LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.

Een vaste telefoonaansluiting verlangen als je prepaid aanvraagt. Is dat redelijk?

Ja, is wel redelijk
5
17%
Nee, slaat nergens op
25
83%
 
Totaal aantal stemmen: 30

groegee
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2005 22:04

Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door groegee »

Tele2 Sony K750i prepaid aanbieding aangevraagd, hele on-line procedure netjes doorgelopen. Orderbevestiging in de email. Kat in het bakkie.
Totdat de brief in de bus valt dat je niet kan worden geaccepteerd voor Prepaid omdat je geen VASTE ANALOGE aansluiting hebt????

Wat is dat voor een belachelijke eis als prepaid wilt bellen?

Klantenservice gebeld, standaard gesprek. Kan niet, jammer voor u. Email gestuurd, typisch antwoord, jammer we doen ons best maar wat u wilt gaat echt niet hoor.

Ik vind het te gek voor woorden dat Tele2 reclame mag maken voor dit mobiel prepaid pakket zonder er met grote letters op te wijzen dat er wel heel rare voorwaarden zijn.

royce
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 apr 2007 20:56

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door royce »

Dit heeft maar 1 zin, want dan kunnen ze de KPN achterna met hun MobielThuis pakket. Dus Tele2 thuis of zoiets wordt het dan. Dan zou het logisch zijn, maar anders? Nope :?: :?:

Frank

groegee
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2005 22:04

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door groegee »

Nou wat mij betreft kunnen de boom in. Ik vind het een belachelijke situatie, prepaid aanbieden en dan een vaste lijn eisen of gewoon de aanvraag afwijzen.

En het staat nergens op de site hoor. Ook niet in de voorwaarden. En ook geen waarschuwing als je via internet bestelt. Dat zegt Tele2 wel, maar is gewoon niet zo.

Kan je daar een klacht over indienen eigenlijk? Zo ja, waar? Zo'n Tele2 moet toch duidelijk zijn in reclames en zo.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door D1RK »

Ja en Nee,
zo weet je of je een betrouwbaar adres heb, want vele mobieltjes worden misbruikt na simlockvrij maken voor goedkope half geld Sim only abbo's
Dus wel het toestel en de rest in afvalbak?

Verder wil tele2 graag ook de rest leveren, dus Inbellers en ADSL gebruikers, en ook TV via internet is mogelijk binnenkort, dus die KPN lijnen die ze eerst via Telfort leenden, is nu ook KPN.

Het enige risico wat tele 2 nu loopt is dat je tijdelijk een andere adres gebruikt van vrienden of zo, en daarmee een foute adres hun toch misleid!

Bekende klanten kunnen ook hun Mobile abbo gebruiken, ze zoeken gewoon op deze manier naar een voor hun vertrouwde methode, en dat mag, en dat ze klanten kwijt raken, verkeerde klanten kosten nog meer!

Weet je wat een prepaid kost die elders gebruikt word?

gefopt
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:39

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door gefopt »

Groegee, het is nog erger: als je een prepaid van tele2 koopt, doe je dat via een automatische incasso ... en als je dan in het buitenland belt, halen ze die kosten niet van je beltegoed af maar.... die doen ze via die automatische incasso van de bank halen. Ha ha. En jij maar denken dat het om een PRE-paid gaat!!
Dus als het mobieltje gestolen wordt, en je denkt "pech, jammer maar that's it" dan krijg je een maand later een vette rekening in de bus omdat de dief daarmee uitgebreid heeft zitten bellen in het buitenland.
Argument van Tele2: "het is toch lekker makkelijk als je in het buitenland bent en je zou meer willen bellen dan je bel tegoed... we HELPEN je alleen maar hier mee.... "

PREPAID betekent: van te voren betalen en bellen zolang er beltegoed op staat. Je koopt een prepaid omdat je er voor kiest je belgedrag te limiteren. En dan gaat Tele2 brutaal weg je bankrekening plunderen, terwijl er voldoende tegoed op staat om je buitenland gesprekken te betalen.

