olaf79 schreef:T-Mobile Webcare schreef:@olaf79
Momenteel is er een onderzoek gestart voor de zoekgeraakte telefoon.
Wanneer een toestel zoekraakt tijdens een reparatie of verzending voor of na de reparatie, wordt er een procedure opgestart met toestemming van de klant. De toestemming is in dit geval gegeven en we zijn hier druk mee bezig
Kim
T-Mobile Webcare
Het formulier dat het proces moet starten om het zoekgeraakte toestel op te sporen was eerder zelf zoek. Volgens mij moet jullie beter op spulletjes gaan passen.
Dan nog, ik begreep van TS dat het om toestemming gaat om te kijken of het toestel zich heeft aangemeld op het netwerk (dan zou die gestolen kunnen zijn), maar dat kan helemaal niet want het toestel onrepareerbaar kapot. Dus waarom het allemaal zo moeilijk is / zo lang duurt is mij een raadsel
Waarom het allemaal zo lang heeft moeten duren en daarbij zo star is vastgehouden aan overbodige procedures (inderdaad kan een defect toestel zich niet aanmelden), is mij ook niet duidelijk Olaf.
Wel kan ik melden dat T-Mobile haar onderzoek inmiddels heeft afgesloten (nog geen uur nadat ik het toestemmingsformulier per fax èn per e-mail had verzonden) en tot de conclusie was gekomen dat het toestel onvindbaar is èn zich niet meer op het netwerk had geregistreerd. Kortom, niet bepaald een onderzoek en een conclusie waarvoor je de universiteit succesvol afgerond hoeft te hebben, maar dat terzijde.
Ik had inmiddels mijn rechtsbijstandverzekering al op de hoogte gebracht en die bevestigden me wat anderen hier ook al riepen: als T-Mobile een toestel inneemt voor reparatie, zijn ze daar ook ten volle verantwoordelijk voor. Raakt het vervolgens kwijt (ongeacht of het kapot is verklaard of niet en ongeacht door wiens schuld het defect is), dan dienen ze voor een nieuw (en dus geen tweedehands) toestel te zorgen of voor een gelijkwaardige vervanger. Dat laatste heeft T-Mobile inmiddels gedaan en afgelopen weekend werd bij mij keurig via de post (deze keer overigens weer aangetekend) een nieuwe Samsung Galaxy S Plus (I9001) bezorgd, de verbeterde versie van mijn ingeleverde Galaxy S (I9000).
Hoewel het erg lang geduurd heeft (of beter: gerekt is) ben ik nu dus weer een tevreden klant. Wat wel vervelend is, is dat de winkelier wel de accu en het achterfront had verwijderd toen hij mijn toestel innam, maar vergeten was de memorycard (16 GB) er uit te halen (daar kwam ik later thuis pas achter en toen wist ik nog niet dat het apparaat kwijt zou raken dus ik heb er toen niet voor gebeld; kan ook moeilijk zonder telefoon, haha). Die card ben ik nu dus kwijt, inclusief enkele honderden onvervangbare vakantie- en andere foto's. Maar goed, ik ben zelf ICT'er, dus ik moet niet gaan klagen dat ik geen backup had...
T-Mobile heeft me voor die zoekgemaakte memorycard overigens wel een financiële vergoeding gegeven (van 10 euro), maar kwam helaas niet over de brug met restitutie van het abonnementsgeld dat ik keurig heb doorbetaald terwijl zij een maand lang op zoek waren naar mijn toestel.
Eind goed, al goed (hoop ik).