LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 digitale telefonie

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
opaco
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2005 22:44

Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door opaco »

Tele2 maakt reclame voor digitale telefonie via je breedband internetverbinding. Mijn provider is Caiway(Kabelfoon) volgens Tele2 zou dit geen enkel probleem geven. Dus heb ik mij aangemeld voor een abonnement bij Tele2. De 1e regel in de installatie handleiding van Tele2 zegt dat je contact moet opnemen met je internet provider om het mac-adres te wijzigen. Dus netjes Caiway gebeld, maar die zegt hier niets mee te kunnen en zouden niet weten hoe dit dan zou moeten. Vraag zijn er meer forumleden met dergelijk problemen met Tele2/Caiway.

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door r001 »

Digitale telefonie via tele2 heeft volgens mij niets te maken met kabelinternet. Je belt dan via je ADSL lijn. Er wordt dan een telefoonaansluiting voor je gerealiseerd. Het lijkt mij dat je je kabelinternetabonnement moet opzeggen, anders betaal je dubbel.....

opaco
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2005 22:44

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door opaco »

Dit gaat toch echt via de KABEL internet verbinding kijk maar op www.tele2.nl en niet via ADSL. KPN abonnement kan dus opgezegd worden.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door Ulbe »

Faq: Tele2 Digitaal pakket,

Q: Hoe werkt Tele2 Digitaal Pakket?

A: Met Tele2 Digitaal Pakket, maakt u geen gebruik meer van de vaste KPN lijn, maar u kunt wel gewoon uw telefoon aansluiting gebruiken welke in de muur van uw huis zit. U krijgt een digtiaal box, waar u uw computer voor internetten en uw telefoon voor bellen kunt aansluiten.

JAV
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 14:45

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door JAV »

Dag beste upocu

Ik sluit mij verder aan bij de voorgaande bezoeker. En verder zal ik nog een stukje extra kopieren van de website van tele2:

Wanneer kan ik gebruik maken van Tele2 Digitaal Pakket?
U heeft een vast telefoonnummer nodig om gebruik te kunnen maken van Tele2 Digitaal Pakket.


Dit gaat dus wel degelijk over een telefoonlijn en niet via de kabel.



MAAR nu mijn eigen vraag:


Wie heeft er al tele2 digitaal pakket en werkt er mee? Hoe is de verbinding en het internet. Bevalt het, of is het nog afwachten en wachten en niet veel succes?

Goed bedankt alvast en ik wacht even af.

opaco
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2005 22:44

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door opaco »

Je hebt altijd een telefoonnummer nodig, dat wil dus niet zeggen dat de gesprekken over de telefoonlijn (dus KPN) gaan.

Het gaat mij bij mijn vraag niet om de TECHNIEK maar of het werkt en over problemen TELE2 versus de INTERNET PROVIDER!

peternl
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2005 09:31

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door peternl »

Ik heb een casema kabel aansluiting en heb al weer enige weken de digitale box van tele2.
Ik heb ook casema gebeld en kreeg toen ook te horen dat ze niks met de aanpassing van het mac adres konden :( . Vervolgens tele2 gebeld die beloofde het met casema op te nemen.
Na 2 weken maar weer eens gebeld en kreeg toen een workaround die niet werkte.
Er werd een troubleticket aangemaakt bij Tele2.
vervolgens na bijna 2 weken geen bericht maar weer eens geprobeerd en wie schets mijn verbazing het werkte :shock: :D .
De beschrijving van tele2 klopt overigens niet helemaal. En let op de box van tele2 krijgt het ipadres 192.168.1.1 en als je de default instellingen van je router niet hebt aangepast gaat het allemaal niet van plek.
Heb inmiddels wel de indruk dat het allemaal nog niet solide is. Het draait inmiddels een kleine week en ik krijg nogal eens de melding dat het netwerk tijdelijk niet bereikbaar :cry: .
De oplossing met de box tussen mijn kabelmodem en de router heb ik niet aan de praat gekregen. De box staat nu met een lan aansluiting gekoppeld aan de router.

gr.

zemix
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2005 12:47

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door zemix »

Ik zou op 24 Oktober mijn Digitale pakket moeten hebben.
Maar nee nog steeds niet.