En als ze je iets anders erbij willen verkopen, dan moeten ze dat maar apart doen en niet via een sluikse methode.

Dus, ja, ik denk dat ze zich absoluut niet correct gedragen.
Ik ben er in getuind, maar laat het er niet bij zitten.
Als je een klacht wilt indienen kan dat, maar dan moet je wel eest een brief naar Tele2 sturen en pas eenmaand er na of zo kan je de klacht indienen bij eeeh... weet ik niet, maar kan je vinden op internet.

kiddykick1
Berichten: 22
Lid geworden op: 04 jun 2007 21:16

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door kiddykick1 »

ik ben van mening dat ieder bedrijf,in dit geval tele2 zelf mag bepalen welke voorwaarden ze stellen voor een verkoop,dat ze een vaste lijn vragen is natuurlijk niet voor niets,en je hoeft niet bij hun een prepaid te kopen,kijk niemand dwingt je een tele2 te kopen,als zij dat als voorwaarde stellen is dat hun goed recht. Dus vind je het belachelijk koop dan geen tele2 er zijn voldoende alternatieven.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door SJZ »

Dus als het mobieltje gestolen wordt, en je denkt "pech, jammer maar that's it" dan krijg je een maand later een vette rekening in de bus omdat de dief daarmee uitgebreid heeft zitten bellen in het buitenland.
1. Dus moet je je mobieltje maar met een pincode beveiligen
2. Als je mobiel gestolen is dit dus melden aan Tele2

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Deze manier van verkoop is verboden in Nederland. Simpeler kan ik het niet zeggen.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 22 jun 2007 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

gefopt
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:39

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door gefopt »

1. Dus moet je je mobieltje maar met een pincode beveiligen
2. Als je mobiel gestolen is dit dus melden aan Tele2

ad 1: Heb een pincode, maar mijn mobieltje staat aan als ik op vakantie ben, anders heeft dat ding geen nut. Dus een dief kan hem gewoon gebruiken zolang hij er voor zorgt dat ie niet uit gaat.

ad 2: Als een prepaid gestolen is hoef je dat in beginsel niet te melden, want dat is nu juist het voordeel van een prepaid: de dief kan niet meer bellen dan het beltegoed dat aanwezig is. En dat ben je gewoon kwijt, of je nu belt naar de politie of Provider of wie dan ook. Of betaalt Tele2 je het restant van het beltegoed, dat er op stond, terug nadat je de diefstal gemeld hebt??? :roll: Als dat zo is, heb ik nog het een en ander van ze tegoed.

Snap je echt niet dat er mensen zijn die hun risico gewoon proberen te beperken? Heb je een geldboompje op je rug of zo? :twisted:
Laatst gewijzigd door gefopt op 22 jun 2007 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

gefopt
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:39

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door gefopt »

Speciaal voor kiddykick1:

Tuurlijk mag elk bedrijf zijn voorwaarden stellen. Mits deze voorwaarden ook aan de koper bekend worden gemaakt. En dat is nu juist het probleem: Tele2 misleid de koper en dat mag Tele2 nu juist niet.
Als Tele2 gewoon duidelijk zegt dat bellen in het buitenland extra, apart en via een automatische incasso betaald moet worden, dan kan ik als koper besluiten om het wel of niet te doen.
Maar dat zegt Tele2 niet: ze zeggen niets en je tekent nergens voor en dan ineens halen ze geld van je rekening af. En dat mag niemand, ook Tele2 niet. Zie hierboven van bodejosm43
Dus Tele2 zal moeten bewijzen dat ik ofwel getekend heb voor een automatische incasso voor buitenland bellen, ofwel dat dit gebruikelijk is bij Prepaid telefoons. het eerste is niet het geval, en het tweede, dat zul je zelf ook wel beseffen, is absoluut niet gebruikelijk bij een prepaid.

Ik slaap er dus geen nachtje minder om. Wil alleen andere mensen behoeden voor een misstap.

Tele2 zuigt!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Je kan een prepaid telefoon in de winkel kopen, je komt thuis, en je zou er alleen mee kunnen bellen, wanneer je ook een vaste aansluiting hebt? Te gek voor woorden.

