| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tele2 maakt fout, ik krijg boete!
tele2 maakt fout, ik krijg boete!
Bij tele2 in december 2014 abonnement verlengd. Kreeg daarna elders een betere aanbieding en wilde daarom tele2 opzeggen. Ik heb binnen de bedenktermijn op de website aangegeven dat ik terug gebeld wilde worden ivm opzeggen. Pas na 4(!) dagen werd ik 3(!)x teruggebeld. Ik heb toen doorgegeven dat ik wilde opzeggen en daarvan schriftelijk bevestiging wilde ontvangen. Omdat ik geen bevestiging ontving heb ik in januari 2015 maar eens gebeld. Toen werd gezegd dat abonnement was opgezegd door mijn nieuwe provider, maar niet door mij, en te laat. Ik zal daarom een opzegboete van ongeveer 200 euro verwachten omdat abonnement voor een jaar was aangegaan.
Ik heb een aangetekende brief verstuurd dat ik het hier niet mee eens ben. Wordt daarover teruggebeld. Mededeling: we kunnen niets voor u doen. We hebben geen bewijs dat u op de website hebt aangegeven dat u terug gebeld wilt worden en er zijn geen aantekeningen en dus geen bewijs dat wij u gebeld zouden hebben.
Dus: doordat een medewerker geen aantekeningen maakt en aanvragen niet verwerkt, zit ik nu vast aan een boete van ongeveer 200 euro. Omdat er door de fout van tele2 geen enkel bewijs is heeft het ook geen zin om hiermee naar de rechter te stappen. Door een fout van tele2 moet ik betalen.
Dus mensen: ga nooit een abonnement aan bij tele2! Dit bedrijf is niet klantvriendelijk.
Ik heb een aangetekende brief verstuurd dat ik het hier niet mee eens ben. Wordt daarover teruggebeld. Mededeling: we kunnen niets voor u doen. We hebben geen bewijs dat u op de website hebt aangegeven dat u terug gebeld wilt worden en er zijn geen aantekeningen en dus geen bewijs dat wij u gebeld zouden hebben.
Dus: doordat een medewerker geen aantekeningen maakt en aanvragen niet verwerkt, zit ik nu vast aan een boete van ongeveer 200 euro. Omdat er door de fout van tele2 geen enkel bewijs is heeft het ook geen zin om hiermee naar de rechter te stappen. Door een fout van tele2 moet ik betalen.
Dus mensen: ga nooit een abonnement aan bij tele2! Dit bedrijf is niet klantvriendelijk.
-
Bob Schurkjens
Re: tele2 maakt fout, ik krijg boete!
Tele2 heeft expres geen contactformulier op hun site staan. Dit doen ze om er voor te zorgen dat je telefonisch contact met ze op moet nemen zodat er geen bewijs ontstaat dat je contact met ze hebt opgenomen. In jouw geval kunnen ze daardoor 200 euro verdienen. Een contactformulier levert immers correspondentie "zwart op wit" op en dat wil Tele2 niet.
Dit is een hele slimme en uitgekookte manier om mensen geld uit de zak te kloppen. En reken maar dat daar goed over na is gedacht. Tele2 doet dit al vele jaren zo.
Je zou bij de http://www.sgc.nl een geschil aan kunnen spannen over deze achterbakse manier van werken.
Dit is een hele slimme en uitgekookte manier om mensen geld uit de zak te kloppen. En reken maar dat daar goed over na is gedacht. Tele2 doet dit al vele jaren zo.
Je zou bij de http://www.sgc.nl een geschil aan kunnen spannen over deze achterbakse manier van werken.
TS heeft toch gebeld met de klantenservice op de datum waarop hij zegt te hebben opgezegd? Op de specificatie van de telefoonrekening zou dit telefoontje gewoon moeten staan, wat dus wel enige indicatie kan zijn van de waarheid aan diens kant.Bob Schurkjens schreef:Tele2 heeft expres geen contactformulier op hun site staan. Dit doen ze om er voor te zorgen dat je telefonisch contact met ze op moet nemen zodat er geen bewijs ontstaat dat je contact met ze hebt opgenomen. In jouw geval kunnen ze daardoor 200 euro verdienen. Een contactformulier levert immers correspondentie "zwart op wit" op en dat wil Tele2 niet.
-
Bob Schurkjens
Dat zegt toch helemaal niets? Je kan toch niet bewijzen wat er is gewisseld tijdens het gesprek? Tele2 is nota bene een internetprovider die je niet eens kan mailen! Rara hoe kan dat??
