LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon belt automatisch Virus? Gehackt?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mkooij

Telefoon belt automatisch Virus? Gehackt?

Ongelezen bericht door Mkooij »

Hallo ik weet niet of iemand deze ervaring kan delen. Ik word net wakker om te gaan werken zie ik dat het licht van mijn dislplay brand, dit is al vreemd omdat mijn toestel automatisch blokkeerd na 20sec. Ik keek op het display en zag dat er verbinding via mijn mobiel was met de website van thuis.nl. Ik heb zojuist mijn rekeningen bekeken via MijnKPN en er is afgelopennacht van 01:31 tot 02.18 gebeld met mijn nummer naar 0906-0901. Ik lag echter om 22:00 te slapen ivm vroeg opstaan. Ik woon alleen dus niemand anders die een geintje heeft uitgehaald. Mijn persoonlijke emailbox staan vol met mailtjes van thuis.nl terwijl ik deze site nooit bezocht heb of ergens op heb geabboneerd.

Ook krijg ik continu popups van allerlei soorten onbekende apps die niet bekend zijn in Ovistore van Nokia, vaak zijn ze nieteens te vinden met google. Dit betreft maffe spelletjes waarna je je email-adres moet opgeven. Dit heb ik echter nog nooit gedaan. Wel heb ik per ongeluk eens zo'n link geopend toen ik hem wou afsluiten van inet kreeg wit beeld en deed verder niks.

Iemand een idee wat te doen? Dit geintje kost even €38.50 terwijl ik lag te slapen! Mogelijk virus? Mogelijk gehackt? kan dit jurdische opgelost worden?

Toestel: Nokia N8
E-mail wordt via telefoon bekeken.

M. Kooij

Winterman

Re: Telefoon belt automatisch Virus? Gehackt?

Ongelezen bericht door Winterman »

Leuk nummertje dat jij belt, cq dat voor jou gebeld wordt.

Hoe dacht jij een virus of hack juridisch op te lossen. Wie wil je daar voor aanspreken?

Kijk de Apps in je telefoon maar eens na. Er zijn er bij die je ongemerkt toestemming kan hebben gegeven om te bellen.

http://www.depers.nl/binnenland/566917/ ... efoon.html

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

"Factory Reset" doen en alle niet standaard apps verwijderen.

Mkooij

Ongelezen bericht door Mkooij »

Oke reset gedaan en alle onbelangrijke verwijderd. Even afwachten dus. Bedankt

Gesloten