LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
Vooropgesteld; bij alle telefoons hebben wij aantoonbaar internet altijd laten blokkeren. Geen internetabonnement altijd via Wifi, nooit, nooit geen problemen gehad. 15 jaar alles geregeld bij KPN.
In november een nieuwe telefoon aangeschaft; Iphone. In de KPN winkel internet laten blokkeren. Mijn man heeft ook een Iphone die is ook geblokkeerd en gebruikt af en toe wifi om mail contact te kunnen controleren. Tot december; er werd 700 euro afgeschreven voor 1 week gebruik.. Schrik hoe kan dit? De medewerker aan de telefoon nogmaals alles laten afsluiten (!) en bevestigde dat het wel een vreemde gang was aangezien wij klanten zijn zonder internetabonnement en dat wij ook in hun systeem geregistreerd staan met geblokkeerde telefoons mbt internetverkeer. Bovendien verzekerde ze ons dat nu alles geregeld was! Nu krijgen we een rekening van 12.000 euro.. voor de 2e week internet gebruik (??). Met andere woorden 13.000,= voor 2 weken internetverkeer, mijn telefoon, terwijl er geen bijzondere dingen zijn gebruikt buiten het wifi gebruik thuis.
Ik ben in shock, heb al e.e.a. nagelezen, zijn echt geen onnadenkende consumenten, integendeel, maar zitten nu wel in een situatie die ons op de afgrond kan brengen. Tuurlijk zullen er mensen zijn die willen schermen met feiten dat je alles moet nalezen etc etc.. maar als trouwe klant van kpn en het vertrouwen dat ze alles, zoals altijd, goed voor ons regelden, ging ik ervan uit dat dat in deze situatie ook geregeld was. Namelijk het blokkeren van internet, iets waar ik door alle spookverhalen altijd al heel huiverig voor was. En nu gebeurd het dus mij!
Ik voel me bestolen, belogen, bedrogen. Heb nergens toestemming voor gegeven, vertrouwd op de KPN (niet naief). Niks bijzonders gedaan met mijn telefoon. Er zijn wel meerdere draadjes op internet maar deze omvang en situatie kan ik niet terugvinden. Mensen met ervaring?
In november een nieuwe telefoon aangeschaft; Iphone. In de KPN winkel internet laten blokkeren. Mijn man heeft ook een Iphone die is ook geblokkeerd en gebruikt af en toe wifi om mail contact te kunnen controleren. Tot december; er werd 700 euro afgeschreven voor 1 week gebruik.. Schrik hoe kan dit? De medewerker aan de telefoon nogmaals alles laten afsluiten (!) en bevestigde dat het wel een vreemde gang was aangezien wij klanten zijn zonder internetabonnement en dat wij ook in hun systeem geregistreerd staan met geblokkeerde telefoons mbt internetverkeer. Bovendien verzekerde ze ons dat nu alles geregeld was! Nu krijgen we een rekening van 12.000 euro.. voor de 2e week internet gebruik (??). Met andere woorden 13.000,= voor 2 weken internetverkeer, mijn telefoon, terwijl er geen bijzondere dingen zijn gebruikt buiten het wifi gebruik thuis.
Ik ben in shock, heb al e.e.a. nagelezen, zijn echt geen onnadenkende consumenten, integendeel, maar zitten nu wel in een situatie die ons op de afgrond kan brengen. Tuurlijk zullen er mensen zijn die willen schermen met feiten dat je alles moet nalezen etc etc.. maar als trouwe klant van kpn en het vertrouwen dat ze alles, zoals altijd, goed voor ons regelden, ging ik ervan uit dat dat in deze situatie ook geregeld was. Namelijk het blokkeren van internet, iets waar ik door alle spookverhalen altijd al heel huiverig voor was. En nu gebeurd het dus mij!
Ik voel me bestolen, belogen, bedrogen. Heb nergens toestemming voor gegeven, vertrouwd op de KPN (niet naief). Niks bijzonders gedaan met mijn telefoon. Er zijn wel meerdere draadjes op internet maar deze omvang en situatie kan ik niet terugvinden. Mensen met ervaring?
