Sinds oktober gebruik ik vaste telefonie van UPC. Sindsdien werden wij regelmatig gebeld door mensen die een klusjesman zochten. Wat bleek? In verschillende telefoongidsen op internet stond ons nummer vermeld, maar met de naam van de vorige eigenaar: een klusbedrijf. De reactie van UPC was in eerste instantie: 'Kunt u ze niet even bellen?', wat niet kan, omdat ik inmiddels hun nummer gebruik.
Uiteindelijk heb ik gratis een nieuw nummer gekregen. Maar helaas heeft dit nummer hetzelfde probleem. Een keer googelen levert 12 hits op met sites waarin mijn nummer wordt vermeld als zijnde van iemand anders.
Iemand tips?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoonnummer staat op andere naam in gids
-
Re: Telefoonnummer staat op andere naam in gids
Ik heb dit met mijn mobiele nummer welke ik 2,5 jaar geleden via een Hi abonnement heb verkregen.
De vorige eigenaar van dit telefoonnummer blijft het ook nog gewoon uitdelen.
Ik word dus elke dag een paar keer gebeld door familie,vrienden,kennissen,webwinkels,stichtingen etc.
En inschrijven bij het bel-me-niet register heeft geen enkel nut aangezien er toestemming is gegeven door de vorige eigenaar.
Ook incassobureaus bellen mij.
Heel vervelend want die beginnen direct met dreigen en je krijgt ze moeilijk aan hun verstand dat ik heel iemand anders ben en niet eens een familie - of kennissen band heb...
Soms worden telefoonnummers te vroeg vrijgegeven.
Nummers worden altijd hergebruikt.
De vorige eigenaar van dit telefoonnummer blijft het ook nog gewoon uitdelen.
Ik word dus elke dag een paar keer gebeld door familie,vrienden,kennissen,webwinkels,stichtingen etc.
En inschrijven bij het bel-me-niet register heeft geen enkel nut aangezien er toestemming is gegeven door de vorige eigenaar.
Ook incassobureaus bellen mij.
Heel vervelend want die beginnen direct met dreigen en je krijgt ze moeilijk aan hun verstand dat ik heel iemand anders ben en niet eens een familie - of kennissen band heb...
Soms worden telefoonnummers te vroeg vrijgegeven.
Nummers worden altijd hergebruikt.
-
....En soms zijn 'vorige eigenaren' van nummers gewoon zelf dom :p
Mijn ouders hebben al bijna 12 jaar hetzelfde nummer voor de huistelefoon. Hiervoor (5 jaar daarvoor) is dit nummer van een andere familie geweest. Nog steeds worden ze minstens 1x per week gebeld voor iemand die de andere familie moet hebben, bijvoorbeeld de tennisclub. In het begin meteen het goede nummer opgezocht, en ze gaven dat maar door als er weer gebeld werd. Nu werd mijn moeder enkele maanden terug wéér gebeld door een of andere club die naar hen op zoek was, en mijn moeder vraagt: 'gebruikt u soms een oudere ledenlijst?' -'nee hoor, deze hebben we begin dit jaar gekregen'.... En ook omdat de andere familie weigert het op te lossen en er zelf achteraan te gaan (zeer onbeschoft geweest) heeft mijn moeder er nu een gewoonte van gemaakt tegen de bellers te zeggen dat ze het zelf maar moeten uitvechten met die familie, en dat ze wel een nummer heeft maar het niet geeft, omdat ze weet dat die anderen te lui zijn om er wat aan te doen. Meeste bellers zijn erg verontwaardigd dat de familie in kwestie na een jaartje of 15 nog steeds geen nummerwijziging heeft doorgegeven, zelfs familieleden wisten het nieuwe nummer niet....
Dus nee, het is niet altijd de schuld van de provider, blijkt maar
Mijn ouders hebben al bijna 12 jaar hetzelfde nummer voor de huistelefoon. Hiervoor (5 jaar daarvoor) is dit nummer van een andere familie geweest. Nog steeds worden ze minstens 1x per week gebeld voor iemand die de andere familie moet hebben, bijvoorbeeld de tennisclub. In het begin meteen het goede nummer opgezocht, en ze gaven dat maar door als er weer gebeld werd. Nu werd mijn moeder enkele maanden terug wéér gebeld door een of andere club die naar hen op zoek was, en mijn moeder vraagt: 'gebruikt u soms een oudere ledenlijst?' -'nee hoor, deze hebben we begin dit jaar gekregen'.... En ook omdat de andere familie weigert het op te lossen en er zelf achteraan te gaan (zeer onbeschoft geweest) heeft mijn moeder er nu een gewoonte van gemaakt tegen de bellers te zeggen dat ze het zelf maar moeten uitvechten met die familie, en dat ze wel een nummer heeft maar het niet geeft, omdat ze weet dat die anderen te lui zijn om er wat aan te doen. Meeste bellers zijn erg verontwaardigd dat de familie in kwestie na een jaartje of 15 nog steeds geen nummerwijziging heeft doorgegeven, zelfs familieleden wisten het nieuwe nummer niet....
Dus nee, het is niet altijd de schuld van de provider, blijkt maar
-
Nee precies...maar soms gaat het wel te snel.
Mijn telefoonnummer was één jaar daarvoor nog van iemand anders geweest.
Dus na een jaar werd het al vrijgegeven.
Ik heb die mevrouw wel gevonden door een bedrijf die gegevens opnoemde van de dame in kwestie.
Zo heb ik haar gevonden op Facebook maar no way dat ze het voor mij oplost.
Ze reageerd niet eens op mijn berichten.
Tegenwoordig scheld ik haar vrienden etc. gewoon uit.
Dan bellen ze in elk geval niet nog 5x om te checken of het echt niet klopt.
Kreeg met oud en nieuw zelfs pikante foto's via Whatsapp van haar vrienden hahaa...
Mijn telefoonnummer was één jaar daarvoor nog van iemand anders geweest.
Dus na een jaar werd het al vrijgegeven.
Ik heb die mevrouw wel gevonden door een bedrijf die gegevens opnoemde van de dame in kwestie.
Zo heb ik haar gevonden op Facebook maar no way dat ze het voor mij oplost.
Ze reageerd niet eens op mijn berichten.
Tegenwoordig scheld ik haar vrienden etc. gewoon uit.
Dan bellen ze in elk geval niet nog 5x om te checken of het echt niet klopt.
Kreeg met oud en nieuw zelfs pikante foto's via Whatsapp van haar vrienden hahaa...