LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Telefonie + Internet etc.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
esdevos

Tele2 Telefonie + Internet etc.

Ongelezen bericht door esdevos »

Het enige wat ik kan zeggen, er gebeurt niets!

Sinds 28 april zouden wij aangemeld zijn bij Tele2 en gebruik kunnen maken van o.a. bellen en internet via Tele2.

Zij hebben zelfs gezorgd dat wij vanaf VOOR die datum al geen signaal van onze planet internet meer hadden!! Maar goed, wij dachten ach die paar dagen zonder, dat doen we via ons laptopje met wifi naar de buren..

Echter vele dure telefoontjes en inmiddels bijna 3 weken verder werkt er nog helemaal niks! Het enige wat je te horen krijgt is dat ze er mee bezig zijn en tevens bij ieder telefoontje dat het met een paar dagen, of zelfs de volgende dag, absoluut moet werken.

Iedere keer hoop je dat het werkt en iedere keer is dus niets minder waar!

Nu waren we er een beetje zat van en wilden het hele gedoetje opzeggen.. jahaaa dat gaat dus niet! In onze brief van aanmelding staat een verkeerde datum.. wij ontvingen de brief eind april en er stond boven: jawel, eind maart! DUS zegt Tele2 vervolgens heel slim, sja.. de opzegtermijn van 7 of 8 dagen is inmiddels al ruim verstreken sinds eind maart!!!!!!

Onze broekjes zakken af!

Aldus Tele2? GEEN AANRADER!

Heeft iemand tips wat wij hier in vredesnaam aan kunnen doen? Wij zitten tot op heden dus nog zonder signaal en zonder goedkoper bellen enz. en we wachten maar en wachten en kunnen ondertussen niets!

Marssjo

Re: Tele2 Telefonie + Internet etc.

Ongelezen bericht door Marssjo »

Vanaf jouw datum van aanmelding bij Tele2, gaat er voor jou!! een wettelijke bedenktermijn in van pak m beet 7 of 8 dagen. Dus pas een week ná jouw aanmelding gaat Tele2 jouw aanvraag verder behandelen.

Je zat dus bij Planet ..... Das van KPN hè ???? Tsja, die staan erom bekend om de boel op te houden. Weer een klant kwijt, notabene aan hun grootste concurrent... dus gaan ze nog trager werken..... en de klant wordt boos ! Precies, niet op de KPN maar op de ander.

Heb je van Tele2 nieuwe apparatuur (splitter, modem) ontvangen??
zo ja : alles echt goed aangesloten? Modem al eens gereboot? Branden er ledjes van je modem ja/nee?? Staat DHCP aan bij TCP/IP netwerkinstellingen ?
zo nee, dan moet je van je huidige modem sommige instellingen wijzigen. Bij Planet/KPN werkt internetaanmelden ff wat anders dan bij de andere echte internetaanbieders. Volgende keer graag wat meer gegevens opschrijven aub. Ikzelf ben vorig jaar overgegaan van een BBned ADSL provider naar Versatel,nu Tele2, en dat was binnen een paar uur geregeld. Mede door verplichtte tussenkomst van een monteur overigens..

esdevos

Re: Tele2 Telefonie + Internet etc.

Ongelezen bericht door esdevos »

Opzegtermijn van 7 dagen is voorbij. Vreemde is dat de brief gedateerd was op 30 maart en ik op 28 april de brief pas heb ontvangen, incl. modem e.d. Ik heb beroep gedaan op de 7 dagen maar men reageert hier niet op. Op 1 mei zo alles ingaan, op 28 april al bij planet afgesloten, doordat Tele 2 het ADSL signaal over genomen heeft. Dit was niet gecommuniceerd, dus een min punt voor Tele 2.

Modem kan je niets aan wijzigen, is beveiligd heeft dus vaste instellingen. Reset al meerdere malen uitgevoerd, helpt niet. Helpdesk meer malen gebeld, ADSL signaal zou actief zijn. Technische dienst zou het oplossen binnen maximaal 10 (werk) dagen. Nu al 12 werkdagen zonder internet, incl. weekend zijn dit dik 2 normale weken.

Heb mij nu schriftelijk afgemeld bij TELE 2 en ze een verbod opgelegd mijn telefoonnummer te porteren naar van KPN naar TELE2. Aangezien men bij Tele 2 in gebreke blijft heb ik hen verteld dat zij de consument een deugdelijk product moeten leveren. Dit kunnen ze blijkbaar niet waarmaken, dus vandaar de afmelding.

Heb zojuist contact gehad met de helpdesk van Planet. Mijn ADSL abbo daar is nog niet opgezegd, logisch want dat had ik zelf nog niet gedaan. Men heeft gezien dat Tele 2 niet langer het ADSL signaal op mijn lijn bezet houdt, en men heeft nu mijn ADSL signaal opnieuw geactiveerd zodat ik binnen 48 uur weer signaal heb van Planet. Dit alles buiten TELE 2 om, die zien maar wat ze doen. Ik betaal ze in ieder geval niet voor een niet werkend product. Als mijn signaal van Planet er weer op staat laat ik mijn abbonnement omzetten naar Internet + bellen van Planet internet, voor 43 euro per maand heb je dan 3Mbit download, 750 Kb Up, 's avonds na 19:00 uur en in het weekend onbeperkt bellen naar alle vaste nummers. Ik betaal liever iets meer met een hoop zekerheid, heb nl in 5 jaar tijd nog nooit gezeur gehad met planet.

Overigens moet ik wel even kwijt dat de klantenservice van Tele 2 elke keer zeer goed te bereiken was en ze mij op zich keurig hebben geholpen. Ik heb over de klantenservice geen slecht woord.

Je zegt dat je over bent gegaan naar Versatel, klopt dat dat allemaal soepel is verlopen. Nu echter is het overgenomen door Tele 2 en als je je nu aan wilt melden als nieuwe klant, niets dan ellende. Lopende contracten, met name van Versatel, zijn geen problemen mee, overigens had Versatel haar eigen netwerk.

Ik laat wel weten hoe dit afloopt.

Tele brengt u geen lage rekeningen, juist hoge door al dat bellen naar de 0900 nummers.

Mijn Motto: KPN sluit u AAN, TELE 2 sluit u AF!!

Gesloten