvrij en voor zover ik kan vinden is er geen enkele consument in het gelijk gesteld wat betreft het behouden van het contract. Over de vervallen opgespaarde tegoeden lees ik wisselende verhalen, maar dat was bij dit abonnement sowieso niet aan de orde, voor zover ik in de prijslijst kan zien.

ronka
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:58

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door ronka »

beste..

om eea helder te maken heb ik de mail in 2 gif jes gezet en als bijlage toegevoegd.
Bijlagen
tmobilemail1.gif
tmobilemail1.gif (43.1 KiB) 1175 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
tmobilemail2.gif
tmobilemail2.gif (84.71 KiB) 1175 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door sjohie »

Leuke ploatties, maar het was en is al lang duidelijk. Ze veranderen je contract, wat je wel of niet kan accepteren. Als je niks doet, accepteer je daarmee de wijziging, en is het klaar. Accepteer je het niet, dan kan je conform consumentenwetgeving onder je contract uit met een opzegtermijn van 1 maand, en bijvoorbeeld kiezen voor een andere provider. Dan zijn zij een klant kwijt, maar dat is voor hen blijkbaar een zakelijk acceptabel risico, gezien het feit dat ze hier überhaupt mee komen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door Student90 »

(Keuze 1): Reageer je voor 30 april, dan betaal je voortaan €32,50. Je abonnement blijft maandelijks opzegbaar. De korting vervalt als je de abonnement vernieuwt of opzegt. Wijzigen is hier (bewust?) weggelaten.

(Keuze 2): Doe je niks, dan betaal je vanaf 2018 voortaan €35,-. Je abonnement blijft maandelijks opzegbaar.

(Keuze 3): Wil je een nieuw toestel, dan heb je weer een abonnement van 1 à 2 jaar (afhankelijk van de keuze die je maakt).

Ik weet niet hoe u bij €50,- komt. Uw huidige abonnement kunt u maximaal tot 2018 behouden. U kunt dus nu alvast bekijken of u ergens anders een betere deal kunt krijgen dan 32,50. Is dat het geval dan reageert u gewoon niet en stapt u nu of eind 2017 over op die andere provider.

Is dat niet het geval dan kunt u zich afvragen of u voortaan €32,50 of €35,- wilt betalen. Voor deze laatste vraag heeft u tot 30 april;).

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sjohie schreef:Dan zijn zij een klant kwijt, maar dat is voor hen blijkbaar een zakelijk acceptabel risico, gezien het feit dat ze hier überhaupt mee komen.
Uiteraard hebben ze dit berekend, je gaat meer betalen en deze klanten zitten al lang niet meer aan een vaste contract periode, eigenlijk zijn het slapende klanten. Dat is heerlijk om als bedrijf te hebben maar als het aantal uiteindelijk je meer kost (in standhouden van oude abonnementen en de administratie hierom heen) dan moet je de keus maken. En T-Mobile heeft netjes berekend wat het opstap % is in dit geval en hoeveel er blijven.

Snap niet waarom TS geen begrip heeft, ze doen een mooi nieuw aanbod (lijkt mij toch overleg) en je kunt zelf de keuze maken of die meerprijs per maand het waard is.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Ik vraag mij vooral af wat de TS met dit topic probeert te bereiken. Het antwoord, dat het mag, heeft ze al gehad. Wat nu nog?

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door Student90 »

Ik heb even op de site gekeken en ik snap nu wel hoe u aan de €50,- komt, maar dat staat niet in de e-mail. De e-mail is een specifiek tot een select groep gerichte aanbod (waaronder u). In de e-mail staat niks over de korting van €15,- die komt te vervallen na 2 jaar. Indien u besluit bij T-Mobile te blijven, raad ik u aan de e-mail goed te bewaren. Alleen bij de eerste keuze staat dat de korting van €2,50 voor 24 maanden geldt en daarna dus vervalt. T-Mobile biedt u dus in principe een abonnement van €35,- aan voor onbepaalde tijd, met de keuze om voor 24 maanden een korting te krijgen van €2,50 als u voor 30 april reageert. U heeft geen interesse in een nieuw toestel, dus de derde keuze is voor u niet relevant. De vierde keuze, die niet in de e-mail staat vermeld, maar uiteraard wel bestaat is opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn.

ronka
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2012 20:58

Re: T-mobile stopt I-150 08 abonnement eventueel zonder overleg

Ongelezen bericht door ronka »

allen, bedankt voor de mooie antwoorden.

ik heb volgens mij nu alle info en zijn alle valkuilen (zover mij bekend) ook aan het licht en kan nu een wel overwogen keuze maken.
om langs elkaar heen gepraat (en het ging m.i. wat die kant op) heb ik de mail van t mobile hier geplaatst om duidelijkheid over de toon en de inhoud, op zich is het een nette mail met in ieder geval een aanbieding..

de hoogte van deze aanbieding is volgens mij niet echt om naar huis te schrijven,
het voelt mij een beetje alsof je een auto al jaren least en daar zeer tevreden over bent en dat de verhuurder ineens beslist dat er een chromen uitlaat aan moet en race-stikkers op de zijkanten plakt en je hiervoor meer wil laten betalen..
niet dat de auto dan harder mag, je mocht toch al niet harder dan 130...
ik hoef dat niet en wil er niet voor betalen.
er zullen mensen zijn die dit prachtig vinden en het aanbod derhalve goed vinden (niet persoonlijk bedoeld sylvesterb) maar dat is een kwestie van smaak en nut..

als de korting nu de verhoging teniet deed was er veel minder weerstand geweest op deze aanpassing maar dat is een keuze die t mobile dus heeft gewogen en zal hier, gezien de uitfasering met de vorige flex-abonnementen, hoogstwaarschijnlijk niet van afwijken.

mijn ts vraag dat als je een mail stuurt je een abonnement mag stoppen is in ieder geval beantwoord.
dit is dus het geval als dit ergens in de voorwaarden vermeld (verborgen) staat. nogmaals dank daarvoor.

ik weet zeker dat meerdere mensen die dit abonnement hebben deze thread met belangstelling zullen lezen en hoop dat zij hierdoor wat duidelijkheid krijgen.

Gesloten