Hallo,
Ik werk sinds kort vanuit huis als enqueteur. Speciaal voor deze job heb ik een vaste telefoonaansluiting genomen.
Ik heb een speciale telefoon met headphone van mijn werkgever gekregen die ik kan aansluiten op mijn modem.
De eerste keer dat ik vanuit huis werkte, leek alles prima te gaan.
Nadat ik een kwartiertje pauze had genomen begon de ellende.
Ik hoorde een hele harde pieptoon en kon geen respondenten meer bellen. Nadat ik van alles heb geprobeerd met snoertjes en opnieuw opstarten deed alles het weer.
De tweede keer toen ik wou beginnen met werken, kreeg ik ongeveer 10/15 seconden na de kiestoon een stilte.. en daarna weer die vreselijke pieptoon....
Na van alles geprobeerd te hebben was na een half uur nog het probleem niet verholpen...
Ik heb dus gesproken met de Technische dienst van mijn werkgever en na van alles uitproberen kwam hij tot de conclusie dat mijn kiestoon te kort duurde om verbinding te maken met het enqueteurs-systeem...
Volgens ziggo ligt het weer aan mijn werkgever...maar ziggo heb ik al zo veel problemen gehad...die vertrouw ik niet echt meer....
Maarjah om een lang verhaal kort te maken: Het probleem ligt kennelijk dus bij het feit dat mn kiestoon te kort is....
Weet iemand misschien een manier om mn kiestoon te verlengen (volgens ziggo kan dat niet, maar hun geloof ik niet meer...)
En weet iemand misschien wat de gemiddelde duur van een kiestoon is bij een andere provider?
Alvast bedankt enne....Ziggo bedankt voor nix.....
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te korte kiestoon bij ZIGGO, weet iemand hier meer van??
Re: Te korte kiestoon bij ZIGGO, weet iemand hier meer van??
Kun je de normale nummers wel bellen?
Jou thuis verbinding is voor normale telefoon gesprekken en internetten en net zoals alarm apparatuur voor ouderen vaak niet op Ziggo/UPC of ADSL werkte zal dit wel een gelijkwaardig probleem zijn.
Jou thuis verbinding is voor normale telefoon gesprekken en internetten en net zoals alarm apparatuur voor ouderen vaak niet op Ziggo/UPC of ADSL werkte zal dit wel een gelijkwaardig probleem zijn.
Bedankt voor uw reactie.
Vanaf mijn vaste telefoon kan ik gewoon bellen. Ik moet dan wel binnen 10/15 seconden tijdens de kiestoon een nummer invoeren, maar dat is ook wel te doen als je iemand gaat bellen.
Op mijn normale telefoon gaat de kiestoon ook niet langer dan 15 seconden, ik krijg ook daarop eerst stilte en dan dat vervelende gepiep.
Alleen het contact maken met de centrale van mijn werkgever duurt kennelijk iets langer dan 10/15 seconden, waardoor ik telkens eraf word gegooit.
Het is toch vreemd, omdat ik heel veel collega's heb die ook gewoon normaal kunnen bellen vanuit huis op deze manier.
Zou de kiestoonduur dan toch per aanbieder verschillen?
Vanaf mijn vaste telefoon kan ik gewoon bellen. Ik moet dan wel binnen 10/15 seconden tijdens de kiestoon een nummer invoeren, maar dat is ook wel te doen als je iemand gaat bellen.
Op mijn normale telefoon gaat de kiestoon ook niet langer dan 15 seconden, ik krijg ook daarop eerst stilte en dan dat vervelende gepiep.
Alleen het contact maken met de centrale van mijn werkgever duurt kennelijk iets langer dan 10/15 seconden, waardoor ik telkens eraf word gegooit.
Het is toch vreemd, omdat ik heel veel collega's heb die ook gewoon normaal kunnen bellen vanuit huis op deze manier.
Zou de kiestoonduur dan toch per aanbieder verschillen?
