LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon abonnementskosten na 24 maanden

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Jennyy

Telefoon abonnementskosten na 24 maanden

Ongelezen bericht door Jennyy »

Hallo,

Mijn contract verloopt 24 september 2016. Ik heb 3 keuze's: opzeggen, door laten lopen of een simonly nemen.

Ik betaal momenteel 44 euro per maand, waarvan 29 euro toestelbetaling is en 15 euro voor mb's, sms en belminuten.

Ik heb meerdere medewerkers van de klantenservice van Tele2 gesproken, die het blijkbaar niet met elkaar eens zijn. Heb inmiddels 6 verschillende personen gesproken en ze zijn het niet eens over de kosten die ik ga betalen na 24 maanden.

3 medewerkers van de afdeling klantenservice zeggen: je zult alleen voor je mb's, sms en belminuten betalen, want het toestel heb je al afgelost.
De andere 3 medewerkers zijn van de afdeling opzeggen en verlengen en zeggen: je valt onder de oude abonnementen, waardoor je ook na 24 maanden 44 euro per maand gaat betalen.

Eén van de medewerkers vertelde me dat het niet meer is toegestaan om na 24 maanden nog steeds de toestelkosten in rekening te brengen, aangezien je het toestel na 24 maanden al hebt afgelost en de providers daarna niet nog steeds geld voor mogen rekenen. Ze vertelde mij dat dit een keer was uitgezonden in een Radar aflevering, alleen ik kan het niet terug vinden op internet.

Iemand enig idee welke medewerkers goed of fout zitten? Of toevallig weet over welke uitzending die medewerker het had?

Alvast bedankt!

kweenie

Re: Telefoon abonnementskosten na 24 maanden

Ongelezen bericht door kweenie »

Hangt er misschien ook vanaf of je het toestel huurt of 'op afbetaling' hebt gekregen. Moet wel een goed toestel zijn geweest, trouwens, als je er 700 euro voor wilt betalen.

Jennyy

kweenie schreef:Hangt er misschien ook vanaf of je het toestel huurt of 'op afbetaling' hebt gekregen. Moet wel een goed toestel zijn geweest, trouwens, als je er 700 euro voor wilt betalen.
Ik durf niet te zeggen of het huur of op afbetaling is. Het toestel is gewoon van mij, dus ik neem aan op afbetaling. Tevens las ik op een tele2 forum dat tele2 niet aan leasen doet.

Het betreft een iphone 6 die ik met de release nieuw had gekocht. Was toen een koopje in vergelijking met de andere providers!

Jennyy

snuffel1 schreef:Als u het oude abonnement niet opzegt danwel aanpast blijft het oude abonnement van kracht met een opzeg termijn van één maand u blijft dus 44 euro betalen. Mocht het toestel u nog bevallen is het nu de tijd om te gaan shoppen bij de populaire internet aanbieders want daar worden sim only abonnementen met hoge kortingen aangeboden die voor de gehele contractsduur van kracht blijven. Voorbeeld bij T mobile zou ik als kleinverbruiker 14 euro voor een sim only gaan betalen en na wat shoppen betaal ik nu 7 euro per maand inclusief gratis sms bij datzelfde T mobile. Geen gezeur met nummerportering en zo meer, dus ga shoppen en doe u er uw voordeel mee.
En wanneer houdt het op dan met het aflossen van mijn toestel? Als ik het zou opzeggen zou het klaar zijn, dan was het toestel van mij en hoef ik na 2 jaar 0 euro te betalen per maand aan hun.
Maar als ik tevreden ben met mijn abonnement moet ik opeens wel weer voor het toestel betalen?? Dat is totaal niet logisch! Ze moeten juist blij zijn dat ik zelfs na die 2 jaar nog bij ze wil blijven, ipv over te stappen naar ben of simyo etc. die goedkopere simonly's aanbieden.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jennyy schreef:Ik betaal momenteel 44 euro per maand, waarvan 29 euro toestelbetaling is en 15 euro voor mb's, sms en belminuten.
Als dat zo is uitgesplitst dan hoef je na die twee jaar alleen nog maar de 15 euro te betalen.
Jennyy schreef:Ze vertelde mij dat dit een keer was uitgezonden in een Radar aflevering, alleen ik kan het niet terug vinden op internet.
Ik zou sowieso even die van afgelopen maandag bekijken.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Antwoord op je vraag staat trouwens gewoon bij de veelgestelde vragen.

A: Als je een abonnement hebt in combinatie met een toestel, dan maak je de afgesproken contractduur vol. In dat geval is je abonnement opgebouwd uit de kosten voor de mobiele telefonie dienst én de kosten voor je toestel. Na de afgesproken contractsduur loopt alleen je abonnement voor de mobiele telefonie dienst voor onbepaalde tijd door. De kosten voor je toestel worden dan niet meer geïncasseerd (mits je steeds op tijd alle maandelijkse toestelkosten hebt betaald).

Gesloten