LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Natje28
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2008 23:51

Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Ongelezen bericht door Natje28 »

Ik heb altijd rekeningen van tussen de €40,- en €60,-. De laatste twee maanden krijg ik torenhoge rekeningen. Na de eerste maand dacht ik dat het aan mij lag. Ik had namelijk een rekening van €302.

Mijn telefoon werd afgesloten, omdat de rekening veel te hoog was voor mij. Gisteren heb ik Vodafone Klantenservice gebeld om te vragen naar de inzicht van mijn specificatie, want ik zou wel graag willen weten wie ik zo allemaal gebeld heb voor die €302,-
Vodafone vertelde mij dat ik alleen de specificatie te zien kan krijgen als ik mijn factuur voldaan heb. Dit vind ik zelf erg krom, want als het nou niet klopt, betaal je alsnog een rekening wat dus niet klopt. Maar dat weet je dus pas achteraf in plaats van vooraf. Niet handig dus.

Nu vertelde de meneer van Vodafoon mij ook heel leuk dat ik ook nog een rekening van €450 heb gebeld voor de maand april. Terwijl mijn telefoon al begin april was afgesloten. En voor zo ver ik weet heb ik toch €40,- aan belminuten in de maand. Hoe kunnen mijn rekeningen 1 jaar lang tussen de €40 en de € 60 bedragen en opeens 2 maanden achter elkaar van die torenhogen rekeningen????????????????

Toen ik vroeg naar het totaal bedrag wat ik aan Vodafone moest betalen, zei de meneer dat het in totaal 750 euro was. En ik kon ook een betalingsregeling treffen. Waarbij ik dan 15 maanden lang een bedrag van 115 euro moest aflossen per maand.
Nou ben ik geen ster in rekenen, maar ik weet dat 15 x 115 nooit 750 kan zijn!!! 15 x 115 = 1725 euro.

Ik heb vandaag een brief van Vodafone gekregen dat ik heb afgesproken dat ik een betalingsregelimg met hen heb getroffen voor een bedrag van 1714 euro moet aflossen over 15 maanden. Dit klopt voor geen meter. Ik heb dit niet met Vodafone afgesproken, om zo een ontzettend hoog bedrag af te lossen. Nota bene is dit bedrag nooit in het gesprek voor gekomen!!!!

Het enigste bedrag wat in het gesprek is voorgekomen is: 1000 euro
Dit komt door de abonnementskosten van de maanden die ik aan het aflossen ben, maar die wel voldaan moeten worden.

Naar mijn mening klopt dit bedrag totaal niet!! Die 302 euro is ook opeens veranderd naar 304 euro. Dit is ook raar!
Enigsinds kan ik me nog voorstellen dat dat theoretisch zou kunnen, maar waar die rare bedragen van 1000 en 1714 vandaan komen is theoretisch gezien onvolstrekt onjuist!!
Dan zou ik wel dag en nacht aan de telefoon moeten zitten wil ik aan zulke bedragen komen.
Nogmaals mijn rekeningen zijn nooit boven de 70 euro geweest bij Vodafone!!

Ik wil graag weten of jullie ook zoiets hebben meegemaakt en mij kunnen helpen wat ik tegen zulke oplichters kan doen. Want dit is voor niemand leuk en ik zie dit dan ook echt niet zitten!!
Momenteel zit ik echt met mijn handen in het haar!!
Kunnen jullie AUB helpen en reacties melden hoe ik dit zou kunnen oplossen???

Jullie reacties zie ik met zeer grote belangstelling tegemoet.

Naldo
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2008 00:54

Re: Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Ongelezen bericht door Naldo »

De hoge telefoonrekeningen uit het niets is ook iets dat ik herken.
Ik heb zelf een vodafone 50 abonnement (450 belminuten). Hierbij heb ik ook de vodafone sms BLOX (1000 smsjes). Ik ben nu al bijna vier jaar bij vodafone, nooit heb ik te hoge rekeningen gehad. De laatste maanden sedert januari, krijg ik steeds ongeloofelijk hoge rekeningen waarbij de specificatie voor mij onduidelijk is.