Ik zou aannemen dat gesprekken worden opgenomen door tele 2?Bob Schurkjens schreef:Dat zegt toch helemaal niets? Je kan toch niet bewijzen wat er is gewisseld tijdens het gesprek? Tele2 is nota bene een internetprovider die je niet eens kan mailen! Rara hoe kan dat??
Als je kan aantonen dat het gesprek plaatsgevonden heeft en er verder geen storingen oid waren is het dan toch aan tele 2 om het bewijs te leveren dat een dergelijk gesprek over het weer ging of whatever?
In ieder geval is het misschien beter om per aangetekende brief op te zeggen dan ofzo, als dit de normale gang van zaken bij T2 is.
Tele2 zegt dat ze geen overzicht hebben van clienten die op de bewuste datum op de site hebben aangegeven dat ze gebeld willen worden ivm opzeggen. Tele2 beweert dat ze mij niet gebeld hebben na 4 dagen, want er zijn geen aantekeningen gemaakt over dat contact. Tele2 weigert mij een overzicht te sturen van de personen die mij afgelopen maand gebeld hebben. Tele2 mailen is niet mogelijk. Inderdaad heel slim allemaal, zo heb je geen enkel bewijs.
-
Tele2 Webcare
He Bruin,
Super balen dat het annuleren van je abonnement niet helemaal goed is gegaan!
Je kunt je abonnement annuleren tot 14 dagen na ontvangst van de welkomstmail. Heb jij contact gehad over de opzegging binnen die 14 dagen? Of had jij binnen die 14 dagen aangegeven dat je gebeld wilde worden en ben je pas na die 14 dagen teruggebeld?
Wat is er tijdens het laatste contact precies met je besproken? Je gaf aan dat de eerder gemaakte afspraken niet terug te vinden waren, was dat de reden waardoor de afkoopsom in rekening is gebracht? Als er afspraken met je zijn gemaakt, dan wordt dit normaal gesproken vastgelegd in jouw contacthistorie. Mocht jij wel een bewijs hebben dat er binnen die 14 dagen contact is geweest (bijvoorbeeld door middel van een screenshot van je telefoon), dan wil ik je graag helpen om dit op te lossen.
Je kunt ook altijd je vraag stellen op het Tele2 forum.
Laat je het weten?
Roos
Super balen dat het annuleren van je abonnement niet helemaal goed is gegaan!
Je kunt je abonnement annuleren tot 14 dagen na ontvangst van de welkomstmail. Heb jij contact gehad over de opzegging binnen die 14 dagen? Of had jij binnen die 14 dagen aangegeven dat je gebeld wilde worden en ben je pas na die 14 dagen teruggebeld?
Wat is er tijdens het laatste contact precies met je besproken? Je gaf aan dat de eerder gemaakte afspraken niet terug te vinden waren, was dat de reden waardoor de afkoopsom in rekening is gebracht? Als er afspraken met je zijn gemaakt, dan wordt dit normaal gesproken vastgelegd in jouw contacthistorie. Mocht jij wel een bewijs hebben dat er binnen die 14 dagen contact is geweest (bijvoorbeeld door middel van een screenshot van je telefoon), dan wil ik je graag helpen om dit op te lossen.
Je kunt ook altijd je vraag stellen op het Tele2 forum.
Laat je het weten?
Roos
-
Bob Schurkjens
Ze gaan bij Tele2 in elk geval wel op de populaire toer. Je moet maar durven.He Bruin
Het valt me nogal op dat mevrouw Roos van Tele2 nogal populair taalgebruik hanteert. Zo kun je praten tegen je vrienden, maar niet tegen een zakelijk contact. Daarnaast heeft deze meneer jou niet de toestemming gegeven hem met je of jij aan te spreken.
Daarnaast een beetje raar dat er nu opeens wel gereageerd kan worden als het op het forum van radar verschijnt
Geef die man gewoon zijn geld terug, hij was netjes op tijd en ga niet proberen jullie kas te spekken.
Daarnaast een beetje raar dat er nu opeens wel gereageerd kan worden als het op het forum van radar verschijnt
Geef die man gewoon zijn geld terug, hij was netjes op tijd en ga niet proberen jullie kas te spekken.