Re: telefoonrekening 13.000,= (!!) KPN
13.000 is wel een hele boel data.
ik zie op de site van KPN dat bij een mobiel abonnement zonder internet de mb's buiten de bundel 0.1 euro/Mb kosten.dan heb je dus 130 GB aan data binnengehaald zonder dat je dat wist en dat dan in twee weken?
het lijkt me sterk dat deze gegevens kloppen, maar ik zou het zeker aanvechten.
woon je in de grensstreek, want als je telefoon telkens op bijvoorbeeld het duitse netwerk inlogt betaal je 0.85 euro/Mb
sterkte.
ik zie op de site van KPN dat bij een mobiel abonnement zonder internet de mb's buiten de bundel 0.1 euro/Mb kosten.dan heb je dus 130 GB aan data binnengehaald zonder dat je dat wist en dat dan in twee weken?
woon je in de grensstreek, want als je telefoon telkens op bijvoorbeeld het duitse netwerk inlogt betaal je 0.85 euro/Mb
sterkte.
Hallo Kokka, inderdaad een he-le-boel GB.. zeg het maar, wij wonen niet in een grensstreek. Heel fijn dat je zo'n factuur op zaterdag ontvangt.. Nergens kun je met je onbegrip, boosheid en frustratie terecht.. Ja KPN bellen maar die vertellen dat je een klachtenbrief moet opstellen.. Laten we wel wezen.. een bedrag van 13.000,= en waarvoor?? ik dacht dat ik alles had afgedicht, de juiste voorzorgsmaatregelen had genomen.. Ik voel me echt bestolen en overgeleverd, ongelofelijk. Af en toe thuis mijn mail via het wifi netwerk gecheckt.. net als alle voorgaande jaren..kokka schreef:13.000 is wel een hele boel data.
sterkte.
Ik begrijp je frustratie, woede en vooral onzekerheid, maar zoals je zelf al zegt kan je daar nu niets mee.
Het kan bijna niet anders dat dat een fout is ergens bij KPN. en zelfs al zou je ineens wel meer gaan gebruiken als normaal, dan heeft KPN ook nog een zorgplicht naar zijn klanten.
ik hoop dat je de zondag in (redelijke) rust kan doorbrengen..morgen ten strijde.
Het kan bijna niet anders dat dat een fout is ergens bij KPN. en zelfs al zou je ineens wel meer gaan gebruiken als normaal, dan heeft KPN ook nog een zorgplicht naar zijn klanten.
ik hoop dat je de zondag in (redelijke) rust kan doorbrengen..morgen ten strijde.
Het lijkt mij niet dat data in het buitenland hier een serieuze bijdrage heeft geleverd, aangezien dat zonder data-abonnement een plafond kent van max. € 50 (art. 15 lid 3 Verordening 531/2012).
ArneLH schreef:Het lijkt mij niet dat data in het buitenland hier een serieuze bijdrage heeft geleverd, aangezien dat zonder data-abonnement een plafond kent van max. € 50 (art. 15 lid 3 Verordening 531/2012).
en in nederland ben je dus eigenlijk vogelvrij.. als ik het goed begrijp.. de kpn kan factureren en wij moeten gewoon betalen
Leg het hele verhaal (schriftelijk: mail en brief) bij KPN neer. Jij hebt bij hen je telefoon voor internet gebruik laten afsluiten, dus zijn zij zelf verantwoordelijk voor het verbruik (dat niet zou kunnen).
Pleur de zooi gewoon weer terug op het bord van KPN: hun verantwoordelijkheid.
Pleur de zooi gewoon weer terug op het bord van KPN: hun verantwoordelijkheid.
Kijk daar ga je al gelijk de mist in. Nooit die apple troep kopen.ebakker6 schreef:In november een nieuwe telefoon aangeschaft; Iphone.
Nee, gelukkig is dat niet het geval. KPN heeft een zorgplicht. Die zorgplicht is hierbij duidelijk overscheden want iedereen begrijpt dat, of het verbruik nou wel of niet terecht is, een rekening van 15000 euro voor een normaal gezin niet is op te brengen. Zij hadden u direct moeten waarschuwen voor het abnormale gebruik.ebakker6 schreef:ArneLH schreef:Het lijkt mij niet dat data in het buitenland hier een serieuze bijdrage heeft geleverd, aangezien dat zonder data-abonnement een plafond kent van max. € 50 (art. 15 lid 3 Verordening 531/2012).
en in nederland ben je dus eigenlijk vogelvrij.. als ik het goed begrijp.. de kpn kan factureren en wij moeten gewoon betalen
ebakker6, ik denk dat de uitspuwende rekeningen per computer de hik heeft gekregen en bedragen totaal verkeerd heeft vermeld. Dit kan stomweg niet en ze zullen moeten kijken naar uw normale gebruik en, zeker na al de jaren dat u bij KPN
bent, moet men terug kunnen vinden wat er fout is gegaan, want dat is zeker. Of de "schuld" ligt bij de nieuwe Iphone, whatever, maar €13.000.00 verbruik? Daar komt misschien een groot bedrijf aan met zo'n rekening, maar als particulier?