In februari kreeg ik zo'n hoge rekening (€385,-) dat ik besloten had om mijn telefoon te laten blokkeren en een betalingsregeling voor de maanden maart en april met vodafone te treffen.
Echter in deze periode kon ik ook geen inzage krijgen in mijn specificatie. Vorige week heb ik een acceptgiro gekregen met daarin een bedrag van €38, 15 voor de maand april. Dit terwijl ik een regeling met vodafone heb getroffen en niet kan bellen. Waar dit bedrag vandaan komt kan Vodafone mij niet zeggen. Ik vind dit een hele rare gang van zaken.

Wat ik wil zeggen is je bent niet de enige die problemen heeft met Vodafone.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Ongelezen bericht door roro25 »

als je het onderwerp verandert en er groot Vodafone neerzet heb je denk ik vandaag nog een reactie van oa Bas van Vodafonewebrelations.

Ik denk dat vodafone erg glad gaat. Zeker op grond van hun eigen alg. vw (van aprl 2006) in bijzonder art. 10. Dit artikel stelt betaling na ontvangen (al dan niet digitaal) van een factuur.
JE kan dus een bezwaar sturen naar Vodafone dat je per direct inzicht wilt hebben in je factuur. Je gaat nl. niet betalenoor iets wat je niet gebruikt.

Als ik al die problemen zo hoor dan zal vodafone een van de laatste bedrijven zijn waar in een mobieltje zal regelen. Zeker na het lezen van hun alg. vvw.
Een aantal daarvan komen voor op de grijze lijst vermeldt in art.6:237 BW. Dat houdt in dat ze per definitie niet verboden zijn, maar wel betwistbaar bij de rechter.

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@Natje28

ik heb reeds een bericht achtergelaten bij je andere topic over deze kwestie.

@Roro25

er hoeft niet per se met grote letters Vodafone in het onderwerp te staan hoor... :D

groet,
Bas
Vodafone Web Relations

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Ongelezen bericht door roro25 »

@ Bas Vdf wr

Ik heb al eens eerder de discussie aan proberen te zwengelen. Bij deze nogmaals. Ik ben van mening dat er intern nog veel moet gebeuren bij Vodafone gezien het toenemende aantal topics.
Waarom moeten jullie koste wat kost de 'goede naam'van vodafone proberen te behouden. Dat kan je pas doen als je je service intern op orde brengt.
M.i. is dat nl nu absoluut niet het geval.
Op het moment dat je het als organisatie op orde hebt dan zijn de topics hier aanzienlijk minder.

Maar ja dan heb jij ook geen baantje meer, en das nou ook weer sneu.....
Dus probeer die werkgelegenheid zo lang mogelijk in stand te houden met matige tot slechte service.

En ik ben nog steeds van mening dat dit een consumentenforum is waarop consumenten hun ervaringen delen. En niet makkelijk en goedkoop klachtenkanaal voor een onderneming.

M.i. heb je hier weinig te zoeken uit hoofde van Vf.

Moonlight
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 apr 2008 23:06

Re: Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Ongelezen bericht door Moonlight »

Dat niet alleen, er is niet voor niets een bedrijf weggegaan bij vodafone! De kosten reisde de pan uit en nu ze bij KPN zitten is dat een stuk minder ( niet dat KPN nooit problemen heeft ofzo ).

En zelf zat ik bij Vodafone vroeger met prepaid. Ik was soms wel 60/80 euro per maand kwijt aan beltegoed.
Een abonnement bij hun? Tja dan kan ik bij hun ook 30 euro kwijt zijn, terwijl ik voor 30 euro bij Hi net even iets meer heb.
Ik sms veel, maar als ik bel dan bel ik ook niet voor 1 minuut. En bellen buiten het tegoed valt bij Hi tenminste ook mee vergeleken met vodafone en zijn 25 cent per SMS!
Want daarover nadenken kunnen ze nog steeds niet.
Bij Hi is smsen buiten de bundel: 12 cent.

