LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rolandroland

Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Heel veel klanten kregen een brief van Tele2. Vele kregen deze brief onterecht het gaat om de volgende brief:

Beste meneer/mevrouw
Het is inmiddels alweer een maand geleden dat u uw Tele2 Mobiel SIM-kaart hebt ontvangen. Tot nu toe hebt u. ondanks onze eerdere schriftelijke herinnering. uw € 10.- beltegoed nog niet gebruikt. In onze actievoorwaarden staat echter. dat onze aanbieding aUéén geldig is. als u binnen 1 maand uw Tele2 Mobiel SIM-kaart activeert. Indien dit niet gebeurt. ontvangt u een factuur van €60.- voor elk niet geactiveerd pakket.
Om dit te voorkomen dient u dus uw SIM-kaart te activeren. U hebt hiervoor nog 7 dagen de tijd.
Doe dit dus snel en profiteer vandaag nog van de lage Tele2 tarieven en uw € 10.- beltegoed die u in uw welkomstpakket hebt ontvangen.
De vele voordelen van Tele2 Mobiel nog een keer op een rij!
• Geen abonnementskasten
• Superlage bel- en SMS tarieven
• 10% extra beltegoed bij opwaarderen met € 20.- of € 40.-
• Altijd en overal uw beltegoed gratis opwaarderen
• Onbeperkt houdbaar beltegoed*
Start met besparen! Bel nu 12444.
Bel 12444. toets 2 voor opwaarderen met de Tele2 beltegoedkaart en volg de aanwijzingen. Hulp nodig? Bel onze klantenservice: 0900 - 2411602. Wij helpen u graag!
Met vriendelijke groet.





Fredrik Sidhagen Marketing Manager

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door Jonjo »

Beste RolandRoland of Fredrik, wat betekent het sterretje achter Onbeperkt houdbaar beltegoed??????? Een addertje?????????

Rolandroland

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Beste Jonjo,

Goed opgelet! Ik wilde de astrix (*) ook na kijken wat dat inhield. Bij de bewuste brief staat geen verklaring op!

Ik heb gebeld met de klantenservice (helaas werken de normale nummers niet meer zie ook www.vraagalex.nl) De datum klopt niet dat ik een maand geleden dit besteld heb. Dat was november 2006. Echter zij hebben nooit een brief verstuurd dat ik de sim kaart op moest waarderen. Dat had te maken met abonnementen zei de medewerker. (?). Ik moet maar een nieuwe sim kaart bestellen met 10 euro er op (sim kaart heb ik niet meer). Anders ben ik 60 euro kwijt. En nu zo'n 20 euro. Want een kopie van je sim kost ook volgens mij zo'n 10 euro. Dat zei hij er overigens niet bij.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door D1RK »

Zowel de normale prepaid als Champion moet je activeren binnen redelijke termijn, gebruiken hoeft dus niet!

Wel 1x per jaar opwaarderen voor tenminste €10,- en als je slim bent en een toestel kocht, je kunt goedkoop overstappen op Champion... dus goedkoper bellen en SMS en..

voorwaarden blijven vrijwel hetzelfde!

Als je in de winkel koopt kun je een telefoon langer houden, maar online moet je wel registreren en activeren, staat in voorwaarden, dus het mag, je had het kunnen lezen en je ging hiermee accoord!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door gravedigger »

Aan dat activeren zitten ook nog haken en ogen heb ik elders in een topic gelezen. dan moet je je bank/girogegevens en een auto incasso geven? En dat voor pre-paid? Voor mij geen tele2!

Joyyyyy
Berichten: 380
Lid geworden op: 19 jun 2007 00:35

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door Joyyyyy »

niks aan de hand

als je niks besteld heb of ontvangen(zoals ik) :

ff bellen met het klantennummer en je kan de brief als niet verzonden beschouwen

Er zijn een hele hoop brieven per abuis verstuurd aan verkeerde mensen volgens tele2

Houd toch wel ff je bankrekening in de gaten

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door telenee »

Tele2 maakt op een misselijk makende manier misbruik van de gegevens die je (o.a. via Kruidvat) moet invullen om een mobieltje te kopen.