U vraagt: mensen met ervaring? Nou, gelukkig niet, althans niet een bedrag waar U mee bent opgezadeld. Kan niet veel anders schrijven dan: op ten strijde, wens u veel succes. Laat ons weten hoe dit is afgelopen: ik verwacht een positief bericht.
bent, moet men terug kunnen vinden wat er fout is gegaan, want dat is zeker. Of de "schuld" ligt bij de nieuwe Iphone, whatever, maar €13.000.00 verbruik? Daar komt misschien een groot bedrijf aan met zo'n rekening, maar als particulier?
U vraagt: mensen met ervaring? Nou, gelukkig niet, althans niet een bedrag waar U mee bent opgezadeld. Kan niet veel anders schrijven dan: op ten strijde, wens u veel succes. Laat ons weten hoe dit is afgelopen: ik verwacht een positief bericht.
Welk abonnement heb je eigenlijk? Ik zie bij de tarieven van een KPN Mobiel Abonnement Sim Only 2012 al € 1,-/MB...
Overigens zou je dit kunnen betogen:
- De data-/sms-/beltarieven zijn algemene voorwaarden (dwz. niet-onderhandelde bedingen) in de zin van art. 6:231 sub a BW al dan niet in verband met art. 3 richtlijn 93/13/EG;
- Het doel van de verordening 531/2012 is het gelijktrekken van de binnenlandse en roaming tarieven:
Die redenering rammelt alleen nogal (de verordening is immers niet bedoeld voor de binnenlandse markt) en levert zeker niet een groter voordeel op dan zo'n 50%.
Overigens zou je dit kunnen betogen:
- De data-/sms-/beltarieven zijn algemene voorwaarden (dwz. niet-onderhandelde bedingen) in de zin van art. 6:231 sub a BW al dan niet in verband met art. 3 richtlijn 93/13/EG;
- Het doel van de verordening 531/2012 is het gelijktrekken van de binnenlandse en roaming tarieven:
Considerans verordening 531/2012 schreef:(2) (...)een interne markt voor roamingdiensten tot stand te brengen waarin geen onderscheid van betekenis bestaat tussen nationale en roamingtarieven (...)
(3) Men kan niet spreken van een interne telecommunicatiemarkt zolang er grote verschillen zijn tussen binnenlandse en roamingtarieven. Het uiteindelijke doel moet daarom zijn het verschil tussen binnenlandse en roamingtarieven weg te werken en zo een interne markt voor mobielecommunicatiediensten te creëren.
- Binnenlandse tarieven die het maximum datatarief uit de verordening voor roaming (vanaf 1 juli 2012: € 0,70/MB excl. BTW) overschrijden zijn daarmee onredelijk bezwarend.art. 1 lid 1 verordening 531/2012 schreef:1. Bij deze verordening wordt een gemeenschappelijke aanpak ingevoerd die ervoor moet zorgen dat gebruikers van openbare mobielecommunicatienetwerken, wanneer zij binnen de Unie reizen, in vergelijking met concurrerende binnenlandse prijzen geen buitensporig hoge tarieven betalen voor roamingdiensten in de Unie wanneer zij oproepen initiëren of ontvangen, sms-berichten initiëren of ontvangen of gebruikmaken van pakketgeschakelde datacommunicatiediensten, waardoor wordt bijgedragen aan de soepele werking van de interne markt en de consument tegelijkertijd een hoog niveau van bescherming wordt geboden, de vrije concurrentie en de doorzichtigheid van de markt worden bevorderd en zowel prikkels voor innovatie als keuzevrijheid voor de consument worden geboden. (...)
Die redenering rammelt alleen nogal (de verordening is immers niet bedoeld voor de binnenlandse markt) en levert zeker niet een groter voordeel op dan zo'n 50%.
TS, heb je na de eerste afschrijving van €700 bezwaar gemaakt? Zo niet alsnog doen.
Want KPN verkoper nr. 1 heeft het dan blijkbaar verkeerd gedaan vlgs verkoopster nr 2 ?
