Mijn zoon is afgesloten van zijn mobiele telefoon.
Hij heeft op 6 juli een sms gehad dat zijn kredietlimiet bijna was verbruikt. Hij heeft toen zijn status gecheckt op de tele2 app die niet actueel is en zag zijn internet verbruik op 100% staan. Hij heeft toen direct zijn internet uitgezet en niet meer aangezet. Hij was toen al afgesloten blijkt achteraf.
Mijn zoon heeft een abonnement met 1500MB internet. Hij heeft nog geen één keer de volle 100% hiervan verbruikt. En nu zou hij in twee dagen tijd zovéél verbruikt hebben dat dat deze rekening oplevert. Meest van de tijd maakt hij gebruik van Wifi. Ook bij anderen schakelt hij direct over op Wifi. Maar zegt tele2 dan, dat je inlogt op Wifi wil niet zeggen dat je daar ook gebruik van maakt want ook al heb je het Wifi teken kan het maar zo zijn dat je toch gebruikt maakt van het 3G netwerk zonder dat je dat in de gaten hebt.
Tele2 zegt aan te kunnen tonen dat hij zoveel verbruikt heeft. Ik kan niet aantonen dat dat niet zo is.
Bovendien waar zijn al die NIET gebruikte MB’s, sms-sen en belminuten van de afgelopen maanden gebleven.
En dan lees ik dit:
Het buiten-de-mobiele-databundel-tarief voor mensen die een databundel bij Tele2 is thans €0,15 per MB die je buiten de bundel gaat. De ervaring op deze forums leert, dat als klanten eenmaal buiten de bundel gaan, dat met honderden MegaBytes in zeer korte tijd is. Dus honderden MegaBytes vermenigvuldigt met die €0,15 per MegaByte die je buiten-de-bundel gaat.
Dan heb ik dus geen poot om op te staan.
Als ik dan vraag om inzage in het internet verbruik dan kan dat niet ivm de wet op de privacy. Huh ik vraag niet om inzage van de buurman maar van mijn eigen contract. Hoe kan tele2 dan bewijzen dat het wel verbruikt is.
Tele2 geeft aan de 250 euro limiet te hanteren, hoe kan het dan dat ik een rekening heb van 765 euro. Er zou toch afgesloten worden bij 250 euro. Daar heeft tele2 als antwoord op dat ze dat niet op tijd gezien hebben. Fout van tele2 zou je denken. Niet dus want zeggen ze, het is een extra service van tele2 ze zijn dit niet verplicht. ( en de gedragscode dan) fijne service.
Op het forum lees ik talloze klachten en problemen hierover.
Eentje wil ik hier plaatsen omdat het exact mijn verhaal is.
OOk hier een groot probleem , een paar maanden een abonnement bij tele2 met 1500MB . woensdag een berichtje van je verbruik op is donderdag afgesloten en vervolgens een rekening krijgen van maar liefst € 960.00 ja je leest het goed !! bijna 1000 euro in 2 dagen tijd .
hoe is dit in vredesnaam mogelijk ? en als je belt dan is er gewoon niet over te praten en is er geen bewijs te overleggen ! ik lees iedere x van een kredietlimiet van €250.00 en als ik daar naar vraag zeggen ze , ja dat is een service van Tele2 maar u bent te laat afgesloten !! en hoeveel te laat ??
Nooit een hoge rekening gehad en nu dit !
Omdat het allemaal duister is en niet aantoonbaar zeg ik oké tele2 ik ga akkoord met de 250 euro limiet en betaal dat.
Maar mijn zoon kan pas weer worden aangesloten als de gehele rekening betaald is.
Omdat dat pas rond 5-8 wordt afgeschreven heb ik de volgende kosten.
765 euro
28 euro aansluitkosten
En 38 euro ongebruikt abonnement.
Het is in behandeling maar op wat voor termijn ik een reactie kan verwachten kan mij niet duidelijk gemaakt worden.
Radar, Ik leg het maar bij jullie neer als toevoeging op de ongetwijfeld torenhoge stapel van klachten.
Ik reken nergens op maar als er ooit iets aan gedaan kan worden heb ik daar in ieder geval aan bijgedragen.
Groet Monique Oude Veldhuis
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tele2
Re: tele2
Met de 250 euro regel heb je een punt. Maar inderdaad, ze zijn het niet verplicht. Dat een provider niet kan zien (of dit in ieder geval claimt) wáár je de data aan spendeert moet je maar blij zijn als klant. Dat kleine stukje gevoel van privacy mag je dan nog houden.
Men kan echter wel zien wanneer de data verbruikt is. Die informatie zou men je ook moeten sturen, of zou op de specificatie van de factuur moeten staan. Overigens: als zoonlief fijn youtube video's of spotify gaat streamen, of mobiel gebruikt als hotspot om via bijv. een tablet te internetten buiten wifi om, kan je héél snel door data heen zijn. Deze dingen komen heel vaak voor, vandaar dat providers denk ik de coulance hierin een beetje beu zijn..
Let wel op dat deze providers juist aan dit soort excessen buiten de bundel geld verdienen. Men is dan ook erg blij met je en zal weinig interesse te hebben dit voor klanten makkelijker te maken. Wellicht zou een vodafone / kpn / t-mobile hier soepeler in zijn. De simyo's, hollandsnieuwe en tele 2 maken daar half hun winst op.
Men kan echter wel zien wanneer de data verbruikt is. Die informatie zou men je ook moeten sturen, of zou op de specificatie van de factuur moeten staan. Overigens: als zoonlief fijn youtube video's of spotify gaat streamen, of mobiel gebruikt als hotspot om via bijv. een tablet te internetten buiten wifi om, kan je héél snel door data heen zijn. Deze dingen komen heel vaak voor, vandaar dat providers denk ik de coulance hierin een beetje beu zijn..
Let wel op dat deze providers juist aan dit soort excessen buiten de bundel geld verdienen. Men is dan ook erg blij met je en zal weinig interesse te hebben dit voor klanten makkelijker te maken. Wellicht zou een vodafone / kpn / t-mobile hier soepeler in zijn. De simyo's, hollandsnieuwe en tele 2 maken daar half hun winst op.
M.Martens schreef: Tevens gaat u naar de geschillencommissie en start u een Bodem en incassatie procedure tegen Tele2.
Zij zijn verlicht zoals in de wetgeveing staat bij ACM u eerder te moeten laten betalen en afsluiten.
Zou je dit even kunnen uitleggen?
Waarom een bodem procedure?
Wat is een incassatie procedure?
Maakt ACM wetten?
Verlicht geef ik je, maar waarom zouden ze je eerder moeten laten betalen?
Waarom moeten ze je laten afsluiten? Dat doen ze toch al? Je kan je telefoon uitzetten wanneer je maar wil.
-
HTCHenk007
Zij zijn verlicht!
Amen!
Amen!