LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 mobiel geen netwerk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Angel66

Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Angel66 »

Hallo,

Sinds kort heeft me ma tele2 mobiel prepaid. Al vanaf het beginnen kregen we geen netwerk. Hier hebben we verschillende keren over gebeld en ze zeiden dta ze er wat ana zouden doen. Toen hadden we opeens wel bereik. Dus we lieten het zo.

Paar dagen later, belden familieleden op de vaste telefoon dat ze ons niet mobiel konden bereiken, terwijl we wel vol bereik hadden en de telefoon gewoon aanstond.

Toen probeerden we met het mobieltje te bellen, ook dit kon niet. Heel het netwerk was pleite. Ik heb handmatig gezocht naar Telfort en wat blijkt.. ik kreeg geen toegang tot dat netwerk. Toen had ik KPN geprobeerd en Ben etc, ook helemaal niets (wat uiteraard zo is)

Hadden we weer gebeld, het lag aan de telefoon. We zijn naar zo'n telefoonzaak geweest in 3 verschillende telefoons geprobeerd ook hier geen bereik.

Weer gebeld we zouden dus een sim kaart krijgen. Dit is al zo'n 2 weken geleden beloofd. We zitten nog steeds zonder bereik en zonder nieuwe sim kaart!. Het is idd spraakmakend goedkoper zo!!!

Vandaag heb ik het geprobeerd in mijn telefoontje (ikzelf heb t-mobile) weer geen bereik. Handmatig opzoeken, stond telfort er niet bij. Er stond wel o2 NL bij en kreeg volle bereik.


Is o2 en Telfort hetzelde ofzo? En hebben meer mensen last van dat ze geen toegang hebben tot het netwerk (telfort) We worden het een beetje zat!

We hadden dus gisteren weer gebeld dat we weer over wilde stappen naar KPN nu moeten we dus 19 euro betalen!! Ik vind het gewoon schandalig.

Weet iemand misschien waarom we geen bereik hebben en waarom we soms geen toegang hebben tot Telfort?


Alvast bedankt!!!

in2daBox
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2005 19:54

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door in2daBox »

Zeg, als ik jou was zou ik de firmware van je foon updaten., O2 heet nu weer Telfort. Waar heb je gezeten dat je dat niet eens weet. :(

Gast

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Gast »

Maakt niet uit of er O2 staat of Telfort, het apparaat moet het doen!,

Is de Sim niet geblokkeerd?, heb je wel streepjes in de ontvangst sterkte indicatie?,

Normaal gesproken hoor je ontvangst te hebben met het toestel,

Indien je een ander toestel hebt, zonder simlock, kun je de sim in dat toestel proberen, indien de sim dan wel goed werkt, is het tijd voor een nieuwe mobile telefoon,

Misschien kan een kennis je helpen met het testen van de sim én telefoon,

Succes toegewenst, en anders even naar Tele2 mobiel bellen, 0900- nummer! :(

Gast

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Gast »

Re: in2daBox: Zeg, als ik jou was zou ik de firmware van je foon updaten., O2 heet nu weer Telfort. Waar heb je gezeten dat je dat niet eens weet.


Een slapper verhaal om je firmware van je phone up to daten heb ik nog nooit gehoord,

Iedere "phone" hoort met de 1800Mhz band feilloos te kunnen werken, als het maar een dual band toestel is!, updaten is niet noodzakelijk, en bij veel oudere toestellen is het vaak niet mogelijk,

Dat O2 nu weer Telfort heet, is in principe niet interessant, niet iedereen heeft de interesses om de mobiele telefoon wereld op de seconde te volgen,

Zeer waarschijnlijk is er een probleem met Tele2/telfort,

Is de sim wel geactiveerd?, waarschijnlijk wel, maar mensen die dit niet weten, kunnen zich wezeloos zoeken, over hoe dit moet, veel mensen vergeten om de sim te activeren, veelal uit angst om iets fout te doen, en verwachten dat het toesel het onmiddelijk doet, wanneer de batterij opgeladen is.