Het is tegenwoordig juist meer en meer gebruyikelijk dat mensen een vaste aansluiting laten vervallen, en daarvoor in de plaats een mobiele telefoon nemen.

Kijk, dat je een woonadres op moet geven, daar kan ik inkomen, dat is alleen al handig vanwege garantie en zo. Maar stel: jij gaat op kamers wonen, en hebt vantevoren nooit een vaste telefoonaansluiting gehad. Zou je daarom dus geen mobiele telefoon (prepaid) mogen hebben?

Wanneer dit mogelijk is met een in de winkel gekocht telefoontoestel, dient het ook mogelijk te zijn met een via internet aangeschaft exemplaar. Simpeler kan ik het niet zeggen.

WebServiceTele2

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Beste allen,

Om onderstaande betalingswijze, overigens tot grote tevredenheid van het overgrote deel van onze prepaid klanten, mogelijk te kunnen maken, is TELE2 een vast telefoonnummer nodig ter verificatie van de aanvrager. Hieronder nog even een uitleg rondom TELE2 prepaid, zoals het vermeldt staat op de website.

--------
Prepaid
Wanneer u weinig belt en zelf graag de touwtjes in handen heeft dan is Tele2 Prepaid ideaal voor u. U profiteert van zeer lage tarieven en u kunt zelf bepalen hoeveel en wanneer u opwaardeert. Tele2 biedt hier twee mogelijkheden:

Tele2 Prepaid Voordeel.
U kunt altijd telefonisch opwaarderen. U ontvangt een overzicht van uw opwaarderingen achteraf op één overzichtelijke factuur. U hoeft dus nooit naar de winkel om beltegoedkaarten aan te schaffen.

Tele2 Champion
Met Tele2 Champion kunt u zelf alles 100% online regelen: zelf een nieuw nummer uitzoeken, of regelen dat u gratis uw eigen nummer mee kunt nemen van uw oude provider. Verder kunt u op uw eigen Tele2 account uw gespreksspecificatie bekijken en uw beltegoed opwaarderen via creditcard of internet bankieren. U kun er zelfs voor zorgen dat uw beltegoed automatisch wordt opgewaardeerd.

http://www.tele2.nl/shop/Mobiel/vraag-a ... en.htm?x=a
----------

Ik hoop hier enige aanwezige onduidelijkheden weg te hebben genomen.

Met vriendelijke groet,
namens WebServiceTele2

Robert

gefopt
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jun 2007 13:39

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door gefopt »

Beste Robert,
Jouw reactie op de kritiek op Tele2 is niet meer dan een promotiepraatje: :roll:
Om onderstaande betalingswijze, overigens tot grote tevredenheid van het overgrote deel van onze prepaid klanten, mogelijk te kunnen maken, is TELE2 een vast telefoonnummer nodig ter verificatie van de aanvrager.
Niks verificatie. Mijn tel nr staat niet in een telefoonboek en tele2 heeft mij ook niet gebeld voor verificatie.
Wanneer u weinig belt en zelf graag de touwtjes in handen heeft dan is Tele2 Prepaid ideaal voor u.
Juist bij een systeem van achteraf betalen van gesprekken in het buitenland heb je helemaal niet de touwtjes in handen! Bij een prepaid betaal je vooraf en niet achteraf! Pas dan heb je de touwtjes in handen.
U kunt altijd telefonisch opwaarderen. U ontvangt een overzicht van uw opwaarderingen achteraf op één overzichtelijke factuur. U hoeft dus nooit naar de winkel om beltegoedkaarten aan te schaffen.
Het overzicht krijg je achteraf, maar je kunt pas gebruik maken van het opgewaardeerde beltegoed als je dat vooraf betaald hebt. En op elke sstraathoek kun je opwaardeerkaarten kopen, dus erg veel handiger is dat niet. Sterker nog, je loopt een risico dat Tele2 beschikt over je banknummer en daar misbruik van maakt.
En dat doet Tele2 ook bij bellen in het buitenland. En daar wordt in jouw verhaal -wijselijk- niet op in gegaan.