Beste Roos
Ik heb binnen(!) de bedenktermijn aangegeven dat ik teruggebeld wilde worden. Daarvan heb ik geen screenshot gemaakt. Jammer. Wel werd ik naar aanleiding van dat verzoek pas na 4 dagen 3x door tele2 gebeld, maar toen was inmiddels de bedenktermijn verlopen. Er is met de eerste beller afgesproken dat mijn abonnement stopgezet zou worden En dat ik daar een schriftelijke bevestiging van zou krijgen. Ik heb toen nog duidelijk vermeld dat mijn eerste actie binnen de bedenktermijn viel! Tegen de tweede en derde beller heb ik gezegd dat alles inmiddels geregeld was. Toen ik geen schriftelijke bevestiging kreeg ben ik in januari maar weer eens gaan bellen. Toen kreeg ik te horen dat er door mijn nieuwe provider opgezegd was, maar na de bedenktermijn. Er werd ook verteld dat er met mij geen enkel contact geweest was, hetgeen dus pertinent niet klopt! De tele2 medewerker heeft geen notities gemaakt naar aanleiding van ons telefonisch contact want volgens tele2 is er geen contacthistorie, en hij heeft ook geen actie ondernomen om mijn abonnement stop te zetten.
tele2 zegt dat er gen enkel bewijs is. Maar er moet toch ergens geregistreerd staan dat ik 3x gebeld ben, en er wordt natuurlijk niet zomaar gebeld, daar moet een belverzoek aan vooraf gegaan zijn. Tele2 zegt dat belverzoeken worden vernietigd zodra er gebeld is. Dat is wel handig, zo heeft een klant nooit een bewijs.
Ik heb binnen(!) de bedenktermijn aangegeven dat ik teruggebeld wilde worden. Daarvan heb ik geen screenshot gemaakt. Jammer. Wel werd ik naar aanleiding van dat verzoek pas na 4 dagen 3x door tele2 gebeld, maar toen was inmiddels de bedenktermijn verlopen. Er is met de eerste beller afgesproken dat mijn abonnement stopgezet zou worden En dat ik daar een schriftelijke bevestiging van zou krijgen. Ik heb toen nog duidelijk vermeld dat mijn eerste actie binnen de bedenktermijn viel! Tegen de tweede en derde beller heb ik gezegd dat alles inmiddels geregeld was. Toen ik geen schriftelijke bevestiging kreeg ben ik in januari maar weer eens gaan bellen. Toen kreeg ik te horen dat er door mijn nieuwe provider opgezegd was, maar na de bedenktermijn. Er werd ook verteld dat er met mij geen enkel contact geweest was, hetgeen dus pertinent niet klopt! De tele2 medewerker heeft geen notities gemaakt naar aanleiding van ons telefonisch contact want volgens tele2 is er geen contacthistorie, en hij heeft ook geen actie ondernomen om mijn abonnement stop te zetten.
tele2 zegt dat er gen enkel bewijs is. Maar er moet toch ergens geregistreerd staan dat ik 3x gebeld ben, en er wordt natuurlijk niet zomaar gebeld, daar moet een belverzoek aan vooraf gegaan zijn. Tele2 zegt dat belverzoeken worden vernietigd zodra er gebeld is. Dat is wel handig, zo heeft een klant nooit een bewijs.
-
Bob Schurkjens
@ Bruin
Je verhaal bewijst waarom Tele2 geen contactformulier of emailadres heeft. Ze kunnen nu beter die 200 euro boete in je nek schuiven. Beter bewijs dan jouw ervaring is er niet.
Andere Tele2 klanten verbazen zich hier ook over. Opmerkelijk is dat Tele2 klantenservice geen enkele reactie geeft:
https://forum.tele2.nl/tips-feedback-19 ... t-ie-21485
Je verhaal bewijst waarom Tele2 geen contactformulier of emailadres heeft. Ze kunnen nu beter die 200 euro boete in je nek schuiven. Beter bewijs dan jouw ervaring is er niet.
Andere Tele2 klanten verbazen zich hier ook over. Opmerkelijk is dat Tele2 klantenservice geen enkele reactie geeft:
https://forum.tele2.nl/tips-feedback-19 ... t-ie-21485
Mocht die 200 euro boete niet van tafel gaan, laat dit dan weten op dit forum. Ik denk dat de redactie van RadarTV hier naar moet kijken.Dat de bereikbaarheid van de klantenservice dramatisch is is duidelijk.
Een emailadres kom je niet zo vaak tegen bij klantenservices, wel een webformulier waar je een vraag of klacht kunt indienen.
Ook dat heeft Tele2 niet, je kunt wel via de virtuele assistent vragen om een mail te sturen maar voordat dat ding je begrijpt is je contract al afgelopen, je aansluiting geblokkeerd en staat er een deurwaarder op de stoep.
-
Tele2 Webcare
Hoi Bruin,
Zou jij je NAW-gegevens en klantnummer in een privé bericht op ons forum naar mij kunnen sturen? Hier
https://forum.tele2.nl/members/velma-tele2-75435 kan je op de knop bericht klikken om een bericht rechtstreeks naar mij te sturen. Ik zal dan nagaan wat voor contact er is geweest en hoe dat is verlopen. Ik hoor het graag van je.