Sugnar

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Sugnar »

TELFORT/ O2 who cares...het ding moet het gewoon doen.
Tele 2 is gewoon grote oplichterij. De informatie is gewoon niet compleet. Er wordt bijvoorbeeld niet bij verteld dat je een simlockvrij toestel met hebben als je je oude blijft gebruiken. Als je dat dus niet hebt, dan heb je d'r nog niets aan. Verder kun je het bellen in het buitenland wel vergeten. Werkt gewoon niet. Alle toezeggingen gaan telefonisch, daarom zit je er ook zo aan vast. Enne, een provider die studentjes moet inzetten op een zaterdagmiddag om potentiele klanten te charteren, lijkt me al helemaal niet betrouwbaar. Oh ja, ik weet niet wie er achter de telefoon zit bij de helpdesk, maar volgens mij weten zij helemaal niets van mobiele telefonie. Ze kunnen het beter houden bij de vaste telefonie.

Dus tip: annuleer en stap over naar je oude provider...

Gast

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat annuleren alleen gaat via een rechtsbijstandverzekering of een advokaat.....

Angel66

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Angel66 »

als eerste is de telefoon simlock vrij. We hadden eerst kpn en zijn dus overgestapt naar Tele2. We kunnen wel weer terug maar dan moeten we 19 euro betalen. (En dat kaartje kunnen we dus niet meer gebuiken, vind ik raar.. je hebt er toch voor betaald? Waarom blokkerne ze hem dan definitief?)

Het rare is, dat we nu wel weer bereik hebben, heel de dag lang. We hebben verschillende keren geprobeerd of we konden bellen en dat lukte.

Maar elke keer als we denken van ok we houden hem want hij doet het weer en tis best goedkoop, dan hebben we weer geen bereik, en dan ook helemaal niets en lijkt het weer "geblokkeerd" te zijn.

Naja we weten dus niet wat we moeten doen.. houden of niet.. Eerst volgende keer dat hij het weer niet doet kappen we er mee.




Ok hij doet het dus weer niet. We kappen er nu echt mee :P

Tosbaga

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Tosbaga »

de 1800mhz frequentie is gewoon zwakker dan de 900mhz, en ja over de dekking mag ik als kpner niks zeggen, maar je eigen ervaringen zeggen genoeg...

Gast

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vraag me als leek af, wat is er nu het voordeel van die 1800mhz band?,

Die band wordt massaal gebruikt bij de providers, de enige providers die de 900mhz nog gebruiken, is naar mijn weten alleen KPN en Vodaphone.

Predicador

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Predicador »

Vodafone en KPN zijn inderdaad de enigen in Nederland die gebruik mogen maken van de 900 frequentie. Deze draagt verder (lagere frequentie, dus beter bereik). De enige reden waarom KPN en Vodafone zowel op 900 als 1800 werken, is dat beide bedrijven voor 1998 opgericht zijn, waardoor zij ook eerst de 900 frequentie konden aanschaffen.

1800 is batterij verslindend, dringt niet goed in gebouwen door en heeft een hoger signaalverval... jammer dus...

gast255

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door gast255 »

het beste wat je kunt doen is gewoon een nieuwe simkaart kopen van kpn. kost 16 euro maar je krijgt er beltegoed bij... wil je het nummer mee nemen kan er nog wel eens wat mis gaan. mijn advies: Niet doen!!

tele2 kan dan het nummer houden en het kost ze veel geld om het nummer in de lucht te houden!!

Eddo

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Eddo »

Ik heb ook een K500I van Ericsson {10 Euro abbonoment} en alles werkt perfect na het plaatsen van de simkaart. Het was een kwestie van even het toestel aanmelden en hij deed het. Ook het bereik is heel goed. Tele2 maakt gebruik van het Telfort netwerk en is heel betrouwbaar. Ik heb tenminste overal een zeer goed bereik.