Ik wacht geduldig af tot ik een verklaring krijg waarom er voor het bellen in het buitenland met een prepaidkaart een rekening achteraf in de bus rolt en er automatisch, zonder toestemming daarvoor, ondanks dat er voldoende beltegoed op de kaart staat, door Tele2 geincasseerd wordt. :evil:

En ik zit op een forum niet te wachten op promotiepraat van diegene die nu juist het onderwerp van kritiek is. Daarvoor moet Tele2 maar gewoon netjes reklame-ruimte kopen. :!:

P.S. Robert, noem je jouw reaktie "onduidelijkheden wegnemen"? Zo zou ik het echt niet durven noemen. :x

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door telenee »

Dirk:
Ja en Nee,
zo weet je of je een betrouwbaar adres heb, want vele mobieltjes worden misbruikt na simlockvrij maken voor goedkope half geld Sim only abbo's
Dus wel het toestel en de rest in afvalbak?
Mobieltje misbruiken? Hoe doe je dat?
Als ik een mobieltje koop gebruik ik hem. Ik misbruik ze niet. En Tele2 verkoopt simlockvrije mobieltjes, dus je verhaal snap ik niet.
En dan moet Tele2 toch eerst het misbruik bewijzen voordat Tele2 je daarvan kan gaan beschuldigen.

Als jij een trui koopt in een winkel, dan is tie van jou en mag jij er mee doen wat je wilt. Voor mijn part knip je hem in stukken en gooi je hem gelijk in de prullenbak.
Je zou gek staan te kijken als de verkoper achteraf zeg: "als je die trui niet aantrekt, moet je nog eens € 60 euro schadevergoeding betalen"! Dat maak jij toch zelf uit?

En dat is nu precies wat Tele2 doet: als je een prepaid koopt en de sim niet activeert, moet je na een jaar voor straf 60 euro betalen!!!! Dat moet je toch zelf weten? Al koop je hem maar omdat het zo leuk vindt om dertig van die dingen in de kast te hebben.....

Zijn ze een beetje achterlijk daar bij Tele2.????

Sinds kort "mag" je alleen een prepaid bij Tele2 kopen als je hem binnen het jaar activeert. (voorwaarden voor de koop) Doe je dat niet, krijg je €60 boete!! En hoe ze die boete betaald krijgen? Gewoon door hem automatisch te incasseren van je bankrekening omdat je die hebt moet opgeven toen je het ding kocht. Heeft niemand in de gaten.

Ik verwacht over een klein jaartje een hele boel ellende hierover. Dat gaat nooit goed.....

riniv74
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2005 16:05

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door riniv74 »

Verbaasd was ik toen ik laatst mijn prepaid tegoed opwaardeerde en het geld van mijn mans rekening werd geïncasseerd. Ik dus contact opnemen met Tele2 met de vraag waarom, want mijn rekeningnummer had ik netjes doorgegeven met mijn handtekening. Dit had dus ook te maken met de vaste telefoonaansluiting (die trouwens bij mij niet analoog is, maar via de kabel).

Dus helder geformuleerd: ik heb een mobiele prepaid telefoon, maar omdat wij thuis 1 vaste telefoonaansluiting hebben, kan de factuur maar van 1 bankrekening worden afgeschreven.

Ja, schiet mij maar lek hoor. Op de vraag hoe Tele2 dit doet met een studentenhuis met 1 vaste telefoonaansluiting en bijv. 9 verschillende Tele2 prepaidtoestellen, kreeg ik geen antwoord.

Het is nou eenmaal zo.

Dus ondanks mijn akkoord om mijn prepaid van mijn eigen rekening te incasseren, kan dat niet, omdat we 1 vaste aansluiting hebben. Als ik dit anders wil, moet ik nog een vaste aansluiting nemen. haha. wat een grap!

