LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 verlengt niet-bestaand abonnement
Tele2 verlengt niet-bestaand abonnement
Sinds januari 2017 ontvang ik uit het niets iedere maand een factuur van Tele2 voor een een mobiel telefoonabonnement.
Aangezien ik geen abonnement heb bij Tele2 ben ik meteen gaan bellen.
Uit het gesprek bleek dat dit een fout was en ik kon de factuur als niet verzonden beschouwen.
Helaas ontving ik in februari weer een factuur. Hierop wederom gebeld en ook dit bleek een fout. Hieruit bleek dat ik blijkbaar een contract had afgesloten... een verlening.
Ik heb sinds 2013 geen abonnement meer bij tele2. Nu ruim 3 jaar later zou het gaan om een verlening. Het documentnummer waarmee het abonnement is afgesloten is van een OUD rijbewijs.
Tevens zijn mijn oude adres gegevens gebruikt en is er een foutieve geboortedatum in gebruik.
Wanneer ik dit net Tele2 communiceer en ze vraag om een kopie van het blijkbaar afgesloten contract kunnen ze dit niet overhandigen.
Ik wil alle gegevens hebben omdat ik wil voorkomen dat er sprake is van identiteitsfraude echter kan tele2 mij niks overhandigen, waaruit blijkt dat ik een abonnement heb afgesloten eind 2016.
Daarnaast is het volgens mij ook ONMOGELIJK om met een tussenperiode van 3,5 jaar een abonnement te "verlengen".
Tele2 kan wel zien dat er op geen enkele manier gebruik wordt gemaakt van het telefoonnummer/abonnement. Echter lukt het ze niet om een eventuele fout in te zien, danwel te herstellen.
Hoewel ik al drie maanden hoor dat het probleem opgelost is, heb ik blijkbaar nog steeds iedere maand een factuur in mijn mailbox die ik moet betalen. Sterker nog, deze wordt gewoon automatisch afgeschreven, waarop ik op mijn beurt en bedrag weer storneer.
Vandaag was de medewerkster zo "vriendelijk" om te adviseren online ook nog even een klacht te maken, anders zou binnenkort de deurwaarder op de stoep staan, omdat ik mijn facturen niet betaal.
Kortom, blijkbaar kan Tele2 je zomaar een abonnement in je mik schuiven zonder dat je daar enig idee van hebt.
Ik heb drie keer geprobeerd er met Tele2 uit te komen en op zoek te gaan naar de fout, maar nu na 3 maanden en het dreigement van een deurwaarder, ben ik er wel klaar mee.
Tele2: niet omdat het moet, maar omdat het kan....?
Aangezien ik geen abonnement heb bij Tele2 ben ik meteen gaan bellen.
Uit het gesprek bleek dat dit een fout was en ik kon de factuur als niet verzonden beschouwen.
Helaas ontving ik in februari weer een factuur. Hierop wederom gebeld en ook dit bleek een fout. Hieruit bleek dat ik blijkbaar een contract had afgesloten... een verlening.
Ik heb sinds 2013 geen abonnement meer bij tele2. Nu ruim 3 jaar later zou het gaan om een verlening. Het documentnummer waarmee het abonnement is afgesloten is van een OUD rijbewijs.
Tevens zijn mijn oude adres gegevens gebruikt en is er een foutieve geboortedatum in gebruik.
Wanneer ik dit net Tele2 communiceer en ze vraag om een kopie van het blijkbaar afgesloten contract kunnen ze dit niet overhandigen.
Ik wil alle gegevens hebben omdat ik wil voorkomen dat er sprake is van identiteitsfraude echter kan tele2 mij niks overhandigen, waaruit blijkt dat ik een abonnement heb afgesloten eind 2016.
Daarnaast is het volgens mij ook ONMOGELIJK om met een tussenperiode van 3,5 jaar een abonnement te "verlengen".
Tele2 kan wel zien dat er op geen enkele manier gebruik wordt gemaakt van het telefoonnummer/abonnement. Echter lukt het ze niet om een eventuele fout in te zien, danwel te herstellen.