Nee u moet het uiterlijk 16 november hebben

Nog steeds niet het is nu 4 December en ik heb nog steeds geen digitaal pakket.

Binnen een week word ik weer gebedl waar mijn Digitale Box is gebleven.

opaco
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2005 22:44

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door opaco »

:cry: :cry: Inmiddels heb ik zomaar de 2e telefoonbox van Tele2 ontvangen waarom is mij een raadsel. Trouble ticket is nog steeds in behandeling. Gisteren werd ik gebeld door een aardige Tele2 mevr met de mededeling dat zij een router naar mij toe moest zenden, ik vertelde haar dat mijn netwerkje al aangestuurd word met een eigen router zij wist het ook niet, dus nog een raadsel erbij. Tussen neus en lippen haar nog even gevraagd wanneer dat trouble ticket wordt afgerond, maar daar kon zij mij dus niets over vertellen. Nu wacht ik al 6 weken op de digitale internet telefonie via een breedband kabel verbinding :cry: :cry: :cry:

avdkooij
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2005 15:21

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door avdkooij »

Het veranderen van een mac-adres is alleen van toepassing op abonnees die tele2 digitale telefonie via een upc (chello) kabelinternet verbinding gebruiken.

Bij upc identificeert een kabelinternetgebruiker zich met z'n mac-adres.

Bij andere kabelinternetproviders als caiway en casema loggen gebruikers echter aan met een username/password en wordt er niet naar het mac-adres gekeken.

U kunt deze stap als caiway gebruiker dus gewoon overslaan.

Voor de anderen in deze thread. Let aub op het verschil tussen "tele2 digitaal pakket" (= pakketvoordeel van adsl + telefonie) wat inderdaad niet via kabel werkt en "tele2 digitale telefonie" dat wel via de kabel werkt. zie : http://www.tele2.nl/voip/
Laatst gewijzigd door avdkooij op 10 dec 2005 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Bets65
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2005 12:36

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door Bets65 »

Enkele weken geleden heb ik digitale telefonie bij tele2 aangevraagd, na twee weken ontving ik het pakket. Alles aangesloten en toen @home mijn kabelleverancier gebeld voor de aanpassing van het mac adres.
Daar werkte @home niet aan mee, dus tele2 maar gebeld, deze zouden mij een sitch router sturen, deze heb ik gisteren ontvangen (4 weken gewacht) dus maar opnieuw alles aangesloten, op een gegeven moment kwam ik er even niet uit omdat de beschrijving in het boekje bij de router anders was dan de handleiding van tele2, die ik eerder had ontvangen. Dus maar even de helpdesk gebeld, de medewerker vertelde mij welke handleiding ik moest volgen, als ik klaar was moest ik mijn telefoon even proberen om te kijken of ik kon bellen en ook of ik gebeld kon worden, want er waren wat problemen met @home, zij zouden tele2 tegenwerken, wat digitale telefonie aanging. Even later had ik de boel aan de praat, kies toon en het internet werkte weer,de activatiecode ingegeven en gewacht tot de lampjes stopten met het knipperen. Dus de boel zou moeten werken.
Dat deed het dus niet. Melding: Dit telefoonnummer is niet in gebruik, volgens tele2, zou na de installatie meteen gebeld kunnen worden. Dus maar eens de klantenservice gebeld, toen kreeg ik te horen dat de telefoonummers nog niet landelijk geactiveerd waren en de medewerker kon mij ook niet vertellen wanneer dit opgelost wordt. Volgens hem zaten ze in de clinch met de KPN.
Dus wat moet je er nou mee ? O ja, het kan dus wel via de kabel aangesloten worden maar je hebt dan aan de telefoonbox niet genoeg, je hebt dus ook een router nodig. Voor een leek kon de installatie nog wel eens lastig zijn.

peternl
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2005 09:31

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door peternl »

Bets

Ik heb een casema kabel aansluiting en bij mij werkte de tele2 box gewoon zonder router. Ik heb veel moeite gedaan om het met router aan de praat te krijgen.
Als je de handleiding volgt en geen verstand hebt van routers kom je er niet uit.
gr.

peternl
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2005 09:31

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door peternl »