Ik kocht een PREPAID mobiel met Tele2 simkaart speicaal om op vakantie te gebruiken. Mocht ie dan gestolen worden, dan zou de dief maar voor maximaal 20 euro kunnen bellen en was ik niet meer kwijt dan dát en de kosten van het mobieltje zelf.
Via internet besteld en betaald. Netjes de gevraagde gegevens ingevuld, waaronder banknummer en vaste telefoonnummer.

Blijkt dat belkosten in het buitenland automatisch worden geincasseerd. Dat is niet gebruikelijk bij PREPAID, en ik had er ook niet voor getekend. Heb dus gestorneerd en d.m.v. angetekende brief naar Tele2 gemeld dat ze de belkosten buitenland €4,49) van mijn beltegoed af mochten schrijven (er zat nog 20 euro op).

Uiteraard: geen enkele reaktie, behalve een deurwaardersbrief waarin ik gesommeerd word om €66 te betalen.
Tele2 heeft mijn simkaart inmiddels geblokkeerd en dus ook nog eens 20 euro van mij gejat.

Waar halen ze het lef vandaan om zich op een dusdanige agressieve manier op te stellen? :twisted:

Heb een klacht ingediend bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Maar ja, als klant van Tele2 trek je altijd aan het kortste eind.... tenzij de commissie in dit geschil aan dit sosort praktijken ondubbelzinnig een eind gaat maken...ik hoop dat er meer mensen zijn die hierover klachten gaan indienen. DOEN!!! (mail naar: [email protected])

Er is maar 1 manier om dit op te lossen...... :twisted: Tele2 NEE!!!!

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door telenee »

Beste DIRK, je schreef:
Wel 1x per jaar opwaarderen voor tenminste €10,- en als je slim bent en een toestel kocht, je kunt goedkoop overstappen op Champion... dus goedkoper bellen en SMS en..

voorwaarden blijven vrijwel hetzelfde!

Als je in de winkel koopt kun je een telefoon langer houden, maar online moet je wel registreren en activeren, staat in voorwaarden, dus het mag, je had het kunnen lezen en je ging hiermee accoord!
Wat betaalt je baas van Tele2 je om dit soort verhalen te vertellen? Weet jij niet dat het Kruidvat voor Tele2 prepaids verkoopt waarbij er niets staat over verplicht per jaar opwaarderen? En zeker niet dat buitenlandbellen automatisch geincasseerd wordt!


En je "statement" dat als je overstapt naar Champion "de voorwaarden vrijwel hetzelfde blijven...... wat bedoel je met "vrijwel"??? Mogen we dat zélf invullen? Of zijn die "vrijwel hetzelfde"-voorwaarden nu juist de veroorzakers van de problemen die wij daarna dan weer moeten gaan oplossen?

Misschien kun je je baas eens een paar kritische vragen hierover stellen? En, als je slim bent, ga je, voordat je overstapt op champion (!) zelf eens goed rondvragen wat in Nederland verstaan wordt onder PREPAID. Juist, vantevoren betalen ! Niet achteraf een rekening voor belkosten krijgen!

En zeker niet achteraf horen dat als je besluit die simkaart niet te gebruiken, nog eens 60 euro boete mag gaan betalen!!!

WebServiceTele2

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste allen,

Om de in eerdere posts bekritieerde betalingswijze, overigens tot grote tevredenheid van het overgrote deel van onze prepaid klanten, mogelijk te kunnen maken, is TELE2 een vast telefoonnummer nodig ter verificatie van de aanvrager. Hieronder nog even een uitleg rondom TELE2 prepaid, zoals het vermeldt staat op de website.