Hoewel ik al drie maanden hoor dat het probleem opgelost is, heb ik blijkbaar nog steeds iedere maand een factuur in mijn mailbox die ik moet betalen. Sterker nog, deze wordt gewoon automatisch afgeschreven, waarop ik op mijn beurt en bedrag weer storneer.
Vandaag was de medewerkster zo "vriendelijk" om te adviseren online ook nog even een klacht te maken, anders zou binnenkort de deurwaarder op de stoep staan, omdat ik mijn facturen niet betaal.
Kortom, blijkbaar kan Tele2 je zomaar een abonnement in je mik schuiven zonder dat je daar enig idee van hebt.
Ik heb drie keer geprobeerd er met Tele2 uit te komen en op zoek te gaan naar de fout, maar nu na 3 maanden en het dreigement van een deurwaarder, ben ik er wel klaar mee.
Tele2: niet omdat het moet, maar omdat het kan....?
Laatst gewijzigd door Radar op 17 mar 2017 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp
Re: Tele2 verlengt niet-bestaand abonnement
Ik verbaas me zo langzamerhand nergens meer over bij Tele2. De wondere wereld van hun gebrek aan behoorlijke ICT en CRM systemen staat al heel lang ter discussie.
Re: Tele2 verlengt niet-bestaand abonnement
Misschien inderdaad wel verstandig deze klacht schriftelijk kenbaar te maken. dan heb je gelijk een extra verweer voor als de deurwaarder komt.Malibutje schreef:Sinds januari 2017 ontvang ik uit het niets iedere maand een factuur van Tele2 voor een een mobiel telefoonabonnement.
Aangezien ik geen abonnement heb bij Tele2 ben ik meteen gaan bellen.
Uit het gesprek bleek dat dit een fout was en ik kon de factuur als niet verzonden beschouwen.
Helaas ontving ik in februari weer een factuur. Hierop wederom gebeld en ook dit bleek een fout. Hieruit bleek dat ik blijkbaar een contract had afgesloten... een verlening.
Ik heb sinds 2013 geen abonnement meer bij tele2. Nu ruim 3 jaar later zou het gaan om een verlening. Het documentnummer waarmee het abonnement is afgesloten is van een OUD rijbewijs.
Tevens zijn mijn oude adres gegevens gebruikt en is er een foutieve geboortedatum in gebruik.
Wanneer ik dit net Tele2 communiceer en ze vraag om een kopie van het blijkbaar afgesloten contract kunnen ze dit niet overhandigen.
Ik wil alle gegevens hebben omdat ik wil voorkomen dat er sprake is van identiteitsfraude echter kan tele2 mij niks overhandigen, waaruit blijkt dat ik een abonnement heb afgesloten eind 2016.
Daarnaast is het volgens mij ook ONMOGELIJK om met een tussenperiode van 3,5 jaar een abonnement te "verlengen".
Tele2 kan wel zien dat er op geen enkele manier gebruik wordt gemaakt van het telefoonnummer/abonnement. Echter lukt het ze niet om een eventuele fout in te zien, danwel te herstellen.
Hoewel ik al drie maanden hoor dat het probleem opgelost is, heb ik blijkbaar nog steeds iedere maand een factuur in mijn mailbox die ik moet betalen. Sterker nog, deze wordt gewoon automatisch afgeschreven, waarop ik op mijn beurt en bedrag weer storneer.
Vandaag was de medewerkster zo "vriendelijk" om te adviseren online ook nog even een klacht te maken, anders zou binnenkort de deurwaarder op de stoep staan, omdat ik mijn facturen niet betaal.
Kortom, blijkbaar kan Tele2 je zomaar een abonnement in je mik schuiven zonder dat je daar enig idee van hebt.
Ik heb drie keer geprobeerd er met Tele2 uit te komen en op zoek te gaan naar de fout, maar nu na 3 maanden en het dreigement van een deurwaarder, ben ik er wel klaar mee.