30 seconden!! Zoiets zou ik dan toch ook moeten hebben zou je zeggen?
De helft meer dan mijn kiestoon!!
Vaag, geen id wat dan het verschil maakt....
...ik heb al een nieuw toestel van mijn werkgever gehad, maakte niets uit....dus daar ligt het niet aan.
Mijn andere vaste telefoon vertoond hetzelfde probleem, dus ligt echt niet aan de toestellen...lijkt me dan toch aan ziggo te liggen
De helft meer dan mijn kiestoon!!
Vaag, geen id wat dan het verschil maakt....
...ik heb al een nieuw toestel van mijn werkgever gehad, maakte niets uit....dus daar ligt het niet aan.
Mijn andere vaste telefoon vertoond hetzelfde probleem, dus ligt echt niet aan de toestellen...lijkt me dan toch aan ziggo te liggen
tja, maar ben bang dat ziggo het standpunt hanteert dat als je kan bellen, met welk toestel dan ook, hun verantwoordelijkheid ophoudt. Je hebt een verbinding, en met een regulier toestel kan je bellen.
Mja daar heb je ook wel gelijk in, maar toch...
Ik vind het wel vreemd dat een andere Ziggo abonnee 30 seconden lang de kiestoon heeft en ik maar 10/15 seconden.
En daarnaast kan ik hierdoor nu niet werken thuis...de telefoonaansluiting had ik puur voor mijn werk aangeschaft.
Ik vind het wel vreemd dat een andere Ziggo abonnee 30 seconden lang de kiestoon heeft en ik maar 10/15 seconden.
En daarnaast kan ik hierdoor nu niet werken thuis...de telefoonaansluiting had ik puur voor mijn werk aangeschaft.
Ook hier een kiestoon van +/- 15 sec met ziggo, komt dus vaker voor.
Hier ook 15 seconden kiestoon bij Ziggo. Ik vraag me af waarom die speciale telefoon zo lang wacht met het kiezen van het nummer, dit zou toch korter kunnen? En blijkbaar is het de eerste keer wel gelukt, want je het al wel mensen kunnen interviewen toch?
Na hoeveel seconden gaat het apparaat dan bellen, ben je daar al achter?
Ik weet niet of het voor jou toepasbaar is maar het enige wat ik zo kan bedenken om je tijd iets te verlengen is het volgende:
Vlak voor de 15e seconde moet er minimaal 1 cijfer zijn gekozen, de 0 bijvoorbeeld. Nu heb je nog 15 seconden waarbinnen de verbinding tot stand moet zijn gekomen.
dus:
Lijn open=15 seconden
op 14e seconde druk je op de 0
Daarna moet je binnen 15 seconden de rest van het nummer ingevoerd hebben en moet de verbinding tot stand zijn gebracht.
edit: Ik lees na mijn bericht ook je toelichting op ziggo gebruikers, waarbij je stelt dat jouw werkgever jou belt... Nu snap ik het ff niet meer, moet jij bellen met dat toestel of wordt jij gebeld?
Na hoeveel seconden gaat het apparaat dan bellen, ben je daar al achter?
Ik weet niet of het voor jou toepasbaar is maar het enige wat ik zo kan bedenken om je tijd iets te verlengen is het volgende:
Vlak voor de 15e seconde moet er minimaal 1 cijfer zijn gekozen, de 0 bijvoorbeeld. Nu heb je nog 15 seconden waarbinnen de verbinding tot stand moet zijn gekomen.
dus:
Lijn open=15 seconden
op 14e seconde druk je op de 0
Daarna moet je binnen 15 seconden de rest van het nummer ingevoerd hebben en moet de verbinding tot stand zijn gebracht.
edit: Ik lees na mijn bericht ook je toelichting op ziggo gebruikers, waarbij je stelt dat jouw werkgever jou belt... Nu snap ik het ff niet meer, moet jij bellen met dat toestel of wordt jij gebeld?