Als ik mijn ervaringen en de ervaringen hierboven zo lees kan ik maar een conclusie trekken. De helpdesk van tele2 levert weinig tot geen toegevoegde waarde m.b.t. digitale telefoonaansluitingen. :(

goffi003
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2005 10:53

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door goffi003 »

Ik heb sinds kort het digitale telefonie pakket thuisontvangen van tele 2.
Ik heb al alles geprobeerd maar ik krijg het hele systeem niet aan de praat.
Momenteel heb ik ADSL Economy van Planet Internet en bel ik met KPN.
Dit alles heb ik geïnstalleerd met een wireless modem van speedtouch en die is weer verbonden met een modem die op zijn beurt weer verbonden is met het telefoontoestel. Ik ben ten einde raad en weet niet hoe ik het kastje van Tele 2 hier nog tussen moet plaatsen zodat alles optimaal werkt.
Wie o wie kan mij helpen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvg,
R.J.S.J. Goffin

peternl
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2005 09:31

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door peternl »

Goffin,

ik begrijp alleen dat het niet werkt maar even het volgende.:
Heb je alleen een digitale telefoon box ?
Je het nu adsl via planet ?
Hoe ga je kpn opzeggen. Kan al planet adsl hebben zonder kpn abo ?
- Wat heb je gekocht
- wat heb je al gedaan ?
- Volgens mij zit er een boekje bij dat je gewoon moet volgen.
- Heb je dit gedaan ?

gr peternl

opaco
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 nov 2005 22:44

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door opaco »

Update: installatie Tele2-telefoonbox (Vood-322i):
Met hulp van een zeer aardige heer avdkooij heb ik het nu hardware-matig in werking. De opstelling is nu:
Docsis-modem(Caiway)>>Vood-322i(Tele2)>>Router>>PC's. En dat allemaal MET een kiestoon op de telefoon welke aangesloten is op de Vood-322i.
Alleen het aktiveren van de telefoon via *9**3232# is niet gelukt!
Dit probleem op 9 dec 2005 weer gemeld bij de technische helpdesk van Tele2, een ict medewerker zou mij uiterlijk 12 dec bellen, maar zoals gewoonlijk tot op heden niets gehoord!
Ik ben nu al ruim 2 maanden, zonder noemenswaardige ondersteuning van Tele2, bezig om te kunnen telefoneren via kabelinternet.

peternl
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2005 09:31

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door peternl »

Heer,

Heeft u geprobeerd om het telefoonbox een reset te geven. Een klein knopje achter met een lucifer een klein minuutje ingedrukt houden.
Bij werkte dat in ieder geval wel.
Let op als je wat hebt ingesteld op je tele2 box dan is dat na de actie wel weg.

m.vr.gr.

rblommestijn
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2005 17:06

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door rblommestijn »

Ik zie hierboven wel bekende verhalen in het aansluiten van de Tele2 box/ VOOD 322i. Via de Zwitserse Tele2 kwam ik de handleiding van de VOOD 322i tegen. Die geeft wel meer informatie, maar niet voor de nederlandse instellingen :( . Inloggen op de 322i: met 'Conf' en 'admin' (let op de hoofdletter).

Gepoogd de boel aan te sluiten zoals Tele2 vermeld (dus modem - 322i - router - rest netwerk. Maar dan werkt het netwerk niet meer. Tele 2 gebeld en gevraagd. Oplossing andere volgorde voor @home: modem - router - 322i + rest netwerk. Helaas werkt dat ook niet. De eerste keer had ik wel stabiele lijn en een kiestoon, maar *9**3232# werkte niet. Weer gebeld en de oplossing was resetten van de 322i (via het knopje achterop). Helaas werkt het nu helmaal niet meer. Het setup lampje blijft knipperen en geen kiestoon meer. Uit het laatste gesprek begreep ik wel dat er iets aan de DHCP instelling wordt veranderd - Tele 2 zei iets van 'Static' aansluiten.

Vandaag weer gebeld. Ik word een beetje moe van dat gepruts. Tele2 wil pas 'contract' stoppen als de 2e lijns support er naar gekeken heeft.
Blijkbaar helpt de melding 'ik wil stoppen met Tele2 digitaal' om de 2e lijn in actie te laten komen.