Hieronder de tekst van Tele2:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Zoals eerder aangegeven is het door uw gewenste situatie helaas niet
mogelijk via Tele2. Om een prepaid te kunnen factureren, koppelen wij uw
mobiele telefoonnummer via uw vaste telefoonnummer aan uw adresgegevens.
Tenzij uw een tweede vaste telefoonnummer heeft, is het niet mogelijk om de
gegevens van u en uw man los te koppelen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
---------------------------------------------------------------------------

btw: ik erger me ook aan mensen die ergens professioneel willen doen en die niet goed Nederlands kunnen schrijven, maar ja, dat is weer een ander verhaal
Laatst gewijzigd door riniv74 op 23 okt 2007 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door telenee »

Alweer een prachtig verhaal. Om moedeloos van te worden,....

Begrijp ik het goed en hebben jullie de thuis telefoon van Tele2? Via de kabel?
En heb je wél je eigen bankrekening ingevuld toen je je mobieltje aanschafte? Zo ja, dan mogen ze niet incasseren van een ander nummer.
Maar het is al wel duidelijk dat Tele2 geen enkel middel schuwt om de klant "aan zich te binden" . Zo niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

Kijk ook op Tros Radar van 10 oktober, waar dit soort zaken zijn besproken: http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 3db91dfc95

En jouw probleem zal blijvend zijn, tenzij je er iets tegen doet, want van die Tele2 simkaart kom je maar moeilijk af. Het snelste kom je er vanaf door je "abonnement" op te zeggen. (Normaal gesproken heb je juist géén abo bij een PREPAID, maar Tele2 denkt daar kennelijk anders over...)

Zal wel schriftelijk moeten, mogelijk zelfs aangetekend, want klant worden bij Tele2 kan met een natte vinger, maar weglopen als klant is vrijwel onmogelijk..... :twisted:

Andere oplossing: klacht indienen bij de Geschillencommissie. Dit kan nadat je Tele2 hebt geschreven dat hun afschrijving niet klopt etc. Na een maand, als je geen antwoord hebt gehad, of het 'foute' antwoord, mag je een klacht indienen. Kost wel 50 euri, maar dan heb je ook wat .... :roll: Het klachtengeld, als je je gelijk krijgt, kan je bij Tele2 terugvorderen.

Zie hiervoor: http://www.degeschillencommissie.nl

Mijn klacht bij de Geschillencommissie loopt op het moment en ik moet zeggen dat ze heel snel en duidelijk zijn bij deze procedure. Binnenkort is er een zitting en dan zien we wel wat er van komt.

Overigens, als ik jouw verhaal goed begrijp, kan je dus een mobieltje kopen en gewoon een ander telefoonnummer + adres invullen (bv van je grootste vijand :lol: ) en als die toevallig tele2 heeft, schrijven ze de rekening van zijn/haar bankrekening af. :idea:

Da's pas goedkoop bellen!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door jor »

Van mij mag Tele2 een hele hoge boom in! Het feit dat tele2 hier reageert betekent dat zij het internet scannen op trefwoorden en daarop dan gaan reageren, Of het moet een overijverige medewerker zijn natuurlijk. Prepaid, Het woord zegt het al, Nooit mag je dus achteraf nog een rekening krijgen, Hier word via een trucje via de vaste telefoonlijn/Giro toch een ingang geschapen om achteraf nog met nabetalingen te maken te krijgen. Voor wie dat willen heeft een abbonement meer voordelen, En voor de PREPAID beller ? Die moet hier Nooit aan beginnen, Er zijn genoeg aanbieders zonder deze kunsten waar prepaid ook prepaid is en je nimmer voor verrassingen komt te staan.Natuurlijk mag iedereen zelf weten wat hij doet maar slim is het niet, Noch echt prepaid.

riniv74
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 nov 2005 16:05

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door riniv74 »

Hoi Telenee,
Begrijp ik het goed en hebben jullie de thuis telefoon van Tele2? Via de kabel?
En heb je wél je eigen bankrekening ingevuld toen je je mobieltje aanschafte? Zo ja, dan mogen ze niet incasseren van een ander nummer.
De thuistelefoon is niet van Tele2, maar van CaiW via de kabel, dus heeft niets met elkaar te maken.