--------
Prepaid
Wanneer u weinig belt en zelf graag de touwtjes in handen heeft dan is Tele2 Prepaid ideaal voor u. U profiteert van zeer lage tarieven en u kunt zelf bepalen hoeveel en wanneer u opwaardeert. Tele2 biedt hier twee mogelijkheden:

Tele2 Prepaid Voordeel.
U kunt altijd telefonisch opwaarderen. U ontvangt een overzicht van uw opwaarderingen achteraf op één overzichtelijke factuur. U hoeft dus nooit naar de winkel om beltegoedkaarten aan te schaffen.

Tele2 Champion
Met Tele2 Champion kunt u zelf alles 100% online regelen: zelf een nieuw nummer uitzoeken, of regelen dat u gratis uw eigen nummer mee kunt nemen van uw oude provider. Verder kunt u op uw eigen Tele2 account uw gespreksspecificatie bekijken en uw beltegoed opwaarderen via creditcard of internet bankieren. U kun er zelfs voor zorgen dat uw beltegoed automatisch wordt opgewaardeerd.

http://www.tele2.nl/shop/Mobiel/vraag-a ... en.htm?x=a
----------

Het verschil tussen beide prepaid systemen is een verschil in de belkosten, het gebruik in het buitenland en het benodigd zijn van een vast telefoonnummer. Tele Champion gebruikers bellen en sms'en tegen lagere tarieven dan de andere prepaid bellers. Zij kunnen echter niet bellen in het buitenland. Tele2 Prepaid Voordeel gebruikers kunnen, dankzij de verificatie via het vaste telefoonnummer, wel gebruik maken van de buitenlandse netwerken. Om te voorkomen dat deze prepaid klanten met hoge beltegoeden afreizen naar het buitenland of juist zonder beltegoed komen te zitten, heeft Tele2 er voor gekozen om de facturering, ook bij prepaid gebruikers, achteraf en via een factuur organiseren.

Ik hoop hier enige aanwezige onduidelijkheden weg te hebben genomen.

Met vriendelijke groet,
namens WebServiceTele2

Robert

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door telenee »

Beste Robert (en Dirk),

Moet echt nu een beetje lachen om de argumentatie.
Telefoonnummer is nodig voor verificatie? Hoe dan? Bellen naar het huisadres? Bij mij niet gebeurd hoor! En ik sta niet in het telefoonboek.

En dat banknummer opgeven dan? Ook ter verificatie? Of gewoon een niet geoorloofde manier van misbruik maken van de gevraagde gegevens om naderhand ongevraagd automatisch te kunnen incasseren? Daar heb je overigens nog geen antwoord op gegeven.

En dan waar heb je het over? Niet kunnen bellen in het buitenland met Champion? Dacht het wel.
En nog steeds horen we niet wat de * betekent bij "onbeperkt houdbaar beltegoed". (dit staat overigens niet met een * op de website van het Kruidvat.)

Ik hou zelf graag de touwtjes in handen (zoals de advertentietekst luidt) ...dus koop ik een PREPAID (voor nederlandssprekenden betekent dit: dat je vooraf beltegoed koopt en niet verder kan bellen dan het tegoed reikt). En dan bepaal ik zélf hoeveel beltegoed ik er op zet. En als ik dat vanuit het buitenland wil opwaarderen, kan dat. Lees de website er maar op na.

En als je dan komt met een verhaal dat Tele2 zich zorgen maakt om ons als wij "dreigen af te reizen met hoge beltegoeden", moet ik héééél erg hard lachen. Je kunt beter met 20 euro beltegoed afreizen naar het buitenland dan naderhand voor €120,-- een rekening te krijgen omdat je mobieltje door een onverlaat is gejat en die lekker heeft zitten bellen op jouw kosten.
Dus de bezorgdheid van Tele2 ligt op een ander vlak: ze hopen dat de klant ongemerkt voor vele euro's verbelt in het buitenland: dáár wordt Tele2 pas écht beter van.

Beste Robert, je kunt het zo mooi formuleren als je wilt, maar het gaat écht om de inhoud. Een kritisch lezer ziet de gebakken lucht die hier verkocht wordt.

