LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort crediteert kosten niet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
CK-ngein

Telfort crediteert kosten niet

Ongelezen bericht door CK-ngein »

Op 1 april j.l. heb ik een contract afgesloten via Belsimpel.nl (Telefoon + Abo). Hierbij zou ik een contract krijgen bij Telfort. Mijn toenmalige abonnement bij Simyo had ik opgezegd en liep per 30 april af. Heb daarbij ook gelijk nummerbehoud aangevraagd en op het contract heb ik ook duidelijk gezet dat ik het contract per 1 mei in wil laten gaan. Hier begint de ellende.

Een paar dagen na afsluiten van het contract (waarin staat dat contract ingaat vanaf dag nummerportering), ontving ik een brief dat het nummerbehoud pas op 3 mei kan worden uitgevoerd. Volgens de brief kon ik tot die tijd wel bellen & internetten met een tijdelijk nummer. Ik dacht gelijk aan het contract en heb hem er gelijk bij gepakt. Hierin stond duidelijk dat het abonnement pas ingaat vanaf dag nummerportering. In de brief over het tijdelijke nummer stond niets over het feit dat als je het tijdelijk nummer zou gebruiken dat dit buiten de contractsvoorwaarden zou vallen.

Ik dacht dus, misschien kan ik met het tijdelijke nummer gewoon bellen & internetten vanaf 1 mei (onder de contractsvoorwaarden). Heb toen de klantenservice van Telfort gebeld met de simpele vraag of ik met het tijdelijke nummer gewoon onder de contractsvoorwaarden kon bellen. De dame die mij "hielp" zei volmondig "Ja". Toen vroeg ik dus (als bevestiging) dat hier dus geen extra kosten aan zouden zitten. "Nee, als u uw simkaart van 1 mei gebruikt, betaald u niks extra".

Zo gezegd zo gedaan. Het is 1 mei, kaartje van Simyo gaat eruit, kaartje van Telfort erin. Apps instaleren, etc etc. Gaat allemaal prima. Totdat, ja je vat hem al, het is eind mei, betaaltijd. Hallo factuur van 240 euro's. Natuurlijk gelijk gebeld en mevrouwtje van de klantenservice zegt: "Ja, dat is fout gegaan. We gaan het even onderzoeken en dan oplossen".

Nou niet dus. Het is nu augustus, het nummer is geblokkeerd. Kan niet meer bellen en internetten. Heb diverse keren berichten geschreven maar er wordt gewoon NIET inhoudelijk gereageerd. Er wordt nooit gereageerd op het feit dat er duidelijk is gezegd dat er geen extra kosten aan zouden zitten.

In mijn ogen is deze mondelinge toezegging van de klantenservice rechtsgeldig en kon ik er redelijkerwijs vanuit gaan dat de medewerker op de hoogte was van geldende voorwaarden bij nummerbehoud.

Wat adviseren jullie mij nu te doen?

Hatertje

Re: Telfort crediteert kosten niet

Ongelezen bericht door Hatertje »

CK-ngein schreef:Ik dacht gelijk aan het contract en heb hem er gelijk bij gepakt. Hierin stond duidelijk dat het abonnement pas ingaat vanaf dag nummerportering.
Ook al zei de Klantenservice wat anders, altijd aanhouden wat op je contract staat. Dat is immers het enige waar je echt naar kan verwijzen.

Ik heb wel een vermoeden dat Webcare hier in dit draadje tevoorschijn zal komen maar laat het wel een wijze les zijn.

Probeer het bedrag wel te betalen om te voorkomen dat het incassotraject in gang wordt gezet.

CK-ngein

Ja het probleem was dat er in het contract niks te vinden is over een tijdelijk nummer. Ook in de algemene voorwaarden staat hier helemaal niks over (terwijl ze er wel steeds naar verwijzen). Daarom bel ik. Je zou toch verwachten dat een bedrijf als Telfort haar medewerkers goed inlicht over haar diensten. Volgensmij sta ik ook ik mijn recht, ik kan er toch redelijkerwijs vanuit gaan dat die personen die daar werken op de hoogte zijn van dit soort dingen.

Verder vind ik het ook een beetje raar dat Telfort niets vermeldt (in de brief over het tijdelijke nummer) dat hier extra kosten aan zitten. Vind ik niet netjes.

CK-ngein

Volgens Telfort kan ik in de algemene voorwaarden vinden dat het tijdelijke nummer niet onder de contractsvoorwaarden valt. Heb zojuist de gehele algemene voorwaarden gelezen en hier staat niks over in. Niet dat het veel uitmaakt in mijn ogen, de klantenservice heeft het me gewoon toegezegd. Ik heb mijn ogen genoeg gedaan om te weten te komen of ik gewoon kon bellen/smsen/internetten vanaf 1 mei (met het tijdelijke nummer).

Voel me machteloos als consument. Waardeloze service Telfort. Reageer ook eens inhoudelijk op mijn klachten! Geen standaard antwoorden aub.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

CK-ngein schreef:Volgens Telfort kan ik in de algemene voorwaarden vinden dat het tijdelijke nummer niet onder de contractsvoorwaarden valt. Heb zojuist de gehele algemene voorwaarden gelezen en hier staat niks over in. Niet dat het veel uitmaakt in mijn ogen, de klantenservice heeft het me gewoon toegezegd. Ik heb mijn ogen genoeg gedaan om te weten te komen of ik gewoon kon bellen/smsen/internetten vanaf 1 mei (met het tijdelijke nummer).
Als dat vlgs Telfort zo is, laat Telfort er dan in de eerste plaats voor zorgen, dat de medewerkers/sters van Telfort zelf, hiervan op de hoogte zijn en de klanten de correcte voorlichting geven.

Telfort webcare
verified

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@CK-ngein,

Graag zoek ik voor u uit wat er precies aan de hand is. Hiervoor zijn uw naw-gegevens, e-mailadres, 06-nummer van Telfort en een telefoonnummer waarop u bereikbaar bent nodig. In een privébericht kunt u deze gegevens aan mij kenbaar maken.

Daphne

CK-ngein

Inmiddels aangemeld bij Stichting Preventel. Hopelijk wordt mijn klacht serieus genomen.

Gesloten