| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TELEFOONREKENING MET PAYMENTNUMMERS
TELEFOONREKENING MET PAYMENTNUMMERS
ik kreeg in augustus de schrik van mijn leven toen vodafone ineens 473,76 van mijn rekening afschreef. na onderzoek bleek dat er een betaalde sms dienst was geactiveerd vanaf mijn sim. het enige wat ik weet is dat ik heb meegedaan met een prijsvraag voor een spel van hyves. ik kreeg een mail en ik moest mijn telefoonnummer geven voor het bijschrijven van de credits voor happy harvest. vlak daarna kreeg ik een smsje en nadat ik dat had geopend was het hek van de dam....... vaak 12 smsjes per dag. ik heb alles geprobeerd om het uit te zetten maar het lukte niet!! nu heeft vodafone het uitgezocht en het blijkt dsat er vanaf mijn simkaart een bestelling is gedaan en dat ik daarop al die smsjes kreeg. maar ik stuurde "uit 7711" naar 7711 maar daarop bleef ik maar smsjes krijgen!!! nu willen ze dat ik het betaal voor 23 november, maar ik kan het niet betalen. ik heb een uitkering. en nu niet zeggen: "je bent stom, dat had je niet moeten doen, hoe kan je dit doen met een uitkering, etc. ik weet het allemaal wel!! ik vraag er niet om om voor stommeling uitgemaakt te worden, of nog meer van die dingen. het kan iedereen overkomen, ook jou!! hoe pak ik dit aan? ik heb geen bestelling gedaan, maar vodafone zegt van wel.
-
sacredfour
Re: TELEFOONREKENING MET PAYMENTNUMMERS
Probeer het met dwaling.
Zie voorbeeldbrief en uitzending Tros radar
Zie voorbeeldbrief en uitzending Tros radar
Mijn zoon werd vorige week ook geconfronteerd met een voor hem veel te hoge rekening. Had ook eens happy harvest gespeeld via hyves.
Op de telefoon rekening stonden sms-diensten op tijden dat zijn telefoon uitstond.
SMS-jes had hij niet eens ontvangen.
Een telefoontje naar de desbetreffende 2 sms bedrijven werd zeer onbeleefd beëindigd.
Het is om woedend van te worden!
We hebben gelijk z'n mobiel hiervoor geblokkeerd, maar eigenlijk een maand te laat.
Ik heb cotact opgenomen met KPN, waar ze me vriendelijk te woord stonden, maar niets voor me konden doen.
Ze gaven toe dat het crimineel was.
Hoe kan dit gestopt worden???
Hier moet een einde aan komen!!!
Niemand vraagt hierom.
Het is hetzelfde als wanneer ze je fiets stelen..............................en dat mag toch ook niet?
Op de telefoon rekening stonden sms-diensten op tijden dat zijn telefoon uitstond.
Een telefoontje naar de desbetreffende 2 sms bedrijven werd zeer onbeleefd beëindigd.
We hebben gelijk z'n mobiel hiervoor geblokkeerd, maar eigenlijk een maand te laat.
Ik heb cotact opgenomen met KPN, waar ze me vriendelijk te woord stonden, maar niets voor me konden doen.
Niemand vraagt hierom.
Het is hetzelfde als wanneer ze je fiets stelen..............................en dat mag toch ook niet?
-
Bob Schurkjens
U hoeft dit niet te betalen. KPN moet het verder maar uitzoeken met de sms dienst. KPN heeft de gedragscode sms diensten ondertekend. Volgens die gedragscode moet van te voren duidelijk zijn dat het om een dienst gaat, hoe vaak je die krijgt, wat het kost en hoe je ervan af komt. KPN moet die aanbieder controleren op het verstrekken van deze info.pannellid schreef:Mijn zoon werd vorige week ook geconfronteerd met een voor hem veel te hoge rekening. Had ook eens happy harvest gespeeld via hyves.
Niemand vraagt hierom.