Tele2: niet omdat het moet, maar omdat het kan....?
Re: Tele2 verlengt niet-bestaand abonnement
gewoon niet meer reageren, als de deurwaarder komt vragen naar het getekende kontrakt...
-
- Berichten: 5049
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Tele2 verlengt niet-bestaand abonnement
Dat is het slechtste advies ooit, de deurwaarder komt pas na een gerechtelijke uitspraak. Belangrijk is om een dossier op te bouwen van alle punten. Tele2 schriftelijk (bij voorkeur aangetekend) hun fout te laten herstellen.Hawk-Eye schreef:gewoon niet meer reageren, als de deurwaarder komt vragen naar het getekende kontrakt...
Stel dat Tele2 de zaak alsnog doorstuurt naar een incasso bureau heb je de bewijzen. Stel dat dit dan nog steeds geen effect heeft en ze laten het voorkomen kun je dit aan een rechter voorleggen.
Niet reageren tot de deurwaarder komt is het domste wat je kunt doen, immers heb je dan al de zaak verloren en moet je ondanks dat het onterecht is gewoon betalen.
Re: Tele2 verlengt niet-bestaand abonnement
Dit is heel slecht advies! Kop-in-het-sand-strategieën helpen je van de wal in de sloot, en van een lage rekening naar een hele hoge.Hawk-Eye schreef:gewoon niet meer reageren, als de deurwaarder komt vragen naar het getekende kontrakt...
Re: Tele2 verlengt niet-bestaand abonnement
Onjuist. De deurwaarder komt juist vóór de gerechtelijke uitspraak, namelijk met de dagvaarding.sylvesterb schreef:Dat is het slechtste advies ooit, de deurwaarder komt pas na een gerechtelijke uitspraak. Belangrijk is om een dossier op te bouwen van alle punten. Tele2 schriftelijk (bij voorkeur aangetekend) hun fout te laten herstellen.Hawk-Eye schreef:gewoon niet meer reageren, als de deurwaarder komt vragen naar het getekende kontrakt...
Stel dat Tele2 de zaak alsnog doorstuurt naar een incasso bureau heb je de bewijzen. Stel dat dit dan nog steeds geen effect heeft en ze laten het voorkomen kun je dit aan een rechter voorleggen.
Niet reageren tot de deurwaarder komt is het domste wat je kunt doen, immers heb je dan al de zaak verloren en moet je ondanks dat het onterecht is gewoon betalen.
-
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31
Re: Tele2 verlengt niet-bestaand abonnement
En om welk telefoonnummer gaat het dan? Een nummer dat wel bij jou in gebruik is geweest tot 3,5 jaar geleden? Of een nummer waarmee je overgestapt bent naar een andere provider? Want kennelijk heb je vroeger wel een Tele2 abonnement gehad, was dat met het nummer waar het hier nu ook om gaat?Malibutje schreef:Sinds januari 2017 ontvang ik uit het niets iedere maand een factuur van Tele2 voor een een mobiel telefoonabonnement.
Aangezien ik geen abonnement heb bij Tele2 ben ik meteen gaan bellen.
Anders dan waar je hier in de comments bang voor wordt gemaakt, hoef je van een deurwaarder niets te vrezen en hoef je niet allerlei acties te ondernemen om niet in problemen te komen. Zelfs al zou het zover komen dat er een dagvaarding in de bus rolt dan is het alleen Tele2 die hiervan de problematische gevolgen ondervindt. Je zou dan t.z.t. wel een briefje met een conclusie van antwoord naar de rechtbank moeten sturen, maar daarbij doe je dan ook een reconventie eis en dan levert het je nog wat geld op.
Maar eigenlijk denk ik dat ik wel begrijp waardoor er inactieve abonnementen weer tot leven gekomen zijn , en dat jij niet de enige bent waarbij dit gebeurt. Op het moment dat ze dat zelf ook in de gaten krijgen zal je op enig moment wel een excuusbrief krijgen en lost het probleem zich vanzelf op.