LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 sluit me af na betaalafspraak, ik krijg de kosten
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 aug 2016 17:06
Tele2 sluit me af na betaalafspraak, ik krijg de kosten
Hallo allemaal,
Ik heb sinds januari een telefoon abonnement bij Tele2. Ik betaal deze altijd netjes optijd, alleen de factuur van Augustus kon ik niet optijd betalen omdat ik onverwachts een rekening kreeg van de zorgverzekering. Ik heb opgebeld en afgesproken dat ik 23 september zou betalen want toen kreeg ik mijn uitkering weer binnen. Dus de 23e heb ik opgebeld en gevraagd hoe ik het beste kon betalen. De medewerker verwees me naar de website en daar moest ik inloggen, dan mijn facturen bekijken en dan kon ik hem betalen. Dus ik ben daar gaan kijken en de factuur stond er helemaal niet bij! Dus toen heb ik weer terug gebeld, en kreeg ik een andere medewerker aan de telefoon, en die zag de factuur ook niet staan. Hij heeft hier een notitie van gemaakt en me aangeraden om het handmatig over te maken, alleen kon het zijn dat ik dan in het weekend zou worden afgesloten. De aansluitkosten zouden ik dan niet hoeven te betalen. Dus ik heb het handmatig overgemaakt, en alles leek goed te gaan. De maandag daarop hebben ze ook gewoon de nieuwe factuur afgeschreven zoals afgesproken. Toen kreeg ik woensdag ineens een SMS waarin stond dat ik weer gebruik kon maken van mijn diensten en dat de aansluitkosten van €28 bij mijn volgende factuur zouden zitten. Dus toen heb ik weer gebeld. Hun hebben een vergoeding aangevraagd. Die is afgewezen. Toen moest ik een klacht indienen. Ik wacht nog op antwoord, maar volgens de medewerker aan de telefoon is de kans klein dat het vergoed wordt. Ik ben dan wel mijn afspraak na gekomen, ook al is het geld later binnengekomen door een fout van hun, maar betalen is altijd je eigen verantwoordelijkheid en dus moet ik alsnog de kosten betalen. Als ik dat niet doe krijg ik nog meer problemen.
Ze hebben dus wel gezien dat het een fout van hun is, maar ik draai er voor op. Is dit terecht? Kunnen ze dit zomaar doen? Voor mij is dit ontzettend veel geld. Weet even niet wat ik er mee moet.
Ik heb sinds januari een telefoon abonnement bij Tele2. Ik betaal deze altijd netjes optijd, alleen de factuur van Augustus kon ik niet optijd betalen omdat ik onverwachts een rekening kreeg van de zorgverzekering. Ik heb opgebeld en afgesproken dat ik 23 september zou betalen want toen kreeg ik mijn uitkering weer binnen. Dus de 23e heb ik opgebeld en gevraagd hoe ik het beste kon betalen. De medewerker verwees me naar de website en daar moest ik inloggen, dan mijn facturen bekijken en dan kon ik hem betalen. Dus ik ben daar gaan kijken en de factuur stond er helemaal niet bij! Dus toen heb ik weer terug gebeld, en kreeg ik een andere medewerker aan de telefoon, en die zag de factuur ook niet staan. Hij heeft hier een notitie van gemaakt en me aangeraden om het handmatig over te maken, alleen kon het zijn dat ik dan in het weekend zou worden afgesloten. De aansluitkosten zouden ik dan niet hoeven te betalen. Dus ik heb het handmatig overgemaakt, en alles leek goed te gaan. De maandag daarop hebben ze ook gewoon de nieuwe factuur afgeschreven zoals afgesproken. Toen kreeg ik woensdag ineens een SMS waarin stond dat ik weer gebruik kon maken van mijn diensten en dat de aansluitkosten van €28 bij mijn volgende factuur zouden zitten. Dus toen heb ik weer gebeld. Hun hebben een vergoeding aangevraagd. Die is afgewezen. Toen moest ik een klacht indienen. Ik wacht nog op antwoord, maar volgens de medewerker aan de telefoon is de kans klein dat het vergoed wordt. Ik ben dan wel mijn afspraak na gekomen, ook al is het geld later binnengekomen door een fout van hun, maar betalen is altijd je eigen verantwoordelijkheid en dus moet ik alsnog de kosten betalen. Als ik dat niet doe krijg ik nog meer problemen.
Ze hebben dus wel gezien dat het een fout van hun is, maar ik draai er voor op. Is dit terecht? Kunnen ze dit zomaar doen? Voor mij is dit ontzettend veel geld. Weet even niet wat ik er mee moet.
Re: Tele2 sluit me af na betaalafspraak, ik krijg de kosten
Je kan de telefoon gesprekken op laten vragen. Alle gesprekken worden op de band opgenomen. Dan kunnen ze nakijken dat je wel die afspraak hebt. Tele 2 is niet een goede provider wat dat betreft.
