LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 Voicemail kosten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
o0naomi0o
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2012 11:41

Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door o0naomi0o »

Een vriend van mij zit voor zijn stage in het buitenland. Hij heeft een abonnement bij Tele2 welke hij nu in het buitenland helemaal niet gebruikt. Wel heeft hij de betreffende telefoon bij zich. Nu ontving hij een rekening van €250,- van Tele2. Het verhaal van Tele2; Dit zijn voicemailkosten. Er zijn 2 voicemailberichten op zijn telefoon ingesproken, een van een half uur en een van 6 minuten. Deze berichten heeft hij niet afgeluisterd.
Kan een telefoonmaatschappij kosten rekenen voor het ontvangen, maar niet afluisteren, van voicemailberichten? En zijn dit dan de normale bedragen? Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

het zou ook kunnen dat hij tich keer is gebeld,het voice bandje begint en de mensen hangen op?

heeft hij geen internet op zijn mobiel????is even van andere orde?voor het geval het daar aan zou kunnen liggen.
dat hij denkt,data heb ik niet gebruikt,maar tel is toch met van alles bezig...

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door Har06 »

rozemarijntje schreef:het zou ook kunnen dat hij tich keer is gebeld,het voice bandje begint en de mensen hangen op?

heeft hij geen internet op zijn mobiel????is even van andere orde?voor het geval het daar aan zou kunnen liggen.
dat hij denkt,data heb ik niet gebruikt,maar tel is toch met van alles bezig...
ik snap van bovenstaande helemaal niets.

Een ding is duidelijk: staat de voicemail aan in het buitenland betaal je de gesprekskosten ervan, advies: Voicemail uitzetten

Romers
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:09

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door Romers »

Inderdaad is het zo dat bij telefoneren naar het buitenland de beller betaalt tot aan de grens, en de ontvanger vanaf het moment dat het telefoontje op het netwerk van een buitenlandse provider komt. Ook voicemail wordt ontvangen, ookal luister je hem niet af. Hij wordt dan wel in het buitenland afgeleverd. Maar dan is zijn telefoon wel aan geweest in dat buitenland, en is hij dus ook daar aangemeld op een buitenlands netwerk.

Dit is een vervelende manier om daar achter te komen. Ik heb het zelf op wintersport gehad met een prepaid waarop ik zopas 5 euro had gestort en toen ik wilde gaan bellen een melding over saldotekort kreeg. Bleek ik inmiddels 2 voicemails te hebben gehad, ik kon ze niet eens afluisteren want ook dat kost in het buitenland geld. Sindsdien gaan er lokale franse sims in mijn telefoon zodra ik over de grens ga.

Of het bedrag hoog is daar is weinig van te zeggen. Dat hangt natuurlijk af van wat 40 minuten buitenland bellen in dat specifieke land kost per minuut, bij de abonnementsoort die je hebt. Maar om verdere kosten in ieder geval te voorkomen moet hij natuurlijk zijn sim-kaart uit de telefoon halen, als hij hem toch niet gebruikt.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou har wat begrijp je nou weer niet....??
je hebt het nogal vaak moeilijk dus leg uit?

zo moeilijk is het niet,.
als ik mijn vriendin bel en het voicebandje begint denk ik,hang op ze luisterd hem toch niet af?kan toch zijn dat tele 2 die kosten al in rekening brengt??weet jij veel hoe het daar werkt...

nou weet jij van alles heel veel af,je hebt op alles en iedereen wat dus bij :idea: :idea: :idea: laat het lampje even goed branden :wink: deze...snap je hem nu...

o0naomi0o
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2012 11:41

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door o0naomi0o »

Voor wat ik begrepen heb komen de kosten echt daadwerkelijk alleen voort uit die twee voicemailboodschappen. Zijn telefoon zal inderdaad wel aangestaan hebben en Tele2 adviseerde nu ook de voicemail uit te schakelen.
Toch vind ik het erg apart dat kosten voor een voicemail zo hoog op kunnen/mogen lopen..

