Als je ergens niet zo maar van af kan komen is het wel de Tele2.
Al in februari 2008 had ik ze gebeld om mijn mobiele abonnement op te zeggen. Hierop antwoordde de medewerker dat ik 1 maand opzegtermijn had en dat ik dat schriftelijk moest doen. Waarmee hij mijn niet de juiste informatie had verstrekt, want volgens hun reglement kun je gewoon telefonisch opzeggen (wat ik toen nog niet wist).
Een paar dagen later, zonder dat het me gelukt was een opzegbrief te sturen, vertrok ik naar Curacao voor stage. Toen ik terugkwam heb ik alsnog ergens na de zomer de brief verstuurd. Deze is 4 november bij hun binnengekomen. Daar heb ik vervolgens niets op gehoord, wel zijn de abonnementskosten tot aan de maand januari van mijn rekening afgeschreven. Waarna ik natuurlijk belde op uitleg te vragen. De medewerkster vertelde me dat ik let op: twee maanden opzegtermijn had! (dus eerst 1 maand nu ineens 2 maanden)
De opzegtermijn, volgens haar, gaat pas vanaf de eerste van de maand in. Dus: eerst afwachten van 4 november tot 1 december en dan nog twee maanden. De uiteindelijke einddatum is begin februari geworden.
Ik vond het raar dat ze me twee keer verschillende informatie over de opzegtermijn hadden gegeven. Daarom ben ik toen op zoek gegaan naar de werkelijke termijn, 1 maand dus!
Na ja...weer bellen dan. Oh wat is het toch fijn om iedere keer kosten te maken en je lievelings bedrijf te bellen.
Maar goed volgens de nieuwe medewerkster had ik inderdaad een maand opzegtermijn. Waarna ze een kwartier lang heeft gespendeerd om mij uit te leggen dat het klopt dat het pas in februari wordt opgezegd en dat ze niets zullen doen aan die laatste nota.
Ok, ik weet niet of ik gek ben of zij, maar:
Als je opzegtermijn van 1 maand per 1 december ingaat, hoe kom je dan op begin februari??!!
Conclusie: Mijn opzegtermijn had al zo wie zo vanaf februari 2008 in moeten gaan. Gezien ik toen belde om op te zeggen, wat telefonisch had moeten gebeuren (staat op de site).
Laat staan dat ik onnodig driekwart jaar abonnementskosten heb doorbetaald. Ik ben ook twee maal voorgelogen bij de klantenservice. On top of that: verliep ieder gesprek alsof ze zo snel mogelijk er vanaf wouden. Iedere keer hoorde ik: mevrouw we zijn niet bereid daar wat aan te doen!
Goede klantenservice Tele2. Mijn complimenten!
Belachelijk dat grote bedrijven als Tele2 nog een paar maandjes abonnementskosten proberen binnen te halen door je verkeerde informatie te verschaffen.
Geen Tele2 meer voor mij!
Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Groet,
Nina
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 Goed afgehandeld!
Tele2 Goed afgehandeld!
Laatst gewijzigd door ninachika op 25 mar 2009 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tele2 Goed afgehandeld!
[email protected] mailen en schrijf Uw klacht met telefoon nummer.
Verder kun je ook volgens mij online Uw telefoon omzetten in prepaid zodat je nummer blijft, Champion is goedkoopste.
Slechts €10,- per jaar en als je terug bent is dat weer naar abonnement om te zetten.
Als je weg gaat tijdig omzetten naar prepaid en enkele maanden iets duurder maar voor vertrek tijdig regelen en kijk ook naar datum waar je begon want het word jaarlijks verlengt.
Verder kun je ook volgens mij online Uw telefoon omzetten in prepaid zodat je nummer blijft, Champion is goedkoopste.
Slechts €10,- per jaar en als je terug bent is dat weer naar abonnement om te zetten.
Als je weg gaat tijdig omzetten naar prepaid en enkele maanden iets duurder maar voor vertrek tijdig regelen en kijk ook naar datum waar je begon want het word jaarlijks verlengt.
Re: Tele2 Goed afgehandeld!
Aan de hand van de hierboven geschreven klacht heb ik Tele2 een aangetekende brief gestuurd.
Vandaag kreeg ik een telefoontje van ze over het feit dat mijn opzegdatum naar 1 maart 2008 terug gedraaid wordt. Dit is vanaf het moment ik ze in de eerste instantie gebeld had om op te zeggen.
Ik krijg dus de onnodig betaalde abonnementskosten terug! Bovendien worden de extra onterecht door mij betaalde incasso kosten teruggedraaid! De gemaakte fouten worden hersteld.
Erg fijn was het te horen dat je klacht serieus wordt genomen. Dat er ergens fouten worden gemaakt in het systeem of door de medewerkers is te accepteren. Belangrijk is de bereidheid zaken op te lossen en af te handelen. Daar is Tele2 goed in geslaagd!
Goed gedaan Tele2!
Vandaag kreeg ik een telefoontje van ze over het feit dat mijn opzegdatum naar 1 maart 2008 terug gedraaid wordt. Dit is vanaf het moment ik ze in de eerste instantie gebeld had om op te zeggen.
Ik krijg dus de onnodig betaalde abonnementskosten terug! Bovendien worden de extra onterecht door mij betaalde incasso kosten teruggedraaid! De gemaakte fouten worden hersteld.
Erg fijn was het te horen dat je klacht serieus wordt genomen. Dat er ergens fouten worden gemaakt in het systeem of door de medewerkers is te accepteren. Belangrijk is de bereidheid zaken op te lossen en af te handelen. Daar is Tele2 goed in geslaagd!
Goed gedaan Tele2!