Ik heb zeker mijn eigen banknr. ingevuld. We houden graag onze tel.kosten gescheiden, maar toch incasseren ze van mijn man. En dit is dus niet anders, zeggen ze, terwijl er niets van te voren over is gemeld.

Bovendien is dit nergens van te voren gemeld op internet.


De prepaid telefoon heb ik via internet aangeschaft, dus het juiste adres moest ik wel invullen voor de juiste aflevering.
En jouw probleem zal blijvend zijn, tenzij je er iets tegen doet, want van die Tele2 simkaart kom je maar moeilijk af. Het snelste kom je er vanaf door je "abonnement" op te zeggen. (Normaal gesproken heb je juist géén abo bij een PREPAID, maar Tele2 denkt daar kennelijk anders over...)
Ja, dit probleem dient zich de volgende keer weer aan. Nu vind ik het niet zo erg, want mijn man vind het niet erg voor mij te betalen, maar het gaat om het principe.
Ik wist niet dat er moeilijk af te komen was van Tele2, maar daar maak ik me nu nog niet druk om, want voorlopig hou ik dit. Ik bel zelden, vandaar de prepaid.

Maar desondanks wil ik je veel succes wensen met je acties

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 22 Jun 2007 21:11 door kiddykick1


--------------------------------------------------------------------------------

ik ben van mening dat ieder bedrijf,in dit geval tele2 zelf mag bepalen welke voorwaarden ze stellen voor een verkoop,dat ze een vaste lijn vragen is natuurlijk niet voor niets,en je hoeft niet bij hun een prepaid te kopen,kijk niemand dwingt je een tele2 te kopen,als zij dat als voorwaarde stellen is dat hun goed recht. Dus vind je het belachelijk koop dan geen tele2 er zijn voldoende alternatieven.
Beetje laat maar toch even op reageren.Natuurlijk mag tele2 dit soort voorwaarden stellen, Maar de consument laat zich niet zo heel makkelijk kisten en het gevolg is dus dat het marktaandeel op het gebied van prepaid echt heel laag is. Ze moeten het hebben van de mensen die zich niet echt bewust zijn van dit enorme nadeel, Prepaid dat helemaal geen Prepaid is. :idea:

Jor.

telenee
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2007 12:08

Re: Tele2 eist vaste aansluiting als je prepaid mobiel aanvraagt

Ongelezen bericht door telenee »

Beste Robert van Webservice van Tele2:

Mijn probleem met het prepaid mobieltje dat ik kocht van Tele2 en waarbij het buitenland prepaidbellen achteraf automatisch geincasseerd wordt in plaats van dat het van het beltegoed afgehaald wordt, is....opgelost.

Ik weigerde nl de buitenland rekening te betalen zolang er nog beltegoed op mijn telefoon stond. Want ik had toch een "prepaid"??!!
Waarna ze een deurwaarder op me af stuurden en mijn simkaart blokkeerden.

Ik heb het voorgelegd aan www.degeschillencommissie.nl waar men mijn klacht in behandeling nam en doorstuurde naar Tele2.

Nadat Tele2 eerst probeerde met een paar centen de boel af te kopen, kwamen ze uiteindelijk gewoon met het hele bedrag over de brug. Al het beltegoed, inclusief de buitenlandkosten en de kosten voor het aanmelden bij de Geschillencommissie hebben ze netjes aan me terugbetaald.
Nou ja, netjes, ze hebben er redeijk lang over gedaan en pas betaald nadat ik ze nogmaals een brief had gestuurd.
De zitting bij de geschillencommissie die op 31 januari gepland stond is nu afgeblazen.
Maar kennelijk waren ze inderdaad bang dat ze op de vingers getikt zouden worden.

Maar let op: Tele2 is nu ondubbelzinnig gewezen op het feit dat hun "prepaid"-bellen in of naar het buitenland niet echt prepaid is en dat er mensen zullen zijn die daar niet van op de hoogte zijn. Zeker bij diefstal van het mobieltje kan de rekening aardig oplopen.

Veilig prepaid bellen? Beter niet met Tele2!!



:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :lol: [email protected]

Gesloten