Groetjes,
Velma
Zou jij je NAW-gegevens en klantnummer in een privé bericht op ons forum naar mij kunnen sturen? Hier
https://forum.tele2.nl/members/velma-tele2-75435 kan je op de knop bericht klikken om een bericht rechtstreeks naar mij te sturen. Ik zal dan nagaan wat voor contact er is geweest en hoe dat is verlopen. Ik hoor het graag van je.
Groetjes,
Velma
Die andere ook al. Jammer dat het woord "u" niet in hun policy lijkt te staan. Bij Simpel werd ik via de contactformulieren netjes met "u" en "mevrouw" aangesproken in de mailtjes terug. Interessant verschil.Bob Schurkjens schreef:Ze gaan bij Tele2 in elk geval wel op de populaire toer. Je moet maar durven.He Bruin
Op verzoek van Velma van tele2 heb ik mijn gegevens in een privebericht naar haar toe gestuurd. We zullen zien of zij het vertrouwen in tele2 weer kan herstellen.
-
Bob Schurkjens
Die 200 euro gaat beslist van tafel. Zo niet dan is het onderwerp van gesprek voor de volgende uitzending van het Radar Telefoonteam. Is hier geknipt voor!
Zo'n contactformulier heeft Tele2 om begrijpelijke redenen zelf niet.Wil je een consumentenkwestie melden waaraan Radar aandacht zou kunnen besteden? Bel tussen 19:30 en 22:00 de Radarlijn: 0800 - 1343. Of gebruik ons contactformulier http://www.radartv.nl/paginas/contact/ .
-
De Econometrist
Wat ik niet begrijp Bruin, is dat je spreekt over een verlenging van je abonnement. Maar na de initiële contractperiode van 1 of 2 jaar, wordt je abonnement per maand opzegbaar. Of heb je soms ook een nieuwe telefoon gekregen, en ben je daarmee een NIEUW abonnement aangegaan?
-
De Econometrist
Trouwens, als ik ga naar: https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/ en dan 'Wijzgingen doorgeven', en dan 'Opzeggen', en dan 'Ik heb recent een abonnement besteld, of mijn bestaande abonnement verlengd. Hoe kan ik mijn bestelling nog annuleren?', dan lees ik dit:
Was dat geen betere actie geweest waarbij je alles in eigen hand had gehouden?Wanneer je bij ons een overeenkomst hebt afgesloten dan heb je nog 14 dagen bedenktijd na ontvangst van de welkomstbrief. In deze periode kun je het abonnement kosteloos opzeggen. Je kunt jouw bestelling telefonisch annuleren. Dit kun je doen door te bellen met 020- 754 4444, kies hier eerst de productgroep en vervolgens voor optie drie: opzeggen of verlengen. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur.
Beste econometrist.
Ik heb alleen mijn abonnement internet/vaste telefoon verlengd, en daarbij zou ik enkele maanden korting krijgen. Tele2 ziet dit dan blijkbaar als een nieuw abonnement, want het is niet per maand opzegbaar.
Ja, achteraf gezien had ik het opzeggen anders moeten doen. Bijvoorbeeld per aangetekende brief. Ik wilde nu opzeggen, maar kreeg telefonisch geen contact. Op site stond dat telefoonteam aanwezig was, maar later werd gezegd dat dit alleen het salesteam was. Kon ook niet per mail opzeggen (dan had ik bewijs gehad). Enige optie toen was aangeven op de site dat ik teruggebeld wilde worden. En dat gebeurde pas 4 dagen later, maar tele2 ontkent dat er gebeld is.
Ik heb alleen mijn abonnement internet/vaste telefoon verlengd, en daarbij zou ik enkele maanden korting krijgen. Tele2 ziet dit dan blijkbaar als een nieuw abonnement, want het is niet per maand opzegbaar.
Ja, achteraf gezien had ik het opzeggen anders moeten doen. Bijvoorbeeld per aangetekende brief. Ik wilde nu opzeggen, maar kreeg telefonisch geen contact. Op site stond dat telefoonteam aanwezig was, maar later werd gezegd dat dit alleen het salesteam was. Kon ook niet per mail opzeggen (dan had ik bewijs gehad). Enige optie toen was aangeven op de site dat ik teruggebeld wilde worden. En dat gebeurde pas 4 dagen later, maar tele2 ontkent dat er gebeld is.
Ter info van jullie allemaal. Een week geleden heb ik mijn gegevens doorgegeven aan Velma van tele2, zoals jullie in bovenstaande berichten kunnen lezen. Sindsdien heb ik jammer genoeg nog niets van Velma of tele2 vernomen.
-
Bob Schurkjens
Nou, zo betrouwbaar zijn ze dus bij Tele2. Niets betalen.