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja,het is een hoog bedrag,
ik weet verder ook niet wat je er tegen of aan kan doen,ja je tel uit zetten.
voor 2 berichten vind ik het wel een heel erg hoog bedrag...eerlijk gezegd.

o0naomi0o
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2012 11:41

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door o0naomi0o »

rozemarijntje schreef: voor 2 berichten vind ik het wel een heel erg hoog bedrag...eerlijk gezegd.
Dat vind ik dus ook, je zou toch zeggen dat daar wel iets van een limiet op zit.. Wat als iemand een broekzakgesprek van een paar uur bij iemand op zijn voicemail heeft?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou eerlijk gezegd,heb ik wel eens gehoord idd dat bij sommige providers,mensen gebeld worden als ze over een bep limiet zitten.

ja,nou ga ik dit wel zeggen,kijk je weet als je naar het buitenland gaat dat je kosten kan maken.
daarom zet ik ook vaak de tel uit,heb ik geen zin in,ben op vakantie.
en internet kan ik uitzetten,nou heb ik vodafone en kan een blox aanzetten voor 2 euro is het geloof ik per dag,dus hoger zal het dan bij mij niet worden...(vb hoe het bij andere providers kan)(je kan het soms ineens nodig hebben?)

maar de vraag wat is er in godsnaam gebeurd met die vriend...
ik zou toch doorvragen bij tele 2,dit klopt niet...simpel.
weet niet welk land hij zit,maar dan nog?kan het niet zo hoog zijn..

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik welk land zat hij? Het hoogste tarief bij Tele2 (zone 5) is 4 euro per minuut.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door Winterman »

Wie gaat er nu een half uur tegen een voicemail zitten lullen? :shock:

o0naomi0o
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2012 11:41

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door o0naomi0o »

Winterman schreef:Wie gaat er nu een half uur tegen een voicemail zitten lullen? :shock:
Ik gok een broekzak ;)

o0naomi0o
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2012 11:41

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door o0naomi0o »

GJvdZ schreef:Ik welk land zat hij? Het hoogste tarief bij Tele2 (zone 5) is 4 euro per minuut.
Peru, maar dat is veel!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

o0naomi0o schreef:
GJvdZ schreef:Ik welk land zat hij? Het hoogste tarief bij Tele2 (zone 5) is 4 euro per minuut.
Peru, maar dat is veel!

Peru hoort inderdaad bij die landen. Dus die 250 euro kan wel aardig kloppen. En het is inderdaad niet goedkoop. Het kan zijn dat het door het lage volumes komt. Zoveel roamende klanten in Peru zal Tele2 niet hebben. Maar om tot een roamingovereenkomst te komen moet je wel net zo veel investeren als voor een overeenkomst met bijv. een Duitse of Belgische provider.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja idd dat soort landen kunnen snel oplopen!!
wat gjvdz zegt,zou wel eens kunnen kloppen

maar wat winterman idd ook zegt! een half uur iemand zijn voicemail inspreken!
wist niet eens dat het zo lang kon :oops:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tele2 Voicemail kosten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als de gespecificeerde rekening van Tele2 niet klopt, kun je altijd nog een geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Telecom, http://www.sgc.nl . Als het echt om 36 minuten gaat, zou het bedrag 63 euro moeten zijn i.p.v. 250 euro.

Met een Peruviaanse simkaart en bellen via een 0900-nummer voor 10 eurocent per minuut (http://www.televergelijk.nl), waren de kosten voor zowel beller als gebelde zeer beprerkt gebleven.

Volgens dit overzicht zou gebeld worden in Peru met Tele2 prepaid of abonnement "slechts" €1,75 per minuut kosten:
http://www.tele2.nl/mobiel/tarieven.html#

Voorbeeld van een uitspraak inzake voicemail buitenland:
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... 3&cvt=2413

Gesloten