Bovendien verzekerde ze ons dat nu alles geregeld was!
Hoezo is er voor tweede week internet gebruik een factuur van €12.000? Je krijgt je facturen toch per maand?
Als dit bedrag (vanwege het saldo op je rekening) wel geïncasseerd kan worden, zou ik even contact opnemen met de bank en het rek.nr. van KPN laten blokkeren.
Maak wel het normale maanbedrag over en laat ook dat KPN weten.
Want KPN verkoper nr. 1 heeft het dan blijkbaar verkeerd gedaan vlgs verkoopster nr 2 ?
Hoezo is er voor tweede week internet gebruik een factuur van €12.000? Je krijgt je facturen toch per maand?
Als dit bedrag (vanwege het saldo op je rekening) wel geïncasseerd kan worden, zou ik even contact opnemen met de bank en het rek.nr. van KPN laten blokkeren.
Ik vraag me af hoe de blokkade er op gezet is. Is er door KPN de toegang tot internet op hun netwerk geblokkeerd? Of is in de telefoon het internet uitgeschakeld? Apple heeft namelijk in oktober, december en nu februari een update voor iOS gebracht, eerst 6.0, toen 6.1 en nu 6.1.1. De laatste 2 updates waren updates op netwerkgebied. Als KPN geen netwerkblokkade heeft gezet maar iets in de instellingen van de iPhone heeft gezet(de instelling "mobiele data" uitgezet) is het de vraag hoe dit gecommuniceerd is.
Feit blijft dat KPN zich niet heeft gehouden aan de zorgplicht. Maar dit zal KPN niet snel toegeven, en ik vermoed dat dit via de geschillencommissie beslist moet worden. Voorwaarde voor hun is dat er eerst de normale klachtenprocedure doorlopen wordt.
Feit blijft dat KPN zich niet heeft gehouden aan de zorgplicht. Maar dit zal KPN niet snel toegeven, en ik vermoed dat dit via de geschillencommissie beslist moet worden. Voorwaarde voor hun is dat er eerst de normale klachtenprocedure doorlopen wordt.
Jolijn, bij de afschrijving van 700 euro heb ik bezwaar gemaakt. "coulance"halve is deze gehalveerd door de KPN. Deze factuur liep tot uit mijn hoofd 8 december, deze 2e factuur liep vanaf 9 december en de betreffende periode is van 11 tot en met 18 december.. Dit bedrag hebben ze niet kunnen incasseren.. zoveel geld hebben wij niet en is nu maar de vraag hoe dit verder moet..Jolijn schreef:TS, heb je na de eerste afschrijving van €700 bezwaar gemaakt? Zo niet alsnog doen.
Ook al had je het geld wel?!!ebakker6 schreef:Jolijn, bij de afschrijving van 700 euro heb ik bezwaar gemaakt. "coulance"halve is deze gehalveerd door de KPN. Deze factuur liep tot uit mijn hoofd 8 december, deze 2e factuur liep vanaf 9 december en de betreffende periode is van 11 tot en met 18 december.. Dit bedrag hebben ze niet kunnen incasseren.. zoveel geld hebben wij niet en is nu maar de vraag hoe dit verder moet..Jolijn schreef:TS, heb je na de eerste afschrijving van €700 bezwaar gemaakt? Zo niet alsnog doen.
Hoe het verder moet? Adviezen die je hier gekregen hebt opvolgen?
Haal dus ook je eerste bezwaar erbij aan, ik neem aan dat je toen ook melding hebt gemaakt van het afsluiten door de KPN medewerker?
hallo Bernd, de blokkade is bij KPN in de telefoon/contract gezet, zgn netwerkblokkade op de beide telefoon/abonnement, al een aantal jaar geleden. In de winkel heb ik de instellingen ook laten aanpassen om safe te zijn.. Bij mijn man geen probleem, bij mijn telefoon dit resultaat, en heeft e.e.a. toch zo vreselijk verkeerd kunnen gaan. Vraag me af hoe de zorgplicht word uitgelegd, als klant heb je nl. ook je eigen "nuchtere" verstand.. heel begrijpelijk uiteraard.berndv schreef:Ik vraag me af hoe de blokkade er op gezet is. Is er door KPN de toegang tot internet op hun netwerk geblokkeerd? Of is in de telefoon het internet uitgeschakeld? Apple heeft namelijk in oktober, december en nu februari een update voor iOS gebracht, eerst 6.0, toen 6.1 en nu 6.1.1. De laatste 2 updates waren updates op netwerkgebied. Als KPN geen netwerkblokkade heeft gezet maar iets in de instellingen van de iPhone heeft gezet(de instelling "mobiele data" uitgezet) is het de vraag hoe dit gecommuniceerd is.
