| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tele2 wijzigt op slinkse wijze abonnement
-
akloosterman
Tele2 wijzigt op slinkse wijze abonnement
In juli werd ik gebeld door een medewerker van Tele2. Ik ben al vele jaren klant (Internet en Bellen)en men had een leuke aanbieding. Als ik nog 2 jaar klant zou blijven dan zou ik het eerste jaar de helft van de abonnementskosten betalen; € 16,25 i.p.v. € 32,50. Ik zag dat wel zitten en ging er vanuit dat verder alles bij het oude zou blijven. De medewerker deed dat ook zo voorkomen; ik had niet het idee dat er verder iets zou veranderen. Dus ook dat ik in het weekeinde en 's avonds na 19.00 uur naar vaste nummers in Nederland voor 7 cent onbeperkt kan blijven bellen. Afgelopen week kreeg ik de eerste factuur met de abonnementskorting, maar tot mijn verbazing waren mijn belkosten een stuk hoger. Ik met Tele2 bellen en jawel hoor; bellen voor 7 cent in het weekeinde en na 19.00 uur ben ik kwijt. dat is vervangen door "goedkoop bellen". Zie ik nu ook staan op de schriftelijke bevestiging van Tele2, maar omdat ik er blindelings vanuit ging dat alles bij het oude bleef heb ik daar geen acht op geslagen. Wel heb ik nu 50 MB Internet i.p.v. 20 MB, maar dat is keurig door de medewerker verteld. Dat kon voor dezelfde prijs. Ik voel mij op een slinkse wijze door Tele2 in een ander contract gerommeld. Ik heb het vermoeden dat Tele2 iedereen met een contract met daarin de voorwaarden van die 7 cent gebeld heeft en dat "aantrekkelijke" kado in het vooruitzicht heeft gesteld. Ik denk dat 9 van de 10 er ingetuind zijn. Ik dus ook. Als ik had geweten dat ik die 7 cent zou kwijtraken, dan had ik het nooit gedaan namelijk. Tele2 verdiend vermoedelijk veel te weinig aan die mensen die nog onder dat contract bellen. Tele2 begrijpt mijn ongenoegen, maar ik kan niet meer terug in het oude contract. De 7 dagen bedenktijd zijn nl. al lang verstreken en formeel heeft Tele2 daar gelijk in. Ik wil daar tegenin brengen dat ik onder valse voorwendselen een ander contract ingerommeld ben. Voor € 12,50 extra per maand kon ik wel weer bellen onder bovenstaande voorwaarden en ik kon 2 maanden gratis gebruik maken van hun veiligheidspakket. Ik ben op beide niet ingegaan. Ik wil weer terug naar het oude abonnement. Hebben meer mensen een soortgelijke ervaring en wat vind je van de handelswijze van Tele2?
Re: Tele2 wijzigt op slinkse wijze abonnement
Ze bellen je echt niet als ze daar zelf niet beter van denken te worden. Het standaardantwoord moet dus gewoon "nee" zijn als je een telemarketeer aan de lijn krijgt.akloosterman schreef:In juli werd ik gebeld door een medewerker van Tele2.
-
Tele2 Webcare
Beste akloosterman,
Ik vind het heel vervelend dat de wijziging van je abonnement niet naar tevredenheid is gelopen. Ik ben je melding ook op een ander forum tegengekomen en heb je bericht in behandeling genomen via klacht.nl. Via het andere forum houd ik je op de hoogte van de afhandeling.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik vind het heel vervelend dat de wijziging van je abonnement niet naar tevredenheid is gelopen. Ik ben je melding ook op een ander forum tegengekomen en heb je bericht in behandeling genomen via klacht.nl. Via het andere forum houd ik je op de hoogte van de afhandeling.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik zie hierin een geschil omtrent de overeenkomst die gesloten is. De eerste stap is de opname van het gesprek opvragen op grond van de Wet bescherming persoonsgegevens.
De bedenktermijn bedraagt 7 werkdagen (9 tot 11 dagen) vanaf het moment dat je hierover een brief hebt ontvangen. Als je een dergelijke brief niet ontvangen hebt dan bedraagt de termijn drie maanden.
De bedenktermijn bedraagt 7 werkdagen (9 tot 11 dagen) vanaf het moment dat je hierover een brief hebt ontvangen. Als je een dergelijke brief niet ontvangen hebt dan bedraagt de termijn drie maanden.
-
akloosterman
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Tele2 heeft via klacht.nl mijn klacht in behandeling genomen. Ik hoop dat de wijziging terug gedraaid wordt. Ik hou jullie op de hoogte.
-
akloosterman
Zojuist heeft Tele2 contact met mij opgenomen en we zijn tot een goede oplossing gekomen. Een half jaar lang betaal ik geen abonnementskosten, daarna een half jaar 24,50 en daarna 48,– euro. Ik heb nu een abonnement met gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland ten allen tijde. Voor mij is het zo goed opgelost. Tele2 bedankt!!
Keurig en dat mag ook wel eens gezegd worden!akloosterman schreef:Zojuist heeft Tele2 contact met mij opgenomen en we zijn tot een goede oplossing gekomen. Een half jaar lang betaal ik geen abonnementskosten, daarna een half jaar 24,50 en daarna 48,– euro. Ik heb nu een abonnement met gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland ten allen tijde. Voor mij is het zo goed opgelost. Tele2 bedankt!!
-
Tele2 Webcare
Beste akloosterman,
Ik ben blij te horen dat we het naar tevredenheid op hebben kunnen lossen voor je. Bedankt voor je positieve update.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Ik ben blij te horen dat we het naar tevredenheid op hebben kunnen lossen voor je. Bedankt voor je positieve update.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2