LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 maffia

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
docdoc

Tele2 maffia

Ongelezen bericht door docdoc »

Mijn vriendin heeft juni 2012 een abonnement afgesloten voor haar mobiele telefoon. De eerst volgende factuur werd er teveel geld afgeschreven. Na bellen met de klantenservice bleek dat men de ingangsdatum van het contract een kleine 3 weken te vroeg in had laten gaan. Over deze 3 weken werd er dus extra geld afgeschreven van haar rekening. Een foutje. Dat kan gebeuren. Kwestie van het teveel geïnde bedrag terug storten dachten we. Niet dus !!!

Er werden 2 opties gegeven:
- Of het teveel geïnde bedrag zou met de volgende rekening worden verwerkt.
- Of het bedrag zou over 6 weken worden terug gestort.

Vreemd toch? Het is ons geld wat door een fout van Tele2 extra wordt afgeschreven, maar er wordt door hen beslist wanneer en hoe het wordt terug gegeven. Om van het gezeur af te zijn heeft mijn vriendin ermee ingestemd om het teveel betaalde bedrag te verrekenen met de volgende rekening.

We zijn nu al 3 facturen verder en nog steeds is het teveel geïnde bedrag niet verrekend. Na wederom bellen met de klantenservice werden we weer afgescheept met het verhaal dat de volgende keer nu echt het bedrag zou worden verrekend. Hiermee gingen mijn vriendin niet akkoord en eiste dat men binnen 5 dagen het teveel betaalde bedrag op haar rekening zou storten. Dit werd geweigerd omdat dit niet zou kunnen. Men diende zich te houden aan de voorwaarden en procedures. Ook werd haar geweigerd om een leidinggevende hierover te spreken.

De procedure/voorwaarde was dat dat het bedrag over 6 weken werd terug gestort. Toen mijn vriendin opmerkte dat ze zich zelf niet hielden aan hun eigen procedures/voorwaarden daar men nu al 2x hun termijn van 6 weken had overschreden, werd dit gewoon opzij geschoven. Men weigerde haar een kopie van de voorwaarden, waarin de termijn van 6 weken zou zijn benoemd, toe te zenden. Vervolgens vroeg mijn vriendin vervolgens om dan haar contract kosteloos te beëindigen. Ook dit werd geweigerd. Einde verhaal.

Maffia. Dat is het !!!

Bob Schurkjens

Re: Tele2 maffia

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Bob Schurkjens schreef:http://www.sgc.nl
Ik mag hopen dat de TS dan wel een getekende overeenkomst heeft met de juiste ingangsdatum of een opname van een van de telefoongesprekken waaruit blijkt dat Tele2 het abonnement te vroeg heeft laten ingaan.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

TS,

waarom heeft je vriendin het bedrag niet zelf gestorneerd??

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste docdoc,

Wat vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over een factuur die jullie hebben ontvangen en dat je nu al een tijd wacht op het geld dat je nog tegoed hebt. Ik wil graag voor je nakijken hoe dit precies zit. Als je je postcode, huisnummer en klantnummer stuurt naar [email protected], o.v.v. docdoc, dan kan ik voor je in de systemen kijken.

Ik zag dat je je verhaal ook op het forum van Kassa Vara had gepost. Om het overzicht te bewaren zal ik verder op dit forum reageren.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

docdoc

Ongelezen bericht door docdoc »

Bedankt voor jullie reacties.

Het nadeel van storneren is, dat je het hele bedrag terug moet laten storten. Je moet dan het teveel betaalde bedrag zelf ervan af trekken en het restbedrag weer terugstorten. Ik voorzie daarbij, gezien de voorgeschiedenis, dat ook dit niet op een correcte wijze administratief zal worden verwerkt en men dus haar telefoon afsluit. In een gesprek met een expert van ConsuWijzer zouden we het dan maar aan moeten laten komen op een civiele rechtszaak. Haar advies was om eerst Tele2 en aangetekende brief te versturen om hen 5 dagen te geven het verschuldigde bedrag over te maken vermeerderd met de rente en de kosten die daarbij hebben moeten maken. De geschillencommissie was ook nog een optie, maar dan moet je eerst even 50 euro overmaken en dat is meer dan het bedrag waar het om gaat.

We willen geen gezeik. We willen gewoon dat het teveel betaalde bedrag meteen wordt terug gestort en excuses (met een bosje bloemen) zou ook wel op zijn plaats zijn voor de 'stress' en tijd die we hierin hebben gestoken. We sturen Daniëlle een mailtje.

Groeten,

H.

Tele2 Webcare

Beste docdoc,

Ik heb je gegevens per mail ontvangen. Bedankt hiervoor. Ik ga kijken wat ik voor jullie kan betekenen en kom er nog bij jullie op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Tele2 Webcare

Beste docdoc,

Ik heb van mijn collega begrepen dat hij contact met je heeft opgenomen om de situatie te bespreken en om uit te zoeken waar dit precies mis gaat. Er zijn afspraken met je gemaakt over het bedrag dat je nog tegoed had. Wil je het me laten weten als je nog vragen hebt naar aanleiding van het telefonisch contact?

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Gesloten