LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2: opzeggen is een kunst!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
markFoekema
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2015 10:09

Tele 2: opzeggen is een kunst!

Ongelezen bericht door markFoekema »

Mijn zoon had en tele 2 abonnement van 38 euro per maand. Doordat hij boven zijn bundel uitkwam waren de echte nota's rond de 300 euro! Vandaar dat ik het contract wou beeindigen. Op 21 januari 2014 heb ik gebeld met Tele 2 klantenservice. Zij gaven aan dat het contract niet opgezegd kon worden omdat het nog 5 maanden doorliep; daarna zou het vanzelf stoppen. Wel heb ik de sim kaart laten blokkeren, zodat de telefoon niet meer gebruikt kon worden.
Ik dacht dat het hiermee klaar was....

Helaas, de opzegging is niet vastgelegd door Tele 2 omdat dat nog niet kon vanwege de contractsduur. Omdat er geen facturen verstuurd worden en het bedrag gewoon maandelijks geincasseerd wordt, viel dit mij in eerste instantie niet op. Op 20 juli 2015 heb ik opnieuw opgezegd en vervolgens op 24 augustus nog maar eens gebeld voor een bevesting van de opzegging. Deze zou namelijk verstuurd worden, maar niets gehad.
Gelukkig is de opzegging nu wel verwerkt, maar ik heb dus ruim een jaar voor niets 38 euro per maand betaald! Klacht ingediend bij Tele 2 en daar krijg ik doodleuk te horen dat het contract in janauri 2014 niet opgezegd kon worden en dat het daarom gewoon doorliep! Wel staat genoteerd dat ik het contract wou beeindigen en de sim kaart laten blokkeren...

Blijkbaar begrijpt Tele 2 niet, dat als je het contract wil beeindigen in januari en alles laat blokkeren, dat dat ook inhoudt dat je het op de einddatum van het contract wil!
Schande! en als les voor een iedereen: Controleer TELE 2 en geloof ze nooit! Je krijgt geen schriftelijke reactie en dat maakt het zeer moeilijk om achteraf 'te bewijzen' dat je niet helemaal gek bent. Want dat lijkt Tele 2 wel te zijn....

Tele2 Webcare
Berichten: 653
Lid geworden op: 08 feb 2010 12:53

Re: Tele 2: opzeggen is een kunst!

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Hoi Mark!

Wat een vervelend verhaal zeg! Als ik het goed begrijp, heb jij in januari doorgegeven dat je het per einde contract wilde beëindigen? Verder stopt het abonnement niet vanzelf na einde contract, dit dien je wel nog op te zeggen telefonisch of schriftelijk. Anders blijft je abonnement maandelijks doorlopen. Ik hoor het graag van je. Zou je je verhaal misschien verder willen voortzetten op ons Tele2 forum of Facebook? www.forum.tele2.nl. We kunnen je daar beter verder helpen.

Groetjes, Su Ling

Gesloten