Ik ben wel heel benieuwd naar wat 'peternl' heeft aangepast in de settings van de 322i of zijn eigen router. Kun je die hier vermelden?

peternl
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2005 09:31

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door peternl »

Heer blommenstein.

Ik kwam er eerst achter dat de vood box specifieke poorten gebruikt die mijn router niet doorlaat. 5060 t/m 5090 en 3478 t/m 3480.
Die heb ik dus specifiek benoemd op de router. Toen leek het wel goed te gaan maar na een aan/uit aktie was het einde oefening en kwam ik erachter dat de vood box door dhcp van mijn router een ander ip adres had gehad. De poorten op de router zet je namenlijk op een specifiek ip adres.
Van de connectie op de vood box een static connectie maken heeft dit probleem tot nu toe verholpen.
Ik kan dus wel bellen maar mijn verbinding ligt er tot nu toe na een kleine twee dagen steeds uit. Maar goed zo ver bent u dus nog helaas niet. :(
Ik heb overigens voordat ik het modem achter mijn router heb geplaatst eerst de vood box alleen aan het kabel modem gehad en met *9**3232# geconfigureerd.

suc6

rblommestijn
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 dec 2005 17:06

Re: Tele2 digitale telefonie

Ongelezen bericht door rblommestijn »

YES YES Hij doet het!!!! :D :D
Met dank aan 'peternl' heb ik het voor elkaar.

Tele2 - 2e lijn reageerde vrij snel na het voorgaande gesprek. In dat gesprek kwam de helpdesk- medewerker niet veel veel verder dan dat ik hun router moest aansluiten en 'dat tele2 niet van alle leverbare routers de instellingen kon gaan bijhouden'. Dat lijkt mij overbodig, al die routers krijgen immers dezelfde instellingen mee, de menu structuur zal afwijken. Waarom Tele2 deze gegevens niet gewoon op zijn site bekend maakt is mij een raadsel.

Wat heb ik gedaan:
[1] VOOD box: aangesloten achter mijn Linksys router, via de browser benaderd (kreeg IPadres via DHCP in mijn range: 192.168.2.101). Inloggen met Conf en admin; Static adres aangeven [192.168.2.200] en dat adres opslaan (!) -> staat op de Tools pagina: SAVE ALL. Dan reboot de VOOD box. Doe je dit laatste niet dan is ie zijn static IP-adres weer kwijt.

[2] Linksys Router: inloggen en port ranges vrijgeven op bovengenoemd static IP adres (zie vorige bericht 5060-509 en 3478 -3480). DMZ blijft 'disabled'.

[3] VOOD box: via de browser naar static IP adres en tot inlogscherm gaan. Wizard aanklikken - keuze 3232 invoeren + enter. Wizard loopt bij mij vast (door afwijkende ip adres). In de adresbalk de wizard aanpassen op de het static IP-adres (dus bij mij van 192.168.1.1 in 192.168.2.200) en enter. De wizard begint dan zijn macro uit te voeren. Nu weet ik het niet exact meer :? , maar in elk geval gekozen voor 'bridge' functie, gateway is IP-adres van je router; beide DNS-en gekopieerd uit de routerinstellingen. Na paar vragen krijg je de mededeling dat er van alles en nog wat wordt ingesteld en dat dat 6 minuten gaat duren. Met een keurige count down erbij!

[4] Telefoon aan de VOOD box: na de voorgaande 6 minuten de telefoon opgepakt en geluisterd naar een kiestoon :lol: en de activeringscode ingetoetst (*9**3232#), statuslampje begon te knipperen en dan 10 minuten wachten. Intussen oliebollen gebakken :D . Halfuurtje later had ik verbinding en mezelf maar eens gebeld en en de KPN-telefoon ging over. :mrgreen:

NB Ik ben geen wizzkid op routergebied, dus ik kan niet alles en iedereen gaan helpen.

Succes met bovenstaande hulp.


De [duitse] handleiding voor de voodbox 322i staat hier:
http://www.tele2.ch/ger/voip/downloads.html. Je vind daar uitgebreidere toelichting op de wizard ( de code is voor nederland verkeerd!) en helpt wel bij het instellen.


Als je niet weet hoe je/een router werkt, gebruik dan de versie die Tele2 je toestuurt met hun aanwijzingen.

Gesloten