LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te hoge rekeningen vodafone? help?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
MarjoleinB

Te hoge rekeningen vodafone? help?

Ongelezen bericht door MarjoleinB »

Hoi,

Ik heb altijd bij Hi gezeten tot een half jaar terug. Elke keer zat ik daar vaak wel 2 weken over mijn bundel heen. Ik had er een bundel van 25 euro. Mijn rekeningen waren altijd rond de 40 euro.
Nu zit ik sinds een half jaar bij vodafone en ik krijg ineens abnormaal hoge rekeningen toegeschreven.
Nu ook weer. Ik dacht , het ligt aan mezelf, ik bel gewoon te veel (al bel ik op hetzelfde tempo als eerder altijd).
Maar ik krijg sterk het idee dat vodafone er gewoon van alles opdrukt!
Tot 2 dagen geleden had ik nog een bundeltegoed van 3,10. De afgelopen dagen heb ik misschien 10 minuten gebeld. Nu heb ik geen bundeltegoed meer zeggen ze bij vodafone. Mijn rekening is net binnen, en het is een rekening van jawel 60 euro. Ik vraag me toch af hoe het kan dat ik 20 euro in 2 dagen verbel als ik maar 10 minuten heb gebeld?
Uit de specificatie kan ik niet veel wijzer worden. Zo zou ik na mijn bundel voor 16 euro naar mobiele nummers hebben gebeld...?

Daarnaast kan ik niet checken naar wie ik bel, want mijn telefoon houdt niet de hele maand bij. Of ik zou alles op moeten schrijven vanaf nu..

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien tips? Ik heb echt nog nooit zulke hoge rekeningen gehad. 60 euro was de laagste....

areyouben

Re: Te hoge rekeningen vodafone? help?

Ongelezen bericht door areyouben »

Zo zonder rekeningen is het een beetje moeilijk te bepalen waar jouw meerverbruik hem in zit, he?
In ieder geval kan je op de internetsite van vodafone online je rekening kijken inclusief specificatie. Als jij veel smsjes stuurt is het misschien verstandig een SMS blox te nemen als Voordeel SMS (dubbel zoveel smsjes binnen je tegoed sturen) of Zorgeloos SMS (1000 berichten voor 10 euro). Zit het verbruik in veel bellen, dan is het dus sowieso verstandiger je maandelijkse bedrag wat hoger te zetten, omdat bellen binnen je bundel veel voordeliger is dan buiten je bundel. Let wel op dat buiten je bundel elke minuut 25 cent kost en elk smsje ook!

MarjoleinB

Ongelezen bericht door MarjoleinB »

Hoi,

Ik heb een zorgeloos sms blox, daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik de specificatie hier voor me liggen.
Ik weet niet of het normaal is hoor, maar ze hebben nu al een rekening voor me liggen van 1 februari tot en met 28 februari. Terwijl het nog geen 28 februari is...?
Verder word ik echt niet helder van die specificatie.

WEBRELATIONSAA

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

Ik heb een zorgeloos sms blox, daar kan het niet aan liggen. Ook heb ik de specificatie hier voor me liggen.
Ik weet niet of het normaal is hoor, maar ze hebben nu al een rekening voor me liggen van 1 februari tot en met 28 februari. Terwijl het nog geen 28 februari is...?
Verder word ik echt niet helder van die specificatie.
Vervelend dat je hogere rekeningen ontvangt dan je gewend bent. Als je dat wilt, kunnen we voor je uitzoeken waar die kosten vandaan komen.
In dat geval kun je het mobiele nummer waar het over gaat mailen naar vodafonewebrelations.nl(at)vodafone.com

Antoine
Vodafone Web Relations

Natje28

Ongelezen bericht door Natje28 »

Ik heb altijd rekeningen van tussen de €40,- en €60,-. De laatste twee maanden krijg ik torenhoge rekeningen. Na de eerste maand dacht ik dat het aan mij lag. Ik had namelijk een rekening van €302.

Mijn telefoon werd afgesloten, omdat de rekening veel te hoog was voor mij. Gisteren heb ik Vodafone Klantenservice gebeld om te vragen naar de inzicht van mijn specificatie, want ik zou wel graag willen weten wie ik zo allemaal gebeld heb voor die €302,-
Vodafone vertelde mij dat ik alleen de specificatie te zien kan krijgen als ik mijn factuur voldaan heb. Dit vind ik zelf erg krom, want als het nou niet klopt, betaal je alsnog een rekening wat dus niet klopt. Maar dat weet je dus pas achteraf in plaats van vooraf. Niet handig dus.

Nu vertelde de meneer van Vodafoon mij ook heel leuk dat ik ook nog een rekening van €450 heb gebeld voor de maand april. Terwijl mijn telefoon al begin april was afgesloten. En voor zo ver ik weet heb ik toch €40,- aan belminuten in de maand. Hoe kunnen mijn rekeningen 1 jaar lang tussen de €40 en de € 60 bedragen en opeens 2 maanden achter elkaar van die torenhogen rekeningen????????????????

Toen ik vroeg naar het totaal bedrag wat ik aan Vodafone moest betalen, zei de meneer dat het in totaal 750 euro was. En ik kon ook een betalingsregeling treffen. Waarbij ik dan 15 maanden lang een bedrag van 115 euro moest aflossen per maand.
Nou ben ik geen ster in rekenen, maar ik weet dat 15 x 115 nooit 750 kan zijn!!! 15 x 115 = 1725 euro.

Ik heb vandaag een brief van Vodafone gekregen dat ik heb afgesproken dat ik een betalingsregelimg met hen heb getroffen voor een bedrag van 1714 euro moet aflossen over 15 maanden. Dit klopt voor geen meter. Ik heb dit niet met Vodafone afgesproken, om zo een ontzettend hoog bedrag af te lossen. Nota bene is dit bedrag nooit in het gesprek voor gekomen!!!!

Het enigste bedrag wat in het gesprek is voorgekomen is: 1000 euro
Dit komt door de abonnementskosten van de maanden die ik aan het aflossen ben, maar die wel voldaan moeten worden.

Naar mijn mening klopt dit bedrag totaal niet!! Die 302 euro is ook opeens veranderd naar 304 euro. Dit is ook raar!
Enigsinds kan ik me nog voorstellen dat dat theoretisch zou kunnen, maar waar die rare bedragen van 1000 en 1714 vandaan komen is theoretisch gezien onvolstrekt onjuist!!
Dan zou ik wel dag en nacht aan de telefoon moeten zitten wil ik aan zulke bedragen komen.
Nogmaals mijn rekeningen zijn nooit boven de 70 euro geweest bij Vodafone!!

Ik wil graag weten of jullie ook zoiets hebben meegemaakt en mij kunnen helpen wat ik tegen zulke oplichters kan doen. Want dit is voor niemand leuk en ik zie dit dan ook echt niet zitten!!
Momenteel zit ik echt met mijn handen in het haar!!
Kunnen jullie AUB helpen en reacties melden hoe ik dit zou kunnen oplossen???

Jullie reacties zie ik met zeer grote belangstelling tegemoet.

[/b]

VFWEBRELATIONSBC

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@Natje28

stuur, als je wilt, een mailtje met je telefoonnummer naar vodafonewebrelations punt nl at vodafone punt com. Dan zoek ik uit wat er aan de hand is.

groet,
Bas
Vodafone Web relations

Gesloten