LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefoon terreur?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
jha
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 apr 2005 20:06

telefoon terreur?

Ongelezen bericht door jha »

De laatste maanden worden wij vaak gebeld door een verborgen nummer en als wij dan opnemen is de verbinding verbroken .
Dit gebeurd minimaal wel 5 keer per week en op verschillende tijden ook wel eens 'savonds laat 23.00 uur.
In onze kennissenkring zijn er meer die daar last van hebben.
Wij willen graag weten of dit iemand is die ons wil plagen of een computer die automatich beld.
Misschien is dit regionaal wij wonen in de omgeving van Deventer.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, of die weten wat dit is.

met vriendelijke groet
Jan

Lahan
Berichten: 167
Lid geworden op: 24 sep 2005 14:30

Re: telefoon terreur?

Ongelezen bericht door Lahan »

aangifte doen en stalkingsformulier invullen bij de primafoon

dymo
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2005 14:19

Re: telefoon terreur?

Ongelezen bericht door dymo »

Stalking per telefoon is inderdaad een vervelend probleem. Gelukkig is er tegenwoordig wel meer aandacht voor bij politie en justitie, maar voordat daadwerkelijk door KPN wordt gekeken wie er achter het onbekende nummer zit (dat kan KPN namelijk) zijn we al mijlen verder.

Tijd voor een praktische oplossing dus (je moet wel een isdn-aansluiting hebben);

Een isdn-adapter in mijn pc vangt met behulp van software van Capitel alle "Nummers Onbekend" af en leidt ze direct om naar een antwoordapparaat (dit om onschuldige mensen toch een kans te geven).
Geen last meer van telemarketeers of ander gespuis.

Naar mijn informatie dient KPN een dergelijke service aan te bieden, conform de regels van de OPTA, maar doet dit niet. Een dame van KPN die ik hier over sprak waarschuwde me dat er toch echt wel belangrijke instanties zijn die hun uitgaand nummer blokkeren. Ik ben ze echter nog nooit tegengekomen.

De rust is bij ons wedergekeerd.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: telefoon terreur?

Ongelezen bericht door flepp »

Heb geen kpn meer doch hetzelfde zowel in het verleden met kpn als nu met kabel telefoon, volgens mij gaat het automatisch per computer van uit een of ander callcenter denk ik.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: telefoon terreur?

Ongelezen bericht door particulier »

Weet iemand een dergelijke truuk met een mobiele telefoon i.p.v. ISDN?

Gesloten