Re: Tele2 sluit me af na betaalafspraak, ik krijg de kosten
[email protected] schreef:Hallo allemaal,
Ik heb sinds januari een telefoon abonnement bij Tele2. Ik betaal deze altijd netjes optijd, alleen de factuur van Augustus kon ik niet optijd betalen omdat ik onverwachts een rekening kreeg van de zorgverzekering. Ik heb opgebeld en afgesproken dat ik 23 september zou betalen want toen kreeg ik mijn uitkering weer binnen. Dus de 23e heb ik opgebeld en gevraagd hoe ik het beste kon betalen. De medewerker verwees me naar de website en daar moest ik inloggen, dan mijn facturen bekijken en dan kon ik hem betalen. Dus ik ben daar gaan kijken en de factuur stond er helemaal niet bij! Dus toen heb ik weer terug gebeld, en kreeg ik een andere medewerker aan de telefoon, en die zag de factuur ook niet staan. Hij heeft hier een notitie van gemaakt en me aangeraden om het handmatig over te maken, alleen kon het zijn dat ik dan in het weekend zou worden afgesloten. De aansluitkosten zouden ik dan niet hoeven te betalen. Dus ik heb het handmatig overgemaakt, en alles leek goed te gaan. De maandag daarop hebben ze ook gewoon de nieuwe factuur afgeschreven zoals afgesproken. Toen kreeg ik woensdag ineens een SMS waarin stond dat ik weer gebruik kon maken van mijn diensten en dat de aansluitkosten van €28 bij mijn volgende factuur zouden zitten. Dus toen heb ik weer gebeld. Hun hebben een vergoeding aangevraagd. Die is afgewezen. Toen moest ik een klacht indienen. Ik wacht nog op antwoord, maar volgens de medewerker aan de telefoon is de kans klein dat het vergoed wordt. Ik ben dan wel mijn afspraak na gekomen, ook al is het geld later binnengekomen door een fout van hun, maar betalen is altijd je eigen verantwoordelijkheid en dus moet ik alsnog de kosten betalen. Als ik dat niet doe krijg ik nog meer problemen.
Ze hebben dus wel gezien dat het een fout van hun is, maar ik draai er voor op. Is dit terecht? Kunnen ze dit zomaar doen? Voor mij is dit ontzettend veel geld. Weet even niet wat ik er mee moet.
Een rekening van de zorgverzekering komt nooit onverwachts, immers je hebt zorg genoten. Maar inderdaad, het bedrag kan soms wat tegenvallen.............ook al is het geld later binnengekomen door een fout van hun.......
Als je op tijd had betaald, was dit probleem niet ontstaan. Dus om Tele2 nu uiteindelijk de schuld te gaan geven van de betalingsproblemen is wat kort door de bocht. En netjes, ook weer direct aangesloten, je hoort soms heel andere verhalen.
Re: Tele2 sluit me af na betaalafspraak, ik krijg de kosten
Tele 2 heeft toezeggingen gedaan, die hoor je als bedrijf na te komen. Anders moet je het niet toezeggen!!
TS zegt zelf al dat hij/zij fout is geweest. BL2
TS zegt zelf al dat hij/zij fout is geweest. BL2
Re: Tele2 sluit me af na betaalafspraak, ik krijg de kosten
ik weet zo niet of de medewerker die de toezegging van het vergoeden van de kosten ook in de positie zat om een dergelijke toezegging te doen, aangezien er schijnbaar toestemming gevraagd moest worden en de toestemming niet is gegevens.
De vraag is overigens hoe het precies allemaal is verlopen. Ja, ts was te laat met betalen, dat weet ze zelf ook. Maar de afsluiting en de kosten zijn niet gekomen omdat tele2 de factuur niet zichtbaar had op de website, maar omdat ts een maand te laat heeft betaald. Ook lees ik nergens dat er officieel uitstel van betaling is verleend. De kosten zullen conform voorwaarden en contract in rekening gebracht zijn.
De vraag is overigens hoe het precies allemaal is verlopen. Ja, ts was te laat met betalen, dat weet ze zelf ook. Maar de afsluiting en de kosten zijn niet gekomen omdat tele2 de factuur niet zichtbaar had op de website, maar omdat ts een maand te laat heeft betaald. Ook lees ik nergens dat er officieel uitstel van betaling is verleend. De kosten zullen conform voorwaarden en contract in rekening gebracht zijn.
Re: Tele2 sluit me af na betaalafspraak, ik krijg de kosten
berndv schreef:ik weet zo niet of de medewerker die de toezegging van het vergoeden van de kosten ook in de positie zat om een dergelijke toezegging te doen, aangezien er schijnbaar toestemming gevraagd moest worden en de toestemming niet is gegevens.
.
Als een medewerker dat toezegt, hebben ze het gewoon na te komen. Anders moeten ze het eerst zelf navragen. Zo werkt het bij Ziggo wel.
Re: Tele2 sluit me af na betaalafspraak, ik krijg de kosten
Als dit kan worden aangetoond of als dit niet betwist wordt, dan hoef je de aansluitkosten niet te betalen. Maar ik verwacht dat dit verhaal neerkomt op een bewijsprobleem. Leg dit soort afspraken daarom altijd schriftelijk vast. Zie de 28 euro dan als leergeld. Dat is overigens nog betrekkelijk laag. Je kun door zo te handelen het schip in gaan met veel grotere bedragen.[email protected] schreef:Ik heb opgebeld en afgesproken dat ik 23 september zou betalen want toen kreeg ik mijn uitkering weer binnen.
Re: Tele2 sluit me af na betaalafspraak, ik krijg de kosten
A: het gaat hier niet over Ziggociske schreef:
Als een medewerker dat toezegt, hebben ze het gewoon na te komen. Anders moeten ze het eerst zelf navragen. Zo werkt het bij Ziggo wel.
B: Onjuist.
Re: Tele2 sluit me af na betaalafspraak, ik krijg de kosten
gemist schreef: B: Onjuist.
Nee hoor, ze nemen elk gesprek op , en een toezegging is en blijft een toezegging.