LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 mobiel zeer slechte service en niet bereidwillig

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jtdijksterhuis

Tele2 mobiel zeer slechte service en niet bereidwillig

Ongelezen bericht door jtdijksterhuis »

Beste lezers en Tros Radar,

Na al jaren klant te zijn van Tele2 en Tele2mobiel blijkt nu wel dat er geen sprake meer is van goede service bij Tele2.
Hier onder even een samenvattig van ons probleem en delen uit de gestuurde email naar Tele2mobiel.

Geachte dames/heren,

Na vandaag en eerder van het kastje na de muur te zijn gestuurd (Lg en verschillende medewerker Tele2) hoop ik toch nog eenigzins op een correcte medewerking van Tele2.
Al jaren ben ik klant zowel mobiel als vast op de nummers 0595-xxxxx en 06-2018xxxx, maar raak nu het vertrouwen kwijt in Tele2.

Vandaag weer gebeld om te zeggen dat ik bijna niet bereikbaar zou zijn op mijn mobiel. Ik krijg van veel klanten te horen dat ik nooit bereikbaar zou zijn, mensen nemen mij dit kwalijk terwijl de telefoon gewoon aanstaat.
Dit mag natuurlijk niet zo zijn.

Nu vandaag loopt het toestel vast, het reageert niet meer bij het opstarten en invoeren van de pincode is niet meer mogelijk, niets werkt meer?

Toestel is geleverd op 11 juli van dit jaar en dus nog geen 3 maand oud!!!
Nu kan het toestel worden opgestuurd onder garantie, maar Dynafix welke repareert voor LG eist een aankoopbon.
Nu stellen u medewerkers aan de telefoon zich op van, die geven wij maar 1 keer af, dus helaas menneer???

Wat is dit voor klant ontvriendelijke opstelling.
U Tele2 weet net zo goed als wij dat het gewoon in uw systeem staat wanneer het contract is aangegaan en wanneer te telefoon is geleverd.

Wat hebben wij aan een contract van 2 jaar zonder goede bereikbaarheid en een telefoon die inmiddels niet werkt.
Inmiddels heb ik een oud toestel kunnen lenen voor nood, maar dit mag niet zo zijn??.

Hopende op een snelle reactie en passende oplossing,

met vriendelijke groet,
naamXXX

Korte sammenvatting antwoord Tele2,
Geachte heer Dijksterhuis,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 7733846, stuur ik u hierbij dit bericht.

Het ontvangst bewijs (de pakbon) die u bij de levering van het toestel heeft ontvangen is tevens het garantiebewijs.
Het is helaas niet mogelijk om deze pakbon nogmaals naar u toe te sturen aangezien wij niet beschikken over uw pakbon, deze wordt alleen aan u verstrekt.
wat een onzin, kan niet of wil niet?? geen service dus.

Uit onze gegevens blijkt dat u uw contract voor mobiel nummer 062018xxxx op 8 juni 2009 heeft verlengd met een periode van 24 maanden tot 8 juni 2011. Hierbij heeft u als toestel een LG Renoir ontvangen die op 11 juni 2009 is bezorgd.

Kortom Tele2 weet precies hoe oud het toestel is en wil absoluut geen medewerking verlenen.
Een bon is ook onzin, zo stelt ook het Nederlands recht.

Er is een duidelijk onderscheid tussen de wettelijke garantie en de fabrieks- of verkopersgarantie.
In boek 7 van het Burgerlijk Wetboek is de wettelijke garantie duidelijk omschreven. Een product moet voldoen aan wat u redelijkerwijs mag verwachten ook voor wat betreft de levensduur. Ook wel omschreven als de conformiteitsvereiste.
De wettelijke garantie is dus altijd van toepassing ongeacht hetgeen omschreven in de fabrieksgarantie. De wettelijke garantie ontstaat door de koopovereenkomst /contract tussen koper (consument) en verkoper (winkelier, marktkoopman, postorderbedrijf, fabrikant).

Ben benieuwd hoe Tele2 dit denkt op te lossen, mensen waar gaat het eigenlijks over zou ik zeggen.
Maar het is wat mij betreft nu een principe kwestie welke opgelost dient te worden.

Tele2 schaamt u zich!

WebServiceTele2

Re: Tele2 mobiel zeer slechte service en niet bereidwillig

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

Geachte jtdijksterhuis,

Stuurt u mij alstublieft een email met uw Tele2 mobiele nummer en/of uw Tele2 klantgegevens. Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2

jtdijksterhuis

Re: Tele2 mobiel zeer slechte service en niet bereidwillig

Ongelezen bericht door jtdijksterhuis »

Vreemd dat Tele2 niet zelf contact opneemt.
Mijn klantnummer is immers vermeld.
Lijkt wel of het moet lijken dat het bijdeze opgelost zou zijn.

Dat is het op dit moment nog niet.
Ik houd u lezers op de hoogte van deze reacktie van Tele2....

Gesloten