Wat wel een klein puntje van kritiek is, is als je s'avond gratis belt naar vaste toestellen. Dan gooit tele2 {telfort} je er na anderhalf uur af, zodat je weer even opnieuw in moet bellen. Dat doen ze waarschijnlijk, omdat het opnieuw opbellen 7 cent oplevert als starttarief. En daarna kun je weer anderhalf uur bellen, en word je er weer afgegooid. Ik heb er verder geen problemen mee, maar het is wel een klein mini-addertje onder het gras. {een klein wormpje} :-)


Maar voor de rest niets dan lof over Tele2.


Eddo

Gast

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Gast »

Dat je O2 of Telfort in de display ziet staan klopt gewoon hoor! Tele2 huurt namelijk het netwerk van Telfort.

En dat je toestel simlockvrij moet zijn lijkt me logisch, dat kun je zelf ook wel bedenken. Desondanks zou het natuurlijk wel netjes zijn als je daar op gewezen werd bij aanmelding.

Gast

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij licht het inderdaad aan je telefoon dat je niet gebeld kan worden terwijl je op je telefoon wel gewoon bereik kunt zien.
Ik had dit met mijn Sony Ericsson namelijk ook.
Als ik er dan weer een paar pest klappen op geef dan doet ie het weer.
Als dit niet werkt kun je hem ook van een meter of 2 op de grond laten stuiteren, dit is vaak efficient.

in2daBox
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 feb 2005 19:54

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door in2daBox »

Dat O2 nu weer Telfort heet, is in principe niet interessant, niet iedereen heeft de interesses om de mobiele telefoon wereld op de seconde te volgen,
Natuurlijk is het belangrijk voor die gast als die niet eens weet dat O2 Telfort is en omgekeerd. :(

Hans35

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Hans35 »

Ik heb in het totaal 5 x een tele2 mobiel abinnement gehad.
2 Toestellen waren al vanaf de levering rot, slecht of geen bereik.

Verder maakt Tele2 gebruik van Telfort, wat een waaaaardeloze dekking heeft. (in2dabox waar heb jij gezeten dat je niet wet dat firmware upgrades daar niets aan veranderen? onder het aanrechtkastje?)
Kortom:jammer maar helaas..zo snel mogelijk opzeggen, het is en blijft rotzooi.

Gast

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Gast »

Probeer het eens met 1800 mHz, misschien is het veranderd. Bij mij was dat het geval.

Gast

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb al bijna anderhalf jaar tele2 en heb altijd bereik. Nooit problemen gehad!

Angel66

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door Angel66 »

mwoa ik weet dat het simlock vrij moet zijn en dat was ie allang. Ze hadden het ook netjes gemeld. Maar het is gewoon waardeloos. Ook krijg je steeds voicemail, zeker om geld mee te kunnen verdienen, omdat het zo goedkoop is doen ze dat zeker, zodat ze er geld uit kunnen halen. Geen idee hoe duur het is om naar voicemail te luisteren, maar dat hebben we toch niet gedaan.

We hebben nu weer gewoon kpn. We wilde graag het nummer behouden, maar dan moest je ook nog eens 9 euro extra bij betalen. Dus dat hebben we niet gedaan. Het is gewoon al duur zat en het was een grote fout om voor tele2 te kiezen.

Het kaartje behouden we wel. We gaan 2 weken naar Oostenrijk dus als hij daar wel werkt is het gewoon lekker goedkoop. Zo niet tsja dan mag het van mij weggetrapt worden :)

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

gamilt
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2005 18:04

Re: Tele2 mobiel geen netwerk

Ongelezen bericht door gamilt »

het probleem van geen bereik hebben ligt waarschijnlijk aan de locatie van de zendmast waardoor het toestel doormiddel van autmatisch zoeken onvoldoendesignaal sterke oppikt,handmatig zoeken kan dit probleem "gedeeltelijk"oplossen, m.b.t. tot het simlock probleem kan ik alleen maar melden dat het toestel de verantwoordelijk is van de klant, daarnaast kan ik u verzekeren dat er wel degelijk verteld wordt dat uw toestel simlock vrij dient te zijn

Gesloten