Jammer dat bij het adverteren van de prepaids niet expliciet verteld wordt dat bellen in het buitenland gewoon op rekening is en achteraf betaald moet worden. Dan noem je man en paard. Dan zal niemand naderhand daarover klagen. Maar helaas, dan mag het geen prepaid meer heten en zal Tele2 weinig "prepaids" meer verkopen.

En weet je wat Robert? Op Marktplaats staan regelmatig simkaarten van Tele2 te koop voor 10 euro. Dat zijn misschien mensen die in alle onschuld het telefoontje gekocht hebben en de simkaart niet gebruiken (of de simkaart heeft geen bereik). Als iemand kwaad wil, dan kan ie dat ding kopen voor 10 euro en voor honderden euro's in het buitenland er mee bellen. Op kosten, jawel, van diegene die de door tele2 als 'prepaid" aangeprezen telefoon met simkaart hebben gekocht. Die mensen, Robert, zullen dus hoge schulden gaan krijgen. En dat zijn meestal jongeren met weinig geld. Dit soort ellende gun je geen enkel kind.

En zolang Tele2 niet expliciet vermeldt dat buitenland bellen separaat wordt geïncasseerd, is er sprake van misleidende reklame. Want prepaid is een helder begrip en niemand verwacht dan een rekening achteraf.

Gelukkig staat het nu publiekelijk op het forum, en duidelijk is dat Tele2 op de hoogte is en wordt gehouden van de geplaatste berichten.
Dus Tele2 kan zich niet meer onttrekken aan de verantwoordelijkheid in deze zaken. Mensen die nu nog problemen krijgen kunnen een klacht indienen bij http://www.degeschillencommissie.nl .

En ik denk dat het verstandig is dit onmiddellijk bij de hoogste baas te melden, want Tele2 zou wel eens schadeplichtig kunnen zijn.

ps. de klacht die ik bij de Geschillencommissie Telecommunicatie heb ingediend is inmiddels in behandeling genomen. Ik hou jullie allemaal op de hoogte en voor info: mail naar: [email protected]

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door fuiduif »

Ik heb ooit een sim van Tele2 gehad (zit nu bij Vodafone vanwege het bereik op de Wadden), maar in mijn voorwaarden stond gewoon dat bellen in het buitenland via de nota werd berekend. Ik begrijp niet waarom je zo moeilijk doet, telenee? Ik zie je overal mensen dingen aanraden mbt tele2 die niet kloppen en dingen suggereren, het doet je geloofwaardigheid weinig goeds.

Jij let niet op, gebruikt veel in het buitenland en direct wijzen naar het bedrijf. Beetje kalimerogedrag!

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door telenee »

Fuifduif:
Als in jouw voorwaarden letterlijk staat dat prepaid bellen in het buitenland achteraf wordt afgerekend, is er niets mis. En als je dan ook nog je handtekening hebt gezet voor een automatische incasso is er helemaal niets mis.
Het staat echter niet in de mijne, want mijn PREPAID telefoon plus sim heb ik bij het Kruidvat gekocht. En die verwijst naar de Algemene voorwaarden van tele2. En dáár staat het echt niet in. En toestemming voor automatische incasso heb ik uiteraard nooit gegeven.

Dat je een rekening achteraf krijgt bij een abonnement is normaal, maar bij een PREPAID is dat niet normaal. En dat denk ik niet alleen, maar mét mij alle andere providers en hun helpdesk's.

Maar misschien heeft men andere regels op de Wadden??? In ieder geval geen bereik via Tele2.

En ja, ik let wél op, zelfs héél goed, En nee, ik gebruik niet veel in het buitenland. En daarom heb ik voldoende aan 20 euro beltegoed.

Blijft natuurlijk onacceptabel dat er automatisch geincasseerd wordt als daar geen toestemming voor gegeven is.

Jouw stelling dat mijn beweringen niet kloppen wordt door de Geschillencommissie kennelijk anders gezien: zij hebben mijn klacht in behandeling genomen, en dat zouden ze echt niet doen als ik met "gebakken lucht" was gekomen.

En jouw sim van Tele2, zonder bereik op de wadden, heb je die in de prullenbak gedaan? of verkocht? Óf aangetekend teruggestuurd naar Tele2? Ben ik heel benieuwd naar.

fuiduif
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 jun 2005 22:19

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door fuiduif »

Ik heb mijn telefoon ook bij het Kruidvat gekocht, althans, via het Kruidvat besteld, wanr je kon hem daar niet ophalen. Op het formulier stond echt heel erg duidelijk dat je je giro of banknummer in moet vullen en daarbij dat je Tele2 machtigt voor de betaling per automatische incasso.

Als je namelijk 20 euro beltegoed koopt via de opwaardeerlijn, dan wordt dat ook automatisch afgeschreven na facturering.

Op de flyer van het Kruidvat staat niets over bellen in het buitenland, dat ben ik met je eens. Maar op de papieren die ik bij de simkaart kreeg (een soort klein boekje) stond het wel aangegeven.

En mijn simkaart? Die gebruik ik niet meer. Eerst wel, want ik woon niet op de wadden (ben wel er soms wel op vakantie), maar bij de keuze van een abonnement heb ik gekozen voor een andere aanbieder. Overigens maken mijn schoonouders nu wel gebruik van Tele2, die tegenwoordig de zendmasten van KPN gebruiken.

En over de geschillencommissie: die nemen alles in behandeling. Pas daarna kijken ze naar de inhoud. Daarna brengen ze Tele2 op de hoogte. Of je klacht gegrond is bepalen ze pas later :)

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Tele 2 verstuurd foutieve brieven:

Ongelezen bericht door telenee »

Als op de flyer van het Kruidvat niets staat over bellen in het buitenland, en je die informatie pas ná de aankoop verstrekt krijgt, is dat niet bindend. Tenzij het in de Algemene voorwaarden van Tele2 staat, waar óók op de flyer naar wordt verwezen. In casu staat daar niets over.

Pas na lang graven en gericht zoeken op de website van Tele2 kan je er per ongeluk achter komen dat buitenlandbellen naderhand en separaat wordt afgerekend.
Achteraf voorwaarden stellen, als de koop eenmaal gesloten is, (en dan ook nog een uiterst vage en bedekte termen) is alleen geldig als de koper aangeeft er mee akkoord te gaan. I.c. duidelijk niet het geval.

Het volgende staat ook op de website van het Kruidvat:
Waarom moet ik mijn rekeningnummer opgeven?
Opgewaardeerde bedragen worden automatisch achteraf van uw bankrekening afgeschreven. Op die manier heeft u de controle en voordelen van prepaid en het comfort van achteraf betalen via een rekening. Uw bankrekening wordt enkel gebruikt voor afschrijving van de opgewaardeerde bedragen, dit is vastgesteld in de wet Privacy. Het is niet mogelijk de opgewaardeerde bedragen via een acceptgiro te betalen
.

De term "opwaarderen" betekent in het land van de PREPAIDS niets anders dan dat het beltegoed wordt verhoogd. En niet dat bepaalde belkosten achteraf d.m.v. incasso worden verrekend.

En misschien besef je het niet, maar als jouw schoonouders de pech hebben dat hun mobieltje in het buitenland wordt gestolen terwijl hij aanstond, dan kan de dief zich ongans bellen en die gesprekken worden achteraf van jouw (!) bankrekening geincasseerd. Probeer het maar eens uit!

En dan nog dit: in de Algemene voorwaarden van Tele2 staat dat de simkaart eigendom blijft van Tele2. Dus weggeven of verkopen is en blijft voor eigen risico.

Een PREPAID is een manier om belkosten in de hand te houden. En daar adverteert Tele2 ook mee!

Het gaat er om dat er misleidende informatie wordt gegeven (daaronder valt ook het niet-informeren). Waarom niet gewoon Man en Paard noemen? Dan weten alle partijen waar ze aan toe zijn en kan je een weloverwogen keuze maken voor een bepaalde provider.

Gesloten