Wat een verschil he? En dit gaat al jaren zo bij vodafone! Te erg voor woorden.

Denise88
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2008 17:05

Re: Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Ongelezen bericht door Denise88 »

Ik ben ook zeer ontevreden want heb opeens ook een toren hoge rekening waar niks van klopt ik hoop echt voor ze dat ze weten dat ze een fout maken want dit kan echt niet!!

DannyStelten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2008 19:43

Re: Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Ongelezen bericht door DannyStelten »

ahhh dus ik ben niet de enigste!

Ik heb dit al herhaaldelijk gehad, elke keer denk ik och het zal wel aan mij liggen! maar dit keer ligt het gewoon niet aan mij!! Dit weet ik gewoonweg 100% zeker!

Ze schrijven 130 euro af, ik probeer in te loggen op my vodafone... facturen online zijn storingen mee :S

Ik bel vervolgens de klantenservice en enigste wat hun mij kunnen zeggen is dat de factuur van de gebruikskosten van mei is.
Vervolgens moet ik toch echt wachten totdat ik weer online mijn factuur kan bekijken. Wel hebben ze het geld mooi afgeschreven en dit gebeurt altijd op de momenten dat het slecht uit komt!

Ik ga morgen bellen met mn bank om te kijken of het geld teruggevorderd kan worden en ben momenteel bezig met een opzegbrief te schrijven. Mijn Abbo loopt af in November maar ik ga geen gebruik meer maken van vodafone TOTDAT ik een excuses heb en een tegemoetkoming

K*T Provider

Denise88
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2008 17:05

Re: Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Ongelezen bericht door Denise88 »

Ik heb dus precies het zelfde idd ik heb al mijn facturen na gekeken
en al mijn rekeningen varieerde netjes van 13 tot op zn hoogst 17
nu er een tijd een storing is geweest is het ineens 57 euro
Dat is iets wat ik persoonlijk erg vreemd vind
en de klantencervice die zijn lekker duidelijk zeg allemachtig
wat een inteligentie daar zeg jeminee, :wink:
Maargoed ik zal het netjes betalen en ga ze goed in de gaten houden want dit gaat mijn zeker geen 2e keer overkomen

efif
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2007 19:25

Re: Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Ongelezen bericht door efif »

Ben me ook rot geschrokken van de laatste telefoonrekening, maar liefst een bedrag van € 256,--. Tot nu toe was de rekening altijd rond de € 30,--. Wel opvallend dat sinds er gedonderd is met het systeem (mei 2008) er opeens zulke hoge rekeningen zijn.
Brief gestuurd aan Vodafone, nog geen antwoord. Maar als het geld wordt afgeschreven zal ik het gelijk laten storneren, wat ik ook in mijn brief gemeld hebt.
Even afwachten dus nog, echter een ding is voor mij zeker: OPZEGGEN het abonnement en nooit meer Vodafone.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Te hoge rekeningen/ geen inzage specificatie!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik denk dat het simpel is -
Je kan pas betalen als je weet waarvoor.

Indien Vodafone weigert een specificatie te verstrekken, zou je uit moeten gaan van kwader trouw - want ze hebben iets te verbergen.

NOOIT betalen - zeker als je van gemiddeld 30 euro naar ineens 300 gaat.
Betaal 35 euro of zo - en stuur een aangetekende brief met uitleggen bezwaar - en verzoek om je te voorzien van een complete specificatie voor die rekening. (Met handtekening retour).

Wat mischien wel van belang is - NOTEER zelf (vanaf dat moment) je gesprekken. Datum, Tijd, Duur, naar welk nummer.
Als je dan het duurste tarief aanhoud en op basis daarvan een berekening maakt - weet je ongeveer hoeveel je rekening moet zijn.

Verder denk ik dat Vodafone inderdaad HEEL snel opening van zaken moet geven - want dit "eerst betalen en dan pas je factuur zien" is erg verdacht.

Gesloten