Buitenland is wel wat meer dan Europa waar dit artikel over gaat.door ArneLH » 17 feb 2013 10:34
Het lijkt mij niet dat data in het buitenland hier een serieuze bijdrage heeft geleverd, aangezien dat zonder data-abonnement een plafond kent van max. € 50 (art. 15 lid 3 Verordening 531/2012).
Wat ik nergens lees dat TS een verbruikers app. heeft geïnstalleerd en dan dagelijks het eventuele G3 verbruik kan controleren.
Wat ook nog zou kunnen dat na een software update zijn blokkeringen in het toestel teniet zijn gedaan.
Gezien de nu geringe kennis van uitschakelen(gaat steeds terug naar winkel) is het misschien handig om zich deze kennis ook eigen te maken, zodat hij indien zijn app data verbruik aangeeft hij zelf de instellingen kan nalopen en aanpassen om grote schade te voorkomen.
Iedereen moet aan de Iphone anders tel je niet mee lijkt het wel alleen niet iedereen kan er mee omgaan,gezien het grote aantal gebruikers klachten.
gr Henk
No kidding. Er werd gesproken over Nederlandse grenzen in Europa, probeer dan maar eens een niet EU-land te vinden dat aan Nederland grenst.henk51 schreef:Buitenland is wel wat meer dan Europa waar dit artikel over gaat.
Waarom zou je een dergelijke app installeren als je 3G data hebt laten blokkeren door je provider?henk51 schreef: Wat ik nergens lees dat TS een verbruikers app. heeft geïnstalleerd en dan dagelijks het eventuele G3 verbruik kan controleren.
Als dit een aantal jaren geleden is, zal dat dus niet in het vernieuwde contract opgenomen zijn, aangezien er een nieuwe telefoon is gekomen, neem ik dus aan dat er een nieuwe overeenkomst is ingegaan, als dat nu dus niet contractueel is vastgelegd, gaat het lastig worden.ebakker6 schreef: hallo Bernd, de blokkade is bij KPN in de telefoon/contract gezet, zgn netwerkblokkade op de beide telefoon/abonnement, al een aantal jaar geleden.
hallo Henk, nee geen App geinstalleerd. Zoals ook vermeld ben ik geen internetgebruiker, lees: heb internet daarom laten uitschakelen zowel extern als intern.. bij mijn man werkt dat met de iphone perfect en bij mijn oude nokia ook. Gewoon thuis op wifi en verder niet! Vantevoren alle voorzorgsmaatregelen genomen maar blijkbaar kan een Iphone (??) zichzelf herstellen, heb er kort opgezeten; eerste factuur was 700 euro, de 2e factuur 12.000.. Ben echt niet naief, maar voel me wel bestolen! En ik vraag me met dit soort bedragen ook af, hoe kun je daar als klant nog tegen beschermd worden; ik heb voor mezelf het gevoel dat ik er alles aan heb gedaan om dit te voorkomen.. wie heeft er bewijslast en hoe is de bescherming als consument? Waarom word er niet gewaarschuwd, Dit is zo absurd. Als ik internet wilde hebben, had een abonnement afgesloten, maar om dit soort toestanden tegen te gaan hebben wij alles laten blokkeren..henk51 schreef:Buitenland is wel wat meer dan Europa waar dit artikel over gaat.door ArneLH » 17 feb 2013 10:34
Wat ik nergens lees dat TS een verbruikers app. heeft geïnstalleerd en dan dagelijks het eventuele G3 verbruik kan controleren.
Wat ook nog zou kunnen dat na een software update zijn blokkeringen in het toestel teniet zijn gedaan.
Gezien de nu geringe kennis van uitschakelen(gaat steeds terug naar winkel) is het misschien handig om zich deze kennis ook eigen te maken, zodat hij indien zijn app data verbruik aangeeft hij zelf de instellingen kan nalopen en aanpassen om grote schade te voorkomen.
Iedereen moet aan de Iphone anders tel je niet mee lijkt het wel alleen niet iedereen kan er mee omgaan,gezien het grote aantal gebruikers klachten.
gr Henk