LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 abonnement werkt niet op mijn samsung galaxy mega

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
rickerdt

Tele2 abonnement werkt niet op mijn samsung galaxy mega

Ongelezen bericht door rickerdt »

Spijt als haar op mijn hoofd heb ik dat ik in februari 2014 ben overgestapt van Vodafone naar Tele2 . Via Belsimpel een Tele2 abbo afgesloten met 1000mb en 200 min/sms tezamen met een samsung galaxy mega 6.3 .
Mijn Tele2 abonnement heeft nooit goed gewerkt . Ik heb bijna nooit een netwerk waardoor mobiel internet het haast nooit doet en ook bellen en smsen niet lukt . Ik moet dan de telefoon uit en weer aanzetten of de vliegtuigstand gebruiken om weer even een netwerk te hebben om te kunnen internetten en bellen . Ik woon in Amsterdam en niet in een hutje op de hei dus waarom het niet lukt is een raadsel .
Vele malen contact gehad met de tele2 klantenservice , vele malen alle instellingen doorlopen die ik kan dromen inmiddels . Ik heb nieuwe sim kaart gehad van tele2 ook zonder succes . De telefoon is voor reparatie naar dynafix geweest alwaar een board swap ( nieuw moederbord ) heeft plaatsgevonden , weer zonder succes .Dynafix zegt nu dat het echt niet aan de telefoon kan liggen en Tele2 zegt dat het alleen maar aan de telefoon kan liggen . Ik weet me dus geen raad meer hiermee . Het gekke is dat de tele2 simkaart het in een andere telefoon wel normaal doet en met een kaartje van een andere provider in mijn telefoon doet het ook goed . Het lijkt er dus op of de combinatie tele2 en mijn samsung telefoon niet werkt . Nu zojuist ben ik gebeld door de tele2 technische dienst die met de mededeling kwam dat tele2 niks meer voor mij kan doen . ik mag kiezen uit 2 opties . Optie 1 : ik krijg de resterende looptijd 5 euro korting voor een niet werkend telefoon abonnement . Optie 2 : mijn abonnement wordt ontbonden zodat ik naar een andere provider kan maar in dat geval moet ik wel eventjes 250 a 300 euro betalen aan tele2 voor de restwaarde van de telefoon . Kortom zit ik dus hoe dan ook in het schip . Of ik zit tot februari 2016 met een niet werkend abonnement of ik moet een hoop geld betalen om er van af te komen .Die vent van de technische dienst heeft uiteindelijk de hoorn op de haak gegooid , die begreep niet dat ik behoorlijk pissig ben vanwege de opties waar hij mee kwam . . Onbegrijpelijk Dat tele2 dit niet op een normale manier kan of wil oplossen . . Ik heb helaas alles van tele2 internet , televisie telefoon en helaas mobiel dus . Zodra het kan ben ik met alles weg bij tele2 ik vind dit echt niet kunnen . Als klant bij tele2 heb je blijkbaar geen rechten . ik zit dus gewoon in het schip met een abonnement waar ik niks aan heb en waarmee ik zo goed als onbereikbaar ben , bedankt tele2 .jullie zijn echt geen aanrader

Har06

Re: Tele2 abonnement werkt niet op mijn samsung galaxy mega

Ongelezen bericht door Har06 »

ok wat wil je doen cq weten?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

rickerdt schreef:Via Belsimpel een Tele2 abbo afgesloten met 1000mb en 200 min/sms tezamen met een samsung galaxy mega 6.3 .
En wat zei belsimpel toen u ze confronteerde met het feit dat de door hun verkochte telefoon niet functioneert in combinatie met het door hun verkochte abonnement? U bent nu wel Tele2 aan het aanvallen, maar zij hebben u niet die telefoon verkocht, die is u verkocht door belsimpel. Als die combinatie niet blijkt te werken, had belsimpel u die niet moeten verkopen. Tele2 is zoals ik het lees geen partij daarin. Dat ze u tegemoetkomen met een korting vind ik dan weer wek netjes.

rickerdt

Belsimpel zegt dat tele2 het gewoon op mijn samsung galaxy . Ik ben niet de enige met zo,n combinatie. Ik val verder helemaal niemand aan ik wil gewoon een telefoon abonnement wat werkt . Ik betaal nu voor iets wat niet werkt . Ik heb inderdaad het contract afgesloten via belsimpel maar tele2 is toch degene die elke maand mijn geld incasseert zonder daar een goede dienst voor te leveren . U noemt de tegemoetkoming met 5 euro korting netjes van tele2 ik vind het oplichting want dan moet ik nog steeds anderhalf jaar betalen voor iets wat niet werkt .

berndv

rickerdt schreef:ik vind het oplichting
En daar gaan we weer, het o woord moet er weer bijgehaald worden :roll:
rickerdt schreef:dan moet ik nog steeds anderhalf jaar betalen voor iets wat niet werkt .
Nee want:
rickerdt schreef:Het gekke is dat de tele2 simkaart het in een andere telefoon wel normaal doet
Het abonnement, dus het deel dat Tele2 levert werkt, alleen niet in combinatie met de telefoon die belsimpel u geleverd heeft.

Complete omruiling van de telefoon voor een andere?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

berndv schreef: Het abonnement, dus het deel dat Tele2 levert werkt, alleen niet in combinatie met de telefoon die belsimpel u geleverd heeft.
Het is gewoon makkelijker om een groot bedrijf van alles en nog wat te beschuldigen want anders moet TS met de hand in eigen boezem waarom hij niet eerder bij de verkoper aangeklopt heeft of meer aangedrongen heeft.

berndv

MichielFRL schreef: Probeer eens een simkaart van een andere provider.
Dat is schijnbaar ook al geprobeerd. Ik snap het ook niet wat er mis zou kunnen zijn, maar vermoed niet dat het hier uitsluitend door Tele2 wordt veroorzaakt, maar een combinatie van factoren.
rickerdt schreef:met een kaartje van een andere provider in mijn telefoon doet het ook goed .

rickerdt

MichielFRL schreef:Als je de telefoon eens op GSM only zet, heb je dan wel de hele dag bereik?
Bedankt voor de tip . De hele dag bereik dat weet ik dus nog niet maar Ik heb de netwerkmodus op gsm only gezet en tot nu toe gaat het al een paar uur goed .Als ie het nu op sim only wel blijft doen zou het dan toch op de 1 of andere manier aan de simkaart liggen dat ie het op GSM/WCDMA niet goed doet ? ik heb nu wel internet maar dat is natuurlijk via EDGE en dus langzamer als HSPA+waardoor je niet alles kunt op internet .

rickerdt

ik heb net weer met de klantenservice van tele2 gesproken .
op hun aanraden heb ik nu de netwerkmodus op alleen wcdma gezet .
dit moet ik een week uitproberen , tot nu toe gaat het goed maar ik heb het pas net gedaan .
als dit wel naar tevredenheid werkt hou ik mijn telefoon en abonnement met 5 euro korting pm .
als dit niet blijkt te werken mag ik kostenloos mijn abonnement opzeggen en de telefoon retourneren .
ik mag ook de telefoon houden maar dan moet ik uiteraard de restwaarde betalen .
het heeft dus wat energie en stress gekost maar al met al uiteindelijk toch nog een redelijke oplossing